Even voorstellen: Michael Rotterdam

  • 26 March 2022
  • 3 reacties
  • 309 × bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hoi Allemaal!

Mijn naam is Michael. Ik ben 27 jaar oud. En ik kom uit Rotterdam. Ik maak nu ongeveer anderhalf jaar deel uit van Join Us Rotterdam. Ik ben echt zo erg gegroeid als persoon in die tijd. Daar zijn de Join Us bijeenkomsten ook echt helpend voor mij in geweest. 

Ook heeft mijn leven meer kleur gekregen nadat ik begin 2020 werd gediagnosticeerd met een Autisme Spectrum Problematiek. Ik spreek liever niet over een stoornis. 

In mijn leven zou ik graag iets met mijn eigen ervaringsachtergrond willen doen. En later werkzaam willen zijn als Ervaringsdeskundige. Dat is en gaat nog een lange weg zijn. Ik doe daar wel een opleiding voor. 

Daarnaast is een grote afleiding voor mij sport. Ik ga wekelijks naar de sportschool. En ik merk dat ik daardoor zelfverzekerder ben geworden. Ik doe graag dingen waar ik energie van krijg. En ook door kan groeien. 

Verder ben ik graag van het wandelen in de natuur. Ik kan diepgaande gesprekken erg waarderen. Ik ben erg open over mijn situatie. En ervaringsverhalen van anderen vind ik alsmaar interessant!

Verder ben ik veel op mezelf! En kan soms het tegenstrijdige zijn dat ik me soms ook weer erg alleen kan voelen. En dit alles dat mag er ook weer gewoon zijn. 

Uiteraard zou ik het wel leuk vinden om contact met anderen te hebben. Op een laagdrempelige manier zoeken naar manieren van verbinding. Een dagdeel ergens bijkletsen is voor mij al een mooi iets. En een mooi leermoment in het fysieke contact met iemand nieuw. 

Laat gerust iets achter. Dat kan en mag ook via een privébericht. Ik zou graag symbool willen staan in het contact met anderen aangaan. En succes momenten beleven. Alleen ben ik dus ook geen kei in het contact onderhouden. Hopelijk vinden we elkaar in die weg. 

Groetjes. En leuk dat je het tot hier helemaal hebt gelezen. Ik heb niet een verlossende tip voor alle problemen die er spelen. Alleen kunnen we samen wel kijken naar verlichting en een andere kijk op situaties. 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hi welkom! 
 

Wat leuk om te lezen dat de bijeenkomsten en Join Us een bijdrage hebben geleverd aan een persoonlijke groei! Het is altijd fijn om te horen dat mensen er goede ervaringen mee hebben, dat is uiteindelijk ook het doel!

 Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? Wel geweldig dat je je eigen ervaringen in wilt zetten voor zo’n doel. Een lange weg is pittig, maar als je ervoor wilt gaan voor de volle 100% kan het een mooie weg zijn. Succes! 

Reputatie 4
Badge +6

Dankjewel voor jouw woorden. Ik doe de opleiding Maatschappelijke Zorg voor Ervaringsdeskundigen in Rotterdam. Dat is een BBL opleiding op MBO 4 niveau. 

Er zijn in Nederland nog meer Ervaringsdeskundige opleidingen. Alleen heb ik voor deze variant gekozen. Uiteindelijk zijn we allemaal ervaringsdeskundige. Alleen de professionele inzet ervan is dus leerbaar, en word je voor opgeleid. 

Ik ga er gelukkig ook met 100% voor. En dit voelt echt als mijn richting. Belangrijk dat je iets vindt en zoekt wat bij je past. En leuk vindt. 

Reputatie 3
Badge +1

Hee,

Wat tof om je hier te treffen. Ik heb zelf ook autisme dus ik weet alles van hoe het is om t te hebben. Hoe zwaar maar ook hoe mooi het kan zijn :)

Graag praat ik verder met je!