Het motor topic

  • 29 November 2021
  • 12 reacties
  • 211 × bekeken

Aangezien de community lekker aan het groeien is en er steeds meer mensen zich aanmelden en zich voorstellen, is er het idee uitgekomen om een motor topic te starten (als gezamenlijke interesse).

Uiteraard is deze community niet bedoeld als motor-forum, daar zijn andere sites voor. Maar het lijkt me wel leuk om de leden in deze community die iets hebben met motoren (dus of je nu wel of niet zelf rijdt, een motor hebt of juist geïnteresseerd bent om je rijbewijs te halen o.i.d.) op een plekje te verzamelen. 

Laten we wel elkaars privacy respecteren door ons te houden aan een paar regels:
1. Als je een foto post van een motor, zorg er dan voor dat er niemand (herkenbaar) op staat. 
2. Graag het kenteken van je motor verbergen. 

 


12 reacties

Ik heb een tip voor de motorrijders en dat is dat je gemakkelijk cruise control op je motor kan zetten met de Go Cruise 2. 

De GC heeft een functie, wanneer je dat wilt zet het de gashendel vast, maar doet dat nooit op een onveilige wijze. Ik heb het al een jaar en ik verbaas me telkens hoe goed en veilig dit ding werkt.

 

De rubberen ring die je hierboven ziet gaat op de gashendel. Net zoals op de foto klemt de GoCruise op deze rubberen ring. Wanneer je de cruise control wilt activeren geef je gas (GC geklemd op gashendel gaat nu omhoog) en druk je de GC naar beneden, bovenop de remhendel. Dit gaat makkelijk door het briljante rubberen ringetje, deze lijkt uitstekend glad te zijn wanneer gewenst (aan/uitzetten cruise control of uitzetten in noodsituatie) maar toch erg grippend wanneer geactiveerd. Op deze manier wordt de stand van de gashendel dus geklemd. De gashendel wilt terug naar de originele positie maar de GC weerhoudt hem er van. Met het ijzeren wieltje stel je vast hoe sterk de GoCruise geklemd is. Zie in actie:

 

https://youtu.be/NZdeb7AVoDA?t=409 

 

In praktijk is het super handig voor lange afstanden. Ik rijd vaak 65km heen en 65km terug naar mijn zeilboot, ik heb de GC bijna altijd geactiveerd. Wat ik meestal doe is het fine tunen van de stand. Met een beetje vaardigheid kun je zo 95% van de rit met de GC rijden. De GC is perfect veilig, op elk moment dat je wenst kan je de gashendel bedienen. Springt het stoplicht ineens op rood, dan draai je gewoon de gashendel terug. De GC deactiveert dan. Ik heb gemerkt dat hoe strak de GC ook zit, het draait altijd netjes en soepeltjes terug. Ik kan echt niet zonder. Ik raad aan de officiële GC te kopen. Er zijn aftermarket namakers maar of die te vertrouwen zijn weet ik niet. 


 

Bedankt voor de hele mooie uitleg over de GC! Dat filmpje erbij legt het ook heel mooi uit! Ben wel eens benieuwd naar hoe dat werkt, dat wil ik wel een keertje zien! 

Het idee dat je gashendel blijft ‘’hangen’’ vind ik stiekem nog steeds wel een beetje eng, maar ik denk dat het vooral ook veel gewenning is niet? 

Gewenning is het zeker in het begin vond ik het ook eng. Zelfs op de strakste stand van de GC kost het nog geen moeite om de GC te deactiveren. Volkomen veilig dus. Maar niet direct na aankoop ermee in files gaan rijden enzo haha, dat komt wel als je het gewend bent.

Gewenning is het zeker in het begin vond ik het ook eng. Zelfs op de strakste stand van de GC kost het nog geen moeite om de GC te deactiveren. Volkomen veilig dus. Maar niet direct na aankoop ermee in files gaan rijden enzo haha, dat komt wel als je het gewend bent.

Hahaha, toen ik net mijn motorrijbewijs had ben ik de dag erna gelijk gaan kijken voor een motor (en natuurlijk gelijk verkocht).. de dag daarna reed ik mn motortje vanuit Oost-Souburg terug naar huis (1,5u).. Gelijk haaats door de file heen. Dat ultieme gevoel van vrijheid, heerlijk :innocent:

Wie weet als we een keer met zn allen gaan rijden, kun je eens laten zien hoe dat GC werkt! 

Hoe ver was dat? Wanneer ik mijn motor haalde was het gelijk 175km naar huis toe over de snelweg. Had nog nooit auto gereden hé… Doe jij dat file filteren trouwens? Toen ik mijn naked bike had altijd maar nu met koffers die uitsteken is het te gevaarlijk. Ik heb genoeg bijna-missers meegemaakt maar als motorrijder ga je gekken anticiperen. Als er een stoplicht is met twee rijstroken, linker leeg, rechter drie auto's dan weet je gewoon er kan wat gebeuren. Of die ene gek die in een bliksem beweging van rijstrook wisselt. Blijft leuk dat motorrijden. Ja laten we eens die rit doen!

@tblok92 dat was +/- 145 km.. vanaf ergens puntje Zeeland naar huis haha. Dat zal wel eng zijn geweest, zo ineens aan het verkeer te moeten deelnemen op de motor. Dus die heb je als eerste gehaald haha!  Bij mij toch wel eerst de auto daarna gewacht tot ik 24 was en toen voor A gegaan. Motor rijden geeft je wel veeeeel verkeersinzicht idd, je hebt er altijd mensen bij… laten we daar maar niet over beginnen :grimacing:  Mensen zien je niet! Zo moet je ook rijden ja!  Ik rijd wel tussen de file door ja, maar echt rustig want het zal je maar gebeuren dat er een opzij komt. Heb ik eens met de auto gehad, ben blij dat ik toen niet op de motor zat :open_mouth:

Ik zal nog eens even een foto delen van mijn motor, misschien leuk als iedereen dat doet? :blush:

 

Dit is mijn motor nc 750x honda

@Crashcoot26 gaaf ding! Helemaal klaar om lange tourtjes mee te maken! 👌

Ja zeker weten uhm wat mij betreft kunnen we snel gaan afspreken om een keertje te gaan touren heb je een groep waar je met elkaar kan afspreken van wanneer of anders eerst 1 om 1 wat we willen maak mij niet uit mvg michael

Hey hey zijn er mensen die nog motor rijden ? 

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben ook trotse eigenaar van een toffe motor, dit is mijn Kawasaki Versys. Deze foto is van 2020 toen ik in mijn uppie naar het Zwarte Woud ben gereden. Ik zie trouwens dat we niet zo ver van elkaar vandaan wonen, kom zelf uit Utrecht. Mocht je een keer zin hebben in een rit, kun je me altijd een DM sturen. Ik rij eigenlijk het hele jaar door zolang het maar droog en niet te koud is.

 

Hey wat tof dat je ook motor rijdt 

Je mag me zeker een dm sturen

En wil zeker een keer gaan rijden 

 

Reageer