Peter Pauper fans?

  • 7 January 2024
  • 0 reacties
  • 34 × bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Altijd al wilde ik een dagboek bijhouden, maar ik wist nooit zo goed waar ik voor een goed en mooi dagboek kon kijken.

Sinds ik ooit een Peter Pauper notitieboek/dagboek had gekregen van een tante van mij toen ik best wel een ingrijpend iets achter de rug had waarvan ik maanden moest herstellen (dagboek had ik gedurende mijn tienerjaren helaas aan stukken gescheurd op bepaalde punten met het papier; omdat ik bepaalde dingen liever wilde vergeten), zijn de notitie/dagboeken, bijna alles eigenlijk van Peter Pauper niet meer weg te denken uit mijn dagelijkse leven. Ik vind de dagboeken geweldig en ze zijn prachtig. 

 

De bookbound notitie/dagboeken van Peter Pauper vind ik nog het mooist, vanwege de grootte en decoratie op zowel de voor als achterkant, het leeslint en het fijne schrijfpapier. Ik gebruik ze ontzettend graag als dagboeken, ondanks het feit dat ze vrij prijzig zijn... Maar tja, dat zie je ook aan de kwaliteit. 

Momenteel hou ik een dagboek bij in het "Gilded Rosettes" bookbound dagboek van Peter Pauper, geheel in de stijl van de achttiende, vroeg negentiende eeuw. Het is verreweg het mooiste dagboek dat ik bezit en zodra ik mijn salaris heb ga ik ooit weer kijken voor een tweede exemplaar, zeker weten!

 

Voor dit nieuwe jaar heb ik sinds kort ook een Peter Pauper "Live With Purpose Planner". Het is echt een enorme planner qua grootte en ik maak me een beetje zorgen of die überhaupt in een tas gaat passen, maar het is een agenda, persoonlijke coach én checklist voor doelen en persoonlijke, werk en andere prioriteiten in één. Tot nu toe heb ik hem nog niet echt uitgetest, maar dat ga ik wel binnenkort doen. Daarnaast gaat het enorm handig zijn voor mijn aankomende studie dit jaar (al kan ik hem dan op dat moment wel maar zo'n vijf, vier maanden nog gebruiken).

 

Als laat kerstcadeau heb ik van mijn ouders nog een "She Believed She Could, So She Did" blauwe boekenlegger gehad van leer, ook van Peter Pauper. De quote die op de boekenlegger staat vind ik overigens veel bij mij passen.

 

Vandaag had ik nog wat oud verjaardagsgeld wat nogal lag te verstoffen in mijn portemonnee op mijn bankrekening laten zetten. Oorspronkelijk wilde ik er Reckless 5, het allerlaatste boek in de Reckless boekenreeks van Cornelia Funke van  kopen, maar ik weet dat dat jaren zal gaan duren. Aangezien ik momenteel keihard aan het sparen ben voor twee studietrips en waarschijnlijk al bijna genoeg heb voor de trip van tien weken, heb ik dus een deel op die spaarrekening gezet en een deel op mijn pinpas.

Dagboek voor die trip en daarmee ook iets voor essentiële verslaglegging van die trip voor mijn aankomende portfolio in de nabije toekomst hoef ik gelukkig niet meer te regelen want dat heeft mijn jongere zus al gedaan voor m'n verjaardag een tijd terug. Ze heeft er een talent voor, aandachtig luisteren naar mijn wensen en wat ik nodig heb, haha. Dat dagboek mag dan niet van Peter Pauper zijn, het is een mooi reisdagboek met windroos op de cover en een codeslot.

 

Van dat ene deel op mijn pinpas heb ik en je raadt het al; zojuist twee Peter Pauper notitie/dagboeken gekocht, ik kon het gewoon niet laten voor een keer. Een met een Haiku omslag, die ik wil inzetten voor de gedichten (voornamelijk Engelstalige) die ik schrijf en een met een "Gilded Butterflies" omslag voor wanneer mijn huidige dagboek volgeschreven is. Ik heb het gevoel dat ik mij soms beter kan verwoorden op papier en naar mensen die echt héél dicht bij mij staan, dan tegen voornamelijk mijn ouders en ik ben daar binnen mijn huishouden niet de enige in.

 

Zijn er hier nog meer mensen die een dagboek bijhouden, gedichten schrijven en/of fan zijn van Peter Pauper?


0 reacties

Geen reactie

Reageer