Film-muziek

  • 5 January 2023
  • 23 reacties
  • 284 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal, 

Ik ben een man van 28 jaar, nieuw bij JoinUs en ben enorm gepassioneerd over filmmuziek/soundtracks.

Ik vroeg me af of er meer in deze community zitten die deze interesse of passie delen.

Verder ben ik net als vele van jullie een gamer (Witcher, Rocket league) en studeer psychologie.

Groeten!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

23 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Ben verassed niemand op je hebt gereageerd.

Ik wordt volkomen genegeerd, zo te zien houden ze niet van winnaars en Marokkanen. En alleen zielig mensen die niet lef hebben om hun problemen aan te pakken

Ik speel Rocket league en best goed erin mijn niveau kwa skill Level Goud/ Platinum.

 

 

Ik hou wel van muziek.  Maakt me rustig en maakt wat gevoelens los en. Maakt me hoog leeg als ik op bed lig.

Reputatie 2
Badge +2

Studeer zelf ook  psychische shit en fysiologie en. Gewoontes en  habits en brein en waarom. Sommige mensen. Bij bepaalde groepen beter op ze gemak zijn andere en origin van racisme en descriminatie 

Hey allemaal, 

Ik ben een man van 28 jaar, nieuw bij JoinUs en ben enorm gepassioneerd over filmmuziek/soundtracks.

Hoi @Radical,

Wat is je favoriete soundtrack en/of filmmuziek? Ik kan zelf ook veel soundtracks waarderen!

@Ilias Ja muziek is een hartstikke lekker als je een rotdag hebt gehad!

 

@Mees

IK heb wel een paar namen voor je, dan krijg je een beetje een idee.

Hans Zimmer (Boreal forest, This Land en Pirates of the caribbean live in prague)

John Williams (Reunion of friends & Jurassic park)

James Horner (Titanic & Avatar)

Alan Silvestri (Ready Player One, Marvel en Back to the future)

Thomas Newman (Fellowship, 1917, Define dancing & Any other name)

James Newton Howard (King Kong, Dinosaur, Batman Begins & 12 years later)

Howard Shore (Lord of the rings, The hobbit)

John powell - how to train your dragon triologie

Craig Armstrong - Opening & Green light

 

Deze mannen zijn een van de grootste in de hele film-muziek branche en zijn het zeker waard om te checken. 

Reputatie 2
Badge +2

Wat is je psn?

Of heb je Epic Games Account kunnen we Rocket League spelen

Reputatie 7
Badge +12

Heyy leuk dat je je voorstelt. Heb je The Witcher 3 al gespeeld nu dat die de next gen update heeft gekregen? 

@Diego Neee nog niet, ben momenteel met de boeken bezig en als die uit zijn ga ik met de games beginnen :) Maar ben wel erg benieuwd, schijnt dat het een goede update is.

 

@Ilias heb je een privé bericht gestuurd.

 

@Mees

IK heb wel een paar namen voor je, dan krijg je een beetje een idee.

Hans Zimmer (Boreal forest, This Land en Pirates of the caribbean live in prague)

John Williams (Reunion of friends & Jurassic park)

James Horner (Titanic & Avatar)

Alan Silvestri (Ready Player One, Marvel en Back to the future)

Thomas Newman (Fellowship, 1917, Define dancing & Any other name)

James Newton Howard (King Kong, Dinosaur, Batman Begins & 12 years later)

Howard Shore (Lord of the rings, The hobbit)

John powell - how to train your dragon triologie

Craig Armstrong - Opening & Green light

 

Deze mannen zijn een van de grootste in de hele film-muziek branche en zijn het zeker waard om te checken. 

Dat zijn zeker de grote namen! Ik zal in de komende dagen eens kijken of ik ook een aantal kan delen waarvan ik kan genieten!

Ik zie dat je je psn mogelijk deelt, als je wil mag je hem ook delen met mij, dan krijg je een vriendschapsverzoek! :)

Reputatie 7
Badge +9

Leuk dat je je voorstelt op de community!

Aaah The Witcher games, leuk @Radical !

Ik ben zelf ook bezig met de boeken en de games (The Witcher 3 Wild Hunt). Heb 7 van alle 8 boeken maar mis alleen nog deel 7 De Vrouwe Van Het Meer. Verder lees ik ook de graphic novels van The Witcher.

Betreft soundtracks een beetje meer terugkomend op het topic / je interesses vind ik Bear Mcreary goed; de componist achter de games God Of War 4 en God Of Wat Ragnarok maar bijvoorbeeld ook achter de Starz/Netflix serie Outlander en Amazon Prime's Rings Of Power, James Horner (de persoon achter James Cameron's Avatar muziek), David Arnold (Amazon Prime's Good Omens boek naar serie adaptatie), Nathan Barr (Amazon Prime's Carnival Row serie), Danny Elfman (Netflix's Wednesday serie), Joseph Trapanese (seizoen twee van Netflix's The Witcher boek naar serie adaptatie en Netflix's Shadow & Bone / Six Of Crows boek(en naar serie adaptatie). Ik ben wat dat betreft ook best wel fan van film/serie soundtracks en die in games.

@Mees Vet, ben benieuwd naar jouw lijstje. ik ben altijd opzoek naar nieuwe muziek.
Ik heb je berichtje gelezen, ook een enorme MCU en game fan en leuk je te ontmoeten

Ik heb geen PSN, maar ben wel op Epic Games - Radical2105. voeg me maar toe :)

Moet wel er bij zeggen dat ik niet supervaak game

@Ilias !!

@The Ineffable Bookworm Ik heb de witcher-netflix serie ook gekeken, maar vond hem eerlijk gezegd best tegenvallen, omdat de serie qua verhaal zoveel van de boeken verschilt. 

Reputatie 7
Badge +9

@The Ineffable Bookworm Ik heb de netflix serie ook gekeken, maar vond hem eerlijk gezegd best tegenvallen, omdat de serie qua verhaal zoveel van de boeken verschilt. 

@Radical , dat is dus ook een van de grootste redenen waarom de hoofdrolspeler die Geralt Of Rivia vertolkt, Henry Cavill volledig opstapt binnen de Netflix serie en de zwaarden worden overgenomen door Liam Hemsworth, broertje van Chris Hemsworth (die Thor vertolkt in de MCU onder andere) en ik geef hem geen ongelijk want Cavill pleitte ervoor de serie adaptatie zo dicht mogelijk bij het bronmateriaal (de boeken) te houden maar nee hoor... De serie schrijvers hebben de serie adaptatie en het 'grote Witcher Netflix universum' wat ze maar wat graag wilde opbouwensamen met Netflix volledig verpest en zijn ook nog eens disrespectvol geweest tegenover Andrzej Sapkowsi als je het mij vraagt. Tegenwoordig vallen de mensen achter de serie ook Witcher fans aan, proberen ze te cancelen omdat zij net zoals Cavill pleiten voor een serie die trouw is aan de boeken en respect naar het bronmateriaal en worden ze uitgemaakt voor racist omdat bijna geen enkele ziel naar The Witcher The Blood Origin wil kijken.

Zelfs Doug Cockle 'game Geralt' verdedigt het vertrek van Henry Cavill 'serie Geralt' en begrijpt als geen ander ook waarom hij voor dit besluit heeft gekozen want Henry Cavill is groot fan van de boeken en games en vond het heerlijk om Geralt te vertolken maar teleurstellend dat de schrijvers een hatelijke hekel hadden aan het bronmateriaal en maar deden wat ze wilde waaruit creatieve meningsverschillen ontstonden tussen hen en Cavill wat geen verassing is. Dat is ook de reden waarom de serie zo afwijkt van de boeken sinds dit aan het licht is gekomen.

Dus ja, na seizoen 3 (nog met Henry Cavill als Geralt) stop ik  echt volledig met het kijken van Netflix The Witcher en ga ik terug naar de boeken en games. Na seizoen 3 zal het waarschijnlijk niet ontzettend lang duren voordat de serie zeer waarschijnlijk volledig wordt gecancelt en dan zitten ze daar, die schrijvers al achter hun oren krabbend. Dit hebben ze zelf veroorzaakt. Ze kunnen daar Henry Cavill of de Witcher fans echt niet de schuld van opleggen, dat is verkeerd. 

Netflix's The Sandman (DC graphic novel serie adaptatie) die overigens ook een mooie soundtrack heeft, met muziek van David Buckley, doet het gelukkig nog wel goed maar dat is waarschijnlijk omdat de schrijver ervan zelf achter de schermen staat, net zoals bij Good Omens (waarvan hij samen het boek heeft geschreven met de late Terry Pratchett en vervolgens heeft verfilmt op verzoek / wens van Terry), want Neil Gaiman weet wel beter.

 

@The Ineffable Bookworm Ik kan zien dat jij een echte fan bent haha heeerlijk! en ik ben het dan ook woord voor woord met je eens. Ik kan niet wachten tot Seizoen 4 een enorme flop wordt! Ik heb je nog een privébericht gestuurd trouwens.

Reputatie 7
Badge +9

Sowieso @Radical! Sinds de serie ben ik gelijk aan de boeken begonnen en ik heb ze dus echt bijna allemaal in het Nederlands al geef ik echt liever de voorkeur aan in het Engels lezen. Daarnaast heb ik ook The Witcher 3 Wild Hunt voor op de (gedeelde) Playstation 4 en Nintendo Switch (port). Wellicht dat ik hem later in het jaar ook nog kan/ga aanschaffen voor een (gedeelde) Playstation 5 maar dat ligt eraan. Heb best wel een tijd terug ook The Witcher kettingen gehad voor een verjaardag van mij en ik heb een bibliotheek editie van de eerste The Witcher Omnibus van Dark Horse die een harde kaft heeft. Dat boek is zo groot en zwaar dat je niet blij moet zijn als hij op je tenen valt. 😂 Weet niet of ik zo'n tweede The Witcher Omnibus aan wil schaffen want ze zijn vrij prijzig maar dat ben ik wel een beetje aan het overwegen.

Als het aan mij ligt gaat de Netflix Witcher serie echt helemaal totaal kapot bloeden vanaf seizoen 4 en dan zitten de serie schrijvers daar met de gebakken peren en is Andrzej Sapkowsi echt zo van '’hebben deze mensen nou een serie gemaakt zogenaamd 'gebaseerd' op mijn boeken? Ze zouden zich moeten schamen!'’ Dat of hij denkt er helemaal niks van, zo is die auteur wel een beetje. Ze gaan echt duizenden boze fans over zich heen krijgen (krijgen ze nu al) en Netflix gaat een partij abonnees verliezen waar je u tegen zegt nadat seizoen 3 over is. 

Ik heb het berichtje zojuist gezien ik ga even kijken! Dankje dat je mij ervan nog extra op de hoogte stelt want soms ontgaat mij dit weleens.

@The Ineffable Bookworm Haha ik ga stuk om hoe jij Netflix afbrandt XD

Nice, ik ga eens kijken naar die omnibus, heb er nooit van gehoord namelijk.

Jij zit hier langer op dan ik… kan je zelf een club beginnen of alleen chats??

Reputatie 7
Badge +9

@Radical

Waarom ook niet, ze verpesten sommige series volledig en cancelen leuke series toch. Dus ja 🤣

Ik ook niet tot ik 'm voorbij zag komen op Internet. Wist niet wat ik zag toen hij uiteindelijk binnenkwam, hij is echt megagroot maar wel mooi.

Nou ja ik zit hier nog maar een aantal maanden, bijna een jaartje maar dat duurt nog wel even.

Zie mijn privé bericht betreft je vraag, daar heb ik het al voor je uitgelegd. 

@Mees Vet, ben benieuwd naar jouw lijstje. ik ben altijd opzoek naar nieuwe muziek.
Ik heb je berichtje gelezen, ook een enorme MCU en game fan en leuk je te ontmoeten

Kijk, een MCU en game fan! Dat is leuk om te horen, hoe erg ben je fan van de MCU, alles gezien en hyped voor Quantumania?

Ik heb zelf vooral een mix van game- en filmmuziek, ik zal hieronder wel even een klein lijstje delen met wat aanbevelingen!

  • Jim Guthrie & JJ Ipsen van de Planet Coaster Soundtrack, het is echt superrustgevend maar nog wel upbeat!
  • Borderlands 3 (inclusief DLC's) heeft ook veel goede muziek erbij zitten, maar net als met de vorige is het natuurlijk ook het (nostalgische?) gevoel van de muziek in combinatie met de game.
  • (Bijna) alles van Murray Gold in de Doctor Who series tot aan series 12 (dacht ik).
  • Brian Tyler (Now You See Me is een aanrader!)
  • Veel Marvel themes ook, dus dat varieert van Nathalie Holt (Loki), Joel P West (Shang-Chi, echt een underrated aanrader in muziek en film!) naar de bekendere.
  • Alexandre Desplat (Imitation Game)
  • Johann Johannsson (The Theory of Everything)
  • en nog veel meer maar te veel om op te noemen :)

Het verbaast me trouwens dat in jouw lijstje Interstellar, Inception en Star Wars ontbreken bij die composers, dat zijn echt magische soundtracks!

@Mees Alles tot en met No Way Home. Om eerlijk te zijn vind ik veel van Marvel na endgame niet zo interessant meer. She-Hulk, Dr. Strange II, Thor 4. Het is voor mij een gehaast rommeltje. Wel kijk ik uit naar Phase 5, de opkomende Avenger-films, en natuurlijk Spiderman 4. 

Bedankt voor je lijstje, ik ga ze binnekort eens even nachecken.

En ja, die 3 zijn inderdaad heel goed, maar die kent iedereen al haha. Ik wilde juist wat minder bekende delen. Heb je Spotify?

 

@Mees Alles tot en met No Way Home. Om eerlijk te zijn vind ik veel van Marvel na endgame niet zo interessant meer. She-Hulk, Dr. Strange II, Thor 4. Het is voor mij een gehaast rommeltje. Wel kijk ik uit naar Phase 5, de opkomende Avenger-films, en natuurlijk Spiderman 4. 

Bedankt voor je lijstje, ik ga ze binnekort eens even nachecken.

En ja, die 3 zijn inderdaad heel goed, maar die kent iedereen al haha. Ik wilde juist wat minder bekende delen. Heb je Spotify?

 

Het is inderdaad wel een gehaast rommeltje, maar ik ben heel benieuwd wat er allemaal vanuit gaat komen, deze fase was heel veel losstaand met kleine linkjes maar met Quantumania erbij moet het wel samenkomen, langzaam.

Ik heb Spotify, ja!

Badge

Hoewel die soms een beetje formulaïsch kan zijn, ben ik eigenlijk vooral fan van John Carpenter. Soundtracks zoals die van Assault on Precinct 13 zou ik omschrijven als ‘simpel maar doeltreffend’. :) Laatst ook weer Blade Runner in de bioscoop gezien, ook wel een klassieke soundtrack.

@Mees 

Hier m'n lijstje vol met mooie film/game soundtracks. Ongetwijfeld zal er wat leuks tussen zitten voor je! 

https://open.spotify.com/playlist/4o4WYWZo1CvA7DRvCyGvVv?si=VHCKUsoCQW--M0-m2C4iZg

 

 

Badge

Ah filmmuziek en games; twee grote passies van mij. Vaak luister ik beter naar de muziek in een film dan dat ik op het verhaal let. En de Witcher 3 is mijn favoriete game! Ik val er telkens weer op terug.

@Anne98 heb je de remaster al gespeeld? 😁

 

@spaceturtle ik heb ernaar zitten luisteren, en voor een film doet het zn werk, maar ik zou t niet zo gauw opzetten om er eens van te genieten. Misschien heb ik verkeerd gekeken en kan je me iets aanraden?