Anne 23 omgeving Leiden

  • 23 December 2021
  • 15 reacties
  • 292 × bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Goedenavond allemaal! 

Mijn naam is Anne. Ik ben 23 jaar en student in Leiden. Ik houd mij bezig met van alles en nog wat en kom eigenlijk meestal tijd tekort: ik teken, lees, schrijf, speel viool en ben ook graag bezig met filosofie.

Ik ben erg geïnteresseerd in anderen en houd van diepgaande gesprekken, maar ook van gewoon een gezellig avondje babbelen of een spel spelen. 

Stuur mij gerust een berichtje! :)

 

Groetjes!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

15 reacties

Welkom Anne!

Leuk dat je je voorstelt! :blush:
Haha, ja tijd kun je helaas maar 1x uitgeven, herkenbaar dat je soms te weinig tijd hebt! Lees je ook boeken over Filosofie? Zo ja, heb je er eentje die je aan ons kunt aanraden? :) Ik zelf ben er niet zo heel veel mee bezig maar ook steeds meer, dus ik vind het wel interessant!​​​​​​

Reputatie 2
Badge +3

@Rochella Hey! Leuk kennis te maken! Oh, dat is een goede vraag. Zelf ben ik destijds begonnen met het boek “De Wereld van Sofie” van Jostein Gaarder. Het is een introductie in de westerse filosofie, verpakt als een soort detective die ook voor kinderen geschikt is. Er is ook een film van met prachtige muziek.

Het laatste filosofische boek dat ik heb gelezen was “De soldaat was een dolfijn” van Eva Meijer. Dat ging over het politiek handelen van dieren en behandelde bijvoorbeeld de vraag hoe we dieren in democratische besluitvorming kunnen betrekken. :smiley:

Reputatie 4
Badge +3

@AnneJ98 Oh ik wist niet dat er ook een film was van Sofie, die ga ik snel een keer kijken! Heb een minor gedaan waar ook filosofie in zat en heb dat boek toen gelezen. Echt een toffe manier om met al die verschillende filosofen kennis te maken. 

Reputatie 2
Badge +3

@Dxmy Wat leuk dat je het boek kent! Een minor filosofie klinkt ook heel gaaf. Waar heb je dat gevolgd? De film is tegenwoordig wel lastig te vinden, maar ik heb nog een versie mocht je hem ooit willen zien!

Reputatie 3
Badge +2

Hey Anne ^^

Wat leuk dat je je voorstelt! Ik kan uit je berichtje halen dat je graag creatief bezig bent! Ik zing zelf heel graag en zie dat jij viool speelt! Wat voor soort stukken speel je graag?

 

Je kunt me trouwens altijd een berichtje sturen als je dat leuk lijkt. ^^ 

 

Liefs,

Maud

Reputatie 2
Badge +3

Hey Anne ^^

Wat leuk dat je je voorstelt! Ik kan uit je berichtje halen dat je graag creatief bezig bent! Ik zing zelf heel graag en zie dat jij viool speelt! Wat voor soort stukken speel je graag?

 

Je kunt me trouwens altijd een berichtje sturen als je dat leuk lijkt. ^^ 

 

Liefs,

Maud

 

Hey! Wat super leuk! Hoe lang zing je al en wat zing je dan graag? Het lijkt mij leuk om ooit nog eens te leren zingen, maar ik vind het erg spannend. 

Ik speel heel graag klassieke muziek, vooral van Tchaikovsky!

Reputatie 3
Badge

Hoi Anne, 

Wat een leuk berichtje 😊 

Ik ben Robyn, 22 jaar, ik studeer zelf in Utrecht maar heb ook een jaar in Leiden gestudeerd! Misschien dat ik straks ook m'n master weer in Leiden ga doen maar dat moet ik nog even beslissen.

Je interesses spreken me erg aan. Zo ben ik zelf ook graag creatief bezig en heb ik op de middelbare school ook filosofie gehad waardoor het me erg boeit.

Lijkt me leuk van je te horen 😊

Reputatie 3
Badge +2

Heyhey ^^

Ik denk dat ik echt al van jongs af aan zing! Ik houd vooral van pop en rocks songs, maar ben niet weg te houden van een uitdaging! Ik heb ook klassieke muziek uitgeprobeerd en heb enkele ballads gezongen. Momenteel ben ik met een project van school bezig waarbij ik jazz zing. (en dat heb ik dus nog nooit gedaan. hellup!)

Leren zingen is zeker de moeite waard! En ik kan me voorstellen dat het ook heel spannend is. Ben zelf ook begonnen met onder de douche te zingen en karaoke te zingen als er niemand thuis is. (hahaha) Het is vaak met name een kwestie van doen!  Ik kan uit je berichtje halen dat je van klassieke muziek houdt. Ik weet niet of je ook graag klassiek wilt leren zingen?

Liefs :)

@AnneJ98  bedankt voor de tips! Ik ga ze checken! Las in een andere post dat je een originele Dordtse bent, leuke stad :wink:!   met ook een scheve toren zoals we hier hebben! (een stadje verderop) 

Leiden is ook mooi trouwens hoor! 

Reputatie 2
Badge +3

@AnneJ98  bedankt voor de tips! Ik ga ze checken! Las in een andere post dat je een originele Dordtse bent, leuke stad :wink:!   met ook een scheve toren zoals we hier hebben! (een stadje verderop) 

Leiden is ook mooi trouwens hoor! 

Ohh, sorry voor de late reactie! Ik had je bericht niet gezien. Klopt helemaal! Ik mis Dordt af en toe wel. Kom je er vaak? 

 

Leiden is inderdaad ook super! Ik vind het net iets meer “bruisen” dan Dordrecht, dus die afwisseling is wel leuk. 

Reputatie 3
Badge +2

He wat leuk dat je er bent!

Ik ben ook altijd geïnteresseerd in anderen en houd ook van diepgaande gesprekken. Ik ben niet zo van de small talk. Heerlijk als over je over een onderwerp uren kan blijven praten. 

Ik las ook dat je tekent en leest, wat teken je & welke boeken lees je allemaal?

Reputatie 1
Badge +3

Hey Anne,

Ik ben ook student in Leiden (hoewel ik er momenteel nauwelijks kom). Je creatieve hobby's spreken me aan, ben zelf ook geïnteresseerd in filosofie.

Heb je een favoriete filosoof? En wat schrijf je graag?

Reputatie 2
Badge +3

He wat leuk dat je er bent!

Ik ben ook altijd geïnteresseerd in anderen en houd ook van diepgaande gesprekken. Ik ben niet zo van de small talk. Heerlijk als over je over een onderwerp uren kan blijven praten. 

Ik las ook dat je tekent en leest, wat teken je & welke boeken lees je allemaal?

Hoi! Yes, dat herken ik heel erg, haha! Heb je een favoriet onderwerp waar je zelf uren over door kan gaan?

 

Ik houd erg van sprookjes en mythes en dergelijke, dus ik teken vaak iets in die trant. Toevallig is het laatste boek dat ik heb gelezen ook in een sprookjesachtig thema: The Bear and the Nightingale van Katherine Arden. Prachtig boek! :)

Reputatie 2
Badge +3

Hey Anne,

Ik ben ook student in Leiden (hoewel ik er momenteel nauwelijks kom). Je creatieve hobby's spreken me aan, ben zelf ook geïnteresseerd in filosofie.

Heb je een favoriete filosoof? En wat schrijf je graag?

Hi! Tof! Wat studeer je als ik vragen mag? Ben je zelf ook creatief bezig?

 

Ik heb geen favoriete filosoof denk ik. Ik kan mij meestal in een aantal ideeën vinden en probeer dat dan soms met elkaar te combineren. Ik vind wel met name de wat oudere filosofen erg interessant, zoals Democritus. Maar vooral omdat je dan ook met een andere historische context zit. 

Reputatie 1
Badge +3

Hey Anne,

Ik ben ook student in Leiden (hoewel ik er momenteel nauwelijks kom). Je creatieve hobby's spreken me aan, ben zelf ook geïnteresseerd in filosofie.

Heb je een favoriete filosoof? En wat schrijf je graag?

Hi! Tof! Wat studeer je als ik vragen mag? Ben je zelf ook creatief bezig?

 

Ik heb geen favoriete filosoof denk ik. Ik kan mij meestal in een aantal ideeën vinden en probeer dat dan soms met elkaar te combineren. Ik vind wel met name de wat oudere filosofen erg interessant, zoals Democritus. Maar vooral omdat je dan ook met een andere historische context zit. 

Ik studeer geschiedenis! En jij? :)

Ik speel graag gitaar en houd er daarnaast van om creatief met taal bezig te zijn, door zelf dingen te schrijven maar ook door teksten van anderen te redigeren.

Ja een favoriete filosoof kiezen is ook lastig, lukt mij ook niet haha. Sommige ideeën, zoals die van Epicurus over de dood, zijn me wel bijgebleven.