Gelijkgestemden

  • 21 July 2022
  • 4 reacties
  • 141 × bekeken

Badge

Hey! Sinds een jaar ben ik yogadocent, door de reis die ik heb gemaakt binnen spiritualiteit tijdens deze opleiding mis ik de aansluiting bij recente vrienden. Ik ben op zoek naar gelijkgestemden die mij motiveren, inspireren en mij het gevoel van waardering geven. Ik kom zelf uit Friesland maar ben erg nieuwsgierig of er tips zijn, of mensen zijn die naar hetzelfde op zoek zijn :)


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey! Welkom op de community! :) 

Oh wat gaaf dat je yogadocent bent! Ik heb een paar keren yoga gedaan doormiddel van YouTube en ik roep al eeuwen dat ik eens een les wil volgen. Het lijkt me heel fijn! Jammer dat je helemaal in Friesland woont, anders had ik zo een lesje bij je komen doen! 

Ik denk wel dat we verder gelijkgestemden zijn :) ik leef mijn hele leven al met spiritualiteit en ik vind het super interessant, vooral de laatste jaren heb ik het weer heel erg opgepakt om te leren over het universum en astrologie bijvoorbeeld. Ook inderdaad een hele spirituele reis doorgemaakt of ‘spiritual awakening’ en heel erg opzoek gegaan naar wie ik ben, wat ik wil in het leven, maar ook natuurlijk het gezond leven en journalen, mediteren et cetera. 

Wat heeft je vooral geïnspireerd om yoga te gaan leren? en hoe heb jij de spirituele reis ervaren? 

Badge

Ik ben eigenlijk met de opleiding begonnen doordat ik al een aantal jaar yoga beoefende en het mij leuk leek om er les in te geven. Ik had alleen nooit verwacht dat het zoveel meer was en dat het een volledig pad was om te bewandelen. Ik heb de reis als heel bijzonder ervaren, met momenten dat ik dacht waar ben ik aan begonnen. Maar zo zo dankbaar voor de mooie inzichten die ik tot nu toe heb mogen verkrijgen. Hoe is jouw spirituele reis tot nu toe geweest? Wat doe je er aan om verder te blijven reizen? 

Reputatie 4
Badge +4

Hey! Sinds een jaar ben ik yogadocent, door de reis die ik heb gemaakt binnen spiritualiteit tijdens deze opleiding mis ik de aansluiting bij recente vrienden. Ik ben op zoek naar gelijkgestemden die mij motiveren, inspireren en mij het gevoel van waardering geven. Ik kom zelf uit Friesland maar ben erg nieuwsgierig of er tips zijn, of mensen zijn die naar hetzelfde op zoek zijn :)

Hey wat leuk dat je dat doet! Wat fijn dat je het een fijne ervaring vond. Ik kom zelf ook uit Friesland (ik ben 21 jaar) en wie weet is het leuk om wat te praten als je dat wil.

:)

Reputatie 3
Badge

Ik ben eigenlijk met de opleiding begonnen doordat ik al een aantal jaar yoga beoefende en het mij leuk leek om er les in te geven. Ik had alleen nooit verwacht dat het zoveel meer was en dat het een volledig pad was om te bewandelen. Ik heb de reis als heel bijzonder ervaren, met momenten dat ik dacht waar ben ik aan begonnen. Maar zo zo dankbaar voor de mooie inzichten die ik tot nu toe heb mogen verkrijgen. Hoe is jouw spirituele reis tot nu toe geweest? Wat doe je er aan om verder te blijven reizen? 

Heel mooi verwoord. Precies dat “waar ben ik aan begonnen?!!” haha dat is vaak door mijn hoofd gegaan! Ik moest nu door dit meteen denken aan die documentaire I Am Maris. Die stond vroeger op Netflix en die heb ik paar jaren geleden gekeken. Dat gaat over een meisje met mentale ziekte, ik geloof anorexia (je kunt de trailer op YouTube kijken) en zij is dus ook yoga gaan doen en uiteindelijk les gaan geven. En ik vind haar docu heel mooi om te zien dat iemand door yoga herstelt is hiervan en inderdaad zo’n enorme reis doorgemaakt heeft. Yoga is zoveel meer dan gewoon bewegingen, ondanks dat ik het zelf nog niet echt beoefen vind ik het wel heel interessant. Ik denk er vooral de laatste maanden heel erg aan om dit te gaan doen, dus… ik begin vandaag haha 🙂. Anyways heb jij deze docu ooit gezien? 

Mijn spirituele reis is heel mooi en heel heftig op hetzelfde moment geweest en voor mijn gevoel zit ik in mijn tweede spiritual awakening. Ik heb zo vaak gedacht waar ben ik aan begonnen en het leven leek alleen maar steeds meer duister te worden op het begin, maar het is het zo waard geweest als ik nu terug kijk. Ik ben er aan begonnen doordat ik bedlegerig was door lichamelijke ziektes en mentaal struggle ik ook al mijn hele leven. Op een dag besloot ik dat het genoeg was en ik genoeg hulpverleners gezien had en ik mijn intuïtie wilde volgen. Ik ben niet tegen het reguliere hoor, ik slik nog steeds medicatie bijvoorbeeld, maar ik wilde het graag combineren met andere visies. Ik heb vooral veel EFT gedaan en veel in mijn journal geschreven om mezelf te leren begrijpen en het verdriet te leren loslaten. Heel veel geleerd over voeding, gaan mediteren, meer gaan sporten, veel praten met lotgenoten en mensen die ook spiritueel zijn, filosoferen of diepzinnig denken.. ik heb heel veel gedaan om te staan waar ik vandaag sta! Om een lang verhaal kort te maken: ik ben totaal niet meer bedlegerig, ik heb een belangrijke operatie niet hoeven te doen (tot nu toe althans, maar dat is al een wonder), ik kan weer bijna “normaal” eten (ik kon niks meer eten, wel nog veel medicatie hiervoor), ik zit niet in een rolstoel wat wel had gemoeten én mentaal ben ik heel sterk geworden, bijna hersteld van een angststoornis en nog zoveel meer! 

Hoe ik zorg dat ik verder blijf reizen? Een heel goede vraag! Ik moet toegeven dat ik echt heel veel maanden ‘vast’ heb gezeten, maar ik merk steeds vaker dat er een duidelijk ritme lijkt te zijn: je beseft dat het anders moet, je voelt alsof je vastzit en opeens begin je weer te zien wat je moet doen, je begint weer aan een nieuwe reis, je maakt grote stappen, je leeft een tijdje super gelukkig én je wordt weer getriggerd en wakkergeschud, heel veel te verwerken en je vraagt je af wat het nut eigenlijk van het leven is 🥲 en je begint weer van vooraf aan haha, máár elke keer met veel meer ervaring en elke keer heel je een stukje meer. Ik denk ook dat het ook bij het leven hoort natuurlijk. En om door te gaan is het denk ik extreem belangrijk om naar je intuïtie te luisteren, wat heb je nodig? Ik heb zoveel gehad aan al die zelfhulp en zelfontwikkeling dingen, máár nu voel ik dat het juist tijd is om dat meer los te gaan laten en gewoon mezelf te omarmen, met al mijn imperfecties. Ik vond heel mooi gezegd “healing isn’t becoming the best version of yourself, healing is learning to love the parts of yourself that you thought are unlovable” die zin heeft me echt even wakkergeschud. En ik dans heel veel, ik wil dus weer yoga oppakken en al dat soort dingen, maar voor mij is op dit moment echt die hoofd focus om naar mijn intuïtie te leren luisteren en mezelf volledig te accepteren en lief te hebben zoals ik ben.

Anyways ik kan hier echt uren over praten haha! 

Wat doe jij om hiermee verder te gaan? En wat naast de yoga heb je gedaan om deel te nemen aan deze reis?