New Girl In Town

  • 10 January 2023
  • 34 reacties
  • 418 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi!

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen: Ik ben Lisa, 22 jaar. 

Ik zit in Alkmaar op school om daar via de VAVO mijn VWO diploma te halen zodat ik daarna kan studeren voor paardenarts. 

Naast dat ik graag bezig ben met paarden, kickboks ik, doe ik aan yoga, speel ik gitaar, lees ik graag, houd ik van natuurwandelingen en solo concerten geven in de auto.

Graag zou ik 1 á 2 vriend(in)en willen waarmee ik een dieper gaande connectie mee kan opbouwen én waarmee ik ook gewoon leuke dingen mee kan ondernemen. 

Voel je vrij om een berichtje te sturen als je vragen hebt 😊

Lieve groetjes,

Lisa


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

34 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hoi Lisa.

Woon je ook in Alkmaar? Je bericht spreekt mij namelijk erg aan, ik woon alleen in Baarn

Hey!

Wat leuk om te horen dat mijn bericht je aanspreekt.

Ik woon niet in Alkmaar. Maar ik kan er wel redelijk makkelijk komen vanaf waar ik woon.

Reputatie 5
Badge +7

Hey!

Wat leuk om te horen dat mijn bericht je aanspreekt.

Ik woon niet in Alkmaar. Maar ik kan er wel redelijk makkelijk komen vanaf waar ik woon.

Waar woon je dan? Want Alkmaar is voor mijn 1:30 met het OV. Weet niet of je dat te ver weg vind?

Ik woon in Middenmeer. In totaal ben ik +/- 40 minuten onderweg. Bedoel je 1:30 in minuten of uren?

Reputatie 5
Badge +7

Hi. Ik bedoel anderhalf uur. Maar ik zie dat Middenmeer nog veel verder weg is. Maar dan 2 uur met het OV. 

Erg jammer, want je bericht sprak mij erg aan 

Oh zo! Op zich is afstand niet echt een probleem voor mij omdat ik vanuit mijn woonplaats toch alles al op afstand heb.

Jammer dat je het zo ziet. Hoe komt het dat het een “afkraker” (ik kan even geen andere benaming bedenken, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en dat ik het goed bedoel) is dat ik wat verder weg woon, als ik vragen mag? . Evengoed, als je zin hebt om te kletsen of zo, dan mag je altijd een berichtje sturen😊

Reputatie 5
Badge +7

Oh zo! Op zich is afstand niet echt een probleem voor mij omdat ik vanuit mijn woonplaats toch alles al op afstand heb.

Jammer dat je het zo ziet. Hoe komt het dat het een “afkraker” (ik kan even geen andere benaming bedenken, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en dat ik het goed bedoel) is dat ik wat verder weg woon, als ik vragen mag? . Evengoed, als je zin hebt om te kletsen of zo, dan mag je altijd een berichtje sturen😊

Mag ik je dat privé vertellen?

Tuurlijk mag dat! Niets moet, alles mag 😊

Welkom naamgenoot. 

Leuk dat je er bent! Zelf zou ik ook graag een diepere connectie met iemand willen hebben. Lijkt me zo fijn. Gewoon iemand tegen wie ik alles durf te zeggen en niks te gek is. Zie mensen niet snel als vrienden. Super fijn om jouw bericht te lezen. We zijn niet alleen. 

Welkom naamgenoot. 

Leuk dat je er bent! Zelf zou ik ook graag een diepere connectie met iemand willen hebben. Lijkt me zo fijn. Gewoon iemand tegen wie ik alles durf te zeggen en niks te gek is. Zie mensen niet snel als vrienden. Super fijn om jouw bericht te lezen. We zijn niet alleen. 

Hey naamgenoot!

Dank je wel voor je berichtje!

 

Ik herken het, helaas zijn er weinig mensen die net zo diep willen/kunnen als dat ik kan/ga/durf. Het lijkt mij ook enorm fijn. 
 

Ook dat herken ik; mensen niet snel als vrienden noemen. Ik heb ook dat er eerst een basis gevormd moet worden. Het is té vaak voorgekomen dat mensen van me weg zijn gelopen. Dus voor ik iemand een vriend of vriendin noem moet ik eerst bijna 100% zeker weten dat die persoon niet van me wegloopt, no matter what!

 

Dat zijn we zeker niet, én jij bent ook niet alleen 🥰

Dag @LentheLiesje,

Die solo concerten hè, waarvan geef je die? Wat zijn nou jouw go-to nummers om helemaal los op te gaan?

 

Dag @LentheLiesje,

Die solo concerten hè, waarvan geef je die? Wat zijn nou jouw go-to nummers om helemaal los op te gaan?

 

Oh, dat is wel een hele lastige vraag😅 Ik heb een aantal, maar weet niet hoe ze heten 😂

Dag @LentheLiesje,

Die solo concerten hè, waarvan geef je die? Wat zijn nou jouw go-to nummers om helemaal los op te gaan?

 

Oh, dat is wel een hele lastige vraag😅 Ik heb een aantal, maar weet niet hoe ze heten 😂

Als je een paar lyrics in google intikt vind je het vanzelf wel, haha. Een andere vraag dan, wat is je favoriete muziek dan? 

Oh, dat zou best kunnen! Alleen ben ik ze vaak vergeten wanneer ik de auto uitstap. Daarnaast is het ook erg gevoelafgankelijk. 
De meeste muziek waar ik naar luister ligt in het genre pop-muziek, maar ik luister ook naar akoestische muziek, af en toe eens wat country, rock ‘n roll, eigen net wat goed voelt. Hardcore e.d. ligt niet in mijn straatje, dus daar luister ik niet naar, maar de rest over het algemeen wel.

 

Jij? Waar luister jij naar? En doe jij zelf ook aan solo concerten geven?

Oh, dat zou best kunnen! Alleen ben ik ze vaak vergeten wanneer ik de auto uitstap. Daarnaast is het ook erg gevoelafgankelijk. 
De meeste muziek waar ik naar luister ligt in het genre pop-muziek, maar ik luister ook naar akoestische muziek, af en toe eens wat country, rock ‘n roll, eigen net wat goed voelt. Hardcore e.d. ligt niet in mijn straatje, dus daar luister ik niet naar, maar de rest over het algemeen wel.

 

Jij? Waar luister jij naar? En doe jij zelf ook aan solo concerten geven?

Luister je veel via de radio dan? Je muzieksmaak klinkt wel goed, rustig maar soms ook wel losgaan met pop en rocknroll! Heb je wat aanbevelingen?

 

Ik luister eigenlijk naar veel verschillende muziek, maar de laatste tijd is het vooral wat oude (nostalgische) klassiekers, nieuwe artiesten (S10, Froukje) maar ook wat meer alternatieve, indie pop! Hardcore ook en echte rap vallen niet bij mij in het straatje, daar luister ik niet graag naar.

En ja, ook ik ga wel eens los in de auto :)

 

Oh, dat zou best kunnen! Alleen ben ik ze vaak vergeten wanneer ik de auto uitstap. Daarnaast is het ook erg gevoelafgankelijk. 
De meeste muziek waar ik naar luister ligt in het genre pop-muziek, maar ik luister ook naar akoestische muziek, af en toe eens wat country, rock ‘n roll, eigen net wat goed voelt. Hardcore e.d. ligt niet in mijn straatje, dus daar luister ik niet naar, maar de rest over het algemeen wel.

 

Jij? Waar luister jij naar? En doe jij zelf ook aan solo concerten geven?

Luister je veel via de radio dan? Je muzieksmaak klinkt wel goed, rustig maar soms ook wel losgaan met pop en rocknroll! Heb je wat aanbevelingen?

Op het werk staat altijd de radio aan dus dan wel. Maar in de auto of met oortjes in of zo luister ik vaak naar m’n playlist of naar de playlist ‘Song to sing in the shower’ van Spotify; staan hele lekker meezing nummers in, ook veel nostagische nummers voor mij 😅😅

Lekker!! Ben jij vooral van de Nederlandse muziek? 

Ik luister eigenlijk naar veel verschillende muziek, maar de laatste tijd is het vooral wat oude (nostalgische) klassiekers, nieuwe artiesten (S10, Froukje) maar ook wat meer alternatieve, indie pop! Hardcore ook en echte rap vallen niet bij mij in het straatje, daar luister ik niet graag naar.

En ja, ook ik ga wel eens los in de auto :)

 

 

 

Dat zijn meestal wel goede nummers ja, veel nostalgie ook haha. Wat doe je voor werk als ik vragen mag?

Taal van de muziek maakt me niet heel erg uit, het is vooral hoe goed ik het nummer of de artiest zelf vind! Ik kan een goede mix van talen in een playlist altijd wel waarderen :)

Dat zijn meestal wel goede nummers ja, veel nostalgie ook haha. Wat doe je voor werk als ik vragen mag?

Taal van de muziek maakt me niet heel erg uit, het is vooral hoe goed ik het nummer of de artiest zelf vind! Ik kan een goede mix van talen in een playlist altijd wel waarderen :)

Zeker! Die zijn het lekkerste om mee te bléren.

 

Ik werk bij een tulpenbedrijf.

 

Nice! Heb je nog een favoriete taal? Ik vind het zelf bijvoorbeeld heerlijk om in de zomer een beetje naar Spaanstalige nummers te luisteren (versta er niets van, maar klinken wel altijd lekker zomers. Het zijn trouwens ook een beetje mainstream nummer hoor😅)

Zeker! Die zijn het lekkerste om mee te bléren.

 

Ik werk bij een tulpenbedrijf.

 

Nice! Heb je nog een favoriete taal? Ik vind het zelf bijvoorbeeld heerlijk om in de zomer een beetje naar Spaanstalige nummers te luisteren (versta er niets van, maar klinken wel altijd lekker zomers. Het zijn trouwens ook een beetje mainstream nummer hoor😅)

Is het leuk werken daar?

Ik zou zeggen dat ik gewoon mainstream Engels heb als favoriete taal, maar goede Nederlandse muziek kan ik ook heel erg waarderen! Verder dan de mainstream Spaanse, Duitse en Franse liedjes kom ik ook niet echt.

Zeker! Die zijn het lekkerste om mee te bléren.

 

Ik werk bij een tulpenbedrijf.

 

Nice! Heb je nog een favoriete taal? Ik vind het zelf bijvoorbeeld heerlijk om in de zomer een beetje naar Spaanstalige nummers te luisteren (versta er niets van, maar klinken wel altijd lekker zomers. Het zijn trouwens ook een beetje mainstream nummer hoor😅)

Is het leuk werken daar?

Ik zou zeggen dat ik gewoon mainstream Engels heb als favoriete taal, maar goede Nederlandse muziek kan ik ook heel erg waarderen! Verder dan de mainstream Spaanse, Duitse en Franse liedjes kom ik ook niet echt.

Op zich wel. Het houd me bezig. Maar naar mate je er langer werkt komen er toch dingen die niet zo leuk zijn. Maar goed, voor nu is het prima en de gedachte met dat ik er met een jaar of 2-3 weg ben is ook erg prettig.

 

Wat fijn dat je zoveel kan waarderen. Ik heb dat ook hoor dat ik niet verder kom dan de mainstream liedjes ij vreemde talen.

Uiteindelijk is het een stap die je zet tot je studie voor paardenarts! Wel een erg specifiek toekomstbeeld al, heb je dat altijd al gewild, specifiek paardenarts?

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Welkom!! naamgenootje :)

 

Paardenarts, interessant beroep! Doe je ook paardrijden? Of heb je een verzorgpaardje? 

Uiteindelijk is het een stap die je zet tot je studie voor paardenarts! Wel een erg specifiek toekomstbeeld al, heb je dat altijd al gewild, specifiek paardenarts?

 

 

Diep van binnen wist ik het wel. Ik ben er alleen gekomen met een omweg. Omdat ik eerst dierenartsassistente wilde worden (ben ik ook in afgestudeerd), maar dat was ‘t ‘m net niet voor mij. Toen kwam ik op het idee om tweetalig biologie docent te doen, maar ook daar kwam ik achter dat dat eigenlijk niet voor mij is weggelegd en toen kwam ik weer terug bij paardenarts zijn. 

Welkom!! naamgenootje :)

 

Paardenarts, interessant beroep! Doe je ook paardrijden? Of heb je een verzorgpaardje? 

Hey Naamgenootje!

 

Dank je wel!

Ik rijd inderdaad paard én ik heb een verzorgpaard waar ik 2x per week heen ga.

 

Ben jij ook gek van paarden?