Skip to main content

Dit moet ik even kwijt..

• January 24, 2023
  • 7 reacties
  • 240 × bekeken

Ik begin me steeds meer af te vragen wat ik fout doe,

ben ik zo een vreselijk mens dat niemand maar een tikkel moeite doet om mij echt te leren kennen? Online is het makkelijk: dan chat en praat je met iedereen, en dan is alles gezellig. Maar in het echt word ik altijd scheef aangekeken voor mijn gevoel. Ik begin me steeds meer en meer te irriteren aan mensen, dus mijn houding word ook steeds minder open maar ik ben er gewoon zo klaar mee dat het altijd van mij af moet komen, en als ik eindelijk een vriendin tref, steken ze je in de rug, doen ze je pijn, en herriner je precies weer waarom je mensen niet dichtbij moet laten. 

Ik heb een moeilijk verleden achter de rug, en heel veel angst voor binding en verlating. Ik vertrouw mensen totaal niet. En als ik iemand wel zie zitten, word ik gewoon genegeerd of afgekat. Ik ben er gewoon zo klaar mee.. wat doe ik in godsnaam fout? Ik ga altijd door het vuur voor iedereen die ik liefheb, ik heb zoveel voor mensen gedaan. En nu ben ik gestopt met als eerste berichten sturen, en ik krijg zelf helemaal niks. En dat doet echt heel veel pijn, denkend dat je vrienden hebt maar er eigenlijk helemaal alleen voor staat.. bevestigt ook weer mijn gevoel naar mensen, en relaties: kansloos, pijnlijk en ronduit nutteloos. 

ik moest dit even kwijt, misschien dat iemand zich hierin herkent, je bent niet alleen <3

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Master
  • January 24, 2023

Ja klopt dat herken ik wel ik ben vaak ook de eerste die een berichtje stuurt en als ik vaak niks zeg zeggen meeste niks uit zichzelf

Veel mensen zijn bij mij allemaal weg gegaan heb bijna amper mensen nog over waar ik echt super veel om mee ga  en doet mij super pijn om die mensen te missen. Zelfs me beste vriendin heeft me verlaten.precies hoe jij alles omschrijft ken ik super goed ! Zo van doe ik iets verkeerds ? Dan ga je zelf steeds twijfelen

Forum|alt.badge.img+10
  • Master
  • January 24, 2023

Ik heb ook erg veel moeite om mensen dichtbij te lsten omdat nja de meeste toch altijd weg gaan en is super snel hecht aan mensen 

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • January 24, 2023

Ik begin me steeds meer af te vragen wat ik fout doe,

ben ik zo een vreselijk mens dat niemand maar een tikkel moeite doet om mij echt te leren kennen? Online is het makkelijk: dan chat en praat je met iedereen, en dan is alles gezellig. Maar in het echt word ik altijd scheef aangekeken voor mijn gevoel. Ik begin me steeds meer en meer te irriteren aan mensen, dus mijn houding word ook steeds minder open maar ik ben er gewoon zo klaar mee dat het altijd van mij af moet komen, en als ik eindelijk een vriendin tref, steken ze je in de rug, doen ze je pijn, en herriner je precies weer waarom je mensen niet dichtbij moet laten. 

Ik heb een moeilijk verleden achter de rug, en heel veel angst voor binding en verlating. Ik vertrouw mensen totaal niet. En als ik iemand wel zie zitten, word ik gewoon genegeerd of afgekat. Ik ben er gewoon zo klaar mee.. wat doe ik in godsnaam fout? Ik ga altijd door het vuur voor iedereen die ik liefheb, ik heb zoveel voor mensen gedaan. En nu ben ik gestopt met als eerste berichten sturen, en ik krijg zelf helemaal niks. En dat doet echt heel veel pijn, denkend dat je vrienden hebt maar er eigenlijk helemaal alleen voor staat.. bevestigt ook weer mijn gevoel naar mensen, en relaties: kansloos, pijnlijk en ronduit nutteloos. 

ik moest dit even kwijt, misschien dat iemand zich hierin herkent, je bent niet alleen <3

Ik begrijp jou heel goed. Ik heb dit gevoel ook en zit ook in datzelfde cirkeltje.. en dat is klote, ik weet het. Laat het me weten als ik iets voor je kan doen<3

Forum|alt.badge.img+6
  • Master
  • January 24, 2023

Ook ik herken me best wel in jouw verhaal. Ik ben vaak helaas degene die vergeet/nalaat iets te initiëren. Weet in ieder geval dat dat niet altijd betekent dat diegene niet veel om je geeft of niet geïnteresseerd is! Geef het wat dat betreft dus ook niet te snel op! Het mag natuurlijk niet zo zijn dat mensen een mes in je rug steken. Goed dat je je verhaal in ieder geval deelt! :)

• January 24, 2023

Hi Lies

Ik herken me in jouw verhaal. Ik heb echt al ik vaak meegemaakt dat ik mij voor iemand inzet en te weinig terug krijg. Echt schijt aan die mensen haha! Inmiddels weet ik dat het probleem eerder bij de ander dan bij mij ligt. Zij verliezen een waardevol iemand die alles voor ze over hebben en niet ik. Wat voor mij helpt is om heel hard gezegd niet meer zoveel om anderen te geven en je meer op jezelf te richten. (Zoals de maatschappij sowieso al veel te veel doet) Dit geldt niet voor alle relaties hoor. Zo doe ik bijvoorbeeld veel moeite voor de cliënten waarmee ik werk, maar daar krijg ik ook veel voor terug. Het is dubbel, want als gevoelig en spiritueel persoon voelt het soms nogal onnatuurlijk, maar ik merk dat het voor mijn eigen zelfontwikkeling beter is.

• January 24, 2023

Ik herken mij hier zo erg in! Maak dit ook zo vaak mee. Doe zoveel moeite maar het lijkt nergens tot te lijden. Voel mij zo alleen maar niemand lijkt het te kunnen schelen. Alsof ik niet goed genoeg ben. Anders en niet goed. Ik hoor er niet bij.

Echte vriendschap is tegenwoordig zowat niet meer te vinden. 

• January 29, 2023

Ik herken wat je zegt. En wat vervelend dat je het toch keer op keer meemaakt. 
Ik heb zelf het gevoel dat het steeds meer over kwantiteit gaat dan over kwaliteit van vriendschappen en verbindingen. En het is allemaal maar statusgericht en materialistisch. Het is heel lastig om iemand te vinden die gevoel toelaat. 
Dus ik herken wat je zegt en we zitten in hetzelfde schuitje🥰