Charley 20 even voorstellen

  • 20 June 2022
  • 14 reacties
  • 329 × bekeken

Reputatie 5
Badge +7

Heee, ik ben Charley. Ik ben 20 jaar (21 in augustus) en woon nog bij mijn ouders (wat voor het merendeel in Delft is en af en toe in Rotterdam). 

 

Ik studeer linguistics aan de universiteit van Leiden, wat niet talen leren is, maar een heel stuk breder dan dat. Nou, vind ik nieuwe talen leren wel leuk, maar dat is niet wat ik studeer 😂

 

Qua hobby's is er best veel dat ik leuk vind om te doen. Ik hou van zingen, fotoshoppen, lezen, netflix kijken, nieuwe talen leren, mijn stamboom bijwerken en er zijn vast nog wel dingen die ik vergeet haha 

 

Ik ben deze community tegengekomen via een aflevering van Beau. 

 

Anyways, genoeg over mij, vertel me wat over jullie! 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

14 reacties

Hallo Charley,

 

Welkom bij Join us Community. Erg interessante hobby’s heb je, vooral je stamboom uitzoeken of bijwerken! Zou je de opleiding wat meer kunnen toelichten wat het precies inhoudt? Ik ben erg benieuwd!

 

Anyway, als je wilt kan je altijd een privé bericht sturen om te chatten.

 

-Kyrill

Reputatie 5
Badge +7

Hahaha ik ben het helemaal vergeten, maar ik hou ook van hockey lol. Ik heb jarenlang bij Ring Pass Delft gekeept en keep nu sinds een jaar bij Thor in Leiden. 

Reputatie 5
Badge +7

Hallo Charley,

 

Welkom bij Join us Community. Erg interessante hobby’s heb je, vooral je stamboom uitzoeken of bijwerken! Zou je de opleiding wat meer kunnen toelichten wat het precies inhoudt? Ik ben erg benieuwd!

 

Anyway, als je wilt kan je altijd een privé bericht sturen om te chatten.

 

-Kyrill

Dankje!

 

In Leiden is taalwetenschap, of linguistics, onderverdeeld in 4 tracks. Het eerste jaar krijg je dan basiskennis van alle vier de tracks, en na het eerste jaar moet je kiezen welke track je wilt volgen. 

De eerste track, en overigens de enige Nederlandse track, is Taal en Communicatie. Hierbij draait het vooral om, bijvoorbeeld, dialecten, implicaties, semantiek, e.d. 

De tweede track is Cognitive Linguistics, waarbij het simpel gezegd gaat om taal in het brein. Dus taalverwerving, hoe kinderen talen leren, e.d. 

De derde track is Comparative Linguistics, waarbij er onderzocht wordt naar de proto-taal. Dus dan worden de dochtertalen met elkaar vergeleken om zo een hypothesis van een eerdere, gemeenschappelijke variant te construeren. 

De vierde en laatste track, en ook de track die ik volg, is Descriptive Linguistics, waarbij kleine talen die op uitsterven liggen worden geanalyseerd en beschreven om zo het uitsterven van de taal te kunnen voorkomen. 

 

Als je nog meer vragen hebt over de studie, of iets anders, hoor ik het graag :)) 

Yo, heel interessant dit! Er zit dus ook wat taal geschiedenis in en hoe een taal tot stand is gekomen (wellicht een onderdeel?) en verder een stukje biologie van hoe men een taal leert kennen. Gaaf! Je klinkt overigens wel redelijk gepassioneerd over je opleiding haha.

 

Leuk dat je aan hockey doet. Het is immers ook een sport die ik de laatste tijd wel tof vindt om te doen, helaas wel de duurste sport :(

Reputatie 4
Badge +6

Hey welkom, Wat kijk je vooral op netflix?

 

Veel plezier hier

Reputatie 5
Badge +7

Yo, heel interessant dit! Er zit dus ook wat taal geschiedenis in en hoe een taal tot stand is gekomen (wellicht een onderdeel?) en verder een stukje biologie van hoe men een taal leert kennen. Gaaf! Je klinkt overigens wel redelijk gepassioneerd over je opleiding haha.

 

Leuk dat je aan hockey doet. Het is immers ook een sport die ik de laatste tijd wel tof vindt om te doen, helaas wel de duurste sport :(

Jaa, zeker, anders was ik allang gestopt met de opleiding 😂 

Ahh ja, dat zeker, helaas.. als je nog student bent, zou ik zeggen probeer wat studenten sportverenigingen, die zijn waarschijnlijk een stuk goedkoper voor die arme studentjes haha maar zo niet, dan is het lastig. Het zal misschien nog liggen aan de club hoeveel je moet betalen. 

Reputatie 5
Badge +7

Hey welkom, Wat kijk je vooral op netflix?

 

Veel plezier hier

Heee! Oh zo veel, joh 😂

Van series als Lucifer, Once Upon a Time en The Originals naar series als Gilmore Girls, Glee en Modern Family naar Love on the Spectrum, Floor is Lava, The Circle. Mijn smaak is dus wel redelijk breed. 

Wat kijk jij vooral op Netflix? Of op andere streaming services? 

Reputatie 4
Badge +6

Hey welkom, Wat kijk je vooral op netflix?

 

Veel plezier hier

Heee! Oh zo veel, joh 😂

Van series als Lucifer, Once Upon a Time en The Originals naar series als Gilmore Girls, Glee en Modern Family naar Love on the Spectrum, Floor is Lava, The Circle. Mijn smaak is dus wel redelijk breed. 

Wat kijk jij vooral op Netflix? Of op andere streaming services? 

Ik ben niet echt een serie type, maar ik kijk vooral horror films.

Maar horror series zoals The slasher, The purge heb ik wel is gezien.

Reputatie 5
Badge +7

Hey welkom, Wat kijk je vooral op netflix?

 

Veel plezier hier

Heee! Oh zo veel, joh 😂

Van series als Lucifer, Once Upon a Time en The Originals naar series als Gilmore Girls, Glee en Modern Family naar Love on the Spectrum, Floor is Lava, The Circle. Mijn smaak is dus wel redelijk breed. 

Wat kijk jij vooral op Netflix? Of op andere streaming services? 

Ik ben niet echt een serie type, maar ik kijk vooral horror films.

Maar horror series zoals The slasher, The purge heb ik wel is gezien.

Oh woww, die hoor ik niet vaak, dat mensen van horror films houden! Wat trekt je dan tot dit soort films aan? Het spannende gevoel, of is er nog iets anders? 

Kijk je dan ook een serie als American Horror Story of is dat niets voor jou? 

Yo, heel interessant dit! Er zit dus ook wat taal geschiedenis in en hoe een taal tot stand is gekomen (wellicht een onderdeel?) en verder een stukje biologie van hoe men een taal leert kennen. Gaaf! Je klinkt overigens wel redelijk gepassioneerd over je opleiding haha.

 

Leuk dat je aan hockey doet. Het is immers ook een sport die ik de laatste tijd wel tof vindt om te doen, helaas wel de duurste sport :(

Jaa, zeker, anders was ik allang gestopt met de opleiding 😂 

Ahh ja, dat zeker, helaas.. als je nog student bent, zou ik zeggen probeer wat studenten sportverenigingen, die zijn waarschijnlijk een stuk goedkoper voor die arme studentjes haha maar zo niet, dan is het lastig. Het zal misschien nog liggen aan de club hoeveel je moet betalen. 

Goeie suggestie, volgend jaar hopelijk als ik ga studeren. Over series/films gesproken, ik ben net klaar met het kijken van The Last Kingdom. Echt een goede serie, goede story line. Er zijn ook natuurlijk veel meer series/flims die ik kijk of heb gekeken.

Reputatie 4
Badge +6

Hey welkom, Wat kijk je vooral op netflix?

 

Veel plezier hier

Heee! Oh zo veel, joh 😂

Van series als Lucifer, Once Upon a Time en The Originals naar series als Gilmore Girls, Glee en Modern Family naar Love on the Spectrum, Floor is Lava, The Circle. Mijn smaak is dus wel redelijk breed. 

Wat kijk jij vooral op Netflix? Of op andere streaming services? 

Ik ben niet echt een serie type, maar ik kijk vooral horror films.

Maar horror series zoals The slasher, The purge heb ik wel is gezien.

Oh woww, die hoor ik niet vaak, dat mensen van horror films houden! Wat trekt je dan tot dit soort films aan? Het spannende gevoel, of is er nog iets anders? 

Kijk je dan ook een serie als American Horror Story of is dat niets voor jou? 

Ja klinkt raar, maar ik ga goed op geesten.. hoe bloedriger hoe beter, ik hou van de angst ofzo.. geen idee eigenlijk.

 

 

En American Horror Story hoor ik veel over, maybe als er weer een lockdown maar ff bingwachten

Hey welkom, Wat kijk je vooral op netflix?

 

Veel plezier hier

Heee! Oh zo veel, joh 😂

Van series als Lucifer, Once Upon a Time en The Originals naar series als Gilmore Girls, Glee en Modern Family naar Love on the Spectrum, Floor is Lava, The Circle. Mijn smaak is dus wel redelijk breed. 

Wat kijk jij vooral op Netflix? Of op andere streaming services? 

Ik ben niet echt een serie type, maar ik kijk vooral horror films.

Maar horror series zoals The slasher, The purge heb ik wel is gezien.

Oh woww, die hoor ik niet vaak, dat mensen van horror films houden! Wat trekt je dan tot dit soort films aan? Het spannende gevoel, of is er nog iets anders? 

Kijk je dan ook een serie als American Horror Story of is dat niets voor jou? 

Ja klinkt raar, maar ik ga goed op geesten.. hoe bloedriger hoe beter, ik hou van de angst ofzo.. geen idee eigenlijk.

 

 

En American Horror Story hoor ik veel over, maybe als er weer een lockdown maar ff bingwachten

Klinkt alsof je goed met angst kan om gaan xD (is een goede eigenschap btw)

Reputatie 4
Badge +6

Hey welkom, Wat kijk je vooral op netflix?

 

Veel plezier hier

Heee! Oh zo veel, joh 😂

Van series als Lucifer, Once Upon a Time en The Originals naar series als Gilmore Girls, Glee en Modern Family naar Love on the Spectrum, Floor is Lava, The Circle. Mijn smaak is dus wel redelijk breed. 

Wat kijk jij vooral op Netflix? Of op andere streaming services? 

Ik ben niet echt een serie type, maar ik kijk vooral horror films.

Maar horror series zoals The slasher, The purge heb ik wel is gezien.

Oh woww, die hoor ik niet vaak, dat mensen van horror films houden! Wat trekt je dan tot dit soort films aan? Het spannende gevoel, of is er nog iets anders? 

Kijk je dan ook een serie als American Horror Story of is dat niets voor jou? 

Ja klinkt raar, maar ik ga goed op geesten.. hoe bloedriger hoe beter, ik hou van de angst ofzo.. geen idee eigenlijk.

 

 

En American Horror Story hoor ik veel over, maybe als er weer een lockdown maar ff bingwachten

Klinkt alsof je goed met angst kan om gaan xD

Nou met horror films wel..

Maar in het echt heb ik wel me dingetjes, heb autisme en ADD waardoor ik voor vele dingen een angst heb. Je ziet mij niet op een hoge lader stappen, en sociale contacten vind ik ook eng

Badge

Hi Charlie, I admire your interest in learning languages. I am also interested. I can help you learn Arabic.