Ik begin mij de laatste tijd op de weekdagen dat ik (nog) niets te doen heb verder steeds eenzamer te voelen. Nu mag ik dan misschien eindelijk wel werk hebben maar alsnog voel ik mij sterk eenzaam op bepaalde momenten. Het nare ervan is is dat ik niet de enige ben die dat merkt; mijn ouders valt het ook enorm op.
Wanneer ik op werk ben merk ik dat ik het nog lastig vind mijzelf in gesprekken te mengen. Dit komt ook omdat ik er echt pas net werk maar dan alsnog. Ik lijk er enige moeite mee te hebben aan te sluiten op onderwerpen of wil iemand liever niet zomaar in een keer onderbreken.
Als ik thuis ben zoals vandaag merk ik gewoon dat ik steeds minder lekker in mijn vel ga zitten de laatste tijd. De dagen gaan echt ontiegelijk langzaam voorbij, wanneer er iets wordt afgesproken binnen mijn fysieke Join Us groep moet ik 9 van de 10 keer afzeggen omdat ik of met het OV zit waar ik afhankelijk van ben (wanneer ze staken), de tijd of dag die soms ongelukkig valt voor mij. Dat of er is bij mij gewoonweg geen sprake van genoeg interesse vanuit mijn kant. Daarnaast voel ik mij redelijk leeg vanbinnen en vreet de eenzaamheid vooralsnog aan mij wat mij een rotgevoel geeft om het zo maar zacht uit te drukken.
De enige momenten die bovenstaand enigszins 'verzachten' / tenietdoen en doen vergeten is wanneer ik werk, praat, games of online D&D speel met mijn D&D groepje (waar ik elke keer erg naar uit kijk), naar de fysieke Join Us groep ga of met enkele langeafstandsvrienden online praat, maar helaas wonen die te ver weg om makkelijk mee af te spreken.
Tegenwoordig ben ik de tel kwijtgeraakt met hoe vaak mijn moeder wel niet aan mij heeft gevraagd '’Verveel je je?'’ sinds dat ik werk. Ik persoonlijk wordt er niet bepaald blij van iedere keer zo'n vraag te moeten aanhoren en dat ik dan echt bijna op het punt van volschieten van emotie sta. Zelfs nu ik dit opgekropte gevoel zo neer typ rollen de tranen over mijn wangen en voel ik mij verreweg van blij of echt daadwerkelijk lekker in mijn vel zitten.
Nu wil ik ooit wel weer een nieuw afspraaktopic maken maar na mijn eerste die niet echt lekker liep is die motivatie er ook niet bepaald meer, helaas.