Ik heb omgekeerde seizoensdepressie

  • 7 May 2022
  • 1 reactie
  • 84 × bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Ik hoor elke herfst en winter weer over seizoensdepressies, dat het kale, kille en kwalijk weer vaak mensen ongelukkiger maakt. Ik heb me hier nooit in kunnen leven, het geluid van suisende wind en tikkende van regen vind ik heerlijk, lekker dikke truien dragen, heerlijke groentes eten, lekker rustig in de straten en cafés. Nee die afgrijselijke lentes en zomers kan ik niet uitstaan, het plagende geluid van lachende kliekjes en euforische muziek, alle naakte kleding in velle kleuren, gebrek aan eetlust vervangen door enorme dorst en frequente toiletbezoeken, de volle terassen en winkelstraten. Het ergst is die onuitstabare hitte die soms de lichtste arbeid tot zwaarste last maakt. De warme maanden herinneren me als geen ander aan mijn grauwheid, mijn overvloed aan vrije tijd en vooral mijn sociale inferioriteit. Ik kom deze maanden jaarlijks moeilijk door. Is er iemand die dit herkent of weet hoe ik hiermee kampen kan?


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

1 reactie

Reputatie 1
Badge

Jazeker! Vooral de hitte kan ik mee relateren, met nog wat kleine dingetjes hier en daar.

 

Belangrijk is (vind ik dan) te realiseren dat het nou eenmaal gewoon zo is, want als je ook nog eens tegen deze hitte gaat proberen te vechten (ga je niet winnen) maakt het je machteloos en ben je er ook nog eens constant mee bezig, wat dubbel vermoeiend is.

Andere dingen heb ik niet echt tips voor, het zijn een stuk meer prikkels in de zomer vergeleken met winter dus daar heb je wel gelijk in. Maar tsjongejonge die hitte.. heb toevallig ook een getimede ventilator op mn kamer voor de zomer, vind ik ook wel een aanrader. Kan je die voor het slapen aanzetten en blijft niet de hele nacht aan. Sommige mensen vinden dit moeilijk slapen maar ik hou wel van de white noise, dus het is niet voor iedereen.

Succes ermee komende zomer in ieder geval!