Roy omgeving zuiden van het land.

  • 25 November 2021
  • 20 reacties
  • 368 × bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hallo allemaal! Ik had een tijdje geleden al een account aangemaakt, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Roy, ik ben woonachtig in het zuiden van het land. In mijn dagelijks leven werk ik en ben ik nog bezig met een masteropleiding. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om creatief bezig te zijn (vroeger deed ik veel aan schrijven, tegenwoordig ben ik meer bezig met 3D modelling als ik er de tijd voor heb). Daarnaast vind ik het fijn om zo af en toe even een rondje te fietsen of wandelen.

Door persoonlijke problemen heb ik sinds mijn studietijd het meeste sociale contact wat ik had verloren/ben ik mezelf meer gaan isoleren. Alhoewel ik tegenwoordig via werk en studie wel globaal contact heb, blijft mijn sociale leven wel wat beperkt. Omdat ik merkte dat ik me van tijd tot tijd toch wel wat eenzaam begon te voelen, heb ik me aangemeld voor een online Join Us groep. Via deze weg ben ik ook op het spoor van deze community terechtgekomen.

Ik ben benieuwd naar de community en om nieuwe mensen te leren kennen!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hi Roy, welkom! Goed dat je je hebt aangemeld voor een online groep, is die groep al begonnen of sta je nog in de wacht? Wat voor dingen maak je met 3d modelling? 

Reputatie 6
Badge +9

Welkom Roy! :)

 

Wat voor dingen schreef je, toen je nog veel aan schreven deed?

Een rondje fietsen of wandelen is inderdaad altijd wel fijn! Even lekker je hoofd leeg maken. Woon je ook dicht aan het strand? Lijkt me heerlijk om daar even te gaan uitwaaien!

Reputatie 3
Badge +2

Hi Roy, welkom! Goed dat je je hebt aangemeld voor een online groep, is die groep al begonnen of sta je nog in de wacht? Wat voor dingen maak je met 3d modelling? 

Hoi Koolvis. Bedankt voor de verwelkoming! De online groep is nu al even bezig. Ik vind het tot nu toe een prettige en ook wel leerzame ervaring.

Meestal maak ik reconstructies van historische gebouwen. Dit baseer ik dan met name op oude foto's en illustraties. Die kom ik immers vaak genoeg tegen in het archief ;). Maar ik vind het ook leuk om zo af en toe iets te maken op basis van eigen ideeën.

 

Welkom Roy! :)

 

Wat voor dingen schreef je, toen je nog veel aan schreven deed?

Een rondje fietsen of wandelen is inderdaad altijd wel fijn! Even lekker je hoofd leeg maken. Woon je ook dicht aan het strand? Lijkt me heerlijk om daar even te gaan uitwaaien!

Hoi Melissa. Ook jij bedankt voor het warme welkom!

Toen ik nog op de basisschool zat, schreef ik allerlei verhalen. In mijn middelbare schooltijd schreef ik met name verhalen met een historische setting. Ik heb een algemene interesse in geschiedenis, dus vandaar. ;) Ik had toen ook een vriend die dat wel leuk vond, dus dan gebruikte ik hem weleens als hoofdpersoon en had ik tegelijkertijd iemand waarvoor ik kon schrijven. In de afgelopen jaren heb ik nog weleens een artikel geschreven over een stukje lokale geschiedenis. Toevallig wordt één daarvan binnenkort gepubliceerd in een tijdschrift.

Met name fietsen is voor mij inderdaad om even een momentje te hebben om m'n hoofd leeg te maken en de natuur te ervaren. Alhoewel dicht bij de kust, woon ik helaas net in een deel van de provincie waar we niet echt een strand hebben. Maar ik vind het ook mooi om over de dijk langs het water te fietsen.

 

Reputatie 6
Badge +12

Welkom Roy!

Leuk dat je erbij bent.

Reputatie 6
Badge +9

De online groep is nu al even bezig. Ik vind het tot nu toe een prettige en ook wel leerzame ervaring.

Fijn om te horen dat je jouw online groep prettig en leerzaam vindt!!

Meestal maak ik reconstructies van historische gebouwen. Dit baseer ik dan met name op oude foto's en illustraties. Die kom ik immers vaak genoeg tegen in het archief ;). Maar ik vind het ook leuk om zo af en toe iets te maken op basis van eigen ideeën.

Klinkt super gaaf! Misschien leuk om daar ooit een keer iets van te delen? Als je dat zou willen natuurlijk 🙈 Ben wel benieuwd : )

Toen ik nog op de basisschool zat, schreef ik allerlei verhalen. In mijn middelbare schooltijd schreef ik met name verhalen met een historische setting. Ik heb een algemene interesse in geschiedenis, dus vandaar. ;) Ik had toen ook een vriend die dat wel leuk vond, dus dan gebruikte ik hem weleens als hoofdpersoon en had ik tegelijkertijd iemand waarvoor ik kon schrijven. In de afgelopen jaren heb ik nog weleens een artikel geschreven over een stukje lokale geschiedenis. Toevallig wordt één daarvan binnenkort gepubliceerd in een tijdschrift.

Ooh super vet dat dat artikel gepubliceerd wordt! Geschiedenis is altijd erg interessant ja, wel leuk dat je daar dan ook echt iets mee doet in die verhalen

Met name fietsen is voor mij inderdaad om even een momentje te hebben om m'n hoofd leeg te maken en de natuur te ervaren. Alhoewel dicht bij de kust, woon ik helaas net in een deel van de provincie waar we niet echt een strand hebben. Maar ik vind het ook mooi om over de dijk langs het water te fietsen.

Dat is ook wel lekker ja! Waait zeker super hard op de dijk, of valt dat wel mee? Mijn ouders wonen ook aan de dijk (bij de waal) en toen ik vroeger naar school moest fietsen vermeed ik de dijk altijd vanwege de wind 😅

 

 

 

Hoi Roy leuk je ook hier te zien. Je verhaal komt me bekend voor. Toen je zei dat je de geschiedenis en architectuur van vroeger leuk vond dacht ik gelijk aan de World Fair 1893. Het schijnt dat ze bij deze evenementen een hele grote tijdelijke stad neerzetten met verbazingwekkende mooie architectuur. Ik ben ook benieuwd wat je maakt met blender. Ooit kort zelf mee bezig geweest, ik wou een 3d omgeving namaken voor mijn virtual reality headset. Tot binnenkort, kunnen we misschien brainstormen wat we kunnen doen om wat meer contact te vinden!

Reputatie 3
Badge +2

@Floris Hoi Floris. Bedankt voor de verwelkoming! :)

 

@Melissa Haha, ik kan me voorstellen dat je die route dan vermijd. Je moet bij het fietsen hier inderdaad ook wel rekening houden met de wind. Er staan hier in de polder meer dan genoeg windmolens, dus voordat ik ga fietsen kan ik daar meestal wel aan zien of het hard waait en van welke kant de wind komt. Daar pas ik dan een beetje mijn route op aan.

Ik zal je in een privébericht een linkje sturen naar een 3D reconstructie die ik heb gemaakt. ;)

 

@tblok92 Hoi Toon! Ook leuk om je hier tegen te komen! Het klopt dat ze bij die wereldtentoonstellingen vaak hele complexen met tal van gebouwen optogen. Ik vind dat ook altijd interessant om te zien op oude foto's en om erover te lezen. Het was heel erg een kwestie van prestige. Toevallig heb ik vorig jaar eens gewerkt aan de reconstructie van een gebouw dat midden 19e eeuw speciaal is opgetrokken ten behoeve van een soortgelijke wereldtentoonstelling. Ik heb dat model nooit afgewerkt, maar ik heb er weleens als proef een afbeelding van gerendered in Blender. Ik zal je in een privé berichtje een linkje sturen. ;)

Ook leuk om te horen dat je ook met Blender bezig bent geweest! Wat voor soort omgeving heb je toen gemaakt?

Reputatie 6
Badge +9

Handig die windmolens haha! Ik had zelf altijd het idee dat ik de wind altijd tegen had, net alsof de wind lekker met mij mee draait om zo altijd vol van voren te waaien😂

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Roy, leuk je hier te zien! 

Gave dingen die je doet, met het 3D moduleren en de geschiedenis verhalen. 

 

Doe je daar ook iets mee in je Mastersopleiding?

Reputatie 3
Badge +2

@Sharon Hoi Sharon! Ook jij bedankt voor het warme welkom! :)

Helaas doe ik er niet echt iets mee in mijn Master. Dat vind ik wel jammer, op zich. Maar ik probeer naast werk en studie nog wat tijd te vinden om er toch mee bezig te zijn. Vanuit mijn werk vinden ze het trouwens wel weer interessant, omdat ik ook bezig ben met de 3D reconstructie van lokaal erfgoed dat verloren is gegaan.

Tijdens mijn Bachelor was er wel wat meer ruimte voor. Ik heb toen voor een opdracht bijvoorbeeld een concept in 3D aangeleverd voor de reconstructie van een verloren gegaan gebouw waar medio 19e eeuw een wereldtentoonstelling werd georganiseerd. Dat concept heb ik later uitgewerkt naar een meer volledige versie (toevallig vond ik met veel zoeken online nog de originele constructietekeningen terug, waar ik het op kon baseren). Ik heb tijdens mijn BA ook een artikel en een paper geschreven over 3D modellen in historisch onderzoek. Dus daar ligt wel een interesse van mij. :)

Welkom Roy!

Fijn dat je deze community hebt gevonden! :blush:

Hoe gaat het met de online groep? Ik heb mij ook aangemeld ervoor maar ik moet helaas nog even wachten. 

Heb je toevallig ook een foto van iets dat je gemaakt hebt met 3D Modelling? Daar ben ik wel benieuwd naar! :blush:

Reputatie 3
Badge +2

@Rochella Hoi Rochella, ook jij bedankt voor de verwelkoming! :)

Jammer dat je nog moet wachten op een online groep. Hopelijk gaat er snel een groep beginnen! En tot die tijd kun je hier al wel wat mensen leren kennen, hoop ik. 🙂 De online groep bevalt me goed. Inmiddels ken ik de andere deelnemers wat beter en het is inmiddels wel iets waar ik iedere week weer naar uit kijk.

Ik heb wel wat afbeeldingen van 3D modellen die ik digitaal heb gemaakt. Ik zal je in een privébericht wat toesturen. ;)

@Rochella Hoi Rochella, ook jij bedankt voor de verwelkoming! :)

Jammer dat je nog moet wachten op een online groep. Hopelijk gaat er snel een groep beginnen! En tot die tijd kun je hier al wel wat mensen leren kennen, hoop ik. 🙂 De online groep bevalt me goed. Inmiddels ken ik de andere deelnemers wat beter en het is inmiddels wel iets waar ik iedere week weer naar uit kijk.

Ik heb wel wat afbeeldingen van 3D modellen die ik digitaal heb gemaakt. Ik zal je in een privébericht wat toesturen. ;)

Dat komt helemaal goed, daar twijfel ik niet aan😊

Fijn dat jouw online groep je goed bevalt en dat je er naar uit kijkt! 👌 Heel fijn om te lezen! Ik hoop dat je zowel in de online groep als hier op de community leuke contacten kunt opdoen!

Ik reageer privé wel even verder op de 3D modellen 👍😉

Badge +1

Hallo Roy,

Welkom! :grinning: Handig als je elkaar al kent in een online groep.

Reputatie 3
Badge +2

Hey Mattaï! Leuk om je hier ook te zien! :)

Reputatie 2
Badge +3

Hallo allemaal! Ik had een tijdje geleden al een account aangemaakt, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Roy, ik ben 25 jaar oud en woonachtig in de provincie Zeeland. In mijn dagelijks leven werk ik in een archiefinstelling en daarnaast volg ik nog in deeltijd een masteropleiding. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om creatief bezig te zijn (vroeger deed ik veel aan schrijven, tegenwoordig ben ik meer bezig met 3D modelling als ik er de tijd voor heb). Daarnaast vind ik het fijn om zo af en toe even een rondje te fietsen of wandelen.

Door persoonlijke problemen heb ik sinds mijn studietijd het meeste sociale contact wat ik had verloren/ben ik mezelf meer gaan isoleren. Alhoewel ik tegenwoordig via werk en studie wel globaal contact heb, blijft mijn sociale leven wel wat beperkt. Omdat ik merkte dat ik me van tijd tot tijd toch wel wat eenzaam begon te voelen, heb ik me aangemeld voor een online Join Us groep. Via deze weg ben ik ook op het spoor van deze community terechtgekomen.

Ik ben benieuwd naar de community en om nieuwe mensen te leren kennen!

Hi!! Leuk kennis te maken. Wat leuk dat je het ook fijn vindt om creatief bezig te zijn. Ik ben onlangs ook begonnen met 3D modelling (voor zover dat gaat op mijn laptop). Ik werk nu met Blender. Waar werk jij graag mee? :)

Reputatie 3
Badge

Hi Roy, 

Wat een leuk en interessant bericht heb je! Ik maak eruit op dat je erg geïnteresseerd bent in geschiedenis, sluit je opleiding hier ook bij aan?

Het lijkt mij ook leuk om later in een archief te werken maar dan een archief voor filmmateriaal en dingen die daarmee te maken hebben 😊

Ook ben ik graag creatief bezig, maar dan meer in de zin van dingen maken/knutselen of graveren.

Lijkt me leuk van je te horen. 😊

Reputatie 3
Badge +2

@AnneJ98 

Hey Anne! Bedankt voor je bericht! Leuk om te lezen dat je ook bezig bent met 3D modellen. Ik werk toevallig ook in Blender! Ik vind het fijn dat het gratis is en je kunt er zo ontzettend veel mee. Maar het is wel een programma waar je echt mee moet leren werken. Ben je al bekend met de Donut tutorial van Blender Guru op YouTube? Daar heb ik de basis een beetje van geleerd haha.

Is er een specifiek iets waarvoor je Blender wilt gaan gebruiken/waar gaat je interesse naar uit? :)

 

@Rockin.Robyn Hey Robyn! Dankje! Mijn bachelor sloot hier wel op aan maar mijn master is toch wel een andere richting (specifiek archief), alhoewel ik merk dat veel medestudenten een vergelijkbare achtergrond hebben als ik.

Interessant dat je in een filmarchief zou willen werken! Wat vindt je zo interessant aan specifiek film(geschiedenis)? :)

In je introductie bericht las ik trouwens dat je jezelf niet helemaal in het plaatje vindt passen van de reguliere student. Dat sprak me aan, aangezien ik me daar wel in herken. Van mijn bachelor heb ik geen contacten overgehouden en ook nu de master heb ik niet echt contacten en ik voel me vaak ook niet op m'n gemak bij medestudenten. Op m'n werk heb ik daarentegen wel aardige collega's en daar voel ik me meer op m'n plek.

Verder leuk om te lezen dat je ook creatief bezig bent! Ik vind het heel leuk om te zien dat er zo veel creatieve mensen in de community zitten! :)

Reputatie 1
Badge +3

Hoi Roy,

Wat ontzettend gaaf dat je 3D modellen in historisch onderzoek gebruikt. Ik studeer zelf geschiedenis maar hier wordt zelden aandacht aan besteed - het is ook wel een bijzondere skill natuurlijk!

Welke master doe je nu?

Reputatie 3
Badge +2

Hoi Steven! Bedankt voor het verwelkomen! :)

Ik heb je een privéberichtje gestuurd.