Elle 21 omgeving Gorinchem

  • 27 December 2021
  • 36 reacties
  • 793 × bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi allemaal, mijn naam is Elle en ik ben 21 jaar. Ik woon in een dorpje vlak bij Gorinchem. Na de eerste lockdown heb ik, met veel plezier, meegedaan aan online bijeenkomsten van Stay Connected (voorloper van Join Us). Daarom wilde ik mij meteen aanmelden bij deze community.

Op dit moment doe ik een thuisstudie tekstschrijven en werk als vrijwilliger in de bieb. Ik vind de studie wel heel leuk, maar omdat het een thuisstudie is, spreek ik bijna geen leeftijdsgenoten en dat is juist waar ik naar op zoek ben.

Mijn hobby’s zijn tekenen, lezen en muziek luisteren. Ik hou vooral van indie- en rockmuziek. Mijn nieuwste hobby is fotograferen, maar ik ben echt nog een beginner. 

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

36 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Elle! Leuk om kennis te maken. Ik kom oorspronkelijk uit Dordrecht, ben je daar wel eens geweest?

 

Het klinkt als een leuke thuisstudie! Is het gericht op fictie schrijven of meer non-fictie? Ik teken en schrijf zelf ook heel graag. Heb je een favoriet medium om mee te tekenen? 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Elle! Leuk dat je je hebt aangemeld!

Noem eens een paar muzieknamen waar je fan van bent :grin:  Ben benieuwd!

Reputatie 4
Badge +5

Heyy Elle leuk dat je hier bent.

leuk dat je bent begonnen met fotograferen en iedereen begind als een beginner maar als je het maar vaker doet leer je het van zelf zo heb ik het ook geleed.

 

en welke rockmuziek luister je dan zo al??

Reputatie 4
Badge +1

Hoi Elle! Leuk om kennis te maken. Ik kom oorspronkelijk uit Dordrecht, ben je daar wel eens geweest?

 

Het klinkt als een leuke thuisstudie! Is het gericht op fictie schrijven of meer non-fictie? Ik teken en schrijf zelf ook heel graag. Heb je een favoriet medium om mee te tekenen? 

Hoi Anne, Ik ben al een paar keer in Dordrecht geweest. Het is zo’n mooie stad! In november ben ik nog naar het Dordts museum geweest voor de Aelbert Cuyp tentoonstelling. En een paar jaar geleden ben ik naar de boekenmarkt en de kerstmarkt geweest.

Mijn studie is voornamelijk gericht op non-fictie teksten voor bijv. websites en personeelsmagazines voor bedrijven. Wat leuk dat je ook graag schrijft! Waarover schrijf jij? 

Het liefst teken ik realistisch met grafietpotloden of kleurpotloden. En af en toe werk ik met Copic markers. Ik ben benieuwd wat jij maakt!

Hey Elle!

Welkom op de community en leuk dat je je voorsteld! :blush: Een thuisstudie in deze tijden lijkt me helemaal moeilijk omdat je dan echt weinig contacten hebt! Goed dat je zelf stappen onderneemt om toch sociale contacten te kunnen opdoen! Hoe komt het zo dat je voor deze studie hebt gekozen? 

Ik kom bij jou uit de buurt (geboren en getogen Gorkummer haha), ben 26, en houd ook van rock muziek (Linkin Park, Five Finger Death Punch etc. etc.) Mocht je het leuk vinden om elkaar beter te leren kennen dan mag je mij altijd een berichtje sturen! 

Reputatie 4
Badge +1

Hey Elle! Leuk dat je je hebt aangemeld!

Noem eens een paar muzieknamen waar je fan van bent :grin:  Ben benieuwd!

Mijn meest favoriete bands zijn:

Arctic Monkeys

Fontaines D.C.

The Strokes

Nothing But Thieves

Tame Impala

The Vices (mijn favo Nederlandse band)

 

Naar wie luister jij graag?

Reputatie 4
Badge +1

Heyy Elle leuk dat je hier bent.

leuk dat je bent begonnen met fotograferen en iedereen begind als een beginner maar als je het maar vaker doet leer je het van zelf zo heb ik het ook geleed.

 

en welke rockmuziek luister je dan zo al??

Dank je wel voor je aanmoediging, want ik vind het best nog moeilijk haha. Ik heb een boek gekocht waar veel instaat, dus daar ga ik mee oefenen.

Naast wat ik net noemde hou ik ook van The White Stripes en sommige abums van Queens of the Stone Age, Shame en Muse. Hou jij ook van rock?

Reputatie 4
Badge +1

Hey Elle!

Welkom op de community en leuk dat je je voorsteld! :blush: Een thuisstudie in deze tijden lijkt me helemaal moeilijk omdat je dan echt weinig contacten hebt! Goed dat je zelf stappen onderneemt om toch sociale contacten te kunnen opdoen! Hoe komt het zo dat je voor deze studie hebt gekozen? 

Ik kom bij jou uit de buurt (geboren en getogen Gorkummer haha), ben 26, en houd ook van rock muziek (Linkin Park, Five Finger Death Punch etc. etc.) Mocht je het leuk vinden om elkaar beter te leren kennen dan mag je mij altijd een berichtje sturen! 

Hoi Rochella, bedankt voor je berichtje! Ik vind het ook wel moeilijk dat ik veel thuiszit en het is inderdaad saai in deze tijd. Ik heb voor deze studie gekozen omdat ik graag met taal bezig ben. Eerst heb ik nog vertalen gedaan, maar dat lukte me niet goed genoeg met het Engels. Deze studie heb ik toen gekozen omdat het zich richt op de schriftelijke kant van communicatie. Als je een hele communicatie-opleiding doet moet je ook veel presenteren enz, en daar ben ik niet zo goed in. 

Ik doe trouwens vrijwilligerswerk in de bieb in Gorkum. Ken je die? Ik zie dat jij van stevige muziek houdt, de bands die ik leuk vind staan in mijn berichtjes hiervoor :) 

Het lijkt me heel leuk om je beter te leren kennen, ik zal je een keer een berichtje sturen!

@Elle Ja dat kan ik me wel voorstellen! 

Uiteraard ken ik de bieb, moet wel eerlijk bekennen dat ik daarbinnen echt al een heeeeeeeeeeeeele poos niet meer ben geweest :speak_no_evil:  Ik ken de bands die je luistert wel, zijn ook echt wel goede bands hoor! :ok_hand:  Fijn dat je deze studie hebt kunnen kiezen, lijkt me erg lastig omdat communicatie idd vaak wat je al zegt op de gehele communicatie gericht is. Is goed! Tot spreeks dan :blush:

Reputatie 4
Badge +5

Heyy Elle leuk dat je hier bent.

leuk dat je bent begonnen met fotograferen en iedereen begind als een beginner maar als je het maar vaker doet leer je het van zelf zo heb ik het ook geleed.

 

en welke rockmuziek luister je dan zo al??

Dank je wel voor je aanmoediging, want ik vind het best nog moeilijk haha. Ik heb een boek gekocht waar veel instaat, dus daar ga ik mee oefenen.

Naast wat ik net noemde hou ik ook van The White Stripes en sommige abums van Queens of the Stone Age, Shame en Muse. Hou jij ook van rock?

ja met een boek kan je ook zeker leeren staan soms best handige tips in 

en ja ik hou zeker van rock en ben heel groot fan van muse dus wel leuk om te horen dat je daar ook wel van houd

Reputatie 3
Badge +2

Hey, leuk dat je je hebt aangemeld!

Wat teken je? En welke boeken lees je? ;)

Reputatie 4
Badge +1

Hey, leuk dat je je hebt aangemeld!

Wat teken je? En welke boeken lees je? ;)

Hoi,

Ik teken voornamelijk realistisch. Ik zoek foto’s van bekende mensen op internet en die teken ik dan na. Een paar maanden geleden heb ik een camera gekocht. Daarmee probeer ik foto’s te maken van de natuur of voorwerpen, zodat ik die dan kan natekenen om het wat meer mijn eigen werk te maken. 
Qua boeken lees ik literatuur. Ik hou o.a. van psychologische en historische romans, zowel klassiekers als boeken van nu. Ik zag dat jij ook lezen als hobby hebt, wat lees jij?

Reputatie 3
Badge +2

Hoi Elle! Welkom bij de community! :)

Leuk dat je zo creatief bent op verschillende vlakken! Ook interessant dat je een studie doet gericht op tekstschrijven. Heb je ook interesse in schrijven buiten je studie om, of vind je het leuker om een boek te lezen dan om zelf te schrijven?

Ik zie dat je een specifieke interesse hebt in bepaalde literatuur. Wat bedoel je precies met psychologische romans? Historische romans kan ik wel begrijpen als history buff. ;) Is er een bepaalde schrijver of tijdvak waar je interesse specifiek naar uitgaat?

Reputatie 4
Badge +1

Hoi Elle! Welkom bij de community! :)

Leuk dat je zo creatief bent op verschillende vlakken! Ook interessant dat je een studie doet gericht op tekstschrijven. Heb je ook interesse in schrijven buiten je studie om, of vind je het leuker om een boek te lezen dan om zelf te schrijven?

Ik zie dat je een specifieke interesse hebt in bepaalde literatuur. Wat bedoel je precies met psychologische romans? Historische romans kan ik wel begrijpen als history buff. ;) Is er een bepaalde schrijver of tijdvak waar je interesse specifiek naar uitgaat?

Hey Roy, 

Een boek schrijven heb ik op dit moment geen ambitie voor, ik zou nu niet weten waarover. Maar wie weet in de toekomst. Mijn studie is gericht op het schrijven van teksten voor brochures, persinfo of social media van bedrijven.

Psychologische romans zijn verhalen waarin naast de gebeurtenissen de gedachtegang en ontwikkeling van personages veel aandacht krijgen. Vaak vind ik boeken uit de vorige eeuw leuk, maar ik lees ook boeken van nu. Schrijvers die ik goed vind zijn Thomas Mann, David Mitchell, Margaret Atwood en John Steinbeck. 

Welke periodes uit de geschiedenis vind jij interessant?

Reputatie 3
Badge +2

Hey, leuk dat je je hebt aangemeld!

Wat teken je? En welke boeken lees je? ;)

Hoi,

Ik teken voornamelijk realistisch. Ik zoek foto’s van bekende mensen op internet en die teken ik dan na. Een paar maanden geleden heb ik een camera gekocht. Daarmee probeer ik foto’s te maken van de natuur of voorwerpen, zodat ik die dan kan natekenen om het wat meer mijn eigen werk te maken. 
Qua boeken lees ik literatuur. Ik hou o.a. van psychologische en historische romans, zowel klassiekers als boeken van nu. Ik zag dat jij ook lezen als hobby hebt, wat lees jij?

Heb je foto’s van je tekeningen? Dat klopt, ik lees voornamelijk spannende thriller boeken en sinds een jaar lees ook wat psychologische boeken. Wat is je favoriete boek (tot nu toe)?

Reputatie 1
Badge +3

Hey Elle, gelukkig nieuwjaar!

Ik houd net als jij ook van taal en boeken en lees ook graag psychologische en historische romans. De auteurs die je noemt spreken me ook aan. Van Mann heb ik De Dood in Venetië gelezen en van Steinbeck Of Mice and Men. Heb je die toevallig ook gelezen? Welke andere boeken van hen raad je aan?

Schrijf je trouwens ook wel eens fictie?

Reputatie 4
Badge +1

Hey Elle, gelukkig nieuwjaar!

Ik houd net als jij ook van taal en boeken en lees ook graag psychologische en historische romans. De auteurs die je noemt spreken me ook aan. Van Mann heb ik De Dood in Venetië gelezen en van Steinbeck Of Mice and Men. Heb je die toevallig ook gelezen? Welke andere boeken van hen raad je aan?

Schrijf je trouwens ook wel eens fictie?

Jij ook een gelukkig nieuwjaar Steven!

Leuk! De dood in Venetië heb ik ook gelezen en ik heb met kerst een geïllustreerde versie van Of Mice and Men gekregen. Van Mann zou ik de Buddenbrooks aanraden. Het gaat over de ondergang van een koopmansfamilie. Ik heb ook de Toverberg gelezen, maar die vond ik heel dik en ook moeilijk te begrijpen omdat het erg filosofisch is. Van Steinbeck raad ik Druiven der gramschap en Ten oosten van Eden aan. Die vond ik allebei heel erg mooi. Ik schrijf zelf geen fictie. Misschien ooit…

Wat zijn jouw favoriete schrijvers en boeken?

Reputatie 4
Badge +3

Hey Elle! Leuk dat je je hebt aangemeld!

Noem eens een paar muzieknamen waar je fan van bent :grin:  Ben benieuwd!

Mijn meest favoriete bands zijn:

Arctic Monkeys

Fontaines D.C.

The Strokes

Nothing But Thieves

Tame Impala

The Vices (mijn favo Nederlandse band)

 

Naar wie luister jij graag?

Oeeh Arctic Monkeys! Yas!

Ik luister momenteel graag naar Jake Bugg en the Black Keys, maar ook Ed Sheeran, Sam Smith en Chef'Special zijn favorieten :smile:

Reputatie 4
Badge +1

Hey, leuk dat je je hebt aangemeld!

Wat teken je? En welke boeken lees je? ;)

Hoi,

Ik teken voornamelijk realistisch. Ik zoek foto’s van bekende mensen op internet en die teken ik dan na. Een paar maanden geleden heb ik een camera gekocht. Daarmee probeer ik foto’s te maken van de natuur of voorwerpen, zodat ik die dan kan natekenen om het wat meer mijn eigen werk te maken. 
Qua boeken lees ik literatuur. Ik hou o.a. van psychologische en historische romans, zowel klassiekers als boeken van nu. Ik zag dat jij ook lezen als hobby hebt, wat lees jij?

Heb je foto’s van je tekeningen? Dat klopt, ik lees voornamelijk spannende thriller boeken en sinds een jaar lees ook wat psychologische boeken. Wat is je favoriete boek (tot nu toe)?

Ik heb wel foto’s van mijn tekeningen, maar ik ben er nog steeds niet achter hoe ik ze hier moet plaatsen (digibeet haha). Mijn favoriete boek is De Buddenbrooks van Thomas Mann. Maar nog een paar andere favorieten: The Great Gatsby van Scott F. Fitzgerald, Klara en de zon van Kazuo Ishiguro, Rebecca van Daphne Du Maurier en Al wat schittert van Eleanor Catton.

Reputatie 4
Badge +1

Hey Elle! Leuk dat je je hebt aangemeld!

Noem eens een paar muzieknamen waar je fan van bent :grin:  Ben benieuwd!

Mijn meest favoriete bands zijn:

Arctic Monkeys

Fontaines D.C.

The Strokes

Nothing But Thieves

Tame Impala

The Vices (mijn favo Nederlandse band)

 

Naar wie luister jij graag?

Oeeh Arctic Monkeys! Yas!

Ik luister momenteel graag naar Jake Bugg en the Black Keys, maar ook Ed Sheeran, Sam Smith en Chef'Special zijn favorieten :smile:

Arctic Monkeys is toch wel mijn favoriete band denk ik. Ik hoop dat ze ooit nog naar Nederland komen.

Oh the Black Keys zijn ook heel goed! Daar moet ik echt nog meer van luisteren. Chef’Special vind ik ook leuk, ik heb ze al 2x live gezien.

Reputatie 4
Badge +3

@Elle Ah ik heb Chef'Special ook al meerdere keren live gezien haha! Blijft altijd een feestje!

Reputatie 1
Badge +3

Hey Elle, gelukkig nieuwjaar!

Ik houd net als jij ook van taal en boeken en lees ook graag psychologische en historische romans. De auteurs die je noemt spreken me ook aan. Van Mann heb ik De Dood in Venetië gelezen en van Steinbeck Of Mice and Men. Heb je die toevallig ook gelezen? Welke andere boeken van hen raad je aan?

Schrijf je trouwens ook wel eens fictie?

Jij ook een gelukkig nieuwjaar Steven!

Leuk! De dood in Venetië heb ik ook gelezen en ik heb met kerst een geïllustreerde versie van Of Mice and Men gekregen. Van Mann zou ik de Buddenbrooks aanraden. Het gaat over de ondergang van een koopmansfamilie. Ik heb ook de Toverberg gelezen, maar die vond ik heel dik en ook moeilijk te begrijpen omdat het erg filosofisch is. Van Steinbeck raad ik Druiven der gramschap en Ten oosten van Eden aan. Die vond ik allebei heel erg mooi. Ik schrijf zelf geen fictie. Misschien ooit…

Wat zijn jouw favoriete schrijvers en boeken?

Wauw een geïllustreerde Of Mice and Men, ik ben wel een beetje jaloers! Bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik De Buddenbrooks hoog op mijn leeslijst ga zetten! En ja, ik hoor wel vaker dat De Toverberg een nogal complexe roman is, die laat ik nog even liggen haha.

Ik heb niet zozeer favoriete schrijvers, maar mijn voorkeur gaat uit naar Nederlandstalige literatuur omdat ik een passie heb voor de Nederlandse taal. Favorieten zijn Joe Speedboot van Tommy Wieringa en Bonita Avenue van Peter Buwalda. Ik vind Belgische schrijvers als Stefan Hertmans en Lize Spit ook erg goed.

 

Reputatie 4
Badge +1

@Steven Het is inderdaad een heel mooi boek van Of Mice and Men, ik ben er ook heel blij mee! Ik heb pas een gesigneerd exemplaar van Bonita Avenue gekregen van een collega bij de bibliotheek. Oorlog en terpentijn staat in mijn boekenkast. Die moet ik alle twee nog lezen. Wat ik ook nog een mooi boek vind is Wildevrouw van Jeroen Olyslaegers. 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi Elle! Welkom bij de community! :)

Leuk dat je zo creatief bent op verschillende vlakken! Ook interessant dat je een studie doet gericht op tekstschrijven. Heb je ook interesse in schrijven buiten je studie om, of vind je het leuker om een boek te lezen dan om zelf te schrijven?

Ik zie dat je een specifieke interesse hebt in bepaalde literatuur. Wat bedoel je precies met psychologische romans? Historische romans kan ik wel begrijpen als history buff. ;) Is er een bepaalde schrijver of tijdvak waar je interesse specifiek naar uitgaat?

Hey Roy, 

Een boek schrijven heb ik op dit moment geen ambitie voor, ik zou nu niet weten waarover. Maar wie weet in de toekomst. Mijn studie is gericht op het schrijven van teksten voor brochures, persinfo of social media van bedrijven.

Psychologische romans zijn verhalen waarin naast de gebeurtenissen de gedachtegang en ontwikkeling van personages veel aandacht krijgen. Vaak vind ik boeken uit de vorige eeuw leuk, maar ik lees ook boeken van nu. Schrijvers die ik goed vind zijn Thomas Mann, David Mitchell, Margaret Atwood en John Steinbeck. 

Welke periodes uit de geschiedenis vind jij interessant?

Leuk! Ik heb wel gehoord van een aantal van de auteurs die je noemt, maar zelf nooit gelezen. Ik ga er eens naar kijken. Ik zie hier in het topic al goede suggesties van hun werk voorbijkomen. :)

 

Ik was zelf vroeger vooral geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog maar ook de Klassieke Oudheid. Tegenwoordig ligt m'n interesse wat breder, met name de 18e en 19e eeuw. Dit omdat ik via m'n werk in het archief veel in aanraking kom met bronnen uit deze periode. ;)

Heb jij nog een voorkeur hierin?

Reputatie 1
Badge +3

@Steven Het is inderdaad een heel mooi boek van Of Mice and Men, ik ben er ook heel blij mee! Ik heb pas een gesigneerd exemplaar van Bonita Avenue gekregen van een collega bij de bibliotheek. Oorlog en terpentijn staat in mijn boekenkast. Die moet ik alle twee nog lezen. Wat ik ook nog een mooi boek vind is Wildevrouw van Jeroen Olyslaegers. 

Wat een heerlijk vooruitzicht dat je Bonita Avenue en Oorlog en terpentijn nog tegoed hebt. Beide prachtboeken! Wildevrouw heb ik vorig jaar ook gelezen, bracht me helemaal naar het 16e-eeuwse Antwerpen. Leuk dat we dezelfde smaak lijken te hebben qua boeken :).