Robyn’s zoektocht naar vriendschappen

  • 27 December 2021
  • 19 reacties
  • 485 × bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi allemaal 😊

Ik ben Robyn, 22 jaar en kom uit omgeving Westland – Rotterdam. Ik studeer Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht, maar heb mij vanuit een passie voor geschiedenis en (oude) cinema middels extra enigszins om weten te scholen richting de filmwetenschap. Als het goed is studeer ik dit collegejaar ook af en zet in mijn studie-avontuur voort met een master in Leiden of Amsterdam!

Vanuit mijn studie heb ik eigenlijk geen vriendschappen, grotendeels doordat ik ver weg woon tov mijn medestudenten en ik gewoon niet helemaal in het plaatje lijk te passen van de stereotypisch student. Buiten studie heb ik helaas ook niet zoveel vrienden en de vrienden die ik heb zie of spreek ik helaas niet behoorlijk weinig (iedereen heeft het immers druk). Ik zou daarom krijg mijn vriendennetwerk uitbreiden 💫

Naast muziek en oude cinema vul ik mijn dagen met oa creativiteit, thee drinken, wandelen en puzzelen. Daarnaast ben ik ook een echte dierenmens (ik heb ook een eigen leguaan!) en ga ik helemaal op in mijn vintage geïnspireerde levensstijl (vintage style, not values).

Spreekt iets uit mijn berichtje je aan? Laat dan een berichtje achter 😊🌹

Liefs,

Robyn.

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hii welkom, hoe heet je leguaan? Cool huisdier! 

Reputatie 3
Badge

Dankjewel @Diego !

Mijn leguaan(tje) heet Bandit en is een Chuckwalla van zo'n 2,5 jaar 🦎 ❤️ 

Reputatie 3
Badge

 

Welkom Robyn!

Leuk dat je je voorstelt en fijn dat je de community hebt gevonden! :blush:  Een spannend studiejaar voor jou dus, de afronding van je huidige studie en de zoektocht naar een master!  Wat goed dat je al weet wat je wilt; dat is vaak zo moeilijk met kiezen, teveel keuze en richtingen etc! 

Ik vind jouw Bandit wel echt super gaaf! :ok_hand: hoe oud kunnen leguanen worden, volgens mij wel echt super oud!? Op de foto lijkt het net alsof ie lacht! :see_no_evil:

 

Ik hoop dat je hier leuke contacten kan opdoen! 

Reputatie 3
Badge

Dankjewel @Rochella !😄

Wat het weten wat ik wil betreft; mijn keuzes in het leven zijn ongeveer net zo veranderlijk als het Nederlandse weer. Het ene jaar wil ik dit, en het andere jaar dat en het jaar daarop weer iets heel anders hahah.

Ik noem Bandit vaak de liefde van m'n leven, ik ben echt ontzettend gek op hem! Zijn soort kan inderdaad behoorlijk oud worden, de meeste rond de 20 jaar. Dus gelukkig heb ik hem nog even! Volgens mij is hij een vrolijk en tevreden manneke 😊

 

Reputatie 5
Badge +7

Hoi allemaal 😊

Ik ben Robyn, 22 jaar en kom uit omgeving Westland – Rotterdam. Ik studeer Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht, maar heb mij vanuit een passie voor geschiedenis en (oude) cinema middels extra enigszins om weten te scholen richting de filmwetenschap. Als het goed is studeer ik dit collegejaar ook af en zet in mijn studie-avontuur voort met een master in Leiden of Amsterdam!

Vanuit mijn studie heb ik eigenlijk geen vriendschappen, grotendeels doordat ik ver weg woon tov mijn medestudenten en ik gewoon niet helemaal in het plaatje lijk te passen van de stereotypisch student. Buiten studie heb ik helaas ook niet zoveel vrienden en de vrienden die ik heb zie of spreek ik helaas niet behoorlijk weinig (iedereen heeft het immers druk). Ik zou daarom krijg mijn vriendennetwerk uitbreiden 💫

Naast muziek en oude cinema vul ik mijn dagen met oa creativiteit, thee drinken, wandelen en puzzelen. Daarnaast ben ik ook een echte dierenmens (ik heb ook een eigen leguaan!) en ga ik helemaal op in mijn vintage geïnspireerde levensstijl (vintage style, not values).

Spreekt iets uit mijn berichtje je aan? Laat dan een berichtje achter 😊🌹

Liefs,

Robyn.

 

 

Hoi Robyn. Ik herken dat wel, van vriendschappen. Veel mensen op mijn werk wonen verder weg of hebben al een vriendenkring.

 

Wat een gaaf huisdier heb je zeg! En toffe hobbies ook. Wat vind je leuk om te doen/maken met je creativiteit? En jou je van muziek? Zo ja, wat luister je dan?

Reputatie 3
Badge +4

Hallo Robyn, 

Super leuk, ben zelf ook een grote muziek liefhebber 

en bespeel zelf de gitaar en de drums.

en heb zelf ook niet echt veel vrienden, dus ik hou mij vooral bezig met mijn hobby’s.

Bijvoorbeeld muziek luisteren of maken en doe twee keer per week aan paardrijden.

woon trouwens zelf ook in de buurt van Rotterdam.

Reputatie 4
Badge +3

Hey! Leuk dat je er bent! Met wat voor een creativiteit vul je je dag, naast muziek natuurlijk, zoal? :smile: En heb je een favoriet vintage tijdperk qua stijl? Ik ben erg fan van de jaren 50-60 (met dank aan Mad Men haha) :wink:

Reputatie 2
Badge +2

Hoi allemaal 😊

Ik ben Robyn, 22 jaar en kom uit omgeving Westland – Rotterdam. Ik studeer Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht, maar heb mij vanuit een passie voor geschiedenis en (oude) cinema middels extra enigszins om weten te scholen richting de filmwetenschap. Als het goed is studeer ik dit collegejaar ook af en zet in mijn studie-avontuur voort met een master in Leiden of Amsterdam!

Vanuit mijn studie heb ik eigenlijk geen vriendschappen, grotendeels doordat ik ver weg woon tov mijn medestudenten en ik gewoon niet helemaal in het plaatje lijk te passen van de stereotypisch student. Buiten studie heb ik helaas ook niet zoveel vrienden en de vrienden die ik heb zie of spreek ik helaas niet behoorlijk weinig (iedereen heeft het immers druk). Ik zou daarom krijg mijn vriendennetwerk uitbreiden 💫

Naast muziek en oude cinema vul ik mijn dagen met oa creativiteit, thee drinken, wandelen en puzzelen. Daarnaast ben ik ook een echte dierenmens (ik heb ook een eigen leguaan!) en ga ik helemaal op in mijn vintage geïnspireerde levensstijl (vintage style, not values).

Spreekt iets uit mijn berichtje je aan? Laat dan een berichtje achter 😊🌹

Liefs,

Robyn.

 

 

@Rockin.Robyn  hoe ben je ooit bij een leguaan uitgekomen? Het lijkt met niet bepaald een knuffel dier.

 

Groetjes zeebaars

Reputatie 3
Badge

Hoi @Linde5 !
Wat vervelend dat je dat ook zo ervaart! Fijn dat tegenwoordig dit soort platforms bestaan je contacten uit te breiden.  :blush:

Thanks!
ik houd heel erg van knutselen, op veel verschillende manieren. Ik heb laatst bijv een pompoen van klei gemaakt met een kaarsje erin voor Halloween maar ik heb ook een soort kweekbak in elkaar getimmerd om daarin 's winters bloemetjes voor de leguaan in te kweken. Ander iets wat ik redelijk vaak en graag doe is glas graveren. :blush:
Ik houd zeker van muziek! Het is niet alleen de major van m'n studie maar er is zelden een dag waarop ik geen muziek opzet/luister! Op het moment houd ik vooral heel erg van verschillende muziek uit de jaren '40/50/60 (bijv. rock n roll, rockabilly, rhythm & blues, vocal jazz) maar ik ben ook groot fan van The Pretty Reckless (moderne alternative rock)! Ik heb ook periodes dat ik juist weer non stop luister naar bijv.  pop punk uit de jaren '90/'00, (outlaw) country of ordinaire pop guilty pleasures. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Wat is jouw muzieksmaak zo'n beetje?

 

Hi @Alain !
Oh wat leuk! Ik speel in principe ook gitaar en basgitaar maar ik doe er laatste tijd eigenlijk veel te weinig mee. Daarnaast zing ik ook graag, dan wel niet onder de douche.:smile: Van wat voor muziek houd jij? (Zie hierboven voor 'mijn’ muziek)

Tof dat je paard rijdt! Ik rijd zelf ook al meer dan 10 jaar paard! Rijd jij bij een manege of rijd je iemands privé paard?

 

Hey @Dxmy !
In plaatst van twee keer hetzelfde te typen, zie m'n antwoord aan Linde.:grin: Ben jij ook graag creatief bezig?

Wat tof dat jij het ook leuk vindt! Het is een beetje afhankelijk op gebied van wat; qua muziek meer jaren 50-60, maar qua kleding en accessoires meer 40-50 en op gebied van film vind ik eigenlijk alles leuk vanaf de eerste films (pre 1900) tot aan de jaren 70! 

 

Hoi @Zeebaars !

Bandit is inderdaad zeker geen standaard 'knuffeldiertje’. Ik heb eigenlijk altijd een enorme interesse gehad in reptielen. Ik wilde altijd graag ooit een slang hebben, maar toen ik daadwerkelijk de mogelijkheid had om een reptiel te nemen ben ik me erin gaan verdiepen en bleek deze (vegetarische) hagedis toch beter bij me te passen dan een slang. Ondanks dat hij geen knuffeldiertje is, houd ik zeker niet minder van hem!

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Rockin.Robyn 

Ja, gelukkig wel. Nu hopen dat het mij wat brengt🤞🏻

Ik hou eigen wel van alle soorten muziek. Pop, country, musical, pop rock, indie.

Wat leuk dat je zo creatief bent! Ik hou daar ook van

Reputatie 1
Badge +3

Hey Robyn,

 

Ik heb tijdens m”n studie ook wel een beetje hetzelfde gehad in dat ik de aansluiting wat miste dus herken je daar wel in. Wat houdt de studie muziekwetenschap een beetje in? 

Groet,

Thomas

Reputatie 1
Badge +1

Hi Robyn!

Wat rot dat je zo weinig vrienden hebt. Woon je wel in Utrecht bij je school? Ik studeer zelf ook al 5 jaar nu en ken eigenlijk helemaal niemand. Ik vind de studenten cultuur allemaal zo afstandelijk.=, heb zelf ook bij een vereniging gezeten.

Muziekwetenschap is wel tof! Ik houd ook van cinema, heb een tijdje best wel veel arthouse/goede regisseurs gekeken. Wat vind je de leukste cinema?

Hoop dat je wat fijne contacten opdoet hier! 

Oh ja ik maak ook muziek en geef gitaarles ;) Maak je zelf ook muziek?

 

Jan

Reputatie 4
Badge +3

@Rockin.Robyn Lekker creatief ja! Ik ben ook graag creatief bezig. Ik ben van het haken, naaien en sinds kort ook borduren. Vind het heerlijk om met mijn handen bezig te zijn, maakt mij echt rustig. Ik haak vooral knuffeltjes en andere voorwerpen, dekens en dat soort dingen wat minder. Al vond ik laatst wel een super tof patroon voor een deken, dus wie weet… :grin:
Ik was laatst bij de Kreadoe in Utrecht, een hobbybeurs. Daar heb ik een workshop stippen op servies gedaan en dat trok mij ook wel… En jij graveert in glas, dat lijkt me ook tof zeg!

 

Qua vintage vond ik ook Downtown Abbey erg gaaf om te zien. Is een moderne productie natuurlijk, maar de ontwikkelingen van de jaren 1910 - 1930, zowel in stijl als in cultuur, vind ik daar erg goed in weergegeven. Zeker een kijktip :wink:

Reputatie 4
Badge +7

Hey relia hier 23 uit Zoetermeer maar van origine uit et Westland (den hoorn)

Zou leuk zijn in contact te komen. Ik herken mij in het stuk aansluiting missen op school. Dat had ik ook op mijn opleiding. 

Reputatie 3
Badge

Hi @Thomas321 !

Jammer dat je dat herkent. Studeer je op het moment ook nog?
Bij muziekwetenschap kijk je, om het heel simpel te zeggen naar de wetenschap achter muziek. Ik doe zelf de track Muziek en Media en hier bestuderen, analyseren en doen we onderzoek naar bijvoorbeeld de manier waarop muziek in media (games, film, tv, videoclips, etc) wordt gebruikt en wat voor invloed het heeft op de rest van het geheel. Hoewel je wel je muziektheorie moet beheersen en heeft bijv het spelen van een instrument verder niks met de studie te maken.

 

Hoi @DrixDoggie 

Nee ik woon op dik 1,5 uur van de universiteit af dus dat maakt het leggen van contacten ook niet gemakkelijker… Wat studeer jij zelf?

Leuk dat je ook van cinema houdt! Mijn favoriet is bij uitstek de klassieke Hollywood! Daarbij maakt het niet zoveel uit welk genre, alles is even fantastisch. 

Dankjewel! Jij ook hoop ik, daar zijn we hier immers voor geloof ik. :smile:

Oh wat leuk! Doe je dat al lang? Ik kan (bas)gitaar spelen en heb een tijdje op zangles gezeten. Ik ben helaas niet meer zo actief ermee bezig als ik een paar jaar geleden was.

 

Hi @Dxmy ! Leuk dat je er ook zo van houdt om creatief bezig te gaan. Ik heb  overigens ook nog wat verwaarloosde naaiprojectjes liggen die ik ooit nog een keer af moet maken (als ik weet hoe ik verder moet). 

Zo'n beurs lijkt mij niet goed voor me… Hahaha. Ik wil altijd graag van alles uit proberen (nu eigenlijk dus ook stippen..), zo ben ik vorig jaar ook begonnen met naaldvilten maar dit vergt een hoop concentratie/precisie en dus energie dus dat doe ik niet zo vaak. 

Die serie staat inderdaad ook nog op mijn watchlist, zie er altijd erg lovende commentaren op! :blush: Betrek jij het vintage aspect ook, net als ik, nog verder in je leven of vind je het vooral leuk om naar te kijken/je erin te verdiepen?

 

Hoi @Relia !

Jammer dat jij die aansluiting ook miste op je opleiding! Hopelijk kan dit forum wat voor je betekenen!:blush:

Reputatie 4
Badge +3

@Rockin.Robyn Oh naaldvilten, dat heb ik ook een keer geprobeerd maar dat was niks voor mij. Inderdaad, teveel concenratie en precisie. Zo'n beurs is inderdaad erg verleidelijk! Heb er ook veel te veel geld uitgegeven :joy::sweat_smile:
Ik betrek het vintage aspect niet echt in mijn leven. Ik vind het leuk om mij erin te verdiepen en om soms wel eens opzoek te gaan naar kleren uit die tijd, maar verder niet echt. Hoe doe jij dat dan? :smile:

Reputatie 1
Badge +1

Hi @Thomas321 !

Jammer dat je dat herkent. Studeer je op het moment ook nog?
Bij muziekwetenschap kijk je, om het heel simpel te zeggen naar de wetenschap achter muziek. Ik doe zelf de track Muziek en Media en hier bestuderen, analyseren en doen we onderzoek naar bijvoorbeeld de manier waarop muziek in media (games, film, tv, videoclips, etc) wordt gebruikt en wat voor invloed het heeft op de rest van het geheel. Hoewel je wel je muziektheorie moet beheersen en heeft bijv het spelen van een instrument verder niks met de studie te maken.

 

Hoi @DrixDoggie 

Nee ik woon op dik 1,5 uur van de universiteit af dus dat maakt het leggen van contacten ook niet gemakkelijker… Wat studeer jij zelf?

Leuk dat je ook van cinema houdt! Mijn favoriet is bij uitstek de klassieke Hollywood! Daarbij maakt het niet zoveel uit welk genre, alles is even fantastisch. 

Dankjewel! Jij ook hoop ik, daar zijn we hier immers voor geloof ik. :smile:

Oh wat leuk! Doe je dat al lang? Ik kan (bas)gitaar spelen en heb een tijdje op zangles gezeten. Ik ben helaas niet meer zo actief ermee bezig als ik een paar jaar geleden was.

 

Hi @Dxmy ! Leuk dat je er ook zo van houdt om creatief bezig te gaan. Ik heb  overigens ook nog wat verwaarloosde naaiprojectjes liggen die ik ooit nog een keer af moet maken (als ik weet hoe ik verder moet). 

Zo'n beurs lijkt mij niet goed voor me… Hahaha. Ik wil altijd graag van alles uit proberen (nu eigenlijk dus ook stippen..), zo ben ik vorig jaar ook begonnen met naaldvilten maar dit vergt een hoop concentratie/precisie en dus energie dus dat doe ik niet zo vaak. 

Die serie staat inderdaad ook nog op mijn watchlist, zie er altijd erg lovende commentaren op! :blush: Betrek jij het vintage aspect ook, net als ik, nog verder in je leven of vind je het vooral leuk om naar te kijken/je erin te verdiepen?

 

Hoi @Relia !

Jammer dat jij die aansluiting ook miste op je opleiding! Hopelijk kan dit forum wat voor je betekenen!:blush:

Hey, leuk dat je gitaarspeelt. Ik speel ook al een aantal jaar heel weinig, maar ben dus begonnen met gitaarles geven wat wel weer leuk is. Ik studeer Kunstmatige INtelligentie, woon wel op kamers. 1,5 uur reizen? Dat is wel erg lang! Is dat een beetje vol te houden?

 

Reputatie 1
Badge

Hoi Robyn,

 

Gaaf huisdier! Heb je in omgeving Utrecht nog favoriete wandelplekjes? Sta altijd open nieuwe plekken te ontdekken.

 

Groetjes,

Max