Hi, ik ga mijzelf eerst maar even voorstellen

  • 23 March 2022
  • 17 reacties
  • 594 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hey hoi, ik weet niet echt waar ik moet beginnen, het is best moeilijk om mijzelf voortestellen, maar ik waag het er maar op in deze community. Ik noem mijzelf voor nu H. Poirot. Deze nickname komt van de bekende boeken en filmreeks Murder on the Orient Express en Death on the Nile met als hoofdrol Hercule Poirot. Ik heb zelf alleen de laatste films gekeken van 2017 en 2022. De reden waarom ik koos voor Hercule Poirot is dat hij heel goed en veel werkt en dat hij de beste intenties heeft naar mensen, maar helaas moeite heeft met sociaal contact en connecties maken en daar voelde ik me heel erg verbonden mee.

Ik ben 23 jaar en woon in de achterhoek en ik heb al heel lang geen vrienden gehad en voel me heel erg eenzaam. Door een vervelende pest verleden op de basisschool ben ik heel erg wantrouwend geworden naar mensen en heb ik enorm veel moeite om een vriendschap in stand te houden. Ik ben op het punt dat ik me wanhopig voel, dat er geen einde komt aan deze pijn.

Op moment ben ik een HBO student voor de opleiding Finance & Control en wanneer ik niet op school ben, werk ik of doe ik aan gamen, survival run en films, video's of twitch streams kijken. Verder hou ik van muziek luisteren, eten en drinken, astrofotografie, de natuur, Spanje en zo veel meer. Ik sta er ook altijd voor open om nieuwe dingen te leren en te ervaren. Ik kijk er na uit dat ik hier mensen leer kennen en dat ik er ook nog misschien vriendschappen uit kan halen. :)


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hii welkom, wat voor streams kijk je vooral?

Reputatie 3
Badge +3

Hallo Diego, ik kijk veel gaming streams van Kaif, LongLiveQuebec of SR_Sam. Hun hebben altijd rustige en gezellige streams met een leuke community.

Reputatie 3
Badge

Hey! Welkom op de community! :) 

Ik begrijp dat het moeilijk is om je voor te stellen, ik moet toegeven dat ik dat zelfs nog niet gedaan heb haha, omdat ik dat ook altijd maar lastig vind! 

Ik heb de film Death on the Nile nog niet gezien, maar pas wel de trailer, lijkt me een hele goede film! Leuk dat je ook uitlegt waarom je gekozen hebt voor de nickname gebaseerd op dit personage. Ik kreeg een tijdje geleden ook de vraag van iemand op wie ik vond dat ik het meeste leek uit een film/serie, maar ik antwoordde Rapunzel haha! Ondanks dat het een beetje silly voelt, voel ik me echt verbonden met dat karakter, omdat ik ook vrij intens ben (vooral die scene als ze de toren verlaat is net ik), heel veel hobby’s heb én het liedje “when will my life begin?” voelt erg relevant als ik kijk naar mijn leven met mentale en lichamelijke ziektes! Ik denk ook dat het fijn is om te zien dat er dus “mensen” bestaan waar je je aan kunt verbinden. Ik denk altijd maar zo: er is iemand die dit karakter bedacht heeft, dus dan moet iemand me begrijpen! 

Ik vind het erg om te horen dat je al zo lang geen vrienden hebt en je zo eenzaam voelt. Je komt op mij over als een leuk mens! Diepzinnig, veel interesses, maar ik begrijp dat connecties maken erg lastig kan zijn. Ook dat een pest verleden zoveel impact kan maken dat het je in je verdere leven de schade nog te voelen is. Het is niet te begrijpen dat mensen zo gemeen kunnen zijn hé? Heb je ook ooit er iets mee gedaan? Een psycholoog bijvoorbeeld? Ik heb er inmiddels meer dan twintig gezien, dus ik weet waar ik over praat haha en niet elke psycholoog is een goede match, maar soms kunnen ze wel iets zeggen of een spiegel voor houden of gewoon even je verhaal kwijt kunnen wat zeker kan bijdragen aan minder leed. Je mag ook altijd mij een privébericht sturen om erover te praten als je daar behoefte aan hebt :) 

Ik begrijp ieder geval je interesses heel goed! Muziek, films, eten, astronomie en fotografie (en gecombineerd haha), natuur én vooral SPANJE! Yo aprendo español y amo españa! Ik ben niet echt een gamer, maar ik vind het wel interessant! Wat voor muziek luister je? En wat is je favoriete keuken? 

Anyways goed dat je de eerste stap zet naar nieuwe vriendschappen hier!  

Reputatie 3
Badge +3

Dank je wel Missrenate, Ja het is inderdaad moeilijk jezelf voor te stellen, maar ik heb wel altijd, eenmaal dat je jezelf hebt voorgesteld de rest veel makkelijker gaat en ik vond beginnen met het uitleggen van mijn nickname wel een goede start. Jij lijkt, met een personage als rapunzel op een zeer interessant persoon om te leren kennen hahaha.

Het is inderdaad soms moeilijk om zo eenzaam te leven. Ik ben altijd al een persoon geweest die heel goed zelfstandig en alleen leeft, maar zelfs dan is het haast onmogelijk om helemaal alleen te leven. En ook al heb ik best wat schade op gelopen door mijn pestverleden en weet ik dat mensen inderdaad verschrikkelijk gemeen kunnen zijn, het weerhoudt mij niet om contact op te zoeken met mensen. Opgeven ken ik niet 😆. Voor mijn pestverleden heb ik in principe geen hulp voor gezocht of gekregen tot nu. Nu ga ik voor al mijn mentale kwaaltjes naar een therapeut en ben ik hier in deze community gekomen opzoek naar sociale contact.

Wat voor muziek ik luister is een goeie vraag en vind altijd best moeilijk te beantwoorden. Mijn muziek smaak is heel erg verbonden met hoe ik me voel. Maar de muziek dat ik het meest luister of het leukst vind om te luisteren, dan is dat: Coldplay, Imagine Dragons, DI-RECT, Dua Lipa, Trance of leuke deuntjes van mijn favoriete games, maar de beste nummers zijn de nummers waar ik prettige herinneringen mee heb wanneer ik ze luister. Mijn favorite keuken, dat is ook best moeilijk. Ik hou van eten. Maar ik zou zeggen dat dan de italiaanse, mexicaanse en de Nederlandse keuken mijn favoriete zijn.

Over mijn Spaans kan ik nog niet veel zeggen. maar het is wel mijn droom om in de toekomst vloeiend Spaans te kunnen en daarmee weer terug te gaan naar Spanje. 😃

Reputatie 5
Badge +7

Allereerst welkom

 

Wauw, spaanse roots. Wat kook je graag? 

Reputatie 3
Badge +3

Hey Nasim, nee ik heb helaas geen Spaanse roots. Ik ben geboren en getogen in de Achterhoek. Ik heb wel 5 maanden lang stage gelopen in Barcelona en sindsdien ben ik helemaal verliefd geraakt met Spanje en de Spaanse taal 😄. Ik woon nog bij mijn ouders, dus ik heb het geluk dat ik er een moeder heb die voor mij kookt haha. Maar ik hou veel van pasta's, stamppotten, pizza's, pannenkoeken  Mexicaanse gerechtjes en nog wel meer.

Reputatie 2
Badge

welkom!

 

Super cool dat je stage hebt gelopen in Barcelona 😎 lang in het buitenland heb ik altijd als heel leuk en leerzaam ervaren (ondanks dat het soms pittig is)

Je studie heeft wat raakvlakken met de mijne, hoeveelste jaar ben je? 

Zelf kijk ik amper twitch maar wel eens sovietwomble op youtube, zit longlivequebeq daar ook niet vaak in?

 

Reputatie 3
Badge +3

welkom!

 

Super cool dat je stage hebt gelopen in Barcelona 😎 lang in het buitenland heb ik altijd als heel leuk en leerzaam ervaren (ondanks dat het soms pittig is)

Je studie heeft wat raakvlakken met de mijne, hoeveelste jaar ben je? 

Zelf kijk ik amper twitch maar wel eens sovietwomble op youtube, zit longlivequebeq daar ook niet vaak in?

 

 

Dankje Mitta, ik zit op het moment in mijn 2de jaar en ja LongLiveQuebec behoort bij dezelfde streamer groep als Sovietwomble.

Reputatie 5
Badge +7

Tof man! Er schuilt stiekem zon een avonturier in jou. 

 

We hebben heel wat overeenkomsten zie ik. Goede muzieksmaak heb je. 

 

Je mag mij gerust een pb sturen hoor

Welkom H. Poirot!

Echt heel mooi hoe je verwoord hoe je aan de nickname bent gekomen en waarom je je zo verbonden voelt met deze personage! Heel knap dat je dat zo kunt beschrijven! 👍

Jammer, dat je zo'n vervelende pest-verleden hebt vanuit school. Dat maakt zoveel kapot en het is niet meer dan logisch, dat je dan op een andere manier naar contact zoeken/maken/onderhouden gaat kijken. Heel goed van jou wel, dat je nu wel stappen onderneemt om wat te doen aan het gevoel van eenzaamheid en dat je dan tóch probeert om mensen nog een kans te geven. Ik hoop echt dat je hier leuke contacten gaat opdoen, zodat je een hele andere ervaring gaat zien! 😊

Het lijkt me wel heel pittig, studeren en werken tegelijk. Goed dat je je ontspanning kunt vinden in de hobbies die je hebt! Welke games speel je graag? Ik las in een ander topic dat je ook Stardew speelt, heerlijk spel. Mijn favoriet by far. Het gevoel van '’tevredenheid'’ is daar echt heel groot in. (Tenminste, zo voelt dat voor mij dan hé!) 

Als het je leuk lijkt kunnen we misschien wel een keertje samen gamen, ik speel vooral op de PC games. Echt van alles; Overwatch, survival games, Apex Legends de laatste tijd ook weer wat meer, ben wel wat minder fan van de shooters (omdat ik niet kan richten 🤐). 

 

Veel plezier hier op de community!

Reputatie 3
Badge +3

Bedankt @Rochella, ja heb helaas niet de beste ervaringen gehad met mensen en het heeft veel invloed gehad op mijn jeugd en ook nu nog, maar gelukkig ben ik druk bezig om het beter te maken en ben ik al ver op weg, alleen vrinden maken en behouden is nog best moeilijk. Daarom ben ik ook hier gekomen bij Join Us om daar hopelijk ook iets aan te kunnen doen. 😊

Ik speel allerlei games, maar mijn favoriete games blijven: Stardew Valley, Beyond Good & Evil, Spirit Farer, Minecraft, Apex Legends & Outer Wilds. Het is wel moeilijk kiezen wat mijn favoriete zijn, want er zijn zo veel unieke en leuke games die bij mij een indruk hebben achtergelaten.

Mij lijkt het leuk om met andere mensen games te spelen en mijn interesses daar in te delen. Gamen is nog leuker als je het kan delen met andere mensen en dat mis ik soms. Stuur mij maar een berichtje hier of op discord waar mijn nickname SB-Hileas is. Hopelijk tot later en jij ook nog veel plezier op de community. 😀 

Reputatie 5
Badge +7

Hi H. Poirot, 

 

Hoe ziet jouw survival run eruit?  Is dat gewoon een sprintje trekken of intensiever? 

 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hey @Nasim 

Sorry voor mijn late reactie, het soms een beetje moeilijk om alles bij te houden. 😅

Survivalrun is een wat meer intensievere vorm van obstakelrun. De sport is veel trainen op een survivalrun sportbaan. Dit is bij mij een pad dat rond gaat om op te hardlopen en dan in het midden een grote variatie aan obstakels dat je kan tegen komen bij wedstrijden.

Bij wedstrijden is het een mix van obstakels en hardlopen. Meeste runs lopen tussen de 7 en 25km. Je gaat dan de lengte hardlopen en elke 300 tot 500 m kom je een obstakel die je moet overkomen. Lukt een obstakel niet dan wordt je bandje afgenomen. De persoon die het snelst en de minste obstakels heeft overgeslagen wint de run.

Reputatie 3
Badge

Dank je wel Missrenate, Ja het is inderdaad moeilijk jezelf voor te stellen, maar ik heb wel altijd, eenmaal dat je jezelf hebt voorgesteld de rest veel makkelijker gaat en ik vond beginnen met het uitleggen van mijn nickname wel een goede start. Jij lijkt, met een personage als rapunzel op een zeer interessant persoon om te leren kennen hahaha.

Het is inderdaad soms moeilijk om zo eenzaam te leven. Ik ben altijd al een persoon geweest die heel goed zelfstandig en alleen leeft, maar zelfs dan is het haast onmogelijk om helemaal alleen te leven. En ook al heb ik best wat schade op gelopen door mijn pestverleden en weet ik dat mensen inderdaad verschrikkelijk gemeen kunnen zijn, het weerhoudt mij niet om contact op te zoeken met mensen. Opgeven ken ik niet 😆. Voor mijn pestverleden heb ik in principe geen hulp voor gezocht of gekregen tot nu. Nu ga ik voor al mijn mentale kwaaltjes naar een therapeut en ben ik hier in deze community gekomen opzoek naar sociale contact.

Wat voor muziek ik luister is een goeie vraag en vind altijd best moeilijk te beantwoorden. Mijn muziek smaak is heel erg verbonden met hoe ik me voel. Maar de muziek dat ik het meest luister of het leukst vind om te luisteren, dan is dat: Coldplay, Imagine Dragons, DI-RECT, Dua Lipa, Trance of leuke deuntjes van mijn favoriete games, maar de beste nummers zijn de nummers waar ik prettige herinneringen mee heb wanneer ik ze luister. Mijn favorite keuken, dat is ook best moeilijk. Ik hou van eten. Maar ik zou zeggen dat dan de italiaanse, mexicaanse en de Nederlandse keuken mijn favoriete zijn.

Over mijn Spaans kan ik nog niet veel zeggen. maar het is wel mijn droom om in de toekomst vloeiend Spaans te kunnen en daarmee weer terug te gaan naar Spanje. 😃

Hey 😊 

Ik zag hierboven dat je ook zei “sorry late reactie, het is soms moeilijk bij te houden” nou dat is dus ook hoe ik het een beetje ervaar 🙊 sorry voor mijn late reactie! Ik voelde me niet goed de laatste tijd, dus ik heb een beetje afstand genomen van sociaal contact, niks persoonlijks dus! En zoals je dacht dat ik een interessant persoon ben om te leren kennen als ik lijk op Rapunzel. Nou tada! ✨ ik zou mezelf ook kunnen vergelijken met een HP karakter, want ik ben ook erg goed soms in de verdwijn truc, ik draag dan een onzichtbaarheidscape 🙈🤪 alhoewel ik zou liever mezelf toveren naar een warm land met een prachtig strand ofzo! 

Ik begrijp heel goed wat je zegt. Ik heb ook heel veel jaren heel alleen geleefd (geïsoleerd en ik was bedlegerig) en ik ben ook graag alleen op zijn tijd, maar helemaal alleen is inderdaad te pijnlijk. Ik denk dat ook eigenlijk niemand dat kan, daar zijn we te sociale wezens voor. Misschien maar goed ook, want connecties zijn natuurlijk heel mooi en zielsverrijkend. Dus heel goed dat je niet opgeeft! Dat zou ook zonde zijn, ondanks dat mensen heel gemeen kunnen zijn, geloof ik wel heilig in dat de meeste mensen deugen en als je goed zoekt een paar hele fijne mensen zult vinden! En misschien toch een idee om er dan met je therapeut over te praten? Het heeft mij althans geholpen om dat hoofdstuk af te sluiten en alles rondom dat thema te verwerken. Ik hoop ieder geval dat je inmiddels al wat sociaal contact heb gekregen door op deze community te zijn! En je mag mij altijd een privébericht sturen, je komt over als een leuk interessant mens! 😊

Ohh ja, dat herken ik heel erg! Ik doe ook altijd alles met mijn mood. Ik word meteen nu herinnert aan dat ik eerst ook veel naar Imagine Dragons luisterde (ik ben het meteen gaan opzoeken ondertussen dat ik dit schrijf luister ik er naar haha) en Dua Lipa vind ik ook heel goed! 

Haha ‘ik hou van eten’ is altijd een goed antwoord op favoriete keuken! En dat zijn ook heel goede keukens, ik hou ook heel erg van Italiaans en Mexicaans. Ik ben wel benieuwd wat je dan in de Nederlandse keuken zo lekker vindt? Ik bedoel ik heb toch altijd een beetje het idee dat we dat zien als aardappelen, vlees met groente en dat vind ik altijd zo saai 🙊 ik ben sowieso vegetariër, dus min het vlees maakt het nog saaier haha, maar ik vind wel boerenkool stamp wel heel lekker! 😋

Nou misschien moeten we elkaar dan maar motiveren veel Spaans te leren! ✨ 

Reputatie 4
Badge +7

hey ik ben relia 23 jaar wn ik herken me heel erg in wat je vertelt. Maby leuk om in contact te kome en maby ooit elkaars vrienden te worde 

Reputatie 3
Badge +3

Hey @missrenate, het is geen probleem dat het wat langer duurde met je reactie. Ik heb ook regelmatig dat ik plotseling verdwijn uit de sociale wereld. Sociaal zijn en contact houden met mensen is vermoeiend en stressvol voor mij en dat maakt ook dat ik zo nu en dan lijk te verdwijnen van de gezicht van de aarde.😅 En verdwijnen naar een warm land is zeker geen slecht idee haha.

Alhoewel ik vind dat mensen enorm moeilijk en gemeen kunnen zijn en soms onnodig complex gedragen, is het inderdaad zo dat connecties en relaties met andere mensen enorm speciaal zijn en dat je nergens anders kan ervaren. Naast de pijn en moeite dat het kost, zitten er ook enorm speciale momenten en ervaringen tussen dat ik voor geen goud zou hebben willen missen. Dit is ook de reden waarom ik naar een therapeut ben gegaan. Ik zag dat er zoveel goede en leuke momenten zijn wanneer je in contact komt met andere mensen, maar het was mij niet mogelijk om dit alleen te doen, dus ben ik naar een therapeut gegaan. Door mijn therapeut ben ik ook bij Join Us terecht gekomen, want zij heeft mij op het bestaan van deze community gewezen.🤗

Als het om eten gaat eet ik bijna alles en sta ik altijd open om nieuwe gerechten te proberen. Ik hou zelf wel van vlees, maar het moet wel fatsoenlijk vlees zijn niks absurds. Als het om vlees vervangers gaat vind ik het belangrijk dat het textuur en smaak niet te veel afwijkt van vlees. Tot nu toe vind Valess Crispy Sticks de beste, want ze smaken en voelen daadwerkelijk als vlees aan. Mijn favorieten van de Nederlandse keuken, dan zit ik te denken aan stampotten zoals: boerenkool, hutspot en andijvie, maar ik hou ook wel van standaard aardappel groeten vlees.😋

Dan moeten we elkaar nog goed motiveren, want heb niet een al te beste talenknobbel haha.

Reputatie 3
Badge +3

Hey @Relia, je mag mij een privé bericht sturen als je ergens over wilt praten of elkaar beter te leren kennen. 😄 Stuur maar wanneer je wilt.