disney fans

  • 23 April 2024
  • 8 reacties
  • 92 × bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Wat is jullie favoriete disney film? En hebben jullie ook wel eens in tranen gelegen om een disney film? Ik bij elke disney film. Alle klassiekers ken ik. En ook alle nieuwe. Wish heb ik al 3x gezien. Asha is mijn favoriete prinses nu.


8 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoii. Mijn favo disney film blijft denk ik toch frozen. Ook heb ik helemaal huilend naar home gekeken(echt te zielig de afloop) maar weet niet of die van disney is? Wish heb ik in de bios gezien! Echt love disney en winnie the pooh. Mocht je een keer willen praten over disney stuur me gerust een bericht! Lijkt me leuk😊😊😁

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben gek op de film Moana, en kijk erg uit naar het 2e deel.
En de live action van Belle en het beest vind ik geweldig!😊

Reputatie 2
Badge +3

Ik hou van de sprookjes van Grimm. De orginele versie dan, die waren best gruwelijk en horrorachtig. Ik hou wel van dat soort dingen. 

Reputatie 3
Badge +3

Mijn favoriete zijn de jungle book en lion king

Reputatie 6
Badge +7

Geen favorieten, maar vind het verhaal van Lion King leuk! Daarbij het zielige stukje paar jaar terug toch een traantje gelaten

Reputatie 7
Badge +11

The Lion King, Aladdin, Lilo & Stitch (ben gek op Stitch), Taran & de Toverketel (één van de éérste en enige echt grimmige Disneyfilms), Treasure Planet, Doornroosje, Belle & het Beest, Disney's Dinosaur (was dol op dino's vroeger), De 101 Dalmatiers, "Oh What A Knight!" (Oswald The Lucky Rabbit korte cartoonaflevering), De Reddertjes, Peter Pan, De Speurneuzen (Sherlock Holmes als muis).

Merendeel heb ik nog old school op videoband gekeken, later enkele op DVD en tegenwoordig kan je dus streamen...

Ik ben zo goed als met alle Disneyfilms opgegroeid, behalve de meer modernere. Al is Encanto ook best leuk en heb ik Moana ook gezien. 

Volgens mij was Santa Clause ook van Disney? Als dat zo is heb ik ze allemaal gezien, geweldig om te kijken met Kerst. 

Ook ik hou van de ongesuikerde Grimm sprookjes tegenwoordig, mede door de boekenreeks "Reckless" van Cornelia Funke. Maar da's een boek en niet Disney. 

Mijn favoriete Disney personages zijn Oswald The Lucky Rabbit (Mickey Mouse zijn "verloren" oudere broer en eigenlijk de daadwerkelijke mascotte van Disney voordat hij hem lange tijd aan Universal verloor door geldproblemen en dergelijke en iets nieuws moest verzinnen om mee boven water te komen weer. Dit werd Mickey. Oswald is onder andere terug te zien in de gecancelde Epic Mickey game franchise waarvan ik beide spellen bezit) waar ik ook een Funko Pop van heb voor de 100ste verjaardag van Disney, 626/Stitch en Timon & Pumbaa, Diaval de raaf (live action Doornroosje), de Cheshire Cat (was ik vroeger ontiegelijk bang voor), Geest.

Disney vindt ik ook tof, veel films gezien zowel de classics als nieuwere. 

Favoriet zijn Marvel en Star Wars, Indiana Jones verder Cars, Toy Story, Zootopia, Tarzan, Lion King,Treasure Planet, Peter Pan, Goofy movie, Oliver en Co, Sky High, Hercules, The Incredibles, Teigetjes film, Planes, Stitch the movie, a Christmas Carol. 

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb niet echt een favoriete disney film, want ze hebben best wel goede films, zowel de oude klassiekers als de nieuwere films.

Maar als ik lijstje moest maken van mijn goede disney films denk ik dat deze er wel staan:

 Taran & de Toverketel, Treasure Planet, The nightmare before christmas, peter pan, merlijn de tovenaar, robin hood,  de speurneuzen.

Reageer