News

Tim's 100km run for Join Us

  • 10 March 2022
  • 2 reacties
  • 162 × bekeken
Tim's 100km run for Join Us
Reputatie 5
Badge +5

Wist je dat Tim een mega vette actie voor ons heeft opgezet? Hij gaat 19 maart gewoon 100km :runner_tone4::muscle_tone2:  rennen om geld in te zamelen voor Join Us (en dus om deze community nog leuker te kunnen maken). Volg jij zijn avonturen? 

Hoe doe je dat? 100 km hardlopen! 

Opstaan, ontbijten, naar school/studie/werk, pauze, weer naar huis, avondeten en je vertrouwde serie aanzetten voordat je naar bed gaat. De dagelijkse dingen worden al gauw routine. Niet gek trouwens, want wij mensen zijn ontzettende routine-dieren die maar wat graag dezelfde patronen voorbij zien komen. Maar wat als je iets nieuws wilt bereiken, iets anders wil proberen, hoe doe je dat dan? Tim vond het ook tijd om zichzelf eens uit te dagen en besloot zich mentaal én fysiek te sterken en groeien. Hij gaat 100km hardlopen en wil hiermee geld inzamelen voor Stichting Join Us.

Patronen doorbreken is nog niet zo makkelijk

Het zit hem in kleine dingen, met uiteindelijk een wat groter doel. Zoals elke stap in een nieuwe richting geen geplaveide weg is, maar eentje met hobbels. Zo gaat dat ook met het behalen van een challenge die je jezelf oplegt. Bijvoorbeeld elke dag een ommetje wandelen in de buurt, eindelijk die toffe kleren aan (durven) trekken of een nieuw recept uitproberen. Het kan zo groot en zo klein, als het maar iets anders is dan wat je normaal doet. 

Volg Tim 

Lijkt het je leuk om op de hoogte te blijven terwijl Tim zijn doel behaalt? Check dan vooral zijn youtube-kanaal en toon je support in de reactie! Ook kun je Tim sponsoren via deze link. En heb je voor jezelf misschien ook een challenge bedacht? Laat dat dan weten in de comments. Dan kunnen we elkaar supporten om onze doelen te behalen!


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Badge

​Gelukt! Met kleine stapjes, grote doelen bereiken 

100KM hardlopen. Of eigenlijk 102,94KM. Ik besef het mij nauwelijks. Al zegt de stramheid in mijn spieren, vooral na opstaan, een verhaal. I friggin' did it! Ik heb mezelf weer overwonnen. Wat een ongelofelijk avontuur was het en alle emoties en gedachtes zijn de revue gepasseerd; blijdschap, verdriet, opgeven, doorzetten, mentaal op, boosheid. wanhoop, frustratie, geluk, enz.

De avond van te voren had ik alles al klaargelegd en de auto gepakt voor de hulptroepen. Na een aardige nacht ben ik rond half 6 opgestaan, ontbijt gemaakt en ben ik mij gaan klaar maken voor vertrek. Rond kwart voor 8 was het zo ver. Ik vertrok voor die immense reis van Wageningen naar Breda. Hoewel de muziek niet supermotiverend was met nummers als 'Staying Alive' en 'Bitter Sweet Symphony' ging het lopen voorspoedig. De eerste 45 minuten vlogen om alsof het 10 minuten was. Mijn grootste manco was dat ik het tempo niet omlaag kreeg. Ik ging te snel, maar wat ging het lekker. Het zonnetje kwam op en daarmee ook meer warmte. Al waren de verschillen tussen zon en schaduw groot.

Net na Zaltbommel kwam ik Erwin en Khadija tegen. Ze waren speciaal in die omgeving gaan fietsen. Heel fijn. Net voor mijn lunchpauze werd het lastig en had ik een flinke tegenslag. Het wilde even niet meer; mijn waterzak was leeg, een geklapte bloedblaar en geen schaduw. Het was afzien, maar na een goede lunch verzorgd door Michiel, Anouk en Maaike kon ik er weer tegenaan. Het ging verrassend en gelukkig nam de pijn bij de blaar snel af. Ik kon verder. Richting de Loonsche en Drunensche Duinen begonnen de zoete gelletjes, energierepen en isotone drank mij tegen te staan. Ik kreeg het gewoonweg niet meer weg. Na het mulle zand van de mooie natuur overwonnen te hebben, kwam ik bij de Efteling aan. Daar was een moment om even wat anders te nuttigen en dat hielp enorm. Op naar de laatste 20 KM, maar eerst een telefoontje van Omroep Gelderland #radio met de mooie fluitende stoomlocomotief op de achtergrond.

Lichamelijk en mentaal wilde het allemaal nog wel, maar ik merkte dat mijn reserves op raakten en dat mijn lichaam het voedsel steeds moelijk op tijd kon aanvullen. Op dat moment heb ik mijn strategie aangepast. Ik kende het risico. Korter rennen en vaker een wandelpauze. Het was loodzwaar, maar ik wist mezelf er doorheen te slepen. Stukje voor stukje met kleine doelen. Iedere keer een beetje verder. Vanaf Oosterhout zou Michiel meelopen en op dat punt zouden mijn kinderen staan. Het werd al schemerig en het was letterlijk slepen. Het continu geconcentreerd bezig zijn met hardlopen brak op. Maar met het einddoel in zicht ging ik natuurlijk niet opgeven. Te meer door de fantastische support door mijn omgeving, webcare van T-Mobile Nederland en Stichting Join Us. Overweldigend. Samen zetten we de eindrace in. Dwars door Oosterhout. De etenslucht van Döner, pizza, wok kwam tegemoet en deed mijn maag omdraaien, maar met die laatste kilometers geen optie.

Op de 100KM een minipauze, want dat moest ik vastleggen. We waren er bijna. Altijd iets meer lopen in verband met GPS correctie in de app. Ik liep de wijk in naar mijn ouders, Ik tikte de 102,5KM aan en het zat erop. Het was klaar. Wat heb ik in vredesnaam gedaan. Wow. Ik besef het mij vandaag nog altijd niet, maar wat een fantastisch avontuur was dit.

Mijn ouders stonden al klaar en samen met Michiel liepen we naar hun huis. Warm worden, eten en drinken. Al wilde het eigenlijk niet, maar ik moest eten en drinken. Nathalie van #joinus klopte ook nog even aan. Alles kwam er in een spraakwaterval uit. De adrenaline was enorm, maar HET IS GELUKT! WOW! Zo dankbaar voor iedereen die mij hierin ondersteund heeft. Maar bovenal mijn vrouw; Erwina, die mij de ruimte gaf, ondanks haar net afgeronde studie, onze derde kleine, drukte met de agenda's rond krijgen met een onregelmatige agenda (ze werkt in de zorg), een verbouwing thuis en nog wat meer zaken die spelen. Het is loodzwaar geweest, maar het is ons gelukt. Ik hou van haar. Samen geven we elkaar ruimte om doelen en dromen te bereiken. Nu op naar nieuwe dromen en doelen.

Dit liep ik ook om eenzaamheid onder jongeren onde aandacht te brengen. Een donatie voor Join Us kan nog steeds: https://www.join-us.nu/eenmalige-donatie/

Reputatie 6
Badge +6

Jeeee Tim, wat een prestatie. Ik heb gister 10km gerend, en toen dacht ik “Tim loopt dit stuk vandaag nog gewoon 10x :astonished: ) Ongekend. Van harte gefeliciteerd met het behalen van je doel. Goed herstellen nu en vooral nagenieten!