The Ineffable Bookworm 24

  • 15 July 2022
  • 4 reacties
  • 275 × bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hallo allemaal! Mijn naam (nickname) binnen de JoinUs community is The Ineffable Bookworm. Het heeft niet echt een superdiepe betekenis, maar het woord ''Ineffable'' komt van Good Omens (Hoge Omens) van Neil Gaiman & Terry Pratchett, wat ik een erg leuk boek en leuke serie vind. De profielfoto is een chibi-achtige Aziraphale met een achtergrond van zijn boekwinkel en een kop met engelenvleugels met daarin warme chocolademelk die ik op Internet vond. Ik ben 24 jaar oud.

 

Ik ben bij deze community terechtgekomen op aanraden van de gemeente en mijn jobcoach, omdat ik vrij veel moeite heb met contact maken als gevolg van indirect pesten in mijn nieuwe buurt nadat ik was verhuisd. Ik had nog nooit van JoinUs gehoord en zit ben nog maar recentelijk (13 juli 2022) bij deze community terecht gekomen dus dit vond ik best wel spannend, mijzelf hier voorstellen. Ik had eerst een aantal vrienden, maar nu helemaal niet meer en voel mij dus best wel eenzaam. Ik zou ontzettend graag een aantal nieuwe vriendschappen willen sluiten.

 

Ik woon nog thuis. Wil natuurlijk uiteindelijk wel op mijzelf gaan wonen.

Vroeger woonde ik in een stad. Woon nu al een goed aantal jaren in een dorp in Harmelen.

 

Ik ging naar school en volgde een opleiding tot onderwijsassistent. Deze heb ik inmiddels sinds dit jaar afgerond. Momenteel ben ik druk op zoek naar een eerste baan en hoop deze gauw te krijgen maar door Corona-vertragingen werd dit mij steeds moeilijker gemaakt.

 

Ik had een dwerghamster genaamd Roxy in 2014. Nu heb ik geen huisdieren. Persoonlijk ben ik meer een kattenmens dan een hondenmens.

 

Mijn guilty pleasure is ongetwijfeld de 'Reckless' / MirrorWorld boekenreeks geschreven door Cornelia Funke lezen. Ik kan er maar geen genoeg van krijgen en wacht op het vijfde en daarnaast ook meteen het laatste deel. Ook Good Omens kijken op Amazon Prime valt onder mijn guilty pleasure.

 

Ik durf niet te zeggen hoeveel tijd ik besteed op sociale media. Dit hou ik niet bij. Wat ik wel kan zeggen is dat dit teveel is op momenten. Mijn Facebook gebruik probeer ik te minderen want na een aantal uur is het wel genoeg geweest. Discord is nog wel te doen, daar ben ik niet ontzettend actief op (tenzij het gaat om de Reckless/MirrorWorld boekenreeks server waar ik in zit, dat is een ander verhaal). Instagram & SnapChat doe ik niet aan. Whatsapp kijk ik ook niet vaak op. Youtube doe ik wel vaak aan als ik naar muziek wil luisteren bijvoorbeeld. Tumblr zit ik ook op; hier post ik over dingen waarin ik geïnteresseerd ben.

 

Mijn favoriete gerecht gaat een moeilijke worden, want ik heb er namelijk meer dan een. Als ik echt zou moeten kiezen zou dit Indonesisch eten zijn (Indonesische gehaktballetjes, Pandan cake, Indonesische spekkoek, zelfgemaakte kroepoek, etc.). Mijn favoriete drankje(s) zijn: warme chocolademelk; liefst met slagroom, 7Up, Sprite, Pepsi Max, bloedsinaasappelsap, sinaasappelaanmaaklimonade. Qua favoriete snack(s) zijn dit: appeltaart, chocoladetaart, Katja apenkoppen of kokkintjes, blauwe Trolly dolfijnen, zure Trolly oogballen, paprikawokkels en Hamkaaschips van Lays, Pandancake, Indonesische spekkoek, zoete popcorn, Dame Blanche, stratciatellaijs en noem maar op. Ik ben een echte zoetekauw.

 

Zelf doe ik niet aan een sport. Wel hou ik van trefbal. Ik ben geen liefhebber van sportprogramma's.

 

Ik ben een enorme boekenworm die voornamelijk veel van Engelse boeken houd maar soms ook weleens Nederlandse boeken leest. Mijn favoriete boeken zijn, om er een paar te noemen:  'Reckless' / The MirrorWorld boekenreeks van Cornelia Funke (origineel in het Duits maar ik lees ze in het Engels), Good Omens van Neil Gaiman & Terry Pratchett, de boeken van J.R.R. Tolkien en The Witcher boekenreeks van Andrzej Sapkowski. Daarnaast lees ik ook nog graag manga zoals Black Butler/Kuroshitsuji, The Legend Of Zelda, Yu-Gi-Oh!, Vampire Knight, Devil's Line.

Betreft anime is dit: Black Butler/Kuroshitsuji, The Devil Is A Part Timer!, Vampire In The Garden, Yu-Gi-Oh!

Verder kijk ik graag naar Netflix. Mijn favoriete Netflix series zijn: Outlander, The Witcher, Lucifer, Ragnarok (de serie, niet de Marvel film) en verschillende anime, maar ook films zoals Howl's Moving Castle en Spirited Away. Ook vind ik Da Vinci's Demons, Poldark en Loki erg leuk (Disney+) en Good Omens (Amazon Prime).

Andere series/films die ik leuk vind zijn onder andere: Tim Burton’s Sjakie & De Chocoladefabriek, The Owl House, Invader Zim, Marvel films (vooral die met SpiderMan of Loki), Gravity Falls, de Sonic films.

Ik hou van gamen; The Legend Of Zelda, The Witcher 3 Wild Hunt, Octopath Traveler, Cuphead, Sonic, Animal Crossing, AmongUs, etc... Animal Crossing en AmongUs vind ik leuk om online te spelen.

Mijn muzieksmaak varieert heel erg; remix, techno, electroswing, dubstep, muziek uit games en/of series, klassieke muziek, covers, accapella, bandmuziek (Imagine Dragons, Panic! At The Disco). Graag luister ik naar muziek in het Engels, niet zo graag naar muziek in het Nederlands.

 

Het eerste wat ik zou doen als ik een loterij win zou zijn:

1. Meer van de wereld verkennen; naar plekken gaan waar ik graag heen zou willen.

2. Veel boekenkasten kopen voor mijn groeiende boekencollectie.

3. Eventueel een studie tot Engels docent tweedegraads volgen op HBO niveau.

4. Mijn ouders in het zonnetje zetten.

 

Bijkomende weetjes over mij:

1. Ik heb mijzelf Engels aangeleerd op zeer jonge leeftijd voordat school hier de kans voor kreeg, waardoor er bij mij niet veel viel aan te leren qua de Engelse taal omdat ik het sterk onder de knie had. Mijn Engels niveau is C1/C2 Bekwaam en mijn passie ligt ook bij de Engelse taal.

2. Ik ben een ‘geboren’ doorzetter en laat mij niet snel uit het veld slaan als ik tegen obstakels aanloop.

3. Ik verzamel graag Funko Pops en schelpen.

4. Wanneer ik iemand ontmoet om vriendschap mee te sluiten, kan ik nogal voorzichtig en verlegen zijn. Zodra ik merk dat er een klik is voel ik mij wat meer op mijn gemak.

5 Ik hoop ooit op een dag te kunnen Cosplayen. Dit wil ik heel graag een keer zelf doen en meemaken.

 

Mijn levensmotto is: ‘Doorzetten gebeurt met vallen en opstaan. Ik zet dapper door, ook al word ik vaak geconfronteerd met obstakels binnen mijn leven.’


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat een mooi en uitgebreid voorstel topic, allereerst welkom! Leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt. Wat voor cosplay zou je willen doen? Ik weet dat @xIXMarcoXIx ook aan cosplay doet.

Badge

Wat een mooi en uitgebreid voorstel topic, allereerst welkom! Leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt. Wat voor cosplay zou je willen doen? Ik weet dat @xIXMarcoXIx ook aan cosplay doet.

Hey! Ja idd, doe ik ook aan, als je tips/ideetjes wil, laat maar weten!

Reputatie 7
Badge +9

Wat een mooi en uitgebreid voorstel topic, allereerst welkom! Leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt. Wat voor cosplay zou je willen doen? Ik weet dat @xIXMarcoXIx ook aan cosplay doet.

Dankjewel @Diego voor het welkom heten op de community.  De cosplay die ik een keer zou willen doen is een cosplay van The Legend Of Zelda, The Witcher of Good Omens bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +9

Wat een mooi en uitgebreid voorstel topic, allereerst welkom! Leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt. Wat voor cosplay zou je willen doen? Ik weet dat @xIXMarcoXIx ook aan cosplay doet.

Hey! Ja idd, doe ik ook aan, als je tips/ideetjes wil, laat maar weten!

Hoi @xIXMarcoXIx ,

Ik heb al benoemd in mijn reactie naar Diego toe van welke fandoms ik bijvoorbeeld ooit een keer een cosplay zou willen doen. Ik weet wat Cosplay is en ben er erg geïnteresseerd in maar heb het nog nooit echt zelf gedaan, heb jij nog tips/ideeën voor mij?