Join Us App inventarisatie

• 15 August 2022
  • 23 reacties
  • 355 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Beste allemaal,

Vanuit verschillende kanten hoor ik dat er behoefte is aan een app voor deze community. Nu is dat helaas niet snel te maken, en is dit heel kostbaar. Nu zou ik graag willen weten wie daar allemaal behoefte aan heeft en het liefst ook waarom. Hierdoor kan ik dit doorgeven en misschien kunnen we het in werkelijkheid maken. Als je ons zou kunnen helpen door specifieke dingen die je graag in de app wilt hebben hoor ik het graag. 

Dus als je je geroepen voelt beantwoord dit topic of stuur een prive bericht naar mij. Als je graag wilt mailen mag dit uiteraard ook dit mag naar: jongerenraad@join-us.nu

Als je andere ideeën hebt voor Join Us hebt mag je dit uiteraard ook mailen naar bovenstaande mail. Daar is de jongerenraad voor en wij kunnen het dan doorgeven aan het bestuur. 

Groetjes Floris 

Lid van de Jongerenraad en moderator

Myke 1 maand geleden

Hé, leuk om jullie ideeën te lezen voor een eventuele community app. Helaas heb ik geen goed nieuws. Het zelf ontwikkelen van een app is nl. niet mogelijk omdat de community draait op de software van Insided. Een grote (én goede) leverancier van community's! Een leverancier die bovendien lekker up-to-date is en altijd bezig met nieuwe features. Zo kun je binnenkort je notificaties zelf instellen! Precies één van de wensen die ik lees in de reacties. Beter hé 😀 

Groetjes, Myke van Join Us

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Yeah goed idee

Reputatie 3
Badge +2

Voor mij persoonlijk is er geen behoefte aan een app. De mobiele website werkt eigenlijk best goed en, aangezien Insided standaard geen native apps heeft, voegt een app die gewoon een web-view inlaadt daarom (denk ik) niet zoveel toe.

Een feature die ik wel mis zijn push notificaties van reacties etc. in plaats van een app zou dit ook kunnen via web push notificaties (https://www.pure-im.nl/blog/hoe-zet-je-web-push-notifications-succesvol-in/) op die manier heb je op mobiel én web hier meldingen van.

Badge

Nee, maar juist de discord uitbreiden!

Reputatie 2
Badge

Ik vind het een goed idee! Dan zou je bijvoorbeeld ook een verzoek tot het sturen van een foto kunnen toevoegen (zodat de kans op ongewenste foto's zeer klein is maar dat je wel foto's kunt sturen). Dat doen ze bijvoorbeeld ook bij de app "Slowly"

Reputatie 6
Badge +8

Een feature die ik wel mis zijn push notificaties van reacties etc.

Dat heb ik ook, ik zou het bijvoorbeeld handig vinden als je een melding krijgt als iemand je naam heeft genoemd in een reactie of als iemand iets van je liket.

Op wat voor manier uitbreiden?

Reputatie 2
Badge

Een feature die ik wel mis zijn push notificaties van reacties etc.

Dat heb ik ook, ik zou het bijvoorbeeld handig vinden als je een melding krijgt als iemand je naam heeft genoemd in een reactie of als iemand iets van je liket.

Op wat voor manier uitbreiden?

Ja dat is ook wel erg handig ja

Reputatie 3
Badge +5

Mij lijkt het leuk en handig als de app komt! 

Nu moet ik eerst helemaal naar google gaan en de naam in typen en dan ook nog iedere keer als ik het heb afgesloten moet ik weer opnieuw inloggen. Als de app er is hoef je hopelijk niet meer telkens in te loggen en ben je in 1 sec op de Community, stuk handiger lijkt mij.

Een toevoeging voor op de app is bijvoorbeeld net als je bij een spel aan het wachten bent tot andere spelers gejoind zijn. Dat in de vorm van wachten tot er iemand joint om te gaan praten. Dus stel je hebt behoefte om te praten, dan ga je daar naartoe en wacht je tot iemand anders ook graag wilt praten. En vervolgens kun je een heel leuk of fijn gesprek hebben.

Zoals er al iemand zei met de notificaties is het fijn als je dat hebt in plaats van dat er een mail wordt gestuurd. Je kunt dan sneller zien of je een privébericht hebt of dat je naam ergens wordt genoemd.

Ben benieuwd wat het zal worden!😄

Reputatie 2
Badge +2

Wat betreft de app sluit ik mij aan bij wat Bouke zei. Ik weet niet of het heel veel toe zou voegen.

Het uitbreiden van Discord zou wel wat in zitten. Het heeft eigenlijk maar 1 chatkanaal waar steeds dezelfde paar leden gebruik van maken. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen best een drempel kan zijn om zich te mengen in die ene groeps-chat. Helemaal als hetgene waar je over wil praten totaal niet aansluit op hetgeen waar op dat moment over wordt gesproken.
Misschien is het een idee om de gegevens die je aanvinkt bij "Over mij" te gebruiken om andere chats te unlocken. Bijvoorbeeld als je aanvinkt dat koken een hobby van je is, dat je dan een kookkanaal unlockt waar je kan praten met leden die dezelfde interesse delen. Dat zou het veel laagdrempeligger maken om in een groeps-chat op Discord te praten.

Reputatie 3
Badge +7

Wat betreft de app sluit ik mij aan bij wat Bouke zei. Ik weet niet of het heel veel toe zou voegen.

Het uitbreiden van Discord zou wel wat in zitten. Het heeft eigenlijk maar 1 chatkanaal waar steeds dezelfde paar leden gebruik van maken. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen best een drempel kan zijn om zich te mengen in die ene groeps-chat. Helemaal als hetgene waar je over wil praten totaal niet aansluit op hetgeen waar op dat moment over wordt gesproken.
Misschien is het een idee om de gegevens die je aanvinkt bij "Over mij" te gebruiken om andere chats te unlocken. Bijvoorbeeld als je aanvinkt dat koken een hobby van je is, dat je dan een kookkanaal unlockt waar je kan praten met leden die dezelfde interesse delen. Dat zou het veel laagdrempeligger maken om in een groeps-chat op Discord te praten.

💯 procent agree! Discord uitbreiding is de manier 

Reputatie 2
Badge

Zelf werkzaam als developer van mobiele apps, en ik vraag me af hoeveel het hier zou toevoegen.

Daarnaast is een goede app bouwen ook gewoon heel kostbaar inderdaad, terwijl die ook nog onderhouden moet worden. Push notificaties kan ik me voorstellen, maar ik zou vooral investeren in de website, waar volgens mij ook de nadruk op ligt.

Reputatie 6
Badge +8

Ik lees hier, daar en hoor wat verschillende meningen. Persoonlijk ben ik voorstander van een app om de onderstaande redenen. 

• Het word dan makkelijker om op te klikken en even snel te kijken en bijvoorbeeld een privé bericht te beantwoorden. Bij de omschrijving van @Vera sluit ik mij aan. 
  • De huidige jongere generatie(s) is vooral ingesteld op alles zo snel en makkelijk mogelijk. (and i am on of them) Dit zou het makkelijk en aantrekkelijker maken om actief te blijven. Mensen haken soms snel af.
  • Voorbeelden hiervan zijn dat filmpjes die lang duurden heel populair waren. Inmiddels is tik tok en instagram de overhand aan het nemen en veranderd dit in een 60 sec regel. Dit geld ook op whats app. 
  • Door de makkelijkheid trek je ook de 16-18 jarigen waar er in verhouding vrij weinig van actief zijn. 
  • @Chenoa Bedoel je een controle foto? of iets anders ?

Hoe de app er uit zal gaan zien?Gebruik je fantasie HAHA nee grapje! 

• Denk vooral buiten de hokjes 
  • Zeg alles wat jou handig lijk of fijn lijk
  • voor app makers: ik snap dat vanuit jullie oogpunt het anders is dat vanuit een member en weet ook een beetje hoe het werkt. Ook van jullie hoor ik graag input en laat vooral alles los wat wel en niet zo kunnen. Who knows what the plans are at the moment?😏😏😏

Over de discord @Frank700 

• Wat zouden we moeten uitbreiden? 
  • Wat zouden jullie graag willen zien?
  • wat zouden jullie niet willen?
  • Wat missen jullie?
  • Hoe voorkomen (volgens jullie) dat de Community volledig verplaatst naar discord?

Notificaties

Wat betreft de notificaties daar zijn ze al een tijdje mee bezig! 

Reputatie 2
Badge

Ik lees hier, daar en hoor wat verschillende meningen. Persoonlijk ben ik voorstander van een app om de onderstaande redenen. 

• Het word dan makkelijker om op te klikken en even snel te kijken en bijvoorbeeld een privé bericht te beantwoorden. Bij de omschrijving van @Vera sluit ik mij aan. 
  • De huidige jongere generatie(s) is vooral ingesteld op alles zo snel en makkelijk mogelijk. (and i am on of them) Dit zou het makkelijk en aantrekkelijker maken om actief te blijven. Mensen haken soms snel af.
  • Voorbeelden hiervan zijn dat filmpjes die lang duurden heel populair waren. Inmiddels is tik tok en instagram de overhand aan het nemen en veranderd dit in een 60 sec regel. Dit geld ook op whats app. 
  • Door de makkelijkheid trek je ook de 16-18 jarigen waar er in verhouding vrij weinig van actief zijn. 
  • @Chenoa Bedoel je een controle foto? of iets anders ?

Hoe de app er uit zal gaan zien?Gebruik je fantasie HAHA nee grapje! 

• Denk vooral buiten de hokjes 
  • Zeg alles wat jou handig lijk of fijn lijk
  • voor app makers: ik snap dat vanuit jullie oogpunt het anders is dat vanuit een member en weet ook een beetje hoe het werkt. Ook van jullie hoor ik graag input en laat vooral alles los wat wel en niet zo kunnen. Who knows what the plans are at the moment?😏😏😏

Over de discord @Frank700 

• Wat zouden we moeten uitbreiden? 
  • Wat zouden jullie graag willen zien?
  • wat zouden jullie niet willen?
  • Wat missen jullie?
  • Hoe voorkomen (volgens jullie) dat de Community volledig verplaatst naar discord?

Notificaties

Wat betreft de notificaties daar zijn ze al een tijdje mee bezig! 

@Quinty nee, eigenlijk als je bijvoorbeeld een foto van je huisdieren wilt sturen dat je eerst een verzoek naar de desbetreffende persoon kunt sturen, als hij/zij het accepteert dan kan je foto's delen met elkaar zodat je geen foto's van random mensen in je inbox krijgt zegmaar. (Doen ze met bijvoorbeeld Slowly ook)

Een controle foto of video is trouwens ook een goed idee om catfishes te voorkomen (Dat doen ze ook bij dating apps volgens mij)

Reputatie 6
Badge +8

@Chenoa wat een geweldig idee! Die ga ik zeker opschrijven!

Reputatie 3
Badge +2

@Quinty 

Ik denk dat je zeker gelijk hebt dat een app aantrekkelijk kan zijn voor veel jongeren. Ik vraag me wel af of een ‘traditioneel’ forum, zoals de Join us community momenteel is opgezet, op mobiel net zo goed werkt. Waarschijnlijk typ je daar kortere berichten, misschien inderdaad meer in combinatie met foto’s etc.

Hoe zou een app er dan uit moeten zien? Mocht er toch een app komen voor de community, zou ik persoonlijk misschien er wel voor kiezen om deze te combineren met de bestaande Join us app. Momenteel werkt deze app slecht en wordt hij (in ieder geval bij Online groepen) ook niet echt actief gebruikt. Misschien zou je in die app wel bepaalde onderdelen, zoals nieuws, activiteiten en de weekly missions terug kunnen laten komen.

Cool dat er ook gewerkt wordt aan notificaties! Misschien dat, in combinatie met een uitleg hoe je een website kan toevoegen aan het beginscherm van je telefoon, zou denk ik ook heel nuttig zijn!

Reputatie 6
Badge +8

@bouke 

Daar geef je ons zeker goede input! Dit gaan we zeker mee nemen. 

Dan heb ik weer een vraag eigelijk voor jou; zou het in jou ogen “erg” zijn als de berichten wat korter zouden zijn? 

Daarnaast zijn we op de hoogte dat de join us app niet goed werk. Dit komt door verschillende factoren. Het samenvoegen van die 2 app’s zou geweldig zijn! Het lastige hieraan is de verschillende inlog gegevens maar ik schrijf het op uiteindelijk hoop ik dat dit ook mogelijk gaat worden!

Reputatie 3
Badge +2

@bouke

Dan heb ik weer een vraag eigelijk voor jou; zou het in jou ogen “erg” zijn als de berichten wat korter zouden zijn? 

Dat hangt denk ik een beetje per categorie af ook, wanneer iemand zich voorstelt op de community is het misschien gemakkelijker om een wat langer bericht op een computer te typen, reacties hoeven natuurlijk niet altijd zo lang te zijn.

Het lastige hieraan is de verschillende inlog gegevens

Even voor jullie ontwikkelaars: Toevallig weet ik dat Insided, waar de Join Us community op gebouwd is, gewoon Single Sign-On ondersteund. Inloggegevens van de Join Us app koppelen met de community zou daarom technisch in ieder geval niet onmogelijk moeten zijn. https://www.insided.com/docs/single-sign-on

Reputatie 6
Badge +8

@bouke 

ja dat klopt wel inderdaad!

Ik zal het door geven aan de ontwikkelaars!

Als je nog andere tips hebt hoor ik het graag! 

Reputatie 6
Badge +8

@Quinty mooi verwoord.

@bouke bedankt voor je input dit waarderen we inderdaad enorm.

Als er mensen nog andere goede input hebben schroom je niet en geef het aan. Ook als het over iets anders gaat van Join Us.

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben voor de ontwikkeling van de app. Is handiger te gebruiken voor de smartphone, in plaats van dat je email krijgt, die moet openen, soms nog moet inloggen en hij je details niet onthoud, en dan zie je het privebericht. Safari werkt niet optimaal hiermee. je stuurt wat terug en dan druk je op verzenden, trage knop, en dan gaat ie helemaal naar boven, en dan heel snel is hij weer beneden en zie je waar je ookalweer gebleven bent. Apps zijn meer mobieltoegankelijk, vooral voor de iPhone. Ik hoop dat dit er zal komen.

Reputatie 6
Badge +8

@mrlaurens Goed om te horen! Wat zou je niet kunnen missen als er een app komt? Wat zou er echt in moeten zitten?

Reputatie 2
Badge +1

De community, dat je kan reageren op topics en priveberichten kan sturen. Gewoon alles wat op deze website is, ook in de app brengen met categorieen enzovoorts. Hoeft niet perse een swiping systeem te komen hoor zoals een dating app. Want dan zal iedereen een foto kunnen delen of je geeft dan heel snel een oordeel over een ander. misschien niet heel beschermend. Of dat je de app download, beetje zo'n aanmeldproces, en je zo aanmeld, en een stappenplan doorloopt. Maar misschien iets soortgelijks, dat je compact kan zien wie nieuw is met zijn korte beschrijving eronder. En dan als je meer wilt lezen, druk je erop en dan zie je alles. En dat je dingen kan aanvinken, er popt een vraag op zoals: Wat is je lievingseten? Pizza bijv. Beetje zelfde lay-out als zo'n app met die tags. En dan zo creeert hij een goed profiel voor je, waar je ook nog je wensen kan aanpassen. verder heb hier niet echte ideeen over.. 

Reputatie 6
Badge +8

@mrlaurens Dankjewel gaan we meenemen echt een goed idee een goed profiel creën =-)

Moet zeggen dat jullie allemaal geweldige ideen en schroom niet om nog iets achter te laten

Reputatie 5
Badge +3

Hé, leuk om jullie ideeën te lezen voor een eventuele community app. Helaas heb ik geen goed nieuws. Het zelf ontwikkelen van een app is nl. niet mogelijk omdat de community draait op de software van Insided. Een grote (én goede) leverancier van community's! Een leverancier die bovendien lekker up-to-date is en altijd bezig met nieuwe features. Zo kun je binnenkort je notificaties zelf instellen! Precies één van de wensen die ik lees in de reacties. Beter hé 😀 

Groetjes, Myke van Join Us

Reageer