vriendschap met autisme

  • 12 January 2023
  • 2 reacties
  • 229 × bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Sorry voor nog een oproep 🙈😳

 

Ik ben Linde, 22 en komt uit Baarn. Ik heb al vaker een oproep geplaatst hier, maar dat heeft tot op heden tot niets geleid.

 

Ik merk dat ik erg eenzaam ben, wat mij veel pijn doet. Daarbij heb ik autisme, waardoor ik merk dat veel mensen mij niet begrijpen of dat ik andere mensen niet goed begrijp. Ook heb ik andere hobbies dan veel leeftijdsgenoten (ik ben bijvoorbeeld geen uitgaanstype) 

 

Door deze dingen willen mensen vaak geen contact of verbreken het contact zodra ze achter 1 van deze dingen komen. Ik hoop dat ik hier meiden van mijn leeftijd kan vinden waarmee ik in contact kan komen en wie weet een vriendschap kan opbouwen. 

 

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

2 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey Linde, 

Goed dat je weer een stap zet en vervelend dat je tot op heden nog steeds zo eenzaam voelt. Ik hoop dat je snel mensen zult vinden die bij je passen! Vriendschappen en mensen zijn natuurlijk ook gewoon complex. Soms is het ook echt zoeken naar een speld in een hooiberg om de mensen te vinden die bij je passen. Goed dat je het blijft proberen! Dapper ook dat je aangeeft hoe je je voelt en dat je ook meteen je authentieke zelf bent om te delen dat je autisme hebt. 

Misschien is het een idee om je berichtje uit te breiden om mensen te vertellen wat je wel zoekt in een vriendschap? Je geeft aan dat je niet van uitgaan houdt, wat vind je dan wel leuk? Of wat je graag met vrienden dan zou willen doen? Ik geef vaak bij mensen aan “ik ben geen uitgaander en als je iemand zoekt om mee te filosoferen ben je aan het juiste adres.” Op die manier zou iemand zich aangesproken kunnen voelen om contact met je op te nemen als die persoon hetzelfde zoekt in een vriendschap. 

Ik wens je ieder geval het aller beste en ik hoop dat je snel iemand vindt waar je die vriendschap mee kunt opbouwen! 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je laatst een bericht gestuurd, @Linde5