Introductie

• 25 November 2021
  • 9 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoi allemaal, mijn naam is Toon, 29 jaar uit Zoetermeer. Hobbies zijn motorrijden, kajakken en zeilen. Ik heb een fascinatie voor de trend boatlife en dat houdt in dat je op een zeilboot gaat wonen, werken en reizen. Off-grid vind ik ook heel interessant. Heb momenteel een zeilboot van leuk formaat maar nog te klein om op te wonen. Ik ben vaak te vinden in de wateren in noord Zeeland :grinning:

Ik ben op joiners gekomen omdat ik in het verleden mij te lang heb bezig gehouden met hobbies die je makkelijk alleen kan doen en zodanig ben ik in een soort isolatie geraakt. Denk aan gamen, anime etc. Ik heb toen een persoonlijk verbod gelegd op deze activiteiten en heb nieuwe dingen ontdekt die ik me eigen heb gemaakt, zoals zeilen. Maar ook zeilen kan je alleen doen… ik hoop door aan joiners mee te doen wat meer mensen tegenkom en zo uit die negatieve cyclus breek!

Verder werk ik parttime in de ICT als programmeur. Is wel ok, lekker creatief wezen. Ik heb een kat, ben altijd een kattenmens geweest. Muzieksmaak loopt erg uiteen maar luister veel naar Psytrance de laatste tijd.

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, mijn naam is relia en ik ben 23 ook uit Zoetermeer. Wie weet leuk eens met elkaar te kletsen

Welkom Toon! 

De wateren rond noord Zeeland, ja daar kan je wel lekker zeilen 👌👍 ligt je zeilboot daar ook in de haven?  Of vaar je elk jaar vanaf je woonplaats daar naar toe? 

Wat betreft een tourgroep starten hier via join us; count me in, super leuk idee! 👌 Nu hebben we alleen nog van die bikerjasjes nodig met MC Join-Us erop 😉

Ik herken me heel erg in wat je zegt: dat de hobbies die je uitvoert ook prima 'alleen' kunnen worden uitgevoerd.. goed dat je voor jezelf hebt besloten om het anders aan te pakken 👍👌

Mijn vriend z'n familie woont in Zoetermeer en wij zijn daar wel eens te vinden, als het even kan gaan we op de motor.. 

Als je het leuk lijkt mag je me wel een privé berichtje sturen 😊

Reputatie 4
Badge +2

Hoi, mijn naam is relia en ik ben 23 ook uit Zoetermeer. Wie weet leuk eens met elkaar te kletsen

Hoi Relia, leuk dat je ook een zoetermeerder bent :grinning:

Welkom Toon! 

De wateren rond noord Zeeland, ja daar kan je wel lekker zeilen 👌👍 ligt je zeilboot daar ook in de haven?  Of vaar je elk jaar vanaf je woonplaats daar naar toe? 

Wat betreft een tourgroep starten hier via join us; count me in, super leuk idee! 👌 Nu hebben we alleen nog van die bikerjasjes nodig met MC Join-Us erop 😉

Ik herken me heel erg in wat je zegt: dat de hobbies die je uitvoert ook prima 'alleen' kunnen worden uitgevoerd.. goed dat je voor jezelf hebt besloten om het anders aan te pakken 👍👌

Mijn vriend z'n familie woont in Zoetermeer en wij zijn daar wel eens te vinden, als het even kan gaan we op de motor.. 

Hey Rochella, ja het bootje ligt in Stellendam haven, vanuit Zoetermeer is dat altijd 30-40m rijden op de motor. Echt een mooi gebied, een binnenlandse “rivier” gescheiden met een enkele dam van de noordzee. Eilandje hier en daar, echt leuk. Ok laten we eens kijken voor die toergroep! Ik heb een tip voor het toeren, schaf een GoCruise 2 aan. Cruise control hendeltje voor op het gashendel, leven wordt meteen een stuk fijner met lange afstanden. Ook totaal veilig.

Zijn jij en je vriend allebei motorrijders? Zo toeval of allebei gaan halen? Misschien heb ik je wel eens gezien, ik doe altijd zo’n motorrijder zwaai beweging haha.

Reputatie 5
Badge +2

Welkom Toon!

Die boatlife trend klinkt inderdaad erg leuk en interessant :) Ben je ook van plan om voor een lange tijd te gaan zeilen, van Nederland naar een ander land misschien?

Wat goed dat je je hebt aangemeld bij join us om die cyclus te doorbreken! De eerste stap heb je in ieder geval al gezet :)

Reputatie 4
Badge +2

Welkom Toon!

Die boatlife trend klinkt inderdaad erg leuk en interessant :) Ben je ook van plan om voor een lange tijd te gaan zeilen, van Nederland naar een ander land misschien?

Wat goed dat je je hebt aangemeld bij join us om die cyclus te doorbreken! De eerste stap heb je in ieder geval al gezet :)

Bedankt Melissa, ja dat is zeker op de agenda. En dat hoop ik inderdaad :smiley:

Reputatie 5
Badge +2

Ooh super cool! Heb je ook al een plan met waar je dan heen zou willen gaan, of is het dan meer iets van ik ga op de boot en ik zie wel waar ik uit kom?

Reputatie 4
Badge +2

Er is een abstract plan, een van de dingen die me erg stoort is dat de nederlandse natuur zo verschrikkelijk saai is (en koud). Ik volg routes van mensen op youtube, het plan is zowiezo eerst de mediterraanse zee. Door de franse kanalen of via de kust. Rondhangen in Frankrijk? Weet het nog niet. Is zeer mooi daarzo. Daarna zie ik wel! Tenminste, het hangt af van hoe corona uitpakt :cry:

Reputatie 5
Badge +2

Jaa hopelijk is die corona snel voorbij en kun je lekker varen en overal naar toe! Het klinkt wel vet hoor, ik zou het niet durven🙈

En ik ben het helemaal met je eens, die Nederlandse natuur is niet veel aan, helaas

Hoi Relia, leuk dat je ook een zoetermeerder bent :grinning:

Welkom Toon! 

Hey Rochella, ja het bootje ligt in Stellendam haven, vanuit Zoetermeer is dat altijd 30-40m rijden op de motor. Echt een mooi gebied, een binnenlandse “rivier” gescheiden met een enkele dam van de noordzee. Eilandje hier en daar, echt leuk. Ok laten we eens kijken voor die toergroep! Ik heb een tip voor het toeren, schaf een GoCruise 2 aan. Cruise control hendeltje voor op het gashendel, leven wordt meteen een stuk fijner met lange afstanden. Ook totaal veilig.

Zijn jij en je vriend allebei motorrijders? Zo toeval of allebei gaan halen? Misschien heb ik je wel eens gezien, ik doe altijd zo’n motorrijder zwaai beweging haha.

Aah in Stellendam dat is zeker een mooi stukje rijden vanaf Zoetermeer :ok_hand: Genieten, ik zie het gewoon al helemaal voor me haha. Eerst lekker met de motor en dan vanaf het water.. The good life! :v: Ik las dat je vaak op de haringvliet vaart, mooi stukje hoor! De Goereese sluis is dat als ik mij niet vergis? Die is wel in het beheer van RWS maar bedienen wij niet, een beetje te ver uit de buurt haha. Wij hebben wel te maken met de waterafvoer van de Maas (komt bij ons het kanaal op en gaat er ook weer op een paar plekken vanaf) dat gaat uiteindelijk richting de zee..

Ik vind zo’n cruise control op de motor echt dooooood eng, kan dat niet blijven hangen? Ik ben heel erg onhandig en je zult het net zien, ik krijg het voor elkaar om hem vast te laten zitten ofzo. Ik rijd voor woon-werk elke dag zo’n 100km snelweg, dus het is misschien wel een mooie toevoeging maar toch ben ik er wel een beetje huiverig voor hoor! 

Ja dat klopt! We hebben allebei afzonderlijk ons rijbewijs gehaald, maar elkaar wel uitgezocht op de hobby om het zo maar even te zeggen :joy:  Hij is wel iets meer een mooi weer rijder, ik rijd het liefst zo lang mogelijk door.. Vorig jaar oktober resulteerde dat met een Rochella die zo van de afrit gleed het gras in.. Behalve een deuk in mijn ego ook nog een deuk in mijn tank.. Nieuwe tank erop en deze gewrapt haha en weer door! 

Het zou heel goed kunnen, wij zwaaien ook altijd naar elke motor rijder die we tegen komen! Over dat motor topic; ik zal eens kijken of ik er eentje kan aanmaken. 

Je hebt een hele leuke motor! Goed bepakt haha! Een echte tourer ;) heb je ook nog een foto van je andere motor??

Reageer