Even voorstellen

  • 6 January 2022
  • 21 reacties
  • 337 × bekeken

Reputatie 4
Badge +9


Hallo allemaal!

Mijn naam is Nik, ben 21 jaar en ik woon in Amsterdam. Ik volg een studie voor Chemisch analist, wat inhoudt dat ik mij bezig houdt met alles wat te maken heeft met anorganische materialen, zoals water, maar ook zouten etc.

In mijn vrije tijd spreek ik af met een paar vrienden om bordspellen/kaartspellen/roll&write spellen te spelen: Splendor, Carcassonne, Tiny Towns, What a Wonderful World, Clever en nog veel meer. Daarnaast ben ik in de winter schaatsend te vinden op de Jaap Edenbaan bij mij in de buurt. Ik houd daarnaast veel van muziek: van R&B tot aan Indie alternative, van Folk/Americana tot aan Pop. Ik speel zo nu en dan gitaar en vind het ook leuk om te golfen en te bowlen. Verder houd ik nog van uiteten gaan en een drankje te pakken.

Ik kijk er naar uit om hier mensen te ontmoeten, leuke activiteiten te doen, ervaringen te delen en te kletsen over gedeelde interesses.


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

21 reacties

Welkom Nik!

Leuk dat je je voorstelt! :blush:

Mijn vriend is ook echt een schaatsfanaat, vorig jaar op het natuurijs ging hij als een speer! helaas kan ik er zelf niks van (met pijn en moeite kom ik vooruit hahaha). Kun jij ook van die coole ‘’tricks’’ om het zo maar even te noemen? Bijv., achteruit schaatsen, in een bocht een voetje oversteken etc. etc.? Knap hoor!! 

Je hebt een hele brede muzieksmaak! Wat is jouw favoriete nummer (of 2 of 3 daarvan! :wink: )

Veel plezier hier op de community! 

Reputatie 4
Badge +9

Hoi Rochella,

Ach ja, oefening baart kunst zeggen ze dan hè:wink:  Zelf heb ik klapschaatsen en kan ik goed wegkomen op de schaatsen, pootje over in de bocht kan ik niet nog helaas maar dat gaat wel komen. Op wat voor schatsen schaats jij?

Mijn top drie (want ik heb niet een favoriet nummer) is: 

  1. Easy on me (Adele)
  2. Dynamite (BTS)
  3. Your Song (Rita Ora)

Wat is jouw favoriete nummer en/of top drie?:sunglasses:

Dank je wel, zal wel goed komen hier op de community als ik het zo zie....

Reputatie 5
Badge +7

He Joiner!

 

Welke kaartspellen speel je? Wauw zeer interessante studie niet waar?

 

Echt nice man. 

 

 

Reputatie 4
Badge +9

He Joiner!

 

Welke kaartspellen speel je? Wauw zeer interessante studie niet waar?

 

Echt nice man. 

 

 

Hey Nasim,

Ik speel voornamelijk Beverbende, Spicy, Lucky 7, Danger 13 en Wizard.

Ja de studie is wel leuk, zeker als ik straks theorie in de praktijk kan brengen😎

Reputatie 2
Badge +2

Hallo Dominik,

 

Wat zijn Roll&Write spellen?
En van de opgesomde kaart en bordspellen ken ik nagenoeg geen een :sweat: .
Zelf ben ik ondertussen meer een verzamelaar geworden van Trading Card Games dan een speler er van.
Leuk om te lezen dat je zo een brede muzieksmaak hebt.
Wat is voor jou een methode om "nieuwe” muziek te ontdekken?

 

Groeten MuziekFreak

Reputatie 5
Badge +7

Ik hou mij in ieder geval aanbevolen, mocht je nog een sterke tegenspeler zoeken:smile:

Reputatie 4
Badge +9

Hallo Dominik,

 

Wat zijn Roll&Write spellen?
En van de opgesomde kaart en bordspellen ken ik nagenoeg geen een :sweat: .
Zelf ben ik ondertussen meer een verzamelaar geworden van Trading Card Games dan een speler er van.
Leuk om te lezen dat je zo een brede muzieksmaak hebt.
Wat is voor jou een methode om "nieuwe” muziek te ontdekken?

 

Groeten MuziekFreak

Hey MuziekFreak,

Roll&Write spellen zijn kortgezegd spellen waarbij je dobbelstenen nodig hebt en een spel formulier om de scores op bij te houden, denk aan Yahtzee. Oh ben jij dan meer van de Magic the Gathering?
Een methode om een nieuwe muzieksmaak te ontwikkelen is voor mij in iedergeval op Spotify een afspeellijst van de Top 2000 te pakken en als je een leuk nummer hoort, checken wat voor genre het is en als je de band/artiest top vindt meer nummers van diegene beluisteren👌

Hoor wel of je muzieksmaak breder is geworden😎

Reputatie 4
Badge +9

Ik hou mij in ieder geval aanbevolen, mocht je nog een sterke tegenspeler zoeken:smile:

Dat lijkt mij een goed plan! Ik hoor wel of het je leuk lijkt om een keer af te spreken om wat spellen te spelen😜

Reputatie 2
Badge +2

Hey MuziekFreak,

Roll&Write spellen zijn kortgezegd spellen waarbij je dobbelstenen nodig hebt en een spel formulier om de scores op bij te houden, denk aan Yahtzee. Oh ben jij dan meer van de Magic the Gathering?
Een methode om een nieuwe muzieksmaak te ontwikkelen is voor mij in iedergeval op Spotify een afspeellijst van de Top 2000 te pakken en als je een leuk nummer hoort, checken wat voor genre het is en als je de band/artiest top vindt meer nummers van diegene beluisteren👌

Hoor wel of je muzieksmaak breder is geworden😎

 

Ah oké wist niet dat Yahtzee dus een voorbeeld was van Roll&Write, weer wat geleerd.
Magic the Gathering heb ik dan weer niet in mijn bezit, wel Final Fantasy TCG, Flesh and Blood TCG, Weiss Schwarz, Cardfight Vanguard.
Vergelijkbare tactiek qua het zoeken van nieuwe muziek is voor mij in plaats van Spotify af en toe is klikken op een Youtube muziek suggestie. En complete albums luisteren van een Band/artiest (al kost dat wel wat meer tijd)

Ken je wellicht de Nederlandse indie groep Pip Blom?
Hebben recentelijk nog nieuw werk uitgebracht.

Reputatie 5
Badge +7

Is water ook zo chemisch, weet je dat? En zout? Leuke studie trouwens. Heeft het een indirecte relatie met corona wat jij onderzoekt?

Reputatie 4
Badge +9

Is water ook zo chemisch, weet je dat? En zout? Leuke studie trouwens. Heeft het een indirecte relatie met corona wat jij onderzoekt?

 

Water is zeker chemisch, bestaat namelijk uit een chemische binding van waterstof (H2) en zuurstof (0). Je hebt natuurlijk zout water en zoet water, dit heeft dan weer te maken met de verdeling zoutkristallen. Leuk weetje is dat zout water ook zoet water is, maar dan met opgeloste zouten en mineralen.

Wat ik onderzoek heeft niks met Corona te maken. Corona is dan meer de virologie-kant op dus de biologie richting met DNA (Biomoleculaire Identificatie) 

Reputatie 5
Badge +7

Hoe lang duurt je studie? En waar zou je dan willen werken? Biologie spreekt mij wel aan. 

Reputatie 4
Badge +9

Hoe lang duurt je studie? En waar zou je dan willen werken? Biologie spreekt mij wel aan. 

Ik zit nu in mijn laatste jaar, die eind juni klaar is. Qua werk weet ik het nog niet, ben wel aan het rondkijken op Indeed/LinkedIn. 

Leuk dat Biologie jou aanspreekt! Welk aspect spreekt jou dan het meest aan? Ik las dat je werkzoekende was, wil je dan de Biologie richting op?

Reputatie 5
Badge +7

Je gaat wel lekker met alles. Momenteel niet meer, ik werk sinds kort voor de GGD. Tijdens mijn dierenopleiding heeft het vak biologie in combinatie met dier mijn interesses gewekt. Miss wel een studie biologie.  

@Dominik 

Haha dat zeggen ze ja! Ik had ooit een keer bij de Bristol schaatsen gekocht, waren ijshockeyschaatsen maar de kwaliteit is niet zo best meer (ooit = denk ik nu wel een jaar of 10 geleden). Ooh klapschaatsen die zijn juist voor de snelheid gemaakt toch? (Ik weet er echt heel weinig van hoor sorry haha!) Dat lijkt me juist doodeng ook, straks ga je op je snuffert en ijs komt hard aan :sweat_smile:  Haha ach als je er maar plezier in hebt! 

Een leuke top 3 heb jij! Wat een onmogelijke vraag stel je mij terug haha. Mijn top 3.. hmmmm haha. 

Ik denk als ik het zo vlug even moet opnoemen; als je het me morgen vraagt zullen het weer drie andere nummers zijn denk ik zo :joy:
1. Five Finger Death Punch - Brighter side of Grey
2. Bastille ft. Marshmello - Happier 
3. Coldplay - Clocks. 

Reputatie 4
Badge +9

@Dominik

Haha dat zeggen ze ja! Ik had ooit een keer bij de Bristol schaatsen gekocht, waren ijshockeyschaatsen maar de kwaliteit is niet zo best meer (ooit = denk ik nu wel een jaar of 10 geleden). Ooh klapschaatsen die zijn juist voor de snelheid gemaakt toch? (Ik weet er echt heel weinig van hoor sorry haha!) Dat lijkt me juist doodeng ook, straks ga je op je snuffert en ijs komt hard aan :sweat_smile:  Haha ach als je er maar plezier in hebt! 

Een leuke top 3 heb jij! Wat een onmogelijke vraag stel je mij terug haha. Mijn top 3.. hmmmm haha. 

Ik denk als ik het zo vlug even moet opnoemen; als je het me morgen vraagt zullen het weer drie andere nummers zijn denk ik zo :joy:
1. Five Finger Death Punch - Brighter side of Grey
2. Bastille ft. Marshmello - Happier 
3. Coldplay - Clocks. 

Ja met klapschaatsen maak je behoorlijk veel snelheid kan ik je vertellen😂

Hé, gelukkig twee van de drie nummers die ik ken, Clocks en Happier. Je hebt wel een brede muzieksmaak zo te zien. Ik speel zelf gitaar, maar zit het liefst in de Pop en Countrymuziek.

Bespeel je zelf een muziekinstrument of heb je een keer les gehad?

Badge

Ik woon in diemen, ik ben Tessa 28 jaar ik hou ook van bordspellen op zijn tijd zoals 30 seconds 

@Dominik Hahaha, ooit wel eens gemeten hoe snel je kan ermee? Of misschien ook maar beter om er niet bij stil te staan hoe hard je gaat :see_no_evil:

Haha ja het is best uiteenlopend! Wat leuk dat je gitaar speelt, heb je daarvoor lessen gevolgd of zelf geleerd via bijv. youtube? En zing je er dan ook bij? (Ik snap niet hoe mensen dat tegelijk kunnen, heel lastig :joy: )  

Ik heb zelf een poging gedaan tot gitaar spelen en keyboard spelen, nooit lessen in gehad.. Soms als ik denk van hey dat wil ik leren spelen dan via youtube mensen nagedaan en soms lukt het en vaak ook niet hahaha en dan denk ik laat maar en ligt het vervolgens weer 3 jaar stof te happen in de kast :speak_no_evil:

Elektrische gitaar een tijdje geprobeerd met het spel Rocksmith, daar leer je ook hoe liedjes worden opgebouwd etc en wat de akkoorden zijn, maar ik heb er het geduld niet voor. Wie weet ooit hahaha. 

Reputatie 4
Badge +9

Ik woon in diemen, ik ben Tessa 28 jaar ik hou ook van bordspellen op zijn tijd zoals 30 seconds 

Leuk Tessa, ik vind 30 seconds ook tof. Wel lastig. Ben je beter in omschrijven of raden? Zelf zou ik zeggen dat ik beter ben in raden.

Reputatie 4
Badge +9

@Rochella 

Mijn snelste tijd tot nu toe is 1:13 over een rondje van 400 meter😎

Ik heb 4 jaar op les gezeten bij een muziekschool en daarna, na een time-out, nog 1 jaar privéles gehad. Ik leer het mijzelf aan door gebruik te maken van YouTube en Chordify, wel leuk! Ik zal kijken wat Rocksmith inhoudt, klinkt tof.

Tot nu toe kan ik Blackbird spelen, I’m Yours, Patience, When you love someone, Fast Car, Wagon Wheel en nog wel een paar nummers…

Badge

Qua 30 seconds raden en om schrijven 50/50