een roep in een donkere grot levert vaak een echo op.

  • 6 May 2022
  • 7 reacties
  • 188 × bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Goedendag iedereen!

Ik noem mijzelf Hässlich, ik denk dat mensen die een beetje duits kennen al meteen opmerken dat deze bijnaam van een laag zelfbeeld getuigt. Het is namelijk het duitse woord voor lelijk. Ik ben vanwege deze (vermeende) lelijkheid een beetje te angstig om mijn muil te laten zien op deze website haha. Goed verrijkend contact moet echter om het innerlijk gaan, vandaar zal ik jullie niet belasten met gezanik over mijn terugtrekkende haarlijn, vies baardje, scheve neus of korte lengte op deze website na deze post, maar verwacht geen mooiboy als jullie mij op de thee vragen. Afijn laten we over het innerlijk spreken: Ik ben een 20 jarige man, die op het gegeven moment niet werkt of studeert en op zichzelf woont. Dat maakt het vrij moeilijk om mensen te ontmoeten begrijpen jullie vast. Helemaal omdat ik nog geen uitkering ontvang en dus niet echt kan veroorloven naar evenementen enzo te gaan. Ik ben enorm geïnteresseerd in het "goede, ware en het schone". Met mij valt dus over van alles te praten, ethiek, literatuur, kunst, wetenschap, theologie. Dat vind ik allemaal erg interessant en kan ik (vaak te) lang over doorratelen. Ik ben een protestant, bekeerd in mijn vroege tienerjaren, niet zo opgevoed maar God vond ik gelukkig toch nog. Ik ben een amateurkunstenaar die zich aan een paar verschillende vakken hecht: ik ben iemand die vooral schrijft (gedichten, proza, romans, theatervoorstellingen, essays, filmscripts) maar ook graag regisseert (theater en film), acteert en beeldhouwt. Hier had ik enigzins succes mee behaald tot de meest recente lockdown. Ik sta een beetje op een kruispunt in mijn leven, ik wil me graag nog meer in de kunsten storten maar ben enorm onzeker of ik daar ooit van rond kan komen. Ik heb dit onderwerp van deze vreemde titel voorzien omdat ik dit (hopelijk onterecht) als een roep in het duister acht en dat ik erg graag hoop om een geluid van jullie terug te horen, de echo namelijk. Hopelijk kan ik wat leuk posten op deze website en ervaren jullie mijn posts ook als welkom en leuk. Ik heb goede hoop maar ik reken nergens op, laten we maar zien!

Dankuwel allemaal voor de aandacht,

Bis nächsten Post,

Hässlich


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

7 reacties

Reputatie 1
Badge

La Divina Commedia heeft een manga? Is het het lezen waard?

Reputatie 6
Badge +12

Welkom Hässlich.

Reputatie 5
Badge +6

La Divina Commedia heeft een manga? Is het het lezen waard?

Het is alleen in het italiaans beschikbaar zover ik weet, een kennis heeft het echter vertaald voor mij maar stuurde me alleen een wordbestand, hij had niet de nieuwe tekst in de spraakwolkjes gezet. Heb je echter het originele werk van Alighieri gelezen? Ik ben er vrij gek op en heb er ook een leuk essay over geschreven.

Reputatie 1
Badge

Het is alleen in het italiaans beschikbaar zover ik weet, een kennis heeft het echter vertaald voor mij maar stuurde me alleen een wordbestand, hij had niet de nieuwe tekst in de spraakwolkjes gezet. Heb je echter het originele werk van Alighieri gelezen? Ik ben er vrij gek op en heb er ook een leuk essay over geschreven.

Ik heb de intentie om het te lezen, maar tot nu nog niet gedaan (omdat ik het idee had dat het wellicht te lastig zou zijn qua taalgebruik en verwijzingen die ik niet snap). Cool dat je er een essay over hebt geschreven! Ging je essay over een specifiek aspect van het werk?

Reputatie 5
Badge +6

Het is alleen in het italiaans beschikbaar zover ik weet, een kennis heeft het echter vertaald voor mij maar stuurde me alleen een wordbestand, hij had niet de nieuwe tekst in de spraakwolkjes gezet. Heb je echter het originele werk van Alighieri gelezen? Ik ben er vrij gek op en heb er ook een leuk essay over geschreven.

Ik heb de intentie om het te lezen, maar tot nu nog niet gedaan (omdat ik het idee had dat het wellicht te lastig zou zijn qua taalgebruik en verwijzingen die ik niet snap). Cool dat je er een essay over hebt geschreven! Ging je essay over een specifiek aspect van het werk?

Ik moet toegeven zonder een flinke voorkennis van italiaanse geschiedenis en katholieke liturgie is het soms vrij moeilijk te begrijpen zoals de schrijver bedoeld had. Ik heb wel meerdere edities van het werk, waaronder een geannoteerde Duitstalige waar alle verwijzingen en literaire woordspelingen staan uitgelegd, ik meende gehoord te hebben dat zo iets er ook in het Nederlands is. Anders als je het leest mag je me altijd een berichtje sturen over wat je niet snapt. Mijn essay ging over hoe het boek de katholieke geloofsbeschouwing en esthetica ten goede veranderd heeft. Men moet inzien dat het werk bedoeld was als een kritiek op de Katholieke Kerk en de italiaanse politiek, die het gek genoeg, nadat het werk succesvol werd, enorm heeft beïnvloed. Mijn essay gaat namelijk over het soort geloof en esthetica die Dante uitte in het werk, dat deze niet degene van zijn tijd was en hoe katholieken na zijn werk zijn vorm van geloven hebben overgenomen.

Tja al de complexe gedoe waar een mens over na kan denken als hij niks te doen heeft in zijn materiele leven lol.

Ik ben van plan ooit misschien youtube videos te maken waarin ik klassieke literatuur als deze uitleg, verklaar en bespreek hoe we het in deze tijd moeten opvatten. Wan ik onderzoek werken zoals deze wel enorm veel in mijn dagelijks leven.

Reputatie 3
Badge +3

Hoi Hässlich, hou je van poëzie?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Hässlich, hou je van poëzie?

Hey Jesse, dankjewel voor de vraag!

Ik ben een enorme liefhebber van de dichtkunst als ik zelf geen poëzie schrijf dan lees ik het wel of schrijf er essays over! Ik houd enorm van de romantiek (de kunstbeweging van de 19de eeuw bedoel ik, niet het kusje kusje gebeuren) mijn motivatie om Duits te leren was zelfs de dichtkunst!

Mijn favoriete dichters zijn Novalis en Bilderdijk maar ik sta voor veel open.