Siv oostelijke gedeelte van Overijssel,

  • 18 December 2022
  • 8 reacties
  • 296 × bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Supercharger
  • 12 reacties

Ik zal het kort houden.

 

Tot recent woonde ik bij mijn ex in. Deze heeft mij abrupt op straat gezet en sindsdien woon ik op mijzelf: 

ik heb geen werk, of een hobby die je met meerdere mensen kunt doen. 
Op dit moment heb ik geen vrienden waarmee ik kan praten of omgaan. Iedereen in mijn cirkel zijn bevriend met mijn ex, en zijn tegen mij gekeerd. 
 

In mijn dagelijks leven doe ik niet veel. Beetje YouTube kijken, poging tot gamen (al wordt dat saai) en bankhangen. 
 

Contact met mijn buren krijgen probeer ik, maar dat zijn vooral ouderen. 
 

De enige persoon waar ik nu mee kan praten, is mijn moeder. Maar die werkt veel, dus ben ik vrij eenzaam. 
 

ik vind het leuk om uit te gaan of een terrasje te pakken. Maar dat in je eentje doen is geen succes. 
 

Hoe kan ik nieuwe vrienden vinden, als ik geen basis heb? Normaal leer je nieuwe vrienden kennen via je vrienden, maar die optie heb ik niet. 
 

Ik woon zelf in het oostelijke gedeelte van Overijssel, en wil graag nieuwe mensen van mijn leeftijd (18-25) willen leren kennen. 
 

Ik wil een vriend worden waar je op kunt leunen, leuke dingen mee kan doen en lekker gek doen. 
Natuurlijk wil ik ook daar een goede vriend voor terug. 
 

ik ben ook bereikbaar op Discord. Ik vind het niet eng om te audio-bellen. Geen voorstander van video-bellen met vreemden. 
 

mijn Discord is: TangoOliverMike#9343


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

8 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hmmm… “ik zal het kort houden”.

en echt waar, dit is nog maar het korte verhaal, ondanks deze grote lap tekst 😂

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Siv! 
 

welkom op de community en dapper dat je deze vraag stelt. Aller eerst wil ik zeggen dat ik het vervelend vind om te horen dat je dit allemaal mee hebt gemaakt! Dat kan niet makkelijk zijn geweest. 
 

Ik heb niet de magische oplossing voor je, maar ik kan je mijn persoonlijke ervaringen delen. Ik heb toen ik wat jonger was ook samen gewoond met mijn ex. We waren lang samen en onze vrienden waren ook  gemeenschappelijke vrienden geworden. Toen de relatie plots uit ging en ik dus naar een andere dorp verhuisde zelfs had ik het er erg moeilijk mee. Onze vrienden gingen vooral met hem om. 
 

Dit is nu een paar jaar geleden, en ondertussen heb ik weer een hele mooie grote kring met mensen om mij heen. Hoe ik aan deze mensen kwam? Ik ontmoet mensen op school, kwam leuke mensen tegen in een cafeetje (waar ik alleen heen ging), ik kwam weer in contact met vrienden van mijn basisschool, ik verhuisde en had leuke nieuwe buren, Ik begon aan vrijwilligerswerk, online! Mijn punt is, er zijn overal mensen. En voor mij was het vooral, de ballen vinden om er op af te stappen (als ik dat zo vrij mag verwoorden) 

 

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik heel goed. Maar je kunt het hier al uit proberen! Ik heb hier een boekenclub ontdekt en we gaan binnenkort samen elkaar ontmoeten. Een paar maanden geleden stond join us op een festival en daar ben ik naartoe geweest en dat was super gezellig! 
 

Wat ook nog een leuke tip is, Join us heeft groepen, online en in sommige dorpen/steden ook in het echt! Daar heb ik aan mee gedaan, en daar ben ik nu ook ervaringsvrijwilliger van en het is echt super leuk. Je leert mensen uit je omgeving kennen en komt elke week of om de week bij elkaar om leuke dingen te doen en van elkaar te leren. Ik kan het iedereen aan raden! 
 

ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht je vragen hebben of ergens over willen praten mag je me altijd een berichtje sturen. 
 

Groetjes. 

Reputatie 5
Badge +6

Heey!

 

Ik sluit mij aan bij Sharon.

 

Zelf meegemaakt dat ik na einde relatie vereenzaamde. Mede door Join-Us weer bovenop gekomen. Maar belangrijker, ik heb in die tijd vooral dingen gedaan die ik zelf wilde doen, ook al deed ik het alleen. Op die manier leerde ik mezelf weer kennen en ontdekte ik ook weer nieuwe dingen over mezelf. Kijk vooral naar waar je behoeftes liggen en wees niet bang om een keer tegen een muur te lopen. Mocht dat gebeuren dan draai je weer om en sla je een nieuwe weg in. Het klinkt simpel, maar mij heeft het wel een tijd geduurd voordat ik helemaal de nieuwe ik was.

Reputatie 2
Badge +2

 Ik admire je zelfvertrouwen!

Doet me denken aan mezelf haha.

App genaamd Meetups kan misschien werken. En ik weet wat je door maakt ben in zelfde bootje maar geef niet op Blijf proberen en opties zoeken ik heb deze join us ook op internet gevonden.  Ik gebruik zelf geen discord maar blijf je hoofd omhoog halen.

 

Moet ook positief zien je hebt nu heel veel tijd om achter komen wie je bent en wat er beter!

We kunnen keer gamen als je wilt?

 

 

 

Reputatie 2
Badge +2

 Ik admire je zelfvertrouwen!

Doet me denken aan mezelf haha.

App genaamd Meetups kan misschien werken.

We kunnen keer gamen als je wilt?

 

 

 

Thanks voor de tip, heb de app gedownload. 
 

Voor gamen ben ik zeker in! Stuur me maar een PB hier met je gebruikersnamen voor game platforms, en welke games je speelt. 

 

Reputatie 3
Badge +1

Wat jammer om dit aan te horen…

Ik sluit me enorm aan bij bovenstaande berichten.

Mijn tip: ga lekker in je eentje uit. Iedereen is te dronken of is zo hard aan het partyen dat het ze niet boeit of je alleen uit gaat of niet.

Ik ga bijna altijd in m’n eentje uit en wil niets anders. De vrijheid, en de kunnen om alles zelf te kunnen doen. You are living your life. The best life.

En niemand die je kan stoppen.

 

Reputatie 2
Badge +2

Wat jammer om dit aan te horen…

Ik sluit me enorm aan bij bovenstaande berichten.

Mijn tip: ga lekker in je eentje uit. Iedereen is te dronken of is zo hard aan het partyen dat het ze niet boeit of je alleen uit gaat of niet.

Ik ga bijna altijd in m’n eentje uit en wil niets anders. De vrijheid, en de kunnen om alles zelf te kunnen doen. You are living your life. The best life.

En niemand die je kan stoppen.

 

Maar wat doe je als je er naar toe gaat? Je komt daar binnen, alleen. Besteld drinken en dan? 
 

ik zie mezelf al ergens in een hoekje staan dansen.

naja dansen… ongemakkelijk bewegingen maken 😅

 

Hi Siv,

Super goed dat je zo open bent. Het is helemaal niet nodig om van eenzaamheid een taboe te maken…

Zelf heb ik het idee dat je jouw geluk veel van dat van anderen laat afhangen. Hoe meer vrienden, hoe beter is volgensmij de denkwijze. Corrigeer me als ik ernaast zit. Wat mijn advies is, is om eens te kijken naar jezelf en heel eerlijk te zijn. Ben jij gelukkig met jezelf? Het zou heel veel verlichting kunnen geven wanneer je de situatie even probeert te accepteren voor wat die is en daarbij kan zelfliefde helpen. 

Ik zie het leven zo: er zijn meerdere hoofdstukken. Het ene hoofdstuk lijkt compleet en het andere hoofdstuk niet. Het is onmogelijk/bijna niet mogelijk om altijd maar alle ballen hoog te houden. Sociale kring, financiën, gezondheid etc.. Ik geloof dat er voor alles een reden is en dat alles op het juiste moment gebeurt. Dit betekent dus ook dat vrienden op het juiste moment weer zullen komen. 

Mocht het nou zo zijn dat ik het helemaal verkeerd ingeschat heb dan raad ik aan om eens te kijken naar vrijwilligerswerk, als je dat nog niet gedaan hebt. Ik werk bij een soort buurthuis waar vrijwilligers soms één en soms zelfs meerdere vrienden gemaakt hebben door het contact met andere vrijwilligers.

Groet,

Lisa