Hoe werkt de community?

  • 2 November 2021
  • 7 reacties
  • 983 × bekeken
Hoe werkt de community?

Hi newbie! Super dat je de community aan het verkennen bent. In dit topic vertellen we je precies hoe het werkt. Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stel je vraag dan in de reacties.

Veelgebruikte woorden op community

Van sticky topics tot aan badges! Op een community vind je wat andere termen dan je misschien gewend bent. We maken je razendsnel wegwijs:

  • Topic: een nieuw onderwerp, discussie of vraag op de community. Bijv. iemand plaatst een topic en vraagt om tips.
  • Post: als iemand reageert op een topic door bijvoorbeeld handige tips te geven.
  • Moderator: een vrijwilliger of medewerker van Join Us die ervoor zorgt dat de community een fijne en veilige plek is voor alle members.
  • Beste antwoord: het antwoord dat door de topic starter of moderator is gemarkeerd als het beste antwoord gegeven op de gestelde vraag.
  • Badges: door topics te plaatsen of reacties te geven kun je badges verdienen. Dat zijn leuke onderscheidingen voor enthousiaste en betrokken members.
  • Forumregels: Om ervoor te zorgen dat de community voor iedereen een gezellige, positieve en veilige omgeving is zijn er regels. Zo weet je precies wat er wel en niet kan én wat je van een ander kunt verwachten.
  • Sticky: een bericht dat altijd bovenaan in de lijst met community-topics blijft staan. Vaak staat er een uitleg in over hoe iets werkt.

Dit wil je weten
 

Hoe word ik member?
Member worden is gratis en super eenvoudig. Klik op ‘log in’ en vervolgens op: account aanmaken. Als member kun je reageren op topics, zelf topics aanmaken en privé berichten verzenden. De berichten op de community zijn door iedereen te bekijken. Het is daarom slim om een nickname te gebruiken, zodat je niet herkend wordt.

Hoe maak ik een topic?
Klik rechts bovenin op de blauwe button “Start een topic”. Er opent dan een pop up waarin je een bericht kunt schrijven. Je kunt kiezen tussen een ‘vraag’ en ‘gesprek’. Vervolgens kies je de categorie waarin jouw onderwerp het beste past.

Hoe reageer ik op een topic?
Open het topic waarop je wilt reageren en scrol naar beneden. Je ziet dan een tekstvak staan. Typ daar je reactie en klik op de button “reageer”. Controleer je reactie voordat je deze plaatst, je kunt je reactie namelijk maar een beperkte tijd wijzigen. Ben je te laat met wijzigen? Meld dit dan bij de moderators.

Hoe verstuur ik een privébericht?  
Dat werkt heel eenvoudig. Ga naar het profiel van degene die je een privébericht wilt sturen. Klik vervolgens op ‘Stuur bericht’. Typ je bericht en klik op verzenden.

Ik ontvang een vervelend privébericht. Wat moet ik doen?
Voel jij je ongemakkelijk bij een privé bericht? Meld het dan altijd bij de moderators! Zodra jij een privé bericht meldt wordt de inhoud zichtbaar voor de moderators. Zij beoordelen het bericht en spreken de community-member hierop aan! Indien nodig wordt een member geband.

Hoe vind ik informatie op de community?
Op de homepage vind je de zoekbalk. Typ hier je zoekterm in en ontdek de topics die over dit onderwerp gaan. De zoekresultaten kun je verder filteren via de criteria aan de linkerkant.

Hoe kan ik mijn profiel updaten en instellingen wijzigen?
Als je rechtsboven op je profielfoto klikt kun je naar ‘mijn profiel’ of ‘opties’ gaan. Bij mijn profiel kun je jouw foto en gegevens aanpassen. Bij opties kun je jouw instellingen wijzigen.

Ik ontvang teveel mailtjes van de community, wat kan ik doen?
Klik op je profielfoto en ga naar opties. Kies vervolgens instellingen. Je kunt daar je mailvoorkeuren aanpassen en favorieten instellen. Jij bepaalt dus zelf hoeveel mailtjes je ontvangt.

Wat moet je doen als iemand de community-regels overtreedt?
Krijg je een vervelend privébericht? Of een nare reactie op jouw topic? Meld dit dan bij een van de moderators door het bericht te rapporteren. Zie je dat iemand de regels overtreedt? Ook dat meld je bij de moderators. Je doet dit door op de drie puntjes rechtsonder in een reactie te klikken. Leg altijd uit waarom je een bericht rapporteert.

Ik ben het niet eens met een waarschuwing of ban, wat kan ik doen?
Stuur een mailtje naar community@join-us.nu en leg uit waarom jij het niet eens bent met de beslissing van de moderator. De community manager beoordeelt de situatie en je toelichting. Vervolgens beslist de community manager of de waarschuwing of ban wordt teruggedraaid. Bezwaren worden niet afgehandeld op de community zelf.

Hoe kom ik in contact met Join Us?
Wil je een medewerker van Join Us een vraag stellen over de community? Dan kan via dit e-mailadres. Een medewerker van Join Us zal op je vraag reageren.

Hoe verwijder ik mijn account?
Plaats een bericht in het topic account verwijderen. Wij verwijderen dan jouw account en anonimiseren je reacties. Dat betekent dat je reacties op de community zichtbaar blijven, omdat deze alsnog behulpzaam kunnen zijn voor anderen. Vind je dat niet prettig? Dan kun je dat doorgeven aan de community manager.

Wat gebeurt er als mijn account verwijderd is?

  • Als je account verwijderd is, dan kun je niet meer inloggen op de community.
  • Alle accountgegevens die Join Us van jou heeft worden verwijderd.
  • Ook je gebruikersnaam wordt verwijderd. Je gebruikersnaam is niet meer zichtbaar boven je berichten.
  • Je berichten blijven online staan, maar anoniem, zonder gebruikersnaam. Why? Omdat je berichten nog wel interessant zijn voor andere members. 
  • Als je je account laat verwijderen kunnen we dit niet meer ongedaan maken.

Kan ik member blijven als ik ouder ben dan 30 jaar?
Als je ouder bent dan 30 jaar dan verbannen we jouw account. Je ontvangt hiervan een notificatie per mail.

Zijn er andere community’s waarop ik terecht kan als ik ouder dan 30 jaar ben?
Er zijn verschillende community’s te vinden. Het is vanuit Join Us moeilijk om een volledige lijst te bieden. Let bij het zoeken naar een andere community altijd op jouw (online) veiligheid en privacy.

Kunnen andere members mijn geboortedatum zien?
Dat bepaal jezelf en kun je instellen bij je profiel. Je beslist zelf of je de volledige datum, een deel daarvan of niets laat zien. Alleen jijzelf en de moderatoren kunnen je volledige geboortedatum zien. De moderatoren gebruiken de datum om te kijken of je binnen de leeftijdsgrenzen van de community valt.

Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden? 
Plaats een reactie en stel je vraag. 


7 reacties

Badge +1

Worden de meetings van Join Us altijd standaard op dezelfde dag gehouden, of verandert dat per keer?

Reputatie 7
Badge +12

Worden de meetings van Join Us altijd standaard op dezelfde dag gehouden, of verandert dat per keer?

 

De fysieke en online meetings zijn op een vaste dag en tijd 1x in de 2 weken. 

Badge +1

Worden de meetings van Join Us altijd standaard op dezelfde dag gehouden, of verandert dat per keer?

 

De fysieke en online meetings zijn op een vaste dag en tijd 1x in de 2 weken. 

Welke dag van de week is die vaste dag én verandert dat per maand, kwartaal etc?

Reputatie 7
Badge +12

Worden de meetings van Join Us altijd standaard op dezelfde dag gehouden, of verandert dat per keer?

 

De fysieke en online meetings zijn op een vaste dag en tijd 1x in de 2 weken. 

Welke dag van de week is die vaste dag én verandert dat per maand, kwartaal etc?

De dag is per Joinus groep verschillend, dit is een vaste dag maar scheelt dus per groep. 

Reputatie 5
Badge +7

Hallo. Ik kan op de een of andere manier niet reageren op een topic. Ik wil reageren in 'stel jezelf voor' maar ik kan dit vlak om te reageren niet vinden. 

 

Kan iemand mij daarmee helpen?

Reputatie 6
Badge +12

Hallo. Ik kan op de een of andere manier niet reageren op een topic. Ik wil reageren in 'stel jezelf voor' maar ik kan dit vlak om te reageren niet vinden. 

 

Kan iemand mij daarmee helpen?

Hallo Linde vervelend om te lezen.

Eigenlijk zal dat op dezelfde manier zijn als hoe je het nu gedaan hebt.

Reputatie 6
Badge +12

@Linde5  als het niet lukt stuur maar een privé bericht dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

Reageer