Iris 23 omgeving Nijverdal

  • 27 November 2021
  • 19 reacties
  • 254 × bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Iris, 23 jaar en woon in Nijverdal(Overijsel)l. Ik werk in de gehandicaptenzorg als begeleider binnen de Twentse zorgcentra waar ik met heel veel plezier werk. Naast mijn werk doe ik in mijn vrije tijd aan volleybal. Ik vind het leuk om spelletjes te spellen en drink graag een wijntje. 

Ik ben bij join us gekomen via een vriendin. Ik was gelijk enthousiast, omdat ik graag dingen wil ondernemen, maar mijn vriendinnen allemaal een vriend hebben en daardoor veel minder spreek en minder contact heb met mijn vriendinnen. Ik zou graag meer contacten willen opbouwen om samen leuke dingen te doen.


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

19 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey Iris,

 

Welkom!

Ik woon zelf in Wierden! Mocht je gezellig willen kletsen dan kun je mij een pb sturen😁

Reputatie 6
Badge +11

Van harte welkom :) 

 

Wat voor spelletjes vind je leuk om te doen ? 

 

Ik woon zelf ook redelijk in de buurt 

Reputatie 2
Badge +1

Kaartspellen zoals skibo en fase 10, maar ook vind ik bordspellen leuk. Monopoly en kolonisten van catan.

Reputatie 6
Badge +11

Kaartspellen zoals skibo en fase 10, maar ook vind ik bordspellen leuk. Monopoly en kolonisten van catan.

 Ik doe wel eens online mens erger je niet of games via boardking arena is ook zeker een aanrader 

Hoi Iris, lukt het je niet contact te leggen in je volleybal groep? Je doet in ieder geval al 10x meer activiteiten dan ik

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb een hele leuk groep mensen bij de volleybal, maar spreek ze niet naast de volleybal in de vrije tijd.

Bij mij is het meer dat ik graag meer nieuwe mensen wil ontmoeten om in de vrije tijd af te spreken want mijn vriendinnen spreek ik af en toe.

Reputatie 6
Badge +9

Hoihoi, welkom Iris :)

 

Jouw werk klinkt wel als zwaar werk, maar denk ik ook wel dankbaar werk of niet? Fijn in ieder geval dat je het naar je zin hebt daar!

Jammer dat je jouw vriendinnen niet zo vaak meer spreekt/ziet, maar wel goed dat je dan op deze manier je sociale kring wat wilt uitbereiden

Reputatie 2
Badge +1

Heei melissa

Mijn werk ik niet het lichtste werk. De groep waar ik werk is heel afwisselend. Het kan fysiek heel zwaar zijn, maar ook mentaal. Het is zeker dankbaar werk. 

Reputatie 7
Badge +12

Hii, welkom!

En je hebt geen behoefte om die mensen van volleybal ook buiten te zien? Lijkt mij dat dat een goed beginpunt is, vooral ook omdat je zegt dat jullie het samen naar je zin hebben.

Welkom Iris!

Fijn dat je je hebt aangemeld op de community! Jammer dat je minder tijd met je vriendinnen kunt doorbrengen, maar wie weet wat voor contacten je uit deze community kan halen. :blush:

Op welke groepen werk je in de gehandicaptenzorg? Ik heb voorheen hetzelfde werk gedaan en werkte dan als flekskracht op allerlei groepen met heel erg uiteenlopende zorgvragen (zowel op wonen en dagbesteding).

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewel! Ja dat is zeker jammer. 

Idd wie weet komt hier wat uit😊

Ik werk op een woongroep met matige verstandelijke beperking. De groep is heel afwisselend met zowel begeleiding en verzorging.

Wat ik begrijp doe je het werk nu niet meer! Waar werk jij nu? En waarom ben je gestopt met dit werk?

Reputatie 6
Badge +9

Heei melissa

Mijn werk ik niet het lichtste werk. De groep waar ik werk is heel afwisselend. Het kan fysiek heel zwaar zijn, maar ook mentaal. Het is zeker dankbaar werk. 

Fijn dat het wel afwisselend werk is, denk ik. En mooizo dat het dankbaar werk is! Dan wordt de moeite die je doet tenminste gewaardeerd! :)

Dankjewel! Ja dat is zeker jammer. 

Idd wie weet komt hier wat uit😊

Ik werk op een woongroep met matige verstandelijke beperking. De groep is heel afwisselend met zowel begeleiding en verzorging.

Wat ik begrijp doe je het werk nu niet meer! Waar werk jij nu? En waarom ben je gestopt met dit werk?

Zo dat is ook pittig, die dynamiek in de groep! Maar wel ontzettend mooi werk ook! Heb je binnen je werk nog bepaalde doelen/ambities die je wilt behalen? Of zit je daar echt helemaal op je plek? 

Dat klopt, ik ben overgestapt naar de brug en sluis bediening (iets totaaaaaaaaaaal anders dus haha). Ik heb toen de overstap gemaakt omdat ik in de organisatie waar ik voor werkte tegen best veel dingen aanliep en ik kon me er niet meer in vinden. Heb wel gekeken naar een andere organisatie of locaties maar toen kwam ik dit werk tegen 🤷 het kan soms raar lopen haha.. 

Een hele fijne dag! ✌️

Reputatie 2
Badge +1

Ik zit hier zeker op mijn plek ,maar ik heb zeker bepaalde doelen. Ik zou graag mij zelf willen ontwikkelen. Ik wil graag zekerder worden van mij zelf en beter mijn grenzen bewaken. Ik wil ook graag leren om beter met stress om te gaan.

 

Dat is zeker een andere switch! Wat liep je vooral tegen aan bij de organisatie? Hopelijk je het hier na je zin.

Ik zit hier zeker op mijn plek ,maar ik heb zeker bepaalde doelen. Ik zou graag mij zelf willen ontwikkelen. Ik wil graag zekerder worden van mij zelf en beter mijn grenzen bewaken. Ik wil ook graag leren om beter met stress om te gaan.

 

Dat is zeker een andere switch! Wat liep je vooral tegen aan bij de organisatie? Hopelijk je het hier na je zin.

Dat is fijn om te horen! De doelstellingen die jij hebt zijn heel herkenbaar, die had ik ook! Het is vaak ook de ervaring die je hebt/krijgt met de jaren maar dat komt helemaal goed! Als je je maar fijn voelt in je team en op je werk dan zit je echt al helemaal goed! 👍👌Leuk! 

Ik liep vooral tegen de werkdruk aan, te weinig begeleiders en we moesten vaak maar op de vrijwilligers terugvallen, maar in mijn ogen kan dat niet altijd en dat was een beetje de standaard. Je kan een vrijwilliger niet het werk van een begeleider laten doen, de vrijwilligers komen voor de cliënten en zouden eigenlijk helemaal niet de gaten moeten opvullen.. maar juist een aanvulling moeten zijn zegmaar. 

Ja waar ik nu zit zit ik beter op mijn plek. Het grappige is dat je altijd wel iets meeneemt van je vorige baan. Zo word ik nu vaak gevraagd om van die feedbacks voor collega's in te vullen 🙈

Het zal bij jullie nu wel een spannende tijd zijn voor de cliënten, Sinterklaas en kerst en oud-en nieuw.

Wat doe jij graag om te ontspannen? 

Reputatie 2
Badge +1

Het team is erg leuk en open. Ik voel mij zeker Fijn tussen het team. Klopt dat moet in de jaren groeien en in besef dat het tijd nodig heeft. Ik heb deze doelen gemaakt, omdat bij ons de werkdruk ook heel hoog is en op een gegeven moment liep bij mij de stress hoog op. Ik kreeg toen lichamelijke klachten. Zoals hoofdpijn en slechtslapen. Eerst niet wetende waar dit vandaan kwam, maar later kwam ik er achter. Dit liep zo op dat ik minder in mijn vel zat. Hier voor hulp gezocht en daardoor mij beter ga voelen. De therapie waar ik in zit ben ik nog niet klaar mee. 

 

Je ziet vaak dat de werkdruk hoog is met dit werk. Wel goed dat je gezegd hebt dat je dat niet meer wil. Wel belachelijk dat vrijwilligers niet over zijn maar gewoon in mee werken. Vind je het verveeld dat ze nu op je week telkens om feedback vragen?

 

De clienten zijn idd erg bezig in deze maand met de feestdagen. Ze kunnen daar niet zo goed mee om gaan. De ene beter als een ander.

Het team is erg leuk en open. Ik voel mij zeker Fijn tussen het team. Klopt dat moet in de jaren groeien en in besef dat het tijd nodig heeft. Ik heb deze doelen gemaakt, omdat bij ons de werkdruk ook heel hoog is en op een gegeven moment liep bij mij de stress hoog op. Ik kreeg toen lichamelijke klachten. Zoals hoofdpijn en slechtslapen. Eerst niet wetende waar dit vandaan kwam, maar later kwam ik er achter. Dit liep zo op dat ik minder in mijn vel zat. Hier voor hulp gezocht en daardoor mij beter ga voelen. De therapie waar ik in zit ben ik nog niet klaar mee. 

 

Je ziet vaak dat de werkdruk hoog is met dit werk. Wel goed dat je gezegd hebt dat je dat niet meer wil. Wel belachelijk dat vrijwilligers niet over zijn maar gewoon in mee werken. Vind je het verveeld dat ze nu op je week telkens om feedback vragen?

 

De clienten zijn idd erg bezig in deze maand met de feestdagen. Ze kunnen daar niet zo goed mee om gaan. De ene beter als een ander.

Als je het niet erg vindt dan zal ik je even privé een berichtje sturen 😊

Reputatie 3
Badge +1

Hey iris!

Dat is toevallig!

Ik kom ook uit Nijverdal!

Verder ben ik 28 jaar en woon ik samen met mijn hondje

Het lijkt me leuk om met je in contact te komen