Sporten

  • 13 November 2021
  • 9 reacties
  • 303 × bekeken

Reputatie 6
Badge +12

 

Vind jij het leuk om te sporten? Ik ben benieuwd welke sport je doet of wilt doen. Ik doe zelf aan fitness en probeer 2x per week ernaartoe te gaan. Helaas lukt dit niet altijd😭. Hebben jullie tips om motivatie te behouden om te gaan sporten?

 

Ik hoor het graag van jullie.


9 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey Floris! 

Ik ben ruim 2 jaar meer sponsor geweest van Basic Fit dan dat ik daar te vinden was. Nadat ik mijn abonnement had opgezegd ben ik gewoon eens gaan denken en op het idee Personal trainen gekomen. Ik heb een personal trainer gezocht hier in de regio, en ik hoefde voor zijn trainingen niet én hem én de sportschool te betalen.

Dat heeft mij over de streep getrokken. Het is een hele investering, maar dat was het sponsoren van de Basic Fit ook :p Ik ga nu 2 keer per week met hem trainen en we spreken vooraf datum en tijd af (stok achter de deur). Het is echt leuk om iemand te hebben die de oefeningen vooraf bedenkt en ik zie nu (3 maanden na start) al zoveel progressie ontstaan! Echt een aanrader. Misschien helpt dit je om de motivatie te houden om toch te gaan.

 

Sporten is heerlijk om even je kop leeg te maken! Ik loop drie keer per week hard om 6 uur s'ochtends en dan zo'n 8km. Kom dan bijna niemand tegen, wat heerlijk is

Reputatie 6
Badge +12

Hey Floris! 

Ik ben ruim 2 jaar meer sponsor geweest van Basic Fit dan dat ik daar te vinden was. Nadat ik mijn abonnement had opgezegd ben ik gewoon eens gaan denken en op het idee Personal trainen gekomen. Ik heb een personal trainer gezocht hier in de regio, en ik hoefde voor zijn trainingen niet én hem én de sportschool te betalen.

Dat heeft mij over de streep getrokken. Het is een hele investering, maar dat was het sponsoren van de Basic Fit ook 😛 Ik ga nu 2 keer per week met hem trainen en we spreken vooraf datum en tijd af (stok achter de deur). Het is echt leuk om iemand te hebben die de oefeningen vooraf bedenkt en ik zie nu (3 maanden na start) al zoveel progressie ontstaan! Echt een aanrader. Misschien helpt dit je om de motivatie te houden om toch te gaan.

 

He Lisanne,

Dat is een goede tip bedankt!

Zelf doe ik aan yoga 1x in de week en kickboks ik 2x per week. Daarnaast rijdt ik ook gemiddeld 1-2x per week paard.

Zelf vind ik naar de sportschool gaan niets, maar wilde wel beter en meer gaan bewegen. Toen herinnerde ik me dat ik de kickboks gastlessen op de middelbare school erg leuk vond dus toen ben ik gaan kijken voor een kickboksschool in de buurt en nu kickboks ik al bijna een jaar en ik vind het écht heerlijk.

 

Yoga ben ik gaan doen als ondersteuning van wat ik met mijn vitaliteitscoach doe (meditaties en diep naar het onderbewust e.d.). En yoga is daar een mooie toevoeging aan + het is heerlijk om diep te stretchen.

 

Paardrijden doe ik al mijn hele leven. Ik zie het zelfs niet eens echt meer als een sport maar meer als een leuke tijdsbesteding 😅 Ik blijf het heerlijk vinden om mijn tijd met paarden door te brengen en even alles te kunnen vergeten

Reputatie 2
Badge +2

Sporten is heerlijk om even je kop leeg te maken! Ik loop drie keer per week hard om 6 uur s'ochtends en dan zo'n 8km. Kom dan bijna niemand tegen, wat heerlijk is

Heerlijk is dat ja. Heb dat eerder ook vaak gedaan en wil het hardlopen ook weer oppakken.

 

Nu sport ik een stuk minder, maar sinds een paar jaar ga ik minstens 2x per week boulderen. 

Reputatie 4
Badge +3

Heyhey!

 

Ik had altijd een hekel aan sport! Sinds vorig jaar ook begonnen aan fitness. 

In het begin valt het enorm tegen, maar ik was heel onzeker over mijn lichaam en op advies van het ziekenhuis (scoliose in mijn rug) toch begonnen. Ik heb samen met mijn trainer een schema gemaakt, en uiteindelijk meer zelfstandig aan het uitbouwen.

Wat mij motiveert is dat het echt mijn hoofd leegt, en na een paar maanden al progressie zie, en natuurlijk de gezelligheid, veel leuke mensen op mijn sportschool. Een sportmaatje kan ook wel helpen, persoonlijk sport ik liever alleen.

Hi!

Ik sport twee keer week. Doe aan hardlopen, omdat het helpt om mijn hoofd te legen. 

Het geven van tips vind ik lastig... Het is vaak zo dat ik mezelf een 'schop onder de kont' geef om te gaan sporten. Ik vertel mezelf dat ik het verdien om zo gezond mogelijk te leven. Wat je zou kunnen doen, is dat je jezelf elke keer met iets beloond nadat je gesport hebt. 

Ik heb de afgelopen paar weken de sportschool weer herpakt vanwege mijn duizeligheids- en evenwichtsklachten en het gaat tot nu toe goed. Heb best wat verstand van en heb mijn eigen trainingsschema gemaakt, upper en lower body (max 4x in de week trainen). Een tip misschien, zoek een sport maatje die je eventueel kan motiveren om te gaan sporten en ook voor de gezelligheid. En natuurlijk is het ook fijn dat je je hoofd even kan legen, je kan dan ook met andere mensen praten om eventueel je social contacten uit te breiden.

Reputatie 3
Badge +7

Hey,

Ik doe zelf ook aan fitness en ga maar 1x in de week . Moet mij eigenlijk altijd naar de sportschool slepen maar probeer het dan maar wel te doen. Als ik er eenmaal ben vindt het prettig en voel ik mij energiek maar helaas vergeet ik dat gevoel echt heel snel waardoor het de keer erop weer een strijd wordt. Mij helpt het dat ik samen met mijn schoonzus ga, we motiveren elkaar op dat moment om dan toch te gaan. 

Reageer