Eline 23 omgeving westland

  • 5 January 2023
  • 16 reacties
  • 362 × bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hallo allemaal,

Ik ben Eline 23 jaar en kom uit het Westland. Ik ben dol op spelletjes, boeken lezen, films/series kijken, lekker uit lunchen/een hapje eten, naar de dierentuin gaan en vast nog wel meer dingen die ik hier vergeet op te schrijven. Ik ben bezig met mijn Pabo opleiding, maar het afronden van de studie valt zwaar.. Ik werk wel al parttime als juf van groep 1.

Ik heb een hele lieve vriend waarmee ik alles kan delen, maar ik mis andere maatjes om gezellig mee te kletsen en eventueel wat mee te ondernemen als je in de buurt woont.

Ik hoop hier leuke contacten op te doen!

Groetjes van Eline


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo allemaal,

Ik ben Eline 23 jaar en kom uit het Westland. Ik ben dol op spelletjes, boeken lezen, films/series kijken, lekker uit lunchen/een hapje eten, naar de dierentuin gaan en vast nog wel meer dingen die ik hier vergeet op te schrijven. Ik ben bezig met mijn Pabo opleiding, maar het afronden van de studie valt zwaar.. Ik werk wel al parttime als juf van groep 1.

Ik heb een hele lieve vriend waarmee ik alles kan delen, maar ik mis andere maatjes om gezellig mee te kletsen en eventueel wat mee te ondernemen als je in de buurt woont.

Ik hoop hier leuke contacten op te doen!

Groetjes van Eline

Hoi Eline,

Leuke hobby's heb je hoor ik al en ontzettend leuk dat je iets doet in het werkveld onderwijs! 😄

Wat vindt je het leukste aan juf zijn binnen groep 1?

Welke boeken en series/films vind je zoal leuk?

Ikzelf woon helaas niet in de buurt maar ik vind het lezen van boeken, films/series kijken en ergens lunchen/lekker eten in het algemeen ook ontzettend leuk om te doen.

Vorig jaar zomer heb ik toevallig de opleiding onderwijsassistent afgerond maar sinds die tijd helaas niet echt een baan kunnen vinden. Ben al sinds mijn afstuderen op zoek naar een baan en hoop vanaf dit jaar wat meer kans te maken erop ook al blijft het vrij pittig.

Stuur me gerust een privéberichtje als je dat wilt, mocht je verder willen kletsen! 😊

 

 

Reputatie 3
Badge +3

@The Ineffable Bookworm 

Hey,

leuk dat je reageert! 

Tot 3 jaar geleden zei ik nooit een aparte groep 1 klas te willen hebben omdat ik dacht niet het geduld ze hebben dat te leren, geen zin had in broekpoepers/-plassers en geen zin te hebben in nieuwe ouders.. Uiteindelijk kom ik daar nu van terug. Ik vind het heerlijk de kids te begeleiden in de eerste stappen op school, ik vind het heerlijk om rustig aan te doen met de kids en hun opmerkingen blijf ik geweldig vinden ;)

Ik ben iemand van de romantische comedy's, soft he haha. Qua films hou ik ookwel van actie of comedy. Politieseries vind ik ook leuk om te kijken. Wat kijk/lees jij graag?

Wat goed, gefeliciteerd met je diploma! Nog geen baan gevonden, hoe kan dat? Komt dat door jezelf of omdat er echt geen baan is? Ik zie genoeg vacatures, weliswaar voor leerkracht, maar ook dat doen veel onderwijsassistentes soms.

Uit welke omgeving kom jij?

Reputatie 7
Badge +9

@The Ineffable Bookworm

Hey,

leuk dat je reageert! 

Tot 3 jaar geleden zei ik nooit een aparte groep 1 klas te willen hebben omdat ik dacht niet het geduld ze hebben dat te leren, geen zin had in broekpoepers/-plassers en geen zin te hebben in nieuwe ouders.. Uiteindelijk kom ik daar nu van terug. Ik vind het heerlijk de kids te begeleiden in de eerste stappen op school, ik vind het heerlijk om rustig aan te doen met de kids en hun opmerkingen blijf ik geweldig vinden ;)

Ik ben iemand van de romantische comedy's, soft he haha. Qua films hou ik ookwel van actie of comedy. Politieseries vind ik ook leuk om te kijken. Wat kijk/lees jij graag?

Wat goed, gefeliciteerd met je diploma! Nog geen baan gevonden, hoe kan dat? Komt dat door jezelf of omdat er echt geen baan is? Ik zie genoeg vacatures, weliswaar voor leerkracht, maar ook dat doen veel onderwijsassistentes soms.

Uit welke omgeving kom jij?

Hey, dankjewel @Eline23 !

Leuk om te horen dat je zo tegen groep 1 aankijkt. Ikzelf sta daar wat anders in en ben nogal onwennig naar groep 1 en 2 toe maar wellicht dat dat in de loop der jaren nog een verandering ziet, wie weet. 😊

Zelf vind ik de groepen 3,4 ontzettend leuk omdat dan het speelse er een klein beetje afgaat en ze gaan wennen aan het schoolse, opdrachten die ze moeten doen, de eerste stappen na het spelenderwijs rekenen die ze maken bijvoorbeeld. Heb ook weleens groep 7 gedaan zo tijdens mijn eerste studiejaar en ik heb zo'n indruk achtergelaten dat die leerlingen van toen mij nog altijd kennen en begroeten wanneer ze langs mijn woonplaats fietsen en ik daar toevallig loop op sommige momenten, zo leuk! Het leukste vind ik nog dat ik kinderen begeleidt en hen zie groeien. Het geeft mij grote voldoening als ik weet dat ik mijn steentje bij heb kunnen dragen aan hun algehele ontwikkeling. Ik weet ze vanwege mijn doorzettingsvermogen ook goed te motiveren en op een positieve manier mee te trekken als er een lesactiviteit gedaan wordt. Zo nauw mogelijk aansluiten op hun belevingswereld is voor mij ook geen probleem. Kijkend naar mezelf moet ik misschien nog wel de balans tussen lief en streng een beetje bijschaven want de ene keer kan ik lief overkomen naar de leerlingen en weer een andere keer is dit voor hun te streng. Ben ondanks dat wel blij dat ik nu stukken steviger in mijn schoenen sta dan toen ik nog een eerstejaars studente onderwijsassistent was.

Aah leuk! Ik ben ook best wel van de comedy.

Wat ik verder graag kijk zijn historische drama's (Outlander), politie-achtige series (in dit geval Lucifer), bovennatuurlijke series (Good Omens, The Sandman, Carnival Row, Ragnarok) en films met actie zoals bijvoorbeeld Marvel film en James Cameron's Avatar.

Dankjewel en nee helaas niet. De meeste vacatures voor onderwijsassistent gaan er altijd zo rond de maand mei eruit. Vorig jaar heb ik die boot gemist vanwege problemen die college mij gaf rondom echt mijn allerlaatste praktijkexamen zo ongeveer middenin de pandemie. Bij de eerste poging met het inleveren van dat examen heb ik een maand moeten wachten voor niks en kreeg ik een onvoldoende (omdat het mij gewoonweg niet goed genoeg was uitgelegd zeg ik heel eerlijk en ik werd beschuldigd van dingen die ik helemaal niet had gedaan zoals een handelingsplan vergeten). Het enige wat ik was vergeten was de mondelinge evaluatie ook schriftelijk vastleggen maar er stond daar niks over in het examen zelf dus ik uiteindelijk naar mijn college gegaan om uitleg te geven betreft mijn examen en waar ik alle geduld verloor en letterlijk en figuurlijk uit mijn plaat ging tegen mijn tijdelijke nieuwe mentor; werkelijk waar ze hadden mij nog nooit zo boos meegemaakt. Ik ben moeilijk boos te maken en wordt wat dat betreft ook niet zo snel boos van mezelf maar toen was ik echt laaiend en gefrustreerd want ik was zo dicht bij mijn diploma en dan vooralsnog tegenslag. Maar na ontzettend goed overleg met mijn college qua het overdoen van dat examen ben ik alsnog geslaagd. Was op het moment van slagen zelfs vergeten mijn telefoon op te nemen haha maar na de voicemail was ik door het dolle heen want ik heb bij deze studie echt keihard moeten knokken om mijn docenten ongelijk te bewijzen (ze dachten namelijk dat ik de opleiding niet aankon vanwege wat er gaande was het eerste studiejaar, maar ik ging door na een best wel zware en pittige periode toen). Dat alles vooral dat laatste met mijn laatste praktijkexamen was de reden waarom ik de boot met vacatures vorig jaar mij miste. Het beoordelen duurde abnormaal lang. In de nasleep daarvan deed ik nog wel ontzettend hard mijn best om vacatures te zoeken en te solliciteren maar ik kreeg afwijzing na afwijzing wat weer leidde tot frustratie en verlies van motivatie. Mijn ouders hebben dit van dichtbij meegemaakt en zaten machteloos met hun handen in het haar, alles op alles zettend om mij, die van nature en normaliter een harde doorzetter is, weer dat ene stukje motivatie te geven omdat ook mijn vader van mening was dat ik geen puf meer had als het ging om knokken. Ik was gewoon op. Het stukje motivatie terugkrijgen lukte na verloop van tijd gelukkig weer. Ik herpakte mijzelf en stuurde de ene na andere sollicitatie eruit op echt alles waar ik maar raakvlakken mee had, al was het iets administratiefs in een onderwijsomgeving.

Voor zover ik heb ervaren als het om onderwijsvacatures gaat, zijn er wat meer docenten/leerkrachtvacatures dan voor onderwijsassistent wat ik nogal opmerkelijk vind gezien het lerarentekort dus daar sta ik nog wel een beetje van te kijken. 🤔

Momenteel is het begin 2023 dus dit jaar zal ik de boot met nieuwe onderwijsvacatures zeker niet missen. Ik hou mijn oren en ogen namelijk nu al, ook al is het januari, open. Ik heb al wat sollicitaties staan voor binnenkort en er nog aardig wat lopen waar ik na de kerstvakantie reactie op terugkrijg.

Ik kom uit de omgeving Midden Nederland om precies te zijn. Mocht je mijn exacte woonplaats willen weten dan stuur ik je een privébericht. 

 

Reputatie 3
Badge +3

Haii @The Ineffable Bookworm ,

Groep 3 en 4 vind ik ook heel leuk hoor, ben nu gewoon een beetje vastgeroest bij de kleuters haha. Jaa dat vd bovenbouwkids die je dan gedag zeggen herken ik, dat heb ik ook gehad bij stages. Kinderen zijn leuke wezens.

Wat een goede kwaliteiten heb jij zeg om in het onderwijs te werken! Hou ze vol!

Je noemt leuke series en films, wel een wat andere smaak dan ik haha.

Jeejtje meid wat een verhaal over je onderwijsreis om het maar zo te noemen. Wat een tegenslagen allemaal…. Wat gek dat je zoveel afgewezen bent en maar weinig vacatures voorbij ziet komen… Ik hoor juist dat veel onderwijsassistentes voor de klas komen te staan… Moet wel zeggen, nu het budget voor coronagelden minder is is er ook minder werk voor onderwijsassistentes omdat er minder budget is.. Heb je de scholen in grotere steden al geprobeerd? Of wil je niet werken op een stadse school? Maar wat goed dat je alle motivatie weer bijeen raapt om het weer een ronde te proberen! Daar kan ik nog veel van leren, ik zit een beetje met mezelf in de knoop...

Reputatie 6
Badge +11

Welkom :) hoeveelste  jaar van de studie zit Je? Pabo lijkt mij een zware studie.

Reputatie 3
Badge +3

Welkom 🙂 hoeveelste  jaar van de studie zit Je? Pabo lijkt mij een zware studie.

Hoi @Nick,

Dankjewel! Ik zit onderhand in jaar 6 van de Pabo, maar moet nog de laatste loodjes. Maar die zijn zwaar😅

Hoe oud ben jij? En waar kom jij vandaan? Wat voor werk/studie doe je? :)

Reputatie 6
Badge +11

Welkom 🙂 hoeveelste  jaar van de studie zit Je? Pabo lijkt mij een zware studie.

Hoi @Nick,

Dankjewel! Ik zit onderhand in jaar 6 van de Pabo, maar moet nog de laatste loodjes. Maar die zijn zwaar😅

Hoe oud ben jij? En waar kom jij vandaan? Wat voor werk/studie doe je? :)

Ik ben 23 en kom uit Zwolliewod (Zwolle). 

 

Waar werk ik :P dat is een hele lastige vraag ik werk in de veiligheid sector. het ene moment loop ik over een bouwplaats om te kijken of het veilig gaat het andere moment  het andere moment doe ik de beveiliging op een  zorg instelling en het andere moment doe ik stads toezicht achtige taken. 

 

Naast mijn werk ben ik nu bezig met een kleine cursus zodra die af  gerond is ga ik de arrestanten zorg doen op het politie bureau. 

Reputatie 3
Badge +3

@Nick okay okay bevalt je baan?

Zo dat is weer heel wat anders toch? Hoe ben je bij die keuze gekomen?

Reputatie 6
Badge +11

@Nick okay okay bevalt je baan?

Zo dat is weer heel wat anders toch? Hoe ben je bij die keuze gekomen?

sorry ik zie nu pas je reactie. 

 

Eigenlijk  een heel lang verhaal. Ik werkte  als centralist op evenementen ik deed de aansturing van EHBO en beveiliging en ambulance op evenementen

 

Toen heb ik eens mijn 06 nummer gegeven aan een beveiligings bedrijf en toen ik het mij niet meer kon herinneren ben ik gevraagd of ik als toezichthouder een klusje er bij wilde doen. Toen tijdje op een school en in een ziekenhuis gewerkt en na 2 jaar ben ik gevraagd of ik niet de overstap wilde maken naar arrestanten zorg bij de politie. Dat aanbod heb ik aangenomen en zit nu dus nog in  de opleiding deze duurt ongeveer 14 cursus dagen. 

 

Welke spellen vind je leuk om te spelen ? 

Reputatie 3
Badge +3

@Nick okay okay bevalt je baan?

Zo dat is weer heel wat anders toch? Hoe ben je bij die keuze gekomen?

sorry ik zie nu pas je reactie. 

 

Eigenlijk  een heel lang verhaal. Ik werkte  als centralist op evenementen ik deed de aansturing van EHBO en beveiliging en ambulance op evenementen

 

Toen heb ik eens mijn 06 nummer gegeven aan een beveiligings bedrijf en toen ik het mij niet meer kon herinneren ben ik gevraagd of ik als toezichthouder een klusje er bij wilde doen. Toen tijdje op een school en in een ziekenhuis gewerkt en na 2 jaar ben ik gevraagd of ik niet de overstap wilde maken naar arrestanten zorg bij de politie. Dat aanbod heb ik aangenomen en zit nu dus nog in  de opleiding deze duurt ongeveer 14 cursus dagen. 

 

Welke spellen vind je leuk om te spelen ? 

@Nick wat een variatie van werk zeg. Wel leuk, ook die nieuwe uitdaging!

 

Qua spellen hou ik van van alles..the mind tot wingspan tot azul tot dominion tot knaster tot catan en ga zo maar door. Hou jij ook van spelletjes?

Reputatie 6
Badge +11

@Nick okay okay bevalt je baan?

Zo dat is weer heel wat anders toch? Hoe ben je bij die keuze gekomen?

sorry ik zie nu pas je reactie. 

 

Eigenlijk  een heel lang verhaal. Ik werkte  als centralist op evenementen ik deed de aansturing van EHBO en beveiliging en ambulance op evenementen

 

Toen heb ik eens mijn 06 nummer gegeven aan een beveiligings bedrijf en toen ik het mij niet meer kon herinneren ben ik gevraagd of ik als toezichthouder een klusje er bij wilde doen. Toen tijdje op een school en in een ziekenhuis gewerkt en na 2 jaar ben ik gevraagd of ik niet de overstap wilde maken naar arrestanten zorg bij de politie. Dat aanbod heb ik aangenomen en zit nu dus nog in  de opleiding deze duurt ongeveer 14 cursus dagen. 

 

Welke spellen vind je leuk om te spelen ? 

@Nick wat een variatie van werk zeg. Wel leuk, ook die nieuwe uitdaging!

 

Qua spellen hou ik van van alles..the mind tot wingspan tot azul tot dominion tot knaster tot catan en ga zo maar door. Hou jij ook van spelletjes?

Ja zeker ik vind het altijd leuk om spellen te spelen :) laast nog online uno  gedaan op de discord. 

En afgelopen weekend samen met @Nik  Naar een  spelletjes dag geweest in Amsterdam. 

Reputatie 4
Badge +3

Hee Eline!

Welkom :)

 

Ik lees dat je veel hobby's hebt, wat voor boeken kwa thema's lees je zoal? En ben je een dierenvriend ;) ? 

Ik kom zelf uit de omgeving Rotterdam, dus niet heel ver van het westland.

Reputatie 3
Badge +3

@Nick okay okay bevalt je baan?

Zo dat is weer heel wat anders toch? Hoe ben je bij die keuze gekomen?

sorry ik zie nu pas je reactie. 

 

Eigenlijk  een heel lang verhaal. Ik werkte  als centralist op evenementen ik deed de aansturing van EHBO en beveiliging en ambulance op evenementen

 

Toen heb ik eens mijn 06 nummer gegeven aan een beveiligings bedrijf en toen ik het mij niet meer kon herinneren ben ik gevraagd of ik als toezichthouder een klusje er bij wilde doen. Toen tijdje op een school en in een ziekenhuis gewerkt en na 2 jaar ben ik gevraagd of ik niet de overstap wilde maken naar arrestanten zorg bij de politie. Dat aanbod heb ik aangenomen en zit nu dus nog in  de opleiding deze duurt ongeveer 14 cursus dagen. 

 

Welke spellen vind je leuk om te spelen ? 

@Nick wat een variatie van werk zeg. Wel leuk, ook die nieuwe uitdaging!

 

Qua spellen hou ik van van alles..the mind tot wingspan tot azul tot dominion tot knaster tot catan en ga zo maar door. Hou jij ook van spelletjes?

Ja zeker ik vind het altijd leuk om spellen te spelen 🙂 laast nog online uno  gedaan op de discord. 

En afgelopen weekend samen met @Nik  Naar een  spelletjes dag geweest in Amsterdam. 

Gezellig! Hoe was de spelletjesdag? Speel je voor de winst of de gezelligheid? @Nick 

Reputatie 3
Badge +3

Hee Eline!

Welkom :)

 

Ik lees dat je veel hobby's hebt, wat voor boeken kwa thema's lees je zoal? En ben je een dierenvriend 😉 ? 

Ik kom zelf uit de omgeving Rotterdam, dus niet heel ver van het westland.

Hai @lies.v ,

Leuk dat je bericht!

Ik hou vd romantische boeken haha. Lees jij ook graag?

Dieren vind ik leuk, maar wil mezelf geen dierenvriend noemen. Jij wel een dierenvriend?

Oh dat is zeker niet ver nee :)

Groetjes!!

Reputatie 6
Badge +11

@Nick okay okay bevalt je baan?

Zo dat is weer heel wat anders toch? Hoe ben je bij die keuze gekomen?

sorry ik zie nu pas je reactie. 

 

Eigenlijk  een heel lang verhaal. Ik werkte  als centralist op evenementen ik deed de aansturing van EHBO en beveiliging en ambulance op evenementen

 

Toen heb ik eens mijn 06 nummer gegeven aan een beveiligings bedrijf en toen ik het mij niet meer kon herinneren ben ik gevraagd of ik als toezichthouder een klusje er bij wilde doen. Toen tijdje op een school en in een ziekenhuis gewerkt en na 2 jaar ben ik gevraagd of ik niet de overstap wilde maken naar arrestanten zorg bij de politie. Dat aanbod heb ik aangenomen en zit nu dus nog in  de opleiding deze duurt ongeveer 14 cursus dagen. 

 

Welke spellen vind je leuk om te spelen ? 

@Nick wat een variatie van werk zeg. Wel leuk, ook die nieuwe uitdaging!

 

Qua spellen hou ik van van alles..the mind tot wingspan tot azul tot dominion tot knaster tot catan en ga zo maar door. Hou jij ook van spelletjes?

Ja zeker ik vind het altijd leuk om spellen te spelen 🙂 laast nog online uno  gedaan op de discord. 

En afgelopen weekend samen met @Nik  Naar een  spelletjes dag geweest in Amsterdam. 

Gezellig! Hoe was de spelletjesdag? Speel je voor de winst of de gezelligheid? @Nick 

Was een zeer geschikte dag voor herhaling vatbaar:) volgende keer hopelijk met meer mensen van join us.

ik speel voornamelijk voor de fun. Gewoon even een leuke groeps activiteit 

 

Ben jij een fanatieke speler ? 

Reputatie 3
Badge +3

@Nick okay okay bevalt je baan?

Zo dat is weer heel wat anders toch? Hoe ben je bij die keuze gekomen?

sorry ik zie nu pas je reactie. 

 

Eigenlijk  een heel lang verhaal. Ik werkte  als centralist op evenementen ik deed de aansturing van EHBO en beveiliging en ambulance op evenementen

 

Toen heb ik eens mijn 06 nummer gegeven aan een beveiligings bedrijf en toen ik het mij niet meer kon herinneren ben ik gevraagd of ik als toezichthouder een klusje er bij wilde doen. Toen tijdje op een school en in een ziekenhuis gewerkt en na 2 jaar ben ik gevraagd of ik niet de overstap wilde maken naar arrestanten zorg bij de politie. Dat aanbod heb ik aangenomen en zit nu dus nog in  de opleiding deze duurt ongeveer 14 cursus dagen. 

 

Welke spellen vind je leuk om te spelen ? 

@Nick wat een variatie van werk zeg. Wel leuk, ook die nieuwe uitdaging!

 

Qua spellen hou ik van van alles..the mind tot wingspan tot azul tot dominion tot knaster tot catan en ga zo maar door. Hou jij ook van spelletjes?

Ja zeker ik vind het altijd leuk om spellen te spelen 🙂 laast nog online uno  gedaan op de discord. 

En afgelopen weekend samen met @Nik  Naar een  spelletjes dag geweest in Amsterdam. 

Gezellig! Hoe was de spelletjesdag? Speel je voor de winst of de gezelligheid? @Nick 

Was een zeer geschikte dag voor herhaling vatbaar:) volgende keer hopelijk met meer mensen van join us.

ik speel voornamelijk voor de fun. Gewoon even een leuke groeps activiteit 

 

Ben jij een fanatieke speler ? 

Leuk!! Jaa zeker fanatiek haha, maar kan soms ookwel tegen mijn verlies maar niet altijd even goed😅