eenzaamheid

  • 17 January 2023
  • 8 reacties
  • 176 × bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Dat vreselijk eenzame gevoel, het wil maar niet weg. Het neemt zo vaak de overhand, geeft het gevoel dat ik geen vriendschap waard ben. Dat eenzaamheid op 22 jarige leeftijd niet normaal is. Dat ik buiten de boot val. Voor altijd zonder vrienden door het leven zal moeten.

 

Al dit maakt mij bang. Ik wil niet zonder vrienden door het leven. Ik wil niet eenzaam zijn. Ik doe alles om contacten te krijgen, maar niets waard. Wanneer gaat het wel werken? Wanneer gaan mensen mij zien voor wie ik ben? Wanneer ga ik geaccepteerd worden voor wie ik ben? 

 

Gaan er ooit meiden zijn die met mij contact willen, die mij een kans willen geven? Die willen kijken of er een klik is. Die mij niet meteen beoordelen, maar zonder oordeel willen leren kennen. Ik probeer de hoop op vriendschap niet op te geven, maar het word steeds lastiger. Hopelijk komt het ooit goed. Hopelijk ben ik ooit niet meer eenzaam. 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Hey Linde. 

 

 

Heel naar gevoel is dat. Mag ik vragen welke acties je al ondernomen hebt om contacten te leggen? misschien dat anderen nog tips voor je hebben waar je wellicht wat aan hebt. 

Reputatie 5
Badge +7

Is een hele lijst hoor, maar komt tie:

-verschillende hobbies geprobeerd

-Join Us in real life

-de website wanna be friends 

-de website vriendinnenonline

-verschillende Facebook groepen

- het forum Autivrouw (ik heb autisme)

-de website wereld van autisme en een oproep onder een speciale post van hun

- de website vriendenkiezen

- de website van het blad vriendin waar je een oproep kan plaatsen 

-verschillende forums voor eenzaamheid

-verschillende organisaties geschreven maar alles werkt per gemeente, dus dan mag ik er niet bij. En in mijn gemeente word niets gedaan

Reputatie 7
Badge +11

Als ik een tip mag geven @Linde5 en ik weet dat dat misschien moeilijk kan zijn (kan ook zijn dat je druk bezig bent met iets en nog geen tijd hebt gehad om dit te doen) en ik wil even benadrukken dat ik dit niet bot bedoel, maar;

Probeer terug te reageren.

Ik sta er voor open kansen te geven qua vriendschap opbouwen maar ik vind wel dat het enigszins van twee kanten moet komen.

 

Reputatie 5
Badge +7

Als ik een tip mag geven @Linde5 en ik weet dat dat misschien moeilijk kan zijn (kan ook zijn dat je druk bezig bent met iets en nog geen tijd hebt gehad om dit te doen) en ik wil even benadrukken dat ik dit niet bot bedoel, maar;

Probeer terug te reageren.

Ik sta er voor open kansen te geven qua vriendschap opbouwen maar ik vind wel dat het enigszins van twee kanten moet komen.

 

Van twee kanten moet het zeker komen. Merk alleen dat dat juist 1 van de 'problemen' is waardoor het bij mij niet lukt

Hi Linde!

Iedereen is vriendschap waard. Jij valt niet buiten de boot, gezien het 'perfecte' plaatje niet realitisch is. 

Je bent nog maar 22 meid. Ik ben 21 en heb ook geen grote sociale kring. We hoeven niet alles op een 'rijtje' te hebben. Zolang jij doet wat jou gelukkig maakt en wat bij jou past, dan komen er vast vanzelf mensen/iemand op jouw pad. Er zijn heel veel mensen die 1 vriendin hebben en geen grote vriendengroep. Langere tijd heb ik ook 1 echte vriendin gehad en dat was voor mij op dat moment genoeg. Ik snap overigens wel dat je het idee kan hebben dat je niet door anderen geaccepteerd wordt. Echter is het vast zo dat heel veel mensen jou accepteren en wel in zien dat jij een super goed en lief persoon bent! Vraag maar eens aan andere mensen en je zult merken dat jouw gedachten lang niet altijd de enige waarheid zijn.

Ik wil best met je berichten uitwisselen. Ik oordeel niet/zo min mogelijk. Ik zie je niet als een minder persoon, doordat je geen grote sociale kring aan vrienden hebt. Voor mij ben je net zo goed als ieder ander.

Groet,

Lisa

Reputatie 5
Badge +7

Hi Linde!

Iedereen is vriendschap waard. Jij valt niet buiten de boot, gezien het 'perfecte' plaatje niet realitisch is. 

Je bent nog maar 22 meid. Ik ben 21 en heb ook geen grote sociale kring. We hoeven niet alles op een 'rijtje' te hebben. Zolang jij doet wat jou gelukkig maakt en wat bij jou past, dan komen er vast vanzelf mensen/iemand op jouw pad. Er zijn heel veel mensen die 1 vriendin hebben en geen grote vriendengroep. Langere tijd heb ik ook 1 echte vriendin gehad en dat was voor mij op dat moment genoeg. Ik snap overigens wel dat je het idee kan hebben dat je niet door anderen geaccepteerd wordt. Echter is het vast zo dat heel veel mensen jou accepteren en wel in zien dat jij een super goed en lief persoon bent! Vraag maar eens aan andere mensen en je zult merken dat jouw gedachten lang niet altijd de enige waarheid zijn.

Ik wil best met je berichten uitwisselen. Ik oordeel niet/zo min mogelijk. Ik zie je niet als een minder persoon, doordat je geen grote sociale kring aan vrienden hebt. Voor mij ben je net zo goed als ieder ander.

Groet,

Lisa

Bedankt voor je lieve en mooie woorden. Ik hoop zo ontzettend dat er nog mensen op mijn pad mogen komen. Het wachten erop doet alleen zo'n pijn

Oh! Ik wil nog even iets toevoegen. Als je een vriendschap of vriendschappen wilt opbouwen met mensen, connect met andere mensen en ga erop uit. Stop met wachten tot dingen op je pad komen. Meestal is het zo dat maar (plus minus) 10% van je leven bepaald wordt wat er op je pad komt en de rest hoe je erop reageert. Met afsluiten of iets dergelijks ontneem je jezelf de kansen om er iets van te maken. Dat laatste weet je waarschijnlijk vast zelf ook wel, maar dit is wat ik hier in deze discussie wil toevoegen.

Snap ik Linde! Ik weet hoe frustrerend het leven soms kan zijn. Het is heel makkelijk om te zeggen van heb geduld, terwijl je vanbinnen zo graag iets nu wilt hebben. Afleiding zoeken heb je denk ik ook al geprobeerd... Zelf helpt muziek mij door donkere dagen. Bij elk gevoel past een perfect lied. Onthoud asjeblieft één ding: Mensen hebben over alles wat te zeggen. Soms zelfs op een brutale manier waarmee ze de schuld volledig in jouw schoenen willen schuiven, terwijl ze je niet echt kennen. Het kan gewoon zijn dat je niet snel met andere mensen een klik hebt en dat is helemaal oké. Ik ben ook iemamd die niet super snel een klik met iemand anders heeft.