Hallo allemaal

Reputatie 2
Badge +2

Hallo allemaal. Ik ben Jasper, 29 jaar en kom uit Velsen. Twee weken geleden zag ik al zappend een item over JoinUs voorbij komen bij Beau. Zodoende ben ik terechtgekomen op dit forum. Ik heb sindsdien zitten twijfelen of ik wel of niet lid moest worden, maar nu toch de knoop doorgehakt en het wél gedaan. Wat heb ik te verliezen, dacht ik. Wie weet ontstaan er hierdoor leuke contacten.

Ik ben nooit een makkelijke prater geweest. Ten minste, niet bij mensen die ik niet (goed) ken. Ook zal ik niet snel als eerst op iemand afstappen om een praatje te maken. Vrienden maken heb ik daardoor altijd best lastig gevonden.

Op school en tijdens mijn studie heb ik altijd wel vrienden gehad, net als bij de sportverenigingen waar ik op heb gezeten. Echter bleef de vriendschap voornamelijk beperkt tot de school/club. Nu ik niet meer studeer, maar aan het werk ben, en ik sinds corona niet meer lid ben van een club, vallen de sociale contacten een beetje weg.

Mijn grootste hobby is sport, zelf doen en kijken. Momenteel doe ik vooral aan wielrennen. Echter vind ik elke sportieve activiteit leuk (van hardlopen tot mountainbiken en van tennis tot darten of voetbal). Ook vind ik het leuk om te wandelen, (bord)spellen te spelen, te reizen, af en toe een museum te bezoeken en te fotograferen. Verder ben ik dol op dieren en heb ik altijd wel huisdieren gehad. Momenteel woon ik thuis. Ik zou graag m'n eigen plekje willen kopen, maar dat is zoals bekend knap lastig in deze tijd. Helemaal als alleenstaande starter is het gewoon niet te betalen. Hopelijk is het mij binnenkort gegund om m'n eigen huisje/appartementje te bemachtigen.

Dat was het wel zo'n beetje. Ik hoop hier leuke contacten op te kunnen doen. Als je nog vragen hebt of een praatje wil maken, stuur mij gerust een bericht.

10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi welkom! 

Wat goed & leuk om te horen dat je de stap genomen heb om lid te worden en jezelf voor te stellen. Ik hoop dat deze stap maakt dat je wat meer contacten opdoet. 

Welke reizen heb je zoal gemaakt of heb je nog op de planning staan? En wat is je favoriete museum? 
De combinatie van dieren en fotograferen klinkt als een goede. Heb je voorbeelden? 

Reputatie 6
Badge +7

Hee Jasper, welkom!

Goed van je, dat je ondanks de twijfel toch een account hebt aangemaakt en dat je je nu voorstelt! Hopelijk loont het zich, en ga je leuke nieuwe contacten vinden hier :)

Wat een hoop leuke en uiteenlopende sporten/sportieve activiteiten! Zelf houd ik ook erg van wandelen, lekker naar buiten de natuur in, verstand op 0 en gaan :)

Misschien ook wel leuk om te weten, is dat we een bordspellenclub hebben hier op de community, wellicht het checken waard.

Heb je op dit moment ook nog huisdieren, zo ja wat voor huisdieren?

Reputatie 2
Badge +2

Leuk dat jullie reageren 😊

Hi welkom! 

Wat goed & leuk om te horen dat je de stap genomen heb om lid te worden en jezelf voor te stellen. Ik hoop dat deze stap maakt dat je wat meer contacten opdoet. 

Welke reizen heb je zoal gemaakt of heb je nog op de planning staan? En wat is je favoriete museum? 
De combinatie van dieren en fotograferen klinkt als een goede. Heb je voorbeelden? 

De laatste paar reizen die ik heb gemaakt waren naar Madeira, La Palma, Peru, New York en een paar weken geleden ben ik naar Parijs geweest. Ik vind het heerlijk om mooie natuur en andere culturen te ontdekken. Of stedentrips vind ik ook erg leuk. In combinatie met fotografie. Ik zou vorig jaar naar Vietnam gaan, maar dat kon niet doorgaan vanwege corona. Die reis heb ik moeten uitstellen. Ik heb geen idee wanneer, maar ooit ga ik die nog eens inhalen haha. En Gambia staat op de planning voor volgend jaar.

Ik ben eigenlijk nooit echt naar musea geweest, maar ik heb sinds kort een museumjaarkaart aangeschaft. Dat is een goede aankoop geweest. De kosten heb je er zo uit en je komt op plaatsen waar je anders nooit heen zou gaan. De mooiste waar ik tot nu toe heen ben geweest is het Rijksmuseum. Alleen het gebouw al is erg indrukwekkend.

De combinatie fotografie en dieren is top inderdaad. De natuur is toch wel mijn favoriete onderwerp om te fotograferen. Lekker een stukje lopen, camera mee en kijken of je wat interessants tegenkomt.

Dit zijn 2 van mijn favoriete natuur foto's

doe jij zelf ook aan fotografie? En heb jij nog specifieke onderwerpen die je graag fotografeert?

Hee Jasper, welkom!

Goed van je, dat je ondanks de twijfel toch een account hebt aangemaakt en dat je je nu voorstelt! Hopelijk loont het zich, en ga je leuke nieuwe contacten vinden hier :)

Wat een hoop leuke en uiteenlopende sporten/sportieve activiteiten! Zelf houd ik ook erg van wandelen, lekker naar buiten de natuur in, verstand op 0 en gaan :)

Misschien ook wel leuk om te weten, is dat we een bordspellenclub hebben hier op de community, wellicht het checken waard.

Heb je op dit moment ook nog huisdieren, zo ja wat voor huisdieren?

Heerlijk inderdaad om na een dag werken even lekker buiten (zeker met dit weer) in de natuur je gedachten op 0 te zetten.

Oh goede tip. Ik heb nog niet echt verder gekeken dan dit voorstel forum haha. Straks maar even beter rondkijken naar wat er nog allemaal verder is qua groepen en dergelijke.

Op dit moment heb ik 2 poesjes van net 1 jaar (2 zusjes). Heb je zelf ook huisdieren?

Reputatie 6
Badge +7

Woow mooie foto's zijn dat! En ook zoo schattig 😍

Jaa precies, dit weer maakt het wel makkelijker om gewoon lekker ff te gaan wandelen. Al vind ik het nu toch wel erg warm 😅

Jaa is goed, er is van alles te vinden :) En als je vragen of hulp nodig hebt, laat het me maar weten.

Aww wat lieff, hoe heten ze? En ik heb zelf een dwerghamster die Teddie heet :)

Reputatie 2
Badge +2

Thanks! Ja het is nu toch wel een beetje te warm inderdaad 😅

Ze heten Noya en Mya. Oh leuk een dwerghamster! Ik zit er al een tijdje aan te denken om ooit ook weer een dwerghamster te nemen. 'Hamsterscaping’ is tegenwoordig helemaal een ding. Daarmee kun je super mooie natuurlijke bakken maken. Als ik dan af en toe foto's voorbij zie komen van die scapes, gaat het toch wel weer kriebelen :D Hoe heet jouw hamster en wat voor soort dwerghamster is het? 

Reputatie 6
Badge +7

Wat een leuke namen! En jaa klopt, wel echt nice hoe mooi sommige mensen die hokken inrichten. Vind het ook wel goed, dat dat nu een ding is. Zitten er toch net iets minder hamsters in een te klein hok, met ongeschikte bodembedekking. Heb je vroeger hamsters gehad? En mijn hamster heet Teddie, en het is een russische dwerghamster.

Reputatie 2
Badge +2

Leuke naam Teddy! Is het ook een beetje een knuffeldier? :D Verschilt erg per hamster.

Toen ik 5 was ofzo heb ik hamsters gehad, lang geleden haha. Er was toen veel minder bekend over het houden van hamsters en het hele hamsterscape principe bestond nog niet. Ik zou het nu heel anders doen. Heb jij ook zo'n mooie natuurlijke bak?

Reputatie 6
Badge +7

Soms is het wel een knuffeldier, soms niet haha. Meestal als ik haar net uit het hok heb wilt ze wel knuffelen, maar later gaat ze gewoon kei hard rondjes rennen en moet ik zorgen dat ik haar niet uit het oog verlies 😂😅

Aaah wel lief, wat voor hamsters heb je toen gehad? En klopt, dat komt steeds meer nu, en is steeds meer over te vinden. Helaas niet, maar ze heeft wel een zeer grote bak, met een lekker dikke laag bedekking. Ik zou het wel heel graag willen, zo'n super mooie bak met allemaal leuke hamsterscape dingetjes, maar dat is voor nu toch net iets te prijzig. Ik neem na deze hamster waarschijnlijk voorlopig ook geen nieuwe meer totdat ik wel de ruimte en het geld heb om van die vette scapes te maken.

Reputatie 4
Badge +4

Leuk dat jullie reageren 

De laatste paar reizen die ik heb gemaakt waren naar Madeira, La Palma, Peru, New York en een paar weken geleden ben ik naar Parijs geweest. Ik vind het heerlijk om mooie natuur en andere culturen te ontdekken. Of stedentrips vind ik ook erg leuk. In combinatie met fotografie. Ik zou vorig jaar naar Vietnam gaan, maar dat kon niet doorgaan vanwege corona. Die reis heb ik moeten uitstellen. Ik heb geen idee wanneer, maar ooit ga ik die nog eens inhalen haha. En Gambia staat op de planning voor volgend jaar.

Ik ben eigenlijk nooit echt naar musea geweest, maar ik heb sinds kort een museumjaarkaart aangeschaft. Dat is een goede aankoop geweest. De kosten heb je er zo uit en je komt op plaatsen waar je anders nooit heen zou gaan. De mooiste waar ik tot nu toe heen ben geweest is het Rijksmuseum. Alleen het gebouw al is erg indrukwekkend.

De combinatie fotografie en dieren is top inderdaad. De natuur is toch wel mijn favoriete onderwerp om te fotograferen. Lekker een stukje lopen, camera mee en kijken of je wat interessants tegenkomt.

Dit zijn 2 van mijn favoriete natuur foto's

doe jij zelf ook aan fotografie? En heb jij nog specifieke onderwerpen die je graag fotografeert?

Oh wauw, dat zijn ook niet de minste plekken waar je bent geweest en op de planning heb staan. Wat is tot nu toe degene die je het meest bijgebleven is of het beste verhaal bij hebt? 
Wat toevallig! Ik ben zelf afgelopen mei ook nog in Parijs geweest en twee weken geleden terug gekomen uit Londen. Ik kan mij dus echt wel vinden in jouw woorden en probeer er ook zoveel mogelijk gebruik van te maken om dat te combineren en te doen zolang het nog kan. Madeira staat al zo lang op mijn lijst! Heb je tips? 

Mocht je nog een keer gezelschap zoeken als je weer op pad gaat, ik hou mij aanbevolen! Vind het altijd wel leuk om naar musea toe te gaan. Er zitten er een aantal in Amsterdam die ik vaker voorbij heb zien komen dat die mooi zijn. Maar zo’n kaart is zeker een goede stap om eens ergens te komen. 

Oeeh, wat een geweldige foto’s. Waar heb je die laatste gemaakt? 

Op het moment doe ik niet heel veel meer aan fotografie. Ik wil het wel weer oppakken, maar heb de tijd er nog niet voor gevonden. Ik heb wel altijd mijn camera bij mij en zeker ook naar concerten. Dat vind ik persoonlijk toch altijd wel het leukst en hoop daar ooit nog werk in te vinden. 

Reputatie 2
Badge +2

Oh wauw, dat zijn ook niet de minste plekken waar je bent geweest en op de planning heb staan. Wat is tot nu toe degene die je het meest bijgebleven is of het beste verhaal bij hebt? 
Wat toevallig! Ik ben zelf afgelopen mei ook nog in Parijs geweest en twee weken geleden terug gekomen uit Londen. Ik kan mij dus echt wel vinden in jouw woorden en probeer er ook zoveel mogelijk gebruik van te maken om dat te combineren en te doen zolang het nog kan. Madeira staat al zo lang op mijn lijst! Heb je tips? 

Mocht je nog een keer gezelschap zoeken als je weer op pad gaat, ik hou mij aanbevolen! Vind het altijd wel leuk om naar musea toe te gaan. Er zitten er een aantal in Amsterdam die ik vaker voorbij heb zien komen dat die mooi zijn. Maar zo’n kaart is zeker een goede stap om eens ergens te komen. 

Oeeh, wat een geweldige foto’s. Waar heb je die laatste gemaakt? 

Op het moment doe ik niet heel veel meer aan fotografie. Ik wil het wel weer oppakken, maar heb de tijd er nog niet voor gevonden. Ik heb wel altijd mijn camera bij mij en zeker ook naar concerten. Dat vind ik persoonlijk toch altijd wel het leukst en hoop daar ooit nog werk in te vinden. 

Als ik er één zou moeten kiezen, dan toch de rondreis door Peru denk ik. We hadden het als georganiseerde groepsreis geboekt. Alle excursies, vervoer, overnachtingen etc al geregeld. Lekker makkelijk en anders hadden we nooit kunnen doen en zien wat we nu gedaan hebben in 3 weken tijd. Voor sommige excursies waren ook maandenlange wachttijden, dus vrij kansloos. Wat mij het allermeeste is bijgebleven zijn de 4 dagen midden in de Amazone jungle. De mooie ongerepte natuur, de dieren, de geluiden. Het grappige van de rondreis was dat de medereizigers allemaal 65-plussers bleken te zijn. Ik zei al gekscherend dat ik mee was als begeleider 😄 Maar het was wel gezellig opzich, en het grootste deel van de dagen was vrij te besteden. Heb jij zelf nog leuke verhalen over mooie reizen of reizen die je nog graag zou willen maken?

Oh cool! Dan was je net iets eerder in Parijs dan ik. Viel het jou ook al zo op dat letterlijk alle bezienswaardigheden in de steigers stonden? Was een beetje jammer. Wel een reden om nog eens terug te gaan haha.

Madeira is erg mooi. Zeker een aanrader! Helemaal als je van natuur en wandelen houd. Als tip zou ik meegeven dat je beter niet van te voren een transfer van de luchthaven naar je appartement en terug kan boeken. Ze waren tot 2x toe niet komen opdagen. Mooi hangen voor dubbele taxi kosten 😅 Maar serieuzere tips; je kan daar ook heel goed dolfijnen/walvissen spotten met een boot (als je die nog nooit hebt gezien net als ik, is dat zeker de moeite waard). Verder heb je er heel veel uitgestippelde wandelingen. De meeste toeristen lopen op de bekendste routes. Als je lekker je eigen gang wil gaan uit de drukte, kan je beter de wat minder populaire routes lopen. Die zijn net zo mooi, maar lekker rustig. Wij hebben routes gelopen waar je soms uren niemand tegenkwam.

Die laatste foto is gemaakt in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Mooi natuurgebied vol met herten. Het is een soort van knap als je er geen tegenkomt. Je mag er ook van de paden af. Lekker ala Freek Vonk in de bosjes met de camera haha. Ook een aanrader om eens heen te gaan.

Fotograferen bij concerten lijkt mij nog knap lastig. Erg moeilijk met licht etc. Ik wist trouwens ook niet dat je een camera mee mocht nemen tijdens een concert. Wel cool! Helemaal om daar ooit je werk van te kunnen maken. Wat voor soort muziek vind je leuk/naar wat voor concerten ga je zoal? Ik zag jouw topic in de fotografiegroep. Misschien is het leuk om eens met een groepje ergens te gaan fotograferen. Ik zag dat er best wel animo voor was, maar het topic lijkt een beetje aan aandacht te zijn verloren 😛 Misschien leuk om daar weer wat leven in te brengen.

Reageer