Goedendag ieder,
Ik vind menselijk gedrag heel interessant en lees hier dus graag over.
Ik kwam uiteindelijk op een webpagina met de titel: "Scientific Blackpill" terwijl ik aan het zoeken was naar partnerkeuze in mensen. Volgens de onderzoeken die daar vermeld waren heb ik vanwege mijn uiterlijk nooit kans op sociaal/romantisch succes.
Voorbeelden worden gegeven over gezichtsstructuur, lengte en stemgeluid en hoe mensen erop reageren.
Ik las over het "heiligenkranseffect" het keer op keer bewezen begrip dat mensen aantrekkelijke mensen intelligenter, aardiger en betrouwbaarder achten dan lelijken en lelijken instinctueel slecht behandelen ongeacht hoe goed ze het persoon kennen. Dit effect gebeurd zelfs met ouders met HUN BLOEDEIGEN KINDEREN. Dit klikte voor mij, ik ben heel mijn leven zonder reden slecht behandeld en onderschat, of dit nou gaat over de arbeidsmarkt, familierelaties, ontmoetingen of romantiek. Het feit is nou eenmaal dat de mens meer discrimineerd op uiterlijk dan op wat voor eigenschap dan ook. En sinds ik geen schattig kindje meer ben, zoals we allen geboren zijn, gaan mijn kansen op succes, vriendschap en liefde alleen maar achteruit met de jaren. Zal ik moeten blijven doorgaan en steeds weer falen? Misschien eens een speld in de hooistapel vinden die wel respect voor me heeft, mijn vriend wil zijn, mij aannemen of daten? Misschien blinde mensen opzoeken? Leren omgaan met nooit je doelen kunnen bereiken? Leven focussen op veel geld verdienen zodat mensen je toch wat vinden? Of zelfmoord omdat leven toch alleen erger gaat worden?
En alstublieft zeg me niet dat het allemaal niet zo is, door een uitzondering te noemen ofzo, het heiligenkranseffect is feit en liegen, al doe je het met goede bedoelingen, is geen vriendelijk iets. Ik ga mijn uiterlijk hier niet posten natuurlijk maar geloof me het is onveranderlijk lelijk en zal alleen maar erger worden, nee ik heb alles geprobeerd een nieuw kapsel of kledingstijl zal niet helpen.
Iemand die weet hoe ik moet omgaan met dit heiligenkranseffect?