Ik ben niet de enige die…

• 12 January 2023
  • 82 reacties
  • 865 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Ik wil een soort spelletje spelen. Het is gebaseerd op iets wat ik heb gedaan met de kennismakingsdag van school. Het heeft als doel om inzicht te krijgen in dat je er vaak niet alleen voor staat; dat er mensen zijn die jouw interesses/situaties delen.

Wat is de bedoeling:
Iemand reageert op deze post met: ik denk dat ik de enige ben… (vul wat in). Dit mag van alles zijn, waar jij je comfortabel bij voelt. Heb jij het ook of herken je de situatie dan geef je die reactie een like.

Bijvoorbeeld:

“Ik denk dat ik de enige ben die paardengek is.”
Dan liked iedereen die paardengek is die reactie. 

Nu voor het echie:

Ik denk dat ik de enige ben die geïnteresseerd is in de holistische kant van medicijnleer. 

82 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat ik de enige ben die bedminton doet als hobby.

Dank je wel voor je deelname! En wat een leuke hobby! Ik doe het alleen op vakantie (ook al is dat al zeker 8 jaar geleden geweest dat ik voor het laatst gespeeld heb), dus ik denk dat ik niet een gelijkwaardige tegenstander ben😅

Reputatie 2
Badge

Dank je wel voor je deelname! En wat een leuke hobby! Ik doe het alleen op vakantie (ook al is dat al zeker 8 jaar geleden geweest dat ik voor het laatst gespeeld heb), dus ik denk dat ik niet een gelijkwaardige tegenstander ben😅

Ik ben pas begonnen hoor misschien kan je me wel verslaan🤣🤣

Haha! Zou het wel willen proberen 😂

Reputatie 2
Badge

Haha! Zou het wel willen proberen 😂

Nou het is een goed idee misschien komt het er ooit van 🤔

Reputatie 1
Badge +2

Leuk spel!

Ik denk dat ik de enige ben die bijna 3 en als je middelbare school mee telt 4 opleidingen heeft afgerond (mijn laatste ben ik nog steeds van plan te behalen).

Leuk spel!

Ik denk dat ik de enige ben die bijna 3 en als je middelbare school mee telt 4 opleidingen heeft afgerond (mijn laatste ben ik nog steeds van plan te behalen).

Netjes! Als ik klaar ben met mijn opleiding (waar ik overigens nog aan moet beginnen), heb ik ook 4 diploma’s op zak (incl. middelbare school). Heel veel succes met het afronden van je opleiding! 
Welke diploma’s heb je dan allemaal?

Reputatie 2
Badge +2

Wat een grappig spel!

Ik denk dat ik de enige ben (of was ondertussen) die meer dan 100 planten op ongeveer 40 m2 had en mijzelf in (zo nu en dan) snikhete en benauwde kamer liet leven, zodat de planten het naar hun zin hadden 😂. 

Ik denk dat ik de enige ben die een opleiding richting sociaal werk volgt en twijfelt over welke baan ik na mijn studie wil. Ik twijfel over de richting. Jeugd of welzijn en samenleving? 

Wat een grappig spel!

Ik denk dat ik de enige ben (of was ondertussen) die meer dan 100 planten op ongeveer 40 m2 had en mijzelf in (zo nu en dan) snikhete en benauwde kamer liet leven, zodat de planten het naar hun zin hadden 😂. 

Hahaha! Wat leuk om te horen dat je een plantenmens bent! Ik heb ook een aantal plantjes. Wat voor planten heb je?

Ik denk dat ik de enige ben die een opleiding richting sociaal werk volgt en twijfelt over welke baan ik na mijn studie wil. Ik twijfel over de richting. Jeugd of welzijn en samenleving? 

Wat komt, dat komt! Je beslissing hoeft niet vast te staan want je blijft groeien 🥰 Succes met je zoektocht 

Reputatie 2
Badge +2

@LentheLiesje oohh, wat leuk :). Hoeveel heb jij er? Ik heb voornamelijk Philodendrons en Anthuriums en nog een paar Maranta's hahah. Geen idee of je dat iets zegt 😂

Badge +1

Ik denk dat ik de enige ben die 4 opleidingen heeft gedaan en van geen van alleen en diploma heeft.

@LentheLiesje oohh, wat leuk 🙂. Hoeveel heb jij er? Ik heb voornamelijk Philodendrons en Anthuriums en nog een paar Maranta's hahah. Geen idee of je dat iets zegt 😂

Hahah! Dat zegt me weinig, maar ik zal ze morgen eens opzoeken. Ik heb een paar mini cactussen, een bonsai en iets van een aloë vera, de rest is allemaal dood gegaan. Maar de Bonsai heb ik al een paar jaar en doet het nog super, daar ben ik heel trots op 🥰

Ik denk dat ik de enige ben die 4 opleidingen heeft gedaan en van geen van alleen en diploma heeft.

Wauw! Welke 4 opleidingen heb je gedaan, en wat was de reden dat je ermee gestopt ben (kan ik dat aannemen?)? 

Badge +1

Wauw! Welke 4 opleidingen heb je gedaan, en wat was de reden dat je ermee gestopt ben (kan ik dat aannemen?)? 

Ik kwam van het VMBO af, maar ik wist totaal niet wat ik wilde. Ik maakte weleens foto's in mijn vrije tijd dus dacht misschien is de opleiding fotografie wel iets voor me,  daar ging ik naar kijken op de open dag van het Grafisch Lyceum Rotterdam,  maar je bleek daar al een heel portfolio voor nodig te  hebben en dat had ik niet dus dat viel af. Toen kwam ik op die open dag bij de opleiding Desktoppublicing (DTP) uit, dat is vormgeving van websites en drukwerk, en dat leek me wel leuk. Dus daar heb ik me toen voor ingeschreven. Er was geen ervaring nodig met programma's als Photoshop enzo zeiden ze, want ze zouden vanaf nul beginnen. Tien ik eraan begon bleken echter al mijn klasgenoten al wel ervaring te hebben dus ik begon meteen met een achterstand, dus dan moet je wel heel gemotiveerd zijn om dat in te halen. Ook kwam ik er achter dat ik niet een persoon ben die voor z'n werk de hele dag achter een scherm moet zitten dus daar ben ik na 1 jaar mee gestopt.

Die zomervakantie deed ik animatie op een camping op een camping en ik vond het werken met kinderen zo leuk dat ik toen Onderwijsassistent niveau 4 ben gaan doen. Ik moest meteen het 2e half jaar stage lopen en daar had ik een begeleider die het me eigenlijk vanaf dag 1 al niet gunde. Uiteindelijk heeft ze na een week of 6 de stage beëindigd om een hele lijst kleine domme redenen in de categorie van dat ik bijvoorbeeld een keer met m'n schoenen op een stoel had gestaan.. En ik kreeg ook geen kans op een nieuwe stage dus ook daar moest ik na 1 jaar mee stoppen. 

Toen heb ik een 1 jarige niveau 2 administratie gedaan om ondertussen te oriënteren wat ik nu echt wilde en dan in ieder geval iets op zak te hebben. Maar het bedrijf waarbij ik stage liep ging failliet. Dus toen had ik het jaar over moeten doen maar dat zag ik niet zitten dus weer geen diploma.

Toen ben ik na een aantal jaar werken en vrijwilligerswerk met Met Medewerker Maatschappelijke Zorg (MMZ,niveau 4) begonnen. Deze opleiding heb ik 2 en half van de 3 jaar gedaan,  maar een paar maanden voor het einde werd ik zo depressief dat ik niet meer door kon en dus weer moest stoppen. 

Wauw! Wat een verhaal. 
Vervelend voor je dat je al deze blokkades bent tegen gekomen, helemaal van die onderwijsassistente (mijn moeder had hetzelfde met HBO verpleegkundige, en ik kan me nog wel goed herinneren hoe dat voor haar was, dus bedenken hoe dat voor jou geweest had kunnen zijn is niet lastig).

En doe je nu een tussenjaar?

Zoals ik het positieve probeer te kijken: door de dingen te proberen en het niet lukt, komt er ruimte voor dingen die wel lukken en leuk zijn! 
En don’t forget: je beslissing hoeft niet meteen in 1x goed te zijn. Jij, als persoon, groeit nog steeds en je behoeftes en inzichten groeien mee. 

Ik hoop dat dit niet een té persoonlijk vraag is om zo openbaar te stellen: hoe gaat het nu met je? En met je depressie?

Reputatie 2
Badge +2

@LentheLiesje hahaha, dat kan ik ook wel begrijpen. In de Philodendron familie en zeker in de Anthurium famlie heb je nog zoooo veel verschillende soorten en kruisingen. Ahhh, hoe meer je ze kan negeren, hoe beter? 😂 Wel balen dat de rest allemaal dood is gegaan. Jaa, leuk zeg dat die al een paar jaar goed doe, doe je goed :). 

@LentheLiesje hahaha, dat kan ik ook wel begrijpen. In de Philodendron familie en zeker in de Anthurium famlie heb je nog zoooo veel verschillende soorten en kruisingen. Ahhh, hoe meer je ze kan negeren, hoe beter? 😂 Wel balen dat de rest allemaal dood is gegaan. Jaa, leuk zeg dat die al een paar jaar goed doe, doe je goed 🙂. 

Dat is helemaal waar! Ja, ik wist toen nog niet hoe ik ervoor moest zorgen 😂 

Dank je wel!

Heb je een favoriete plant/bloem/boom/etc.?

Reputatie 3
Badge +4

Ik denk datik de enige ben die professioneel muziek maakt :-)

Badge +1

Wauw! Wat een verhaal. 
Vervelend voor je dat je al deze blokkades bent tegen gekomen, helemaal van die onderwijsassistente (mijn moeder had hetzelfde met HBO verpleegkundige, en ik kan me nog wel goed herinneren hoe dat voor haar was, dus bedenken hoe dat voor jou geweest had kunnen zijn is niet lastig).

Zoals ik het positieve probeer te kijken: door de dingen te proberen en het niet lukt, komt er ruimte voor dingen die wel lukken en leuk zijn! 
En don’t forget: je beslissing hoeft niet meteen in 1x goed te zijn. Jij, als persoon, groeit nog steeds en je behoeftes en inzichten groeien mee. 

Ik hoop dat dit niet een té persoonlijk vraag is om zo openbaar te stellen: hoe gaat het nu met je? En met je depressie?

Ja, ik was echt heel erg boos en verdrietig toen met onderwijsassistent.. 

Ik wil MMZ nog graag afmaken omdat ik daar al heel ver mee was, mijn depressie is alleen nog steeds hevig aanwezig en er is ook nog PTSS bijgekomen, dus op dit moment lukt me dat niet.. maar heb wel alles bewaard in de hoop dat dat nog een keer kan.. ze hebben die opleiding alleen wel helemaal verandert, dus de vraag is of dat wel kan..  Maargoed,  dat zijn zorgen voor later, eerst beter worden..

Ik denk datik de enige ben die professioneel muziek maakt :-)

Wat vet!!! Wat doe je precies?

Wauw! Wat een verhaal. 

Ja, ik was echt heel erg boos en verdrietig toen met onderwijsassistent.. 

Ik wil MMZ nog graag afmaken omdat ik daar al heel ver mee was, mijn depressie is alleen nog steeds hevig aanwezig en er is ook nog PTSS bijgekomen, dus op dit moment lukt me dat niet.. maar heb wel alles bewaard in de hoop dat dat nog een keer kan.. ze hebben die opleiding alleen wel helemaal verandert, dus de vraag is of dat wel kan..  Maargoed,  dat zijn zorgen voor later, eerst beter worden..

Ik snap het helemaal dat je er boos en verdrietig om was/bent. En dat mag ook, zeker als iemand je zo respectloos behandeld. 

Ik wens je alvast heel veel succes voor wanneer je MMZ gaat afmaken.

Wat vervelend! Ik heb zelf ook jaren een zware depressie gehad, dus als je er met iemand over wil praten, of je wilt dingen kwijt mbt je depressie, dan mag je altijd een berichtje sturen 🥰

Ik kan me nog wel herinneren dat het eenzame gevoel en het gevoel dat ik er met niemand écht over kon praten, bij een depressie, gewoon écht niet leuk was. Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar in case je dat wel hebt: ik ben er voor je 🥰

Heel goed dat je alles bewaard hebt. Ondanks dat de opleiding verder verandert is, kwam het wel handig zijn als naslagwerk, of als sommige delen hetzelfde zijn, dan heb je dat alvast.

Reputatie 1
Badge +2

Leuk spel!

Netjes! Als ik klaar ben met mijn opleiding (waar ik overigens nog aan moet beginnen), heb ik ook 4 diploma’s op zak (incl. middelbare school). Heel veel succes met het afronden van je opleiding! 

Jij bent ook goed bezig zo te horen! Begon met VMBO Kader daarna verzorgende IG hierna MBO verpleegkundige en doe nu de opleiding voeding en diëtetiek (diëtist ben ik dan, nog 6 maanden als alles mee zit :) ). Welke opleidingen heb jij al op zak en aan welke ga je beginnen? Jij ook alvast heel veel succes en ook plezier toegewenst met het starten van je nieuwe opleiding!

Leuk spel!

Jij bent ook goed bezig zo te horen! Begon met VMBO Kader daarna verzorgende IG hierna MBO verpleegkundige en doe nu de opleiding voeding en diëtetiek (diëtist ben ik dan, nog 6 maanden als alles mee zit 🙂 ). Welke opleidingen heb jij al op zak en aan welke ga je beginnen? Jij ook alvast heel veel succes en ook plezier toegewenst met het starten van je nieuwe opleiding!

Wat netjes! Heel veel succes met de afronding.

Dank je wel!

Ik heb mijn HAVO diploma, paraveterinair dierenartsassistente (MBO niveau 4) al op zoek. Op het moment ben ik via de VAVO bezig voor mijn VWO diploma, daar mag ik nog 1,5 schooljaar voor (als alles meezit) en daarna wil ik studeren voor paardenarts (diergeneeskunde)

Reageer