Spontane actie in Enschede

  • 31 December 2022
  • 10 reacties
  • 420 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal!

Dit was eerst een topic voor een uitnodiging tot afspreken, maar ik vind het toch prettiger om mezelf even voor te stellen.

Mijn naam is Lisa en ik ben 21 jaar oud. In het dagelijkse leven (buiten de vakanties om) ga ik één dag per week naar een hogeschool en werk ik drie dagen per week als stagiaire binnen een sociaal domein. Als sociaal werker vind ik het belangrijk om de ander het gevoel te geven dat hij/zij gezien en gehoord wordt. Het werk geeft mij veel voldoening, omdat ik mij vroeger en momenteel soms nog steeds niet altijd op deze aardbol veilig voel. Het doet mij pijn om te zien dat bijna iedereen zo op zichzelf gericht is en mensen het prettig vinden om labeltjes te plakken. Bij labeltjes kun je denken aan: die is gek, zij is eenzaam en hij is 'anders'. Ik zeg altijd: "hoe kan je anders zijn, wanneer iedereen uniek is?"

Goed genoeg verteld over sociaal werk en mijn denkbeelden over het gedrag van anderen! Naast mijn studie en werk vind ik natuur, muziek, reizen, hardlopen en politiek leuk. Ouderwetse spelletjes zijn ook zeer geliefd! Het is zo leuk om te zien dat mensen zonder al die mobieltjes plezier kunnen hebben en wel degelijk kunnen communiceren.

Voel je vrij om mij een bericht te sturen. Ik sta voor iedereen open.

Groet,

Lisa

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

10 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hi Lisa,

Zelf heb ik er ook een hekel aan dat iedereen tegenwoordig altijd maar op die telefoon zit en nauwelijks meer met elkaar praat. Iedereen vergelijkt zichzelf met wat ze zien op internet en pas je daar niet bij dan krijg je inderdaad een label. Een sociale opleiding zal dan wel goed voor je zijn om toch met mensen te kunnen praten. Wat voor studie doe je? 

Jij gaat dus regelmatig op vakantie begrijp ik? Wat was jouw mooiste reis dit jaar? Ik ga zelf ook regelmatig op vakantie of een weekendje weg.  In Juni heb ik een roadtrip van 3 weken gedaan in Scandinavië.  

Waar kom je vandaan in Nederland? 

 

Roman 

Hi Roman,

Bedankt voor jouw reactie. Interessant om te lezen!

Ik volg de opleiding Ad Sociaal Werk in de Zorg. Deze opleiding wordt door Hogeschool Saxion in Enschede aangeboden. Ik ben heel erg tevreden over de hogeschool en de ligging is ook ideaal, omdat ik in de omgeving van Enschede woon.

Ik ga niet regelmatig op vakantie. Regelmatig op vakantie is een plan voor later. Dit jaar is het hoogtepunt toch wel het bezoek aan de kerstmarkt in Essen. Zo leuk om de typische Duitse dingen te zien en om het gevoel te hebben dat je echt even weg bent! 

Scandinavië? Klinkt super gaaf!! Komt misschien nog wel op mijn bucketlist te staan. ;) 

Fijne jaarwisseling 

Lisa

Reputatie 2
Badge +2

Hi Lisa, 

Omdat je zei "buiten de vakanties om" dacht ik dat je vaak op vakantie ging 😀. De kerstmarkten in Duitsland zouden inderdaad erg leuk moeten zijn al ben ik er zelf nog nooit geweest. Zelf ga ik wel graag naar Duitsland voor een weekendje weg. Laatst was ik naar Duisburg geweest waar ze een heel mooi Landschapspark hebben bij een oude fabriek. Heb je wel is gehoord van de Tiger en Turtle bridge? 

Scandinavië zal zeker op je bucket list moeten staan! Voorral de fjorden bij Noorwegen zijn niet van deze wereld zo bijzonder. In Oktober was ik in Kroatië bij de Plitvice meren ook zeker een aanrader als je van mooie natuur houd. Zelf ga ik graag wandelen in de natuur. 

Bordspellen speel ik niet zo vaak al vind ik het wel leuk om te Rummikubben zo nu en dan. Welk bordspel is jouw favoriet? 

Fijne jaarwisseling!

 

Roman 

Ha Roman,

Ik snap heel goed waarom je dacht dat ik veel reis. Ik zal proberen om wat duidelijker te communiceren. 

Ik had nog nooit van de Tiger en Turtle bridge gehoord. Heb het zojuist opgezocht en het ziet er super gaaf uit. Ik ga regelmatig de natuur in om de batterij op te laden of om gewoon even te genieten. Wandelen in de natuur zie ik als één van mijn hobby's. Tijdens het wandelen even een liedje op en dan is mijn dag weer helemaal goed/beter! 

Mijn favoriete spel is Scrabble. Het is heerlijk om de tegenstander te zien nadenken over of een woord wel of niet bestaat haha. Zie Scrabble ook als het vergroten van mijn kennis. Ik leer er altijd meer van dan dat ik in eerste instantie dacht. Rummikub mag ook zeker niet vergeten worden. Altijd weer een leuke uitdaging met al die cijfers. 

Lisa

 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Lisa, Welkom bij de community!

Allereerst wens ik je een gelukkig nieuwjaar! Ik las net je andere topic en je hebt behoorlijk wat mooie doelen voor jezelf weten te zetten. Hopelijk gaat dat allemaal goed komen in dit jaar! :)

Wat mooi dat je als sociaal werker iets kan doen waar je veel voldoening uithaalt! Ik denk het vaak onderschat wordt hoe belangrijk dat is. Is dat ook het soort baan dat je wil gaan doen nadat je je volledige opleiding hebt afgerond?

Ga in ieder geval zo door. Hopelijk vind je hier nog wat mensen om al die mooie doelen mee te kunnen verwezenlijken.

Reputatie 2
Badge +2

Hi Lisa,

Wandelen in de natuur is zeker goed om de batterij op te laden en nieuwe ideeën op te doen. Zelf loop ik zonder muziek zodat je in je eigen gedachten kan verdwalen. Ik woon in de buurt van de duinen dus ga graag daar wandelen maar vind het ook leuk om naar andere plekken te rijden.  Het gebied rond Enschede ken ik nog niet zo goed. Is er een mooi natuurgebied die je zou kunnen aanraden? 

Ik kan wel begrijpen wat je zegt over Scrable daar leer je zeker nieuwe woorden van! 

In de auto luister ik veel naar muziek want het is elke dag een heel stuk rijden naar mijn werk. Ik heb niet echt een favoriete muziek genre al is popmuziek erg fijn voor in de auto. Wat voor muziek luister jij graag? 

Hey Roman,

Het Buurserzand is zeker een bezoekje waard. Mooi uitgestrekt met veel wandelroutes. Ik kan mij hier wel een hele middag vermaken. Bekijk het maar eens op internet!

Popmuziek heeft mijn voorkeur en dan voornamelijk liedjes waarin je op gevoelsgebied geraakt wordt. Me and My Broken Heart van Rixton is geweldig, maar denk ook aan Are You Happy Now van Hero The Band en I Need You van Armin van Buuren & Garibay. Vind jij dit soort muziek ook leuk? Ik heb een hekel aan liedjes die alleen maar over bijv. drank en drugs gaan. Veel te oppervlakkig dat haha!

 

Reputatie 6
Badge +11

Hey Lisa :) 

 

Van harte welkom. Beste wensen nog en een gelukkig nieuwjaar.

 

Ik vind bordspellen ook altijd super leuk om te doen. heb je zin om eens samen mens erger je niet te spelen? dit kan eenvoudig online.

Hi Nick!

Gelukkig nieuwjaar. Dank voor het aanbod. Ben wat dat betreft een beetje 'ouderwets'. Ik speel geen spellen online.

Groetjes Lisa

Badge

Mijn naam is Michel en ik ben 31 jaar oud. Ik ben op zoek naar een maatje op zaterdag voor uitstapjes in Nederland 

Ik heb de ziekte ataxie dus ik heb een inklapbare rolstoel