Eindelijk afgestudeerd aan het MBO en nu

  • 25 August 2022
  • 2 reacties
  • 108 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Terug in juni van dit jaar heb ik mijn MBO diploma onderwijsassistent behaald, een hele presentatie op zich vooral voor iemand die zich door echt alles heen heeft moeten vechten qua dagelijkse obstakels, nachten door heeft moeten halen om een opdracht op tijd af te krijgen soms en waarbij mijn meest recentelijke college echt het bloed onder mijn nagels heeft gehaald omdat ik problemen had rondom mijn laatste examen waardoor ik echt veel te laat heb kunnen solliciteren op een baan. Dit omdat ze een maand lang mij niet op de hoogte hadden gesteld van de ontstane problemen.

Nu heb ik laatst mijn eerste sollicitatiegesprek gehad en ik zou zo na de zomervakantie gebeld worden omdat ze mijn baan in maatwerk moesten gieten wat te maken heeft met enkele persoonlijke redenen. Inmiddels ben ik nu ruim een week aan het wachten op het verlossende telefoontje van hoe nu verder, wat ik bloedirritant vind en waar ik gewoonweg chagrijnig van wordt want ik wil duidelijkheid en niet constant in absolute spanning worden gehouden. 

Nu snap ik dat mijn toekomstige werkplek de eerste dag ontzettend chaotisch kan zijn maar ze gaan mij niet vertellen dat ze er een hele week of langer over doen om een telefoongesprek te houden met mij van 5 a 10 minuten om verdere afspraken te maken, vooral niet als het gaat om een toekomstig werknemer.

Dus ja, waar ik eerst blij was met mijn MBO diploma na jaren zwoegen en enkele tegenslagen ben ik dat nu niet meer zo en zit ik dus kort gezegd werkloos thuis wat ik vreselijk en nogal beschamend vind.

Om heel eerlijk te zijn zie ik de plek waarop ik nu heb gesolliciteerd dus niet meer zo zitten wegens het lange wachten en dit geeft mij nu al een week lang een vervelend en naar gevoel. Ook neemt mijn gevoel van eenzaamheid meer toe nu ik in deze situatie zit.

Ik ben nu maar verder aan het solliciteren maar je zou verwachten dat je met mijn baanrichting toch wat sneller een baan aan de haak slaat. 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik wil je ondanks je strugglingen toch alsnog feliciteren met je diploma! Gefeliciteerd! 

Ik begrijp dat het moeilijk is om het zo te zien op dit moment, maar je kunt er ontzettend trots op zijn dat je (met uitdagingen) het voor elkaar gekregen hebt! En wat ik heel erg geleerd heb de laatste jaren is dat je dingen ook apart kunt zien. Deze situatie is heel frustrerend, maar het zou zonde zijn als je niet meer blij gaat zijn met je prestatie! 

Hoe dan ook begrijp ik dat het heel frustrerend is. Goed dat je het van je afschrijft. Dat verandert de situatie niet, maar misschien lucht dat wel een beetje op.

Ik heb om andere redenen dat ik werkloos ben. Ik heb dat ook heel lang beschamend gevonden, ik begrijp dat gevoel dus als geen ander. Uiteindelijk is dat toch een teken dat je je dus zorgen maakt om wat een ander daarvan vindt, maar waarom zou dat eigenlijk beschamend zijn? Ik merk vaak ook dat mensen er vaak helemaal niks van vinden, mensen zijn vaak veel meer met zichzelf bezig dan we allemaal denken. Sowieso wist je hoeveel mensen er tegenwoordig mee worstelen om een baan te krijgen na hun studie? Ik zie er telkens artikelen over voorbijkomen! 

Ik hoop dat een ander perspectief je een beetje helpt, maar dat verandert niet het feit dat je deze situatie nu doormaakt en het is te begrijpen dat het nu moeilijk is.

En ik hoop dat je misschien via Join Us of op een andere manier de eenzaamheid kunt verminderen tot je hopelijk snel een verlossend telefoontje gaat krijgen of ergens anders een leuke baan gaat krijgen! 

Reputatie 6
Badge +9

Nog gefeliciteerd met je diploma! 🎉Daar kan je trots op zijn!

Ik vind een week ook wel lang duren, lijkt me heel frustrerend. Ik zou denk ik een mail sturen om te vragen of ze al een beslissing hebben genomen. Kunnen ze gelijk zien dat je voor jezelf opkomt en niet passief bent. En wat Missrenate ook al zei, het is helemaal niet raar als je niet meteen na je afstuderen een baan vindt, je hoeft je er echt niet voor te schamen. Je kan ook altijd nog tijdelijk iets anders gaan doen, via een uitzendbureau ofzo, als je niet thuis wil zitten. Maar ik hoop dat je snel te horen krijgt dat je bent aangenomen🍀