Mijzelf voorstellen deel 2

  • 6 May 2022
  • 9 reacties
  • 319 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hallo iedereen!

Ik neem nu voor ongeveer een maand deel aan de Join Us community en na het deelnemen met bevrijdingspop voel ik me meer op het gemak om mijzelf verder voor te stellen. Om een dubbele topic te voorkomen raad ik je aan om eerst mijn originele voorstelling te lezen: Hi, ik ga mijzelf eerst maar even voorstellen.

Hoi mijn naam is Jardi en ik ben 23 jaar oud en woon in Winterswijk. Dit is in de Achterhoek in het oosten van Nederland. En zit in het 2de jaar van mijn HBO opleiding. Ik ben van plan om na mijn studie te gaan werken in de logistieke sector of metaalbewerking en mijzelf binnen een bedrijf verder te ontwikkelen. Uiteindelijk hoop ik een hoge functie te kunnen bekleden binnen het bedrijf.

Verder heb ik ook in mijn originele topic een paar hobby's genoemd. Mij lijkt het leuks om met Astrofotografie te beginnen, want ik doe het zelf nog niet omdat het een best dure hobby is en ook omdat je niet altijd de hobby kan uitvoeren als niet reist. Ik ben überhaupt een gigantische ruimte fanaat alleen heb er zelf nog niet veel met die interesse gedaan. Verder doe ik ook veel aan gamen en speel een grote variatie met spellen. Gamen geeft mij momenten om helemaal in een andere wereld te stappen.

De reden waarom ik zo van Spanje hou, is omdat ik 5 maanden lang een stage heb gelopen in Barcelona en heb kunnen meemaken hoe het is om in Spanje te leven en het was een super leuke ervaring en daarom wil ik Spaans leren.

Ik wil iedereen op de forum bedanken die mij op gemak heeft gemaakt en dat ik nieuwe mensen leer kennen. 😊


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hi, een beetje een late welkom! 

Wat leuk om te lezen dat je -je meer op je gemak voelt voor nog een voorsteltopic.
Ik was zelf helaas niet aanwezig bij bevrijdingspop, omdat ik moest werken, maar ben wel benieuwd naar de verhalen. Wil je er iets meer over vertellen hoe je de ervaring vond? 😊

Wat voor games speel je zoal? En wat een gave hobby! Interessant! Dat is iets wat je niet zo snel voorbij hoort komen. 

Wat is de mooiste herinnering van de tijd in Spanje? En nog iets van lekkere recepten mee deze kant op kunnen nemen? 

Reputatie 1
Badge

Leuk om iemand anders te zien die in de Achterhoek woont! Ik ben daarnaast erg onder de indruk van je hobby's. Het lijkt me zo cool om een hobby te hebben waarbij je echt iets maakt. Zie je jouw liefde voor de ruimte ook in andere hobby's terug? Zoals een voorkeur voor games of films die zich afspelen in de ruimte?

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Naoomi, het is niet erg dat het een laat welkom is. ☺️
Ik vond het bevrijdingspop een enorm leuk evenement. Het was voor mij mijn eerste festival en ik was wel benieuwd hoe het zou zijn, maar ik vond het verrassend leuk en ik heb geweldig mensen ontmoet. Ik kijk uit naar de volgende keer om weet naar een festival te gaan.

Ik speel een grote variatie van spellen. Ik hou van het spelen van shooters, RPG, MMO, avontuur, verhaal spellen en wel meer. Spellen dat ik nu onder ander speel zijn: Minecraft, Deep Rock Galactic, Elden Ring, Midnight Ghost Hunt en Outer Wilds.

Astrofotografie hoor je inderdaad niet veel. Het ook een nogal dure hobby en erg afhankelijk van lichtvervuiling en het weer, wat het een moeilijke hobby maakt, maar wel eentje waar je heel trots wordt van de resultaten.

Mijn mooiste herinneringen zijn de momenten voor mij waren de momenten dat je naar de lokale supermarkt of prullaria winkel loopt en dat je allerlei prullaria haalt voor je verblijf. Het was ook altijd leuk om in het weekend met het openbaar vervoer naar Barcelona te gaan. Ik veel zelf gekookt en ik ben niet de beste kok, dus heb het simpel gehouden 😆
 

 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hey @mwongmi mede Achterhoeker leuk dat er meer mensen uit de Achterhoek in de community komen. Dank je wel, Astrofotografie is inderdaad zeer bijzondere hobby. Ik ben er nog niet mee begonnen wegens de kosten en wisselvalligheid, maar ben in de toekomst zeker van plan om het te doen. Als je vragen hebt hoe Astrofotografie werkt dan mag je mij wel een berichtje sturen. 😄

Ik houw van een grote variatie games en films, maar dat ik hou van de ruimte komt hierin terug. De films Interstellar, Star Trek en Star Wars vind ik allemaal leuk. Ik heb ook wel een paar games, maar helaas zijn er nog niet echte goed ruimte games die de ruimte of sci-fi simuleren. De bests tot nu toe is Star Citizen of No Man’s Sky.

 

Reputatie 1
Badge

Hey @mwongmi mede Achterhoeker leuk dat er meer mensen uit de Achterhoek in de community komen. Dank je wel, Astrofotografie is inderdaad zeer bijzondere hobby. Ik ben er nog niet mee begonnen wegens de kosten en wisselvalligheid, maar ben in de toekomst zeker van plan om het te doen. Als je vragen hebt hoe Astrofotografie werkt dan mag je mij wel een berichtje sturen. 😄

Ik houw van een grote variatie games en films, maar dat ik hou van de ruimte komt hierin terug. De films Interstellar, Star Trek en Star Wars vind ik allemaal leuk. Ik heb ook wel een paar games, maar helaas zijn er nog niet echte goed ruimte games die de ruimte of sci-fi simuleren. De bests tot nu toe is Star Citizen of No Man’s Sky.

 

Ik kan mij goed voorstellen dat een hobby als astrofotografie niet echt te betalen is als student haha. Ik zal je zeker een berichtje sturen, aangezien ik wel benieuwd ben.

Zelf heb ik de intentie weleens gehad om te beginnen aan Star Trek, maar de hoeveelheid series en films die er bestaan vind ik een beetje overweldigend. Zijn er films of afleveringen die echt een must-watch zijn?

Reputatie 6
Badge +8

Hi @H. Poirot gelukkig maar! Ze zeggen beter laat dan nooit toch? En soms kan ik mij daar wel in vinden.

Het is mij, volgens mij, gewoon niet gegund om berichten te sturen, want had net een antwoord getypt en na het verzenden was ineens alles weg. 

Wat fijn en leuk om te horen! Zeker als de contacten blijven zijn na zo’n dag. Wat voor festival heb je op de planning staan of zou je naartoe willen? 
 

Een gedeelte ken ik wel van de games die je noemt. Ik kom zelf niet veel verder dan Mario, Raymann en dat soort dingen. Of games met een raadsel en een verhaallijn. Misschien word het tijd om die wereld te verbreden als ik lees wat iedereen hier zoal speelt. 
 

Ik wilde vragen of je een voorbeeld had van een resultaat. Maar toen bedacht ik mij dat je had gezegd dat je ermee wilde starten, dus die vraag is overbodig. Wie weet komt het er ooit nog van! Waar een wil is is uiteindelijk ook ergens een weg. Soms duurt het alleen wat langer. 
 

Aaah wat leuk! Heb je ook van die dingen mee teruggenomen naar NL als herinnering? Het klinkt wel als een hele toffe ervaring! En wat betreft koken: alles wat simpel is kan ook lekker zijn. 

Reputatie 3
Badge +3

@mwongmi Ik heb zelf ook nog niet de originele series en films van Star Trek gezien. Ik heb wel geprobeerd om ze te zien, maar het zijn er inderdaad overweldigend veel en ik vond dat de oudste series en films een beetje moeilijk om te begrijpen. Ik kijk wel de originele films van Star Wars en die zijn beter te doen.

Reputatie 3
Badge +3

 @Naoomi Ik zou graag nog wel eens naar Pinkpop en/of Zwart Cross willen gaan. Misschien zijn er ook nog andere festivals die ik nog niet weet wat mij ook leuk lijkt. 

Games zijn een leuke vorm van entertainment waar je je tijd goed mee kan vullen. Gaming is niet voor iedereen en soms moet je er ook wat geld voor uitgeven, maar er is altijd wel een spel dat bij je past. Misschien is Stardew Valley of Ori and the blind forest/Will of the Wisp wel iets dat je leuk vindt. Ori and the blind forest/Will of the Wisp is wel alleen voor de Switch/Xbox/Playstations of Pc. 

Dit is een voorbeeld dat ik van Reddit heb wat laat zien wat het resultaat zou kunnen zijn van een astrofoto. De foto wordt zwart wit gemaakt en dan via software worden er filters toegevoegd om kleuren er uit te krijgen, dit kan natuurlijk zijn met infrarood of onnatuurlijk met meer kleurrijke combinaties. Dit wordt veel gedaan met nebula's.

Ik heb uit mijn tijd in Spanje leuke herinneringen mee genomen. Het leukste is wanneer ik op Google Maps ga dan ga ik zo nu en dan via streetview alles langs en het leukste is, dat ik nog alles langs kan lopen en ik weet nog uit mijn hoofd hoe ik naar werk kom of hoe ik Barcelona moet navigeren met het openbaarvervoer. Het zijn allemaal leuke herinneringen en wil zeker snel weer eens terug naar Rubí en Barcelona.

Badge

Hoi, 

Hier nog een Achterhoeker! Mocht je het nog leuk vinden om elkaar wat beter te leren kennen, dan hoor ik graag van je.

 

Groetjes!