Ik zou mij graag willen voorstellen

  • 6 May 2022
  • 6 reacties
  • 184 × bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo iedereen! Mijn naam is Bente, ik ben 23 jaar oud en ik woon in de achterhoek. Ik weet niet zo goed wat ik hier allemaal moet schrijven en wat een logische opbouw is, maar ik ga mijn best doen.

Wat over mijzelf:

  • Momenteel zit ik in het tweede jaar van een HBO studie (ik studeer in Nijmegen, het is een hele onderneming).
  • Ik houd erg van het luisteren naar (true crime) podcasts en het kijken van films. De afgelopen tijd ga ik zo vaak naar het filmhuis, dat ik het overweeg om een Cineville pas aan te schaffen. Een aantal films die ik de laatste tijd heb gezien waar ik erg van genoot: Drive My Car, The Worst Person in the World, The Northman en The Face of Another. Het lijkt me super leuk om samen met iemand naar het filmhuis te gaan.
  • Ik heb sinds mijn 12e al een k-pop fase die inmiddels geen fase meer te noemen is. Verder luister ik graag naar indie/pop (artiesten als: Rina Sawayama, Charli XCX, Azealia Banks, etc.). Ik probeer mijn muzieksmaak een beetje uit te breiden, dus ik gebruik momenteel ook heel veel Spotify.
  • Ik wil heel graag weer meer gaan lezen. Vroeger deed ik dat heel veel, maar tegenwoordig vind ik het lastig om mij een langere tijd te concentreren op een boek.
  • Ik vind het leuk om te gamen. Ik ben niet super hardcore, maar ik vind spellen zoals Hades of Skyrim wel leuk om te spelen. Recentelijk heb ik een tweedehandse SNES mini gekocht (echt een aanrader). Als ik veel geld te besteden had, zou ik waarschijnlijk een switch of een PS5 kopen. 

Ik ben erg blij dat een community zoals deze bestaat. Als ik wat leuke gesprekken kan hebben hier, zou ik het al heel leuk vinden.

Vragen mag trouwens altijd.

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Welkom Bente wat heb je leuke hobbies.

Reputatie 5
Badge +6

Welkom Bente, we hebben al wat posts uitgewisseld dus je kent me al een beetje.

Ook een Gelderlander zo te zien, jammer genoeg niet het beste gedeelte :-P (zonder twijfel het prachtig veluwland waar ik me in bevind, natuurlijk) je hebt enorm veel leuke hobbies en interesses hoor! 

Als je advies nodig hebt met je concentreren op literatuur, of de theorie wil leren waarmee je van het werk het best geniet, of boeken aangeraden wil die passen bij jouw voorkeur en niveau,  kan je me altijd vragen! Ik houd zelf ook enorm van filmhuizen maar door mijn tekort aan inkomen en stapelende eisen zoals huur en voedsel. Ga ik minder dan vroeger. Ik ga wel binnenkorr naar Metropolis (1927) in het filmhuis bij mij in de buurt. Dat is een oude stomme Duitstalige sci fi. We hebben zeker wat gemeen dus mij lijkt het erg leuk je op de site te zien!

Ik heb ook een mini SNES maar vind mijn oorspronkelijke SEGA megadrive uit 1989 ook wel tof, daar kan ik altijd wel weer nieuwe spellen voor kopen. 

Reputatie 1
Badge

Welkom Bente, we hebben al wat posts uitgewisseld dus je kent me al een beetje.

Ook een Gelderlander zo te zien, jammer genoeg niet het beste gedeelte :-P (zonder twijfel het prachtig veluwland waar ik me in bevind, natuurlijk) je hebt enorm veel leuke hobbies en interesses hoor! 

Als je advies nodig hebt met je concentreren op literatuur, of de theorie wil leren waarmee je van het werk het best geniet, of boeken aangeraden wil die passen bij jouw voorkeur en niveau,  kan je me altijd vragen! Ik houd zelf ook enorm van filmhuizen maar door mijn tekort aan inkomen en stapelende eisen zoals huur en voedsel. Ga ik minder dan vroeger. Ik ga wel binnenkorr naar Metropolis (1927) in het filmhuis bij mij in de buurt. Dat is een oude stomme Duitstalige sci fi. We hebben zeker wat gemeen dus mij lijkt het erg leuk je op de site te zien!

Ik heb ook een mini SNES maar vind mijn oorspronkelijke SEGA megadrive uit 1989 ook wel tof, daar kan ik altijd wel weer nieuwe spellen voor kopen. 

Wat leuk om te horen dat je ook een Gelderlander bent. Ik geloof best dat het daar wat mooier is, want in de Achterhoek is weinig te zoeken.

Het lijkt me leuk om het een keer over boeken te hebben. Hoewel de lijst met boeken die ik graag wil lezen al aardig lang is, vind ik het altijd leuk om nog meer aanraders te ontvangen.

Ik ken Metropolis niet en ik ben (gebaseerd op vrijwel niks) ook niet echt een grote fan van stomme films, maar het ziet er qua movie stills erg interessant uit.

Reputatie 5
Badge +6

Welkom Bente, we hebben al wat posts uitgewisseld dus je kent me al een beetje.

Ook een Gelderlander zo te zien, jammer genoeg niet het beste gedeelte :-P (zonder twijfel het prachtig veluwland waar ik me in bevind, natuurlijk) je hebt enorm veel leuke hobbies en interesses hoor! 

Als je advies nodig hebt met je concentreren op literatuur, of de theorie wil leren waarmee je van het werk het best geniet, of boeken aangeraden wil die passen bij jouw voorkeur en niveau,  kan je me altijd vragen! Ik houd zelf ook enorm van filmhuizen maar door mijn tekort aan inkomen en stapelende eisen zoals huur en voedsel. Ga ik minder dan vroeger. Ik ga wel binnenkorr naar Metropolis (1927) in het filmhuis bij mij in de buurt. Dat is een oude stomme Duitstalige sci fi. We hebben zeker wat gemeen dus mij lijkt het erg leuk je op de site te zien!

Ik heb ook een mini SNES maar vind mijn oorspronkelijke SEGA megadrive uit 1989 ook wel tof, daar kan ik altijd wel weer nieuwe spellen voor kopen. 

Wat leuk om te horen dat je ook een Gelderlander bent. Ik geloof best dat het daar wat mooier is, want in de Achterhoek is weinig te zoeken.

Het lijkt me leuk om het een keer over boeken te hebben. Hoewel de lijst met boeken die ik graag wil lezen al aardig lang is, vind ik het altijd leuk om nog meer aanraders te ontvangen.

Ik ken Metropolis niet en ik ben (gebaseerd op vrijwel niks) ook niet echt een grote fan van stomme films, maar het ziet er qua movie stills erg interessant uit.

Ik zal graag je boekenlijst willen keuren, met 5 boekenkasten vol bekende titels heb ik vast al flink wat ervan gelezen en kan ik bespreken welke boeken je dus best eerst leest enzo. Ik zal je ook kunnen ondersteunen in hoe je leert zitten voor een boek, ik heb hier vroeger kinderen met ADHD voor begeleid en heb zeker wat tips. 

Maak je geen zorgen, stomme films zijn net als zwarte koffie en sterke drank, het schrikt je eerst af maar je moet door de tijd er een smaak in verkrijgen. Duurde voor mij langer dan ik wou toegeven. Europese en voornamelijk Duitse films zijn mijn specialiteit en moest toen ook ooit met stomme beginnen. Ik had het bijna opgegeven zo moeilijk vond ik het! Als je je geest er toe zit is smaak in elke kunstvorm dan ook niet zo zeer alleen verstand van het medium maar vaak meer een kwestie van gewenning.

Reputatie 1
Badge

Hey Bente, ik ben sinds ongeveer 2 jaar enorm K-pop fan! Naar welke groepen/artiesten luister je graag?

Reputatie 1
Badge

Hey Bente, ik ben sinds ongeveer 2 jaar enorm K-pop fan! Naar welke groepen/artiesten luister je graag?

Leuk om van je te horen Sabine! Ik heb vaak dat ik van heel veel artiesten een aantal nummers echt leuk vind, maar niet echt volg wat ze verder doen. Dit heb ik bijvoorbeeld met Aespa, NCT en Twice. Mijn favoriete groep is toch wel echt Seventeen. Sinds 2015 volg ik ze eigenlijk al (soms wat meer en soms wat minder) actief. Mijn k-pop Spotify playlist is inmiddels bijna 9.5 uur lang hahaha.

Heb jij specifieke groepen die je vaak luistert?