Even het ijs breken! ;)

  • 15 November 2021
  • 12 reacties
  • 303 × bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi iedereen! Omdat iedereen zich aan het voorstellen is en het misschien ook wel leuk is om wat over mijzelf te vertellen, besloot ik maar even het ‘ijs te breken’. (leek mij wel toepasselijk met dit koude weer :( )

 

Wie ben ik? 

Ik ben Emma een 20-jarige studente uit Hoofddorp!

Sinds midden/eind Augustus volg ik de HBO-opleiding bioinformatica in Leiden. Tijdens deze opleiding leer je veel over het programmeren met programmeer talen zoals bijvoorbeeld Python (1,2 en 3), Bash (1 en 2 etc) en wellicht later nog wel meer. Ook heb ik tot nu toe de beginselen van HTML en CSS geleerd. Ik hoop in de toekomst nog meer te leren over HTML en natuurlijk het programmeren, omdat ik het erg interessant vind en het leuk is om er mee bezig te zijn.

Wat de opleiding precies inhoud kan ik nog niet met 100% zekerheid zeggen, maar mocht je er vragen over hebben… Stel ze gerust! :wink:

 

Hoe ben ik in aanraking gekomen met Join-Us?
Ik ben in aanraking gekomen met Join-Us, doordat ik het een keer op het nieuws voorbij zag komen. Ik voelde mij al een hele tijd erg eenzaam doordat ik goede vrienden kwijt was geraakt en ik het lastig vond om contacten te leggen met studiegenoten. Ik voelde mij niet echt op mijn plek en wilde de uitdaging aan gaan om beter te worden in contacten leggen en hopelijk onderweg wat mensen te leren kennen. Op ongeveer 20 December 2020 heb ik mij toen ook aangemeld voor Join-Us, waarna wij in April ergens van start zijn gegaan. Via deze weg ben ik ook terecht gekomen op deze community!

 

Wat zijn mijn hobby's? 

Wanneer ik niet bezig ben met mijn studie vind ik het ontzettend leuk om te tekenen,  te trainen met mijn honden, te schrijven, te lezen of om op de bank Netflix te kijken. Ook gamen vind ik af en toe erg leuk om te doen! Denk aan games zoals: The Witcher 3, Stardew valley, Sims 3, Animal crossing, Zelda Breath of the wild, Planet zoo etc. 

 

Woon ik al op mijzelf of woon ik nog met mijn ouders? 

Doordat ik het best wel naar mijn zin heb thuis en de huizen prijzen niet normaal duur zijn (+ het is heeel lastig om überhaupt aan een huis of studentenhuis te komen), woon ik nog gezellig bij mijn moeder en mijn stiefvader. Samen met onze twee lieve hondjes Lara en Abel. 

 

Van de zomer hebben wij ook een nestje met pups gehad, waardoor het ook niet haalbaar was om uit huis te gaan. (niet dat ik dat wilde, want… Nou ja… PUPPY'S! :heart_eyes: ) Abel is één van die lieve schattige puppy's en blijft gelukkig bij ons. 

 

Ik denk dat ik voor nu wel even genoeg heb verteld over mijzelf… Mocht je nog vragen hebben of gewoon gezellig willen kletsen, geen probleem. Stuur mij gerust een berichtje! :wink:


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Welkom! Leuk dat je je voorstelt. Mocht je vragen hebben over HTML en/of CSS stuur gerust even een berichtje! 

Reputatie 6
Badge +9

Welkom Emma! Leuk dat je er bent :)  oow puppies :dog::heart_eyes:  wat voor hondjes zijn het?

Reputatie 3
Badge +1

Het zijn Nederlandse Kooikerhondjes! :) 

Reputatie 6
Badge +9

Ik moest even googlen maar wat zullen die schattig zijn :blush:

Reputatie 6
Badge +12

Welkom op de community. Het zijn echt leuke honden mijn oom heeft er ook 2. Ik heb zelf een teckel met veel plezier. 

Reputatie 3
Badge +3

Gegroet Emma.
ik vind tekenen ook een leuke hobby om te doen, heb je een website online waar ik jouw werken kan zien?

Badge +9

Van harte welkom op de community Emma! Over HTML valt een hoop te leren, ken je deze website toevallig al?

<html>
<head>
<title>Welkom Emma!</title>
</head>

<body>
<p>Van harte welkom op de community Emma! Over HTML valt een hoop te leren, ken je <a href="https://www.w3schools.com">deze</a> website toevallig al?</p>
</body>
</html>

Op zich woon je in Hoofddorp wel gunstig ten opzichte van Amsterdam! :) 

Welkom! 

Stardew Valley is echt een heel fijn spel! Speel je dat op de pc of? Misschien kunnen we wel eens samen gaan farmen hahah!   Ik heb Stardew toen eens op de telefoon gekocht en soms zet ik het spel aan om alleen de intro van het spel te horen… :joy: 

Puppiessss oeff, zo lief! :heart_eyes:
 

Reputatie 7
Badge +10

he Emma

Leuk om je op de community tegen te komen <3

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Welkom! 

Stardew Valley is echt een heel fijn spel! Speel je dat op de pc of? Misschien kunnen we wel eens samen gaan farmen hahah!   Ik heb Stardew toen eens op de telefoon gekocht en soms zet ik het spel aan om alleen de intro van het spel te horen… :joy: 

Puppiessss oeff, zo lief! :heart_eyes:
 

Oeps… beetje late reactie. Ik ben namelijk al een tijd niet meer op deze community geweest😳

Ja hé! Ik vind Stardew Valley enorm leuk! Er blijkt binnenkort ook een bordspel van Stardew Valley aan te komen😆 Ik speel Stardew Valley zowel op de PC als op de Nintendo Switch en jij? 

 

Het lijkt mij leuk om eens een keer samen te gaan farmen! Zolang je het vissen maar niet aan mij over laat want dat gaat fout hahaha. Nou moet ik zeggen dat de intro ook best rustgevend is! (eigenlijk alle soundtracks van het spel haha)

Reputatie 3
Badge +1

Van harte welkom op de community Emma! Over HTML valt een hoop te leren, ken je deze website toevallig al?

<html>
<head>
<title>Welkom Emma!</title>
</head>

<body>
<p>Van harte welkom op de community Emma! Over HTML valt een hoop te leren, ken je <a href="https://www.w3schools.com">deze</a> website toevallig al?</p>
</body>
</html>

Beetje late reactie, oeps… 😅

Die website ken ik inderdaad al! Ik gebruik hem vaak voor HTML of CSS (in het begin soms ook voor Python) en sinds kort ook een beetje om C# te leren en onder de knie te krijgen voor mijn nieuwe opleiding haha