Mei 20

  • 27 November 2021
  • 7 reacties
  • 148 × bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Supercharger
  • 6 reacties

Goedenavond/nacht…😀

Ik heb mij zojuist aangemeld bij deze community omdat ik graag nieuwe mensen wil ontmoeten.

Aangezien de corona maatregelen zijn aangescherpt heb ik ook niet echt meer de mogelijkheid om mensen in real te ontmoeten.

Ik heb al een paar voorstelrondje gelezen en voel mij al best wel thuis om mij ook voor te stellen.
 

Bij deze:

Ik ben aangemeld als “mei” , ben 20 jaar en werk als service desk medewerker (fulltime) bij een IT organisatie😁

Werk sinds de corona altijd vanuit huis en zie daardoor mijn collega’s ook nauwelijks.

Ik woon nog thuis bij mijn ouders , zus en hondje! En in mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om een serie te kijken of leuke dingen te doen met mijn familie.
Mensen beschrijven mij als een betrouwbaar, gezellige enthousiaste drukke meid😃

 

Mijn doel is vooral hier om gezellige gesprekken aan te gaan en mocht het eventueel klikken virtuele gesprek met audio aan te gaan!

En hopen dat de corona maatregelen snel weer versoepelen zodat we elkaar eventueel in het echt kunnen ontmoeten!

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Tot mijn volle verbazing zie ik dat deze community een paar dagen geleden live is gegaan🎉
 

Dit is dan ook erg toevallig 😅

ikzelf ken Join Us tot vandaag eigenlijk niet. Zou iemand mij hierin uitleg willen geven?

Reputatie 7
Badge +12

Tot mijn volle verbazing zie ik dat deze community een paar dagen geleden live is gegaan🎉
 

Dit is dan ook erg toevallig 😅

ikzelf ken Join Us tot vandaag eigenlijk niet. Zou iemand mij hierin uitleg willen geven?

Allereerst van harte welkom, de beste informatie over/van Join us vindt je toch wel op de website https://join-us.nu mocht je later nog vragen hebben zou je altijd een persoonlijk bericht (PB) kunnen sturen. 

Reputatie 6
Badge +11

Van harte welkom :)

Mocht je nog meer uitleg willen over Join-us mag je mij of Diego altijd een berichtje sturen.

 

Een gezellige chat is ook altijd welkom :) 

Reputatie 6
Badge +12

Welkom Mei,

 

Leuk dat je er bent.

Vervelend om te lezen dat je weinig mensen ziet en kan ontmoeten. 

Je mag mij ook altijd een bericht sturen voor een vraag. 

Fijn dat je onze community hebt gevonden.

 

 

Hoi Mei, hoe bevalt dat thuis werken? Ik werk ook vanuit huis voor een IT organisatie. Aan het begin is het lastig, je wilt de volle dag werken, want je krijgt nou eenmaal 1 uur pauze en dat moet genoeg wezen toch? Maar al gauw merk je dat je gewoon heel veel kleine momentjes moet inplannen, net als dat momentje bij het koffieapparaat, of die wandeling op het werk. Anders wordt het echt onmogelijk vind je niet? Over join-us, ik zit toevallig in zo’n groep en vind het wel leuk gaan. Ik zit nu op de 4-5de meeting ofzo? Het is een soort smering voor het circuit in je hersenen die sociale interactie regelt. Je kan even je gedachtes, angsten, uitdagingen kwijt en je krijgt ook direct ondersteuning (mocht je dat willen) van ervaringsdeskundigen.

 

Elke week krijg je een challenge, alhoewel simpel op eerste gezicht, bij het uitvoeren ga je toch wel over wat dingen nadenken. Dat is ook de bedoeling volgens mij. Voorbeeld, deel je favoriete muziek… Dan deel je apetrots je muziek en vind je het leuk als anderen het ook leuk vinden. Maar dan begin je te denken, waarom moet het altijd over mij gaan? Als ik het leuk vind als er interesse in mij getoond wordt, dan kan jij dat dus ook doen voor anderen. Haha dat soort dingen dus

Reputatie 6
Badge +9

Welkom Mei! :)

 

Goed dat je je hebt aangemeld hier, en fijn ook dat je je al genoeg op je gemak voelt om je ook voor te stellen! Aangezien je nog nooit eerder van Join Us hebt gehoord, is het wel echt aan te raden om daar ook nog even naar te kijken. Ik zit nu zelf in een online groep, inmiddels zijn we al bij meeting 12 ongeveer. Heb het erg naar mijn zin binnen mijn groep, en merk toch ook wel dat als ik nu terug kijk naar hoe ik begon en hoe het nu gaat, dat ik toch al wel flink wat stappen heb gezet tegen de eenzaamheid :)

 

Heb je toevallig een favoriete serie, of iets wat je aan zou raden om te kijken?

Wat voor dingen doe je, naast series kijken en leuke dingen doen met jouw familie, ook nog graag?

Welkom Mei! 

Wat fijn dat je deze community hebt gevonden! Ik zat eigenlijk in het zelfde schuitje als jou, dus het is heel herkenbaar wat je zegt! Het is lastig om nieuwe mensen te ontmoeten en nu in deze periode met Corona helemaal. Goed dat je denkt in oplossingen en het nu online gaat proberen! Er melden zich steeds meer jongeren aan op dit platform, dus je bent op een goed moment ingestapt! :blush:

Tot voorheen was ik ook nog niet bekend met het concept van Join-us maar tot nu toe zijn mijn ervaringen alleen maar positief; je wordt met open armen ontvangen! Er zijn hier veel mensen die al mee gedaan hebben aan een traject van Join us, dat zijn dan bijeenkomsten (online/in rl) waarbij je met een (vast) groepje gaat werken aan je eenzaamheid/contacten leggen en ook gewoon om te socializen. Dit doen ze door opdrachten etc. Er staat een goede video online van Anne die haar ervaring op youtube deelt (dit was voor mij ook echt heel verhelderend) dit is de link er naartoe:

 
Omdat er steeds meer jongeren zich aanmelden zijn er helaas ook wachttijden voor deze (online) groepsessies, dus om nog meer mensen te bereiken is toen dit platform ontstaan. Dat is ongeveer het verhaal in grote lijnen. 

Mocht je ooit behoefte hebben aan een praatje, dan mag je altijd een privé berichtje sturen!