Gitaarnummer suggesties

  • 8 January 2023
  • 16 reacties
  • 105 × bekeken

Reputatie 4
Badge +9

Hey community people🤘

Ik heb een tijdje gitaar gespeeld, 4 jaar lang les gevolgd, daarna ongeveer 2 maanden privéles gehad, maar daarna is het meer verwaterd en heb ik sporadisch de gitaar gepakt, maar nooit echt helemaal ervoor gegaan. Daar is het nu weer tijd voor vind ik!

Om meer motivatie op te doen en te krijgen wil ik aan jullie vragen om wat nummers op te geven die ik kan oefenen om zo effectief bezig te zijn. Ik speel gemiddeld, houd vooral van country/folk muziek, pop/rock, alternative en indie. Het liefst speel ik zo weinig mogelijk barréakkoorden, capo kan zeker helpen maar vind het ook niet vervelend om zonder te spelen.

Ik hoop dat jullie met wat leuke nummers komen!

Groetjes,

Nik

 

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

16 reacties

Weet  het of het je ding is, maar.. alles van Isac saleh. Hij is een cover-gitarist en mijn favoriet van hem is 'slopes of the blessure'.

Lucasz kapuscinski is ook wel vet, hij zit erg in de fantasy/folk-richting. Het is zijn wel next-level gitaristen, maar ik kan ook moeilijk inschatten hoe goed je zelf bent.

Volgens mij wel barre-akkoorden, maar is het wel waard om te leren.

En anders Michael Kiwanuka - Hero

Reputatie 4
Badge +9

Thks, ga even kijken👍

Reputatie 5
Badge +10

Hey nik, leuk topic,

Ik heb wat suggesties, laat maar weten of het wat is.

John Legend - All of me

Sam smith - Too good at goodbyes

Ed Sheeran- The A team

Reputatie 5
Badge +5

Ik vind Ring of fire van Johhny cash altijd een heel erg mooi nummer op de gitaar!

Als je nog wat meer pop zoekt, je kan ook eens kijken naar de Overkant van Suzan en Freek, vind ik zelf ook wel mooi klinken.

En een goede aanrader van Wendy, Ed Sheeran - the A team. Ook dat is een heel mooi gitaar nummer

Tjonge als ik er zo over na denk zou ik bijna gitaarlessen willen nemen 😂

laat maar weten wat je uiteindelijk hebt gekozen! Ben wel benieuwd.

 

 

WAT LEUK!!

Ik speel ook gitaar en heb nu sinds ruim een jaar ook privé gitaarles. Ik kan weleens in m’n map kijken of daar leuke nummers voor je tussen staan, als je wilt?

Reputatie 4
Badge +9

Leuk om te horen!

Wat voor gitaar heb je? 
Als je wilt kijken, is altijd goed nieuwe nummers te leren

Reputatie 4
Badge +9

Om een idee te geven wat ik allemaal al kan:

Fast Car - Tracy Chapman

I’m Yours - Jason Mraz

Your Song - Rita Ora

Patience - Shawn Mendes

Seven Nation Army - White Stripes

Blackbird - Beatles

Wagon Wheel - Darius Rucker

Love Story - Taylor Swift

Let it be me - Ray LaMontagne

Sweet Home Alabama - Lynyrd Skynyrd

Mess is Mine - Vance Joy

Georgia - Vance Joy

Three Empty Words - Shawn Mendes

Ex - James TW

Let me down slowly - Alec Benjamin

 

 

Leuk om te horen!

Wat voor gitaar heb je? 
Als je wilt kijken, is altijd goed nieuwe nummers te leren

Ik heb een Red Hill (akoestisch). Geen idee of je het kent. 
Hier is de lijst, ik hoop dat er wat leuks voor je tussenstaat:

 

  • Love Me Tender (Elvis Presley)
  • My Heart Will Go On (van de Titanic)
  • Your cheating heart (Hank Williams)
  • Can You feel the love tonight (Elton John)
  • Let it be (The Beatles)
  • Imagine (John Lennon)
  • Nowhere man (The Beatles)
  • Dust in the wind (Kansas)
  • Every breath you take (The Police)
  • My Girl (The Temptations)
  • Stand By Me (Ben E. King)
  • Everybody Hurts (R.E.M.)

Ik heb bladmuziek van deze nummers, dus als je er wat tussen ziet, kan ik je dat toe proberen te sturen

Reputatie 4
Badge +9

Ik heb 2 gitaren: een Vintage Paradise (elektrisch) en een Cort (semi-akoestisch) zie bijgevoegde foto

Mij lijkt Nowhere Man en Every Breathe you take wel wat.

Reputatie 4
Badge +9

 

 

Die zijn echt prachtig!!

Ik heb 2 gitaren: een Vintage Paradise (elektrisch) en een Cort (semi-akoestisch) zie bijgevoegde foto

Mij lijkt Nowhere Man en Every Breathe you take wel wat.

Zal ik kijken of het lukt om een foto te maken van het bladmuziek dat ik heb?

Reputatie 4
Badge +9

Ja leuk

Ik hoop dat het zo goed leesbaar is voor je! En veel plezier met spelen

Reputatie 2
Badge +2

Wat leuk dat jullie allemaal gitaar spelen. Ik heb nu ook sinds een jaar ongeveer gitaarles om de week. Moet zeggen dat het nog niet echt heel goed gaat, maar langzaam word ik er beter in. Doe het gewoon rustig op mijn eigen tempo.

 

Een van de nummers die ik graag wil kunnen spelen is Guaranteed van Eddie Vedder

Wat leuk dat jullie allemaal gitaar spelen. Ik heb nu ook sinds een jaar ongeveer gitaarles om de week. Moet zeggen dat het nog niet echt heel goed gaat, maar langzaam word ik er beter in. Doe het gewoon rustig op mijn eigen tempo.

 

Een van de nummers die ik graag wil kunnen spelen is Guaranteed van Eddie Vedder

Wat tof dat je ook bent gaan spelen! 
Ik heb zelf ook om de week les. Elke stap is er eentje, hoe klein die ook mag zijn! 
Waar les je?