Skip to main content

Eenzaam

• June 6, 2023
  • 10 reacties
  • 476 × bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Terwijl ik dit typ heb ik het gevoel dat ik het niet moet doen. Dat ik ook hier niet hoor. Ik denk dat ik gevoelens van eenzaamheid altijd heb geprobeerd te onderdrukken omdat het toch niet lukt contact met mensen te maken. Ik praat namelijk nooit tegen iemand (selectief mutisme). Hierdoor loopt mijn hele leven stroef. Met name sinds het overlijden van mijn opa en oma, waar ik een zeer hechte band mee had, voel ik me alleen en voelt alles vaak zinloos. Ik heb daarnaast hardnekkige dwanggedachten die steeds meer als ‘vriendschap’ aanvoelen omdat ik dan in m'n hoofd toch niet zo alleen lijk te zijn, terwijl ik er tegelijk een klein beetje vanaf zou willen. Er zijn wel een aantal dingen waar ik me ontspannen en gelukkiger door voel: Fotografie, lezen, aan mijn website werken en met mijn kat relaxen.

Ik zal eens rondkijken op dit forum. Mogelijk ben ik ook ineens weer verdwenen; ik stoot nou eenmaal mensen af.. 

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

10 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Hero
  • June 6, 2023

Hi @Schrijver!

Ik vind het oprecht super tof dat je hier bent gekomen, je bent namelijk niet de enige.

Waar gaat je website over en wat lees je zoal?

Ik vind het belangrijk dat je je goed voelt.

Heb je onze forum groepen gezien? Daar heb je verschillende groepen waar je kunt joinen om mee te kletsen of via onze Discord.

Groetjes,

Anwar :)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Niet meer actief
  • June 6, 2023

Bedankt! Ik zie dat nu dat er onder andere ook een lees en fotoclub is, leuk :)

Nihil
Forum|alt.badge.img+9
  • Hero
  • June 6, 2023

Hey @Schrijver ik ben ook heel eenzaam, en heb het gevoel dat ik hier niet echt hoor en wel meer dingen. Wat voor website heb je? 

• June 7, 2023

Hi @Schrijver 

Ik herken mij erg in wat je schrijft. Ik voel mij ook erg eenzaam. Stuur gerust een privébericht als je wilt praten

• June 7, 2023

Hallo! Leuk dat je een berichtje hier achterlaat.

Ik zou ook zeker kijken naar de mogelijkheden die er voor jou kunnen zijn om je aan te sluiten bij een fysieke of online groep bij jou in de regio/gemeente. Dat kan het soms net wat makkelijker maken om het contact ook met anderen aan te gaan. Daar zijn ook medewerkers/begeleiders vanuit Join Us die jou kunnen helpen in jouw ontwikkeling en in het aangaan van contact met anderen.

Je mag in ieder geval al trots op jezelf zijn dat je een berichtje achterlaat hierop! Dat is al echt een hele grote stap. Er zijn zeker mensen die heel graag het contact met jou zouden willen aangaan. En omgekeerd natuurlijk ook. Andere kunnen weer veel leren van jouw ervaringen.

Voor iedereen is het lastig in het begin om het contact weer met anderen aan te gaan met anderen. 

Groetjes!

• June 7, 2023

Jouw berichtje raakt mij weer. Ik heb zelf geen contact meer met mijn oma en (stief)opa waar ik vroeger een goede band mee had. Ook niet meer met mijn zus. Dit is zo ontstaan, en daar heb ik vrede mee, en een rust in kunnen vinden.

Alleen op het moment dat het gebeurde ik was toen een jaar of 15. Heeft dat best wel een impact op mij gemaakt in het contact met en naar anderen. Ik ging mij erg afsluiten van anderen. Ik vond mezelf niet de moeite waard. Juist een ommekeer van het er wel mogen zijn. Groepen en mensen opzoeken waar ik wel ook mag zijn wie ik op bepaalde momenten dan ook was, heeft mij meer en meer daaruit geholpen. 

Dus wil je alleen maar zeggen dat je onwijs goed op weg bent. En erg dapper dat je het hier deelt! Andere kunnen zich ook weer herkennen in jouw verhaal. Ik dus ook. Dus dankjewel voor het delen. 

Renze Snoek
Forum|alt.badge.img+7

Hee, hallo @Schrijver 

Wat dapper dat je dit gedeeld hebt en ik vind het ook hartverwarmend dat er een paar reacties zijn van mensen die zich herkennen in jouw verhaal! Daar mag je best trots op zijn! 

Je bent hier van harte welkom en ik hoop vaker berichten van jou hier tegen te komen :-)

Groetjes

Jantine5
Forum|alt.badge.img+2
  • Enthusiast
  • June 8, 2023

Ik vind het heel knap dat je dit zo durft te delen! Wat vervelend dat je selectief mutisme hebt. Zelf had ik het ook toen ik nog heel jong was. Ik merk dat ik het nog steeds wel eens lastig vind, vooral als ik in groepen ben. Selectief mutisme is natuurlijk heel erg lastig omdat het je heel erg belemmerd in het contact met anderen. Dit heb ik zeker ook ervaren doordat ik nu bijna geen vrienden heb en ik het nog steeds lastig vind om initiatief te nemen in contact naar andere mensen. 

Als je wilt kun je mij een privé bericht sturen. Het lijkt me interessant om verder met je te praten hierover! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Niet meer actief
  • June 9, 2023

Bedankt voor al jullie reacties! Het voelt een beetje onwennig/onecht omdat ik t niet gewend ben denk ik. Daarom zal ik misschien nog wel een tijdje de kat uit de boom kijken. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Supercharger
  • June 10, 2023

Hi @Schrijver !

Dapper dat je je verhaal deelt hier!

Ook ben ik erg eenzaam en ben op zoek naar leuke vriendschappen.
Trouwens, mijn broertje heeft ook selectief mutisme gehad, dus ik ken het wel een beetje van hoe het werkt ;) 

Wat lees je zoal graag? Ik lees ook graag :)
En wat voor website heb je?

Als je contact wilt houden, kan je mij een berichtje sturen. No pressure! Doe het kalm aan en doe vooral waar je je fijn bij voelt:)

Groetjes Amber