Heb jij een huisdier? - Deel ze hier!

• 2 October 2022
  • 19 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hai,

Ik vind het altijd leuk om over mijn eigen huisdieren te praten, maar weet nooit een goed moment wanneer ze in een conversatie te stoppen. Hier is dus het moment om zoveel je wilt over je huisdieren te praten. Deel een foto of twee, feiten over je huisdier en/of misschien wat grappige verhalen over ze. Als je geen huisdier hebt, kun je ook delen wat voor huisdier je zelf zou willen hebben.

Ik begin zelf: Ik heb 4 ratten en een hond. Mijn hond is een bastaard, mixed ras, vanuit Rusland, want dat was het makkelijkste optie dan om een hond hier te halen. Zijn naam is Max en in Januari wordt hij 4 jaar oud. Toch gedraagt hij zich nog steeds als een puber haha. 

Mijn 4 ratten zijn allemaal vrouwtjes, 2 paar zusjes. Hun namen zijn: Kuzja, Lariska, Chucha en Vosmushka (namen van karakters uit oude soviet cartoons die ik als een kind keek). 2 van ze worden in December 1 jaar oud en de andere twee zijn ongeveer 4 maandjes jonger. Ze zijn heel leuk om te observeren, hoe ze met elkaar omgaan en hoe ze helemaal verschillen in karakter. Ik heb zelfs een bruggetje voor ze gebouwd zodat ze toegang hebben tot mijn boekenkast en in een lege plank kunnen spelen en ook op hun kooi kunnen klimmen met gemak. 

Dit waren mijn huisdieren, graag zou ik ook over jullie huisdieren ook willen lezen!

19 reacties

Hey hallo! Wat lijkt Max me toch een lieverd zeg, wat een leuke hond! En je ratjes zijn echt super schattig, vooral op die foto waar ze lekker zo saampjes bij elkaar zitten xD

Dit is ons lieve poesje: Maud. Ze is volgens mij nu 2 of 3 jaartjes oud, we hebben haar geadopteerd van een gezin die helaas niet meer kon zorgen voor onze poes vanwege hun baby en andere gezinsproblemen. Officieel hadden zij de naam Cheetah bedacht maar dit vonden wij zelf niks, we hebben haar een beetje vernoemd naar de naam van mijn beste vriendin (toentertijd) en ook omdat ze naam lekker kort is en lijkt op de naam van onze vorige poes (Miep).

Maud is over het algemeen best een pittige tante en zoekt je alleen op als ze helemaal in haar 'element’ zit voor knuffels en aaitjes. Verder wilt mevrouw graag vaak naar buiten dus we hebben haar een AirTag gegeven om haar in de gaten te houden 🤣 verder is ze wel lief en vraagt ze ook wel veel aandacht. Tegenwoordig vind ze het vooral heerlijk om de bureaustoel te claimen van m'n vriend:

Reputatie 2
Badge

Hey,

Ik ben zelf gek op katten en praat daar ook graag over. Toen ik vorig jaar op mezelf ben gegaan heb ik een kat uit het asiel gehaald. Ze heet Mila en ze wordt geschat op 10 jaar oud. Ze is gevonden op straat met haar twee kittens. Toen ze binnenkwam is ze gesteriliseerd en zijn er baasjes voor haar kittens gevonden. Meteen toen ik kennis maakte met haar genoot ze al ontzettend van mijn aandacht, daarom heb ik haar uitgekozen. Bij thuiskomst was ze ook helemaal niet verlegen. Ze is niet bij me weg te slaan. Ik vind het bijzonder hoe erg ze gesteld is op mensen ondanks haar verleden als straatkat. Ze heeft geen behoefte  naar buiten te gaan, ze is nu een binnenkat die nooit meer buiten op zoek hoeft naar voedsel. Dat besef krijgt ze zelf ook steeds meer want ze is langzaamaan gestopt met schranzen van haar eten en het proberen om ver te trekken van de prullenbak. Ze is nu lekker aan het genieten van haar oude dag.

Ik had graag nog meer katten willen houden maar daarvoor heb ik de ruimte niet. Gelukkig loopt er bij het ouderlijk huis nog een grote zwarte kater rond genaamd Felix. Hij is een echte buitenkat die graag jaagt maar ook wel houd van af en toe wat aandacht. Verder is daar nog de Jack Russell puppy Floris waarmee ik ook graag een wandelingetje maak.

Reputatie 2
Badge

Mila

Felix

Floris

Mila

Felix

Floris

Omg wat een cuties!!! Vind vooral Mila echt heel mooi! En wat een mooi verhaal heb je erbij geschreven zeg :)

Reputatie 2
Badge

Mila

Felix

Floris

Omg wat een cuties!!! Vind vooral Mila echt heel mooi! En wat een mooi verhaal heb je erbij geschreven zeg :)

Dankjewel Mitch!

Reputatie 3
Badge +4

Badge

Hond: Krypto (vernoemd naar de hond van superman.)

Ratjes: Tony(Stark),(Peter) Parker, Appa, Zuko.

( ) Eerste 2 heten dus Tony en Parker maar zijn naar die vernoemd.

Hai,

Ik vind het altijd leuk om over mijn eigen huisdieren te praten, maar weet nooit een goed moment wanneer ze in een conversatie te stoppen. Hier is dus het moment om zoveel je wilt over je huisdieren te praten. Deel een foto of twee, feiten over je huisdier en/of misschien wat grappige verhalen over ze. Als je geen huisdier hebt, kun je ook delen wat voor huisdier je zelf zou willen hebben.

Ik begin zelf: Ik heb 4 ratten en een hond. Mijn hond is een bastaard, mixed ras, vanuit Rusland, want dat was het makkelijkste optie dan om een hond hier te halen. Zijn naam is Max en in Januari wordt hij 4 jaar oud. Toch gedraagt hij zich nog steeds als een puber haha. 

Mijn 4 ratten zijn allemaal vrouwtjes, 2 paar zusjes. Hun namen zijn: Kuzja, Lariska, Chucha en Vosmushka (namen van karakters uit oude soviet cartoons die ik als een kind keek). 2 van ze worden in December 1 jaar oud en de andere twee zijn ongeveer 4 maandjes jonger. Ze zijn heel leuk om te observeren, hoe ze met elkaar omgaan en hoe ze helemaal verschillen in karakter. Ik heb zelfs een bruggetje voor ze gebouwd zodat ze toegang hebben tot mijn boekenkast en in een lege plank kunnen spelen en ook op hun kooi kunnen klimmen met gemak. 

Dit waren mijn huisdieren, graag zou ik ook over jullie huisdieren ook willen lezen!

Oh wat n skatjes. Die van mij zijn allemaal mannetjes. De 2 ouste die zijn al 2,5 jaar en de andere zijn 1,5 jaar Allemaal oude kereltjes dus.

Jouw dametjes zijn ook zoo schattig.

Al jullie huisdieren zijn zooo schattig dat ik ook het gesprek graag wil joinen met deze twee cuties. Dit zijn mijn kat van 10 en de kitten van mijn vriend. We hebben de kitten echt pas een maand dus we zijn erg druk met het af en aanleren van wat er allemaal wel en niet mag en gezien het afgelopen week dierendag was hebben we beide katten eens flink verwend. Onze kat blijft toch wel mijn allergrootste hartendief omdat ze echt altijd zo betrokken is bij wat we aan het doen zijn en omdat ze overal mee naartoe wandelt en ons opwacht tot we weer thuiskomen. Doen jullie katten dat ook? Ze snurkt trouwens wel heel hard en slaapt veel omdat ze al wat ouder is, dus als we in de woonkamer zitten kunnen wij onze lach vaak niet inhouden omdat ze zo aandoenlijk diep ligt te slapen.

Reputatie 7
Badge +9

Telt een paard dat van iemand anders is maar van eigelijk van jou voelt ook hahah

Reputatie 7
Badge +9

Nog een suggestie jullie kunnen reageren op mensen door @ (naam) te doen dan worden de berichten niet zo lang 😎

Badge

Badge

Hallo iedereen! Wat een lieve knappe dieren hebben jullie allemaal 😀 En ik herken het ook heel erg om altijd over m'n huisdier te willen praten, maar dat niet altijd een geschikt moment is haha.

Dit is onze kat en ik ben net begonnen om te proberen haar wat trucjes aan te leren. Ze kan m'n vinger al volgen door het huis en zitten gaat 8 van de 10 keer ook al goed!

Badge +1

Hoi hoi,  

Mijn lieve hond is inmiddels al weer 11 jaar oud. Hij is een kruising tussen een jack russel en een boerenfox. Hij is super lief en kan veel truckjes, zit, staan, af, poot, bedel, avada kadavra, crucio, levicorpes, (we zijn hier harry potter fan) sping, up, en troon. Bobby houdt van buiten in de tuin spelen en binnen lekker rustig op de bank liggen met zijn eigen dekentje.

Reputatie 2
Badge

Meet River, Sophie en Dopje!

River is een ruwharige jack-russel van 6 jaar oud. We noemen hem ook wel eens Beaver of Rubber haha! Die twee komen allebei bij de autocorrectie van mijn telefoon vandaan. 🙈

River is echt ons prinsje in huis. Hij is onwijs verwend door mijn moeder en daardoor heeft hij echt een hilarisch karakter gekregen. Als je laat merken dat je hem lief vindt, maakt hij een soort zuchtende geluiden. Hij is dol op piepspeeltjes en heeft een hekel aan mensen op skeelers en aan reigers! 

Dan hebben we Sophie! Sophie (vernoemd naar princess Sophie uit de Da Vinci Code) is mijn dwerghamstertje van ruim een half jaar oud. 

Ik heb nog nooit zo'n slimme hamster gezien of gehad als zij! Ze vindt altijd wel een manier om uit haar verblijf te klimmen. Ik heb haar verblijf zelf gemaakt van planken en glas. 

Ze klimt dan via haar huisje of molentje op haar drinkfles zo naar boven. Soms heeft ze zelfs een heuvel gemaakt van bedding, zodat ze er beter bij kan lijkt wel. En dat alles om in het zakje met zonnebloempitten te kruipen en haar wangen vol te proppen! 😂 

Ik speel ook wel eens een soort tikkertje met haar, ookal klinkt dat misschien heel gek! 

En tot slot ons parkietje, Dopje. Ik heb geen idee hoe oud ze is, want we hebben haar overgenomen van een oude vrouw van mijn moeders werk (ouderenzorg) die onlangs is overleden. Dopje was een heel eenzaam vogeltje, maar is nu weer helemaal opgeknapt! Ze fluit naar de wilde parkieten buiten en schommelt graag. Wel breekt ze zo nu en dan de tent af! Een nette dame is ze niet. 

Omdat ze nooit echt veel contact met mensen heeft gehad, durft ze niet op onze vinger te zitten of andere vorm van contact op te zoeken. We respecteren dat ook. Als het ooit gebeurt, moet dat op haar eigen tempo! 

Ook om deze reden maak ik geen foto's van haar :).

P.s. River is jaloers op Sophie én Dopje wanneer die even net wat meer aandacht krijgen. 🙈😂 

Reputatie 7
Badge +9

Dit is in de zomer mijn huisdier. Ze vliegen meestal tegen mijn raam aan en soms ook naar binnen. 

Reputatie 3
Badge +4

Ik heb 2 hele lieve katjes. Ze heten Mani (links, kater) en Sena (rechts, poes). Ze komen allebei uit een ander gezin en zijn bij mij als herplaatsers gekomen. Mani is 6, Sena is 3. Het zijn Sphynx katten dus naakt :-) 

Badge

Heey allemaal ! 

Oke hier komen mijn kindjes! 

Ik heb een Mexicaanse roodknie vogelspin ze heet Geile Geert.

Ik heb een dwergbaardagaam en hij heet Henry.

Ik heb een Quaker Parrot genaamd Louie, dat is echt mijn maatje ! 

Ik heb vroeger meerdere terrariums en dieren gehad. Nu nog maar 2, maar ik ga even wat fotos droppen van mijn kindjes en mijn oude opvang dieren.

MEGA SPOILER KUN JE DEZE DIEREN NIET AANZIEN DAN VOORAL OOK NIET KIJKEN !

Reageer