A new player has joined the game

  • 9 January 2023
  • 21 reacties
  • 189 × bekeken

Badge

Hi,

 

Sinds ik hier nieuw ben zal ik me even voorstellen. Ik ben Maarten, 24 jaar en woon ergens in Noord-Holland 😉. Ik ben de laatste jaren steeds meer online gaan leven en ben daarom op zoek naar nieuwe contacten in het echte leven.

Ik werk bij een bedrijf als webdeveloper en hou me daarnaast bezig met lezen, gamen, series kijken, anime en manga. Ik lees zowel Nederlands als Engelstalig en dan vooral detectives, fantasy of geschiedenis. Maar de laatste tijd lees ik vooral manga. Ik ben best wel geïnteresseerd in geschiedenis, sinds een tijd is de late Romeinse republiek/vroege Romeinse keizerrijk m'n favoriete tijdsperiode.

 

Dus als je wilt praten over games, anime/manga, het aanraden van een podcast, waarom nieuw framework het beste ooit is, of gewoon iets willekeurigs. Schroom niet om een berichtje te sturen


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

21 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Maarten, welkom!

 

Leuk dat je jezelf even hebt voorgesteld! Ik vind het zelf ook altijd erg leuk om te lezen over de geschiedenis en naar musea te gaan. Hoe komt het dat je ineens een fascinatie hebt voor de Romeinse tijd? Bij mij is dat ontstaan omdat mijn vader mijn broer en ik altijd meenam naar allerlei musea, dus dat is er al vroeg ingekomen haha.

Ik kom zelf niet bepaald uit de buurt. hopelijk vind je hier nog wat mensen die iets meer uit jouw omgeving komen!

Badge

Hi @Justino0000 ,

 

Ik ben van jongs af aan ook veel naar musea geweest als ik bij m'n opa en oma bleef logeren of op vakantie met m'n ouders. Dus als jongen was ik altijd al geïnteresseerd in de middeleeuwen want ridders zijn gewoon harstikke cool voor een jonge jongen.

De interesse voor de Romeinse tijd komt vooral door een podcast die ik toevallig tegen kwam op Spotify: The History of Rome door Mike Duncan. Ik heb daarmee heel veel geleerd en zijn manier van vertellen vind ik ook heel leuk. Heb daarna z'n boek The storm before the the storm gekocht die wat dieper in gaat op waarom de republiek ten onder ging.

Ben nu bezig met z'n tweede podcast: Revolutions. Die, zoals de titel al zegt, gaat over de verschillende grote revoluties. Beginnende met de Engelse revolutie en het eindigt met de Russische revoluties.

Dus heb jij een favoriete geschiedenis tijdperk? En heb je misschien nog geschiedenis boeken die je zou aanraden?

Reputatie 7
Badge +12

Welkom, leuk dat je je voorstelt! Wat voor games speel je zoal?

Badge

@Diego Ik speel vooral op PC en vooral MMORPG's zoals Final Fantasy 14 en World of Warcraft. Daarnaast ben ik ook aardig fan van de Batman Arkham serie, Age of Empires, LEGO Star Wars, Minecraft en Skyrim. Maar de meeste tijd zit toch wel in WoW en FF14.

Ik heb daarnaast ook een Switch, maar ik moet daar echt veel meer mee doen 😅

Badge

@Justino0000 ik ben van jongs af aan veel naar musea geweest als ik bij m'n opa en oma bleef logeren of als ik op vakantie was met m'n ouders. En heb daardoor altijd al een interesse in geschiedenis gehad. Vroeger vond ik de middeleeuwen hartstikke interessant vanwege de ridders en kastelen. Voor een kleine jongen zijn die dingen gewoon heel cool.

De interesse voor de Romeinse tijd komt door een podcast die ik toevallig een keer tegen kwam op Spotify: The History of Rome door Mike Duncan. Tot dan wist ik niet heel veel details van de periode en was ik vooral bekend met Julius Caesar en de dingen die je leest/ziet met Asterix en Obelix  😅. Ik heb door die podcast heel veel geleerd en ik vond de manier waarop hij het vertelde en uitlegde ook heel goed. Ik heb daarna ook z'n boek gekocht: The storm before the storm, die gaat wat dieper in op de periode voordat de republiek ten onder ging. 

Ik ben daarna begonnen met z'n tweede podcast: Revolutions. Die gaat over de grotere revoluties van de Engelse revolutie in de 1688 t/m de Russische revoluties in de 20ste eeuw. Hij heeft ook een tweede boek geschreven over de Marquis de La Fayette. Maar ik ben nog niet heel ver met dat boek.

Reputatie 7
Badge +12

@DiegoIk speel vooral op PC en vooral MMORPG's zoals Final Fantasy 14 en World of Warcraft. Daarnaast ben ik ook aardig fan van de Batman Arkham serie, Age of Empires, LEGO Star Wars, Minecraft en Skyrim. Maar de meeste tijd zit toch wel in WoW en FF14.

Ik heb daarnaast ook een Switch, maar ik moet daar echt veel meer mee doen 😅

Dat de Switch uit eindelijk gaat verstoffen hoor je echt vaak, jammer eigenlijk. Mooi lijstje aan games!

Badge

@Diego zeker jammer, moet het toch wat vaker oppakken ipv gamen op m'n PC. Wat voor games speel jij zoal? En heb je misschien wat aanraders voor de Switch?

Hoi @IcemanHHW,

Ik lees LEGO Star Wars en ik ben verkocht!

Heb je de nieuwste al uitgespeeld en hoeveel heb je hiervan kunnen genieten? Ik ben zelf ook een fan van de lego games en zeker Star Wars! :)

Badge

@Mees ik heb de nieuwste nog niet uitgespeeld. Heb jij hem wel al uit gespeeld? Ik heb de originele trilogie al af en ben nu ergens in episode 2. Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik het heb opgestart. Persoonlijk vind ik het zelf wat minder dan The Complete Saga qua level design maar de open wereld ziet er wel hartstikke goed uit!

@IcemanHHW Ik heb hem nog niet 100% uitgespeeld, maar wel door het verhaal heen en mondjesmaat de wereld aan het completen. Ik ben het trouwens volledig met je eens, de werelden en visuals zien er fantastisch uit maar het design van de levels op zichzelf valt best tegen, ik heb het idee dat er veel meer focus is op de actie elementen (die al snel repetitief zijn) dan op het oplossen van puzzels zoals in de vorige games, ik vond de balans altijd erg goed maar dat is bij deze wel minder. Het kan ook gewoon zijn dat ik nu ouder ben en de puzzels minder uitdagend of opvallend zijn geworden, maar vanuit een objectief design perspectief is de balans wel anders.

Badge

@Mees ik heb ook het idee dat de focus nu meer op de actie elementen en de open wereld lag dan de levels zelf. Het verbaasde me soms hoe snel je door de levels heen gaat. Toen ik met Episode 1 begon viel het helemaal op toen ik het ging vergelijken met de originele LEGO Star Wars (m'n allereerste Lego game ooit!). De aankomst op Naboo bijvoorbeeld. Van een heel level om bij de Gungans te komen en nu was het een paar minuten en duiken maar.

Maar daarnaast ben ik ook uren bezig geweest in Mos Eisley om alle special bricks te verzamelen die toen te verzamelen waren xD.

Reputatie 6
Badge +11

Hey Maarten:) 

 

Welkom:)  Waar komt jou gebruikers naam eigenlijk vandaan? Ik moet direct aan de wim hof methode denken 

Badge

@Nick ik ben niet bekend met de wim hof methode maar daar heeft het niks mee te maken. Ik heb deze gebruikersnaam sinds ik 11 jaar ben. Iemand van de basisschool hield toen een LAN party voor z'n kinderfeestje waar we Battlefield 2 zouden spelen. Dus ik ging met m'n vader oefenen. Ik had alleen nog een gebruikersnaam nodig. Iceman vond ik goed klinken, wist ik veel dat het ook een karakter van X-Men was, maar er zijn natuurlijk meerdere Iceman's. Dus werd het IcemanHHW, waar de HHW een afkorting is van de plaats waar ik woon. En heb die sinds toen veel gebruikt. Maar ik kort het soms ook af voor Ice omdat dat voor mensen online makkelijker is uit te spreken.

Reputatie 7
Badge +12

@Diegozeker jammer, moet het toch wat vaker oppakken ipv gamen op m'n PC. Wat voor games speel jij zoal? En heb je misschien wat aanraders voor de Switch?

Zelf speel ik op Xbox en hier speel ik echt van alles op, vooral Assassins Creed, Fortnite en zo nu en dan wat games met online vrienden. 

 

Echt tips voor de Switch geen idee, heb je Animal crossing? Deze is meestal enorm populair 

Badge

@Diego welke AC is je favoriet? Zelf was AC Odyssey m'n eerste AC maar ben een beetje afgehaakt toen alles met Pythagoras voorbij kwam.

Animal Crossing heb ik niet nee, misschien is dat wel wat ja. Wat online vrienden hebben die wel en sommige van hun zijn er nog aardig actief in.

Reputatie 2
Badge +2

Hey Maarten,

 

Met welk(e) framework(s) werk je?

Badge

@Waldo het bedrijf waar ik werk maakt maatwerk thema's voor WordPress. Hier wordt Bootstrap, Webpack en WP Bakery voor gebruikt. Meestal worden daarvoor custom componenten gebouwd en wanneer het nodig is ook custom plugins.

Ik heb ook wat ervaring met Laravel door m'n vorige baan. Wil daar zelf ook nog wat mee doen maar ik moet eerst kijken of het tegenwoordig makkelijk op Windows draait.

 

Met wat voor frameworks ben jij bekend?

Reputatie 2
Badge +2

Ah cool, ben wel bekend met wp bakery etc want werk zelf als freelancer ook veel met WordPress. Door mijn eerste bijbaantje heb ik geleerd om plugins te bouwen voor WordPress. Daarna ben ik gaan werken bij een bedrijf dat gebruik maakt van Symfony (dat is wel vergelijkbaar met Laravel). Ben daarmee gestopt omdat ik niet meer met PHP wil werken.

Nu werk ik als frontend developer en voornamelijk met Vue. Komt af en toe nog een beetje backend bij kijken in Ruby on Rails.

Volgens mij kun je tegenwoordig wel makkelijk draaien op windows, maar weet het niet zeker. Werk zelf op een macbook of op linux.

 

Vanalles wat dus, maar vind zelf Vue en Flutter heel nice om mee te werken.

Badge

@Waldo  heb bij m'n vorige baan een hele kleine blik gehad op Vue omdat dat als frontend werd gebruikt in al hun projecten. Ruby on Rails ken ik ook wel door een stage, maar kreeg Linux nooit echt goed werkend op m'n laptop dus daar nooit veel mee gedaan.

Kan wel snappen dat je niet meer met PHP wilt werken, ben deze week bezig om fatal errors op te lossen in een paar oude websites zodat ze geupgrade kunnen worden naar PHP 8.2. En het verbaast me hoeveel PHP en WP functies niet meer ondersteund worden.

Wat heeft jou specifiek voor Vue gekozen?

Reputatie 2
Badge +2

Haha ja zo herkenbaar. Heb ook zo vaak problemen met oude wordpress websites met het upgraden van PHP versies.

Bij het vorige bedrijf waar ik werkte heb ik onderzoek gedaan naar bekende js frameworks (Angular, Vue en React) en daarbij heb ik gekeken naar wat het best bij dat bedrijf gebruikt kon worden qua mogelijkheden en learning curve bijvoorbeeld. Daar kwam toen Vue uit. Het bedrijf waar ik nu werk gebruikten ze al Vue dus dat kwam goed uit dat ik daar al wat kennis in had opgedaan.

React vond ik niet fijn werken en Angular opzich wel maar is vrij moeilijk om mee te beginnen.

Badge

@Waldo mooi dat je Vue makkelijk kon oppakken. De kleine blik die ik op Vue had gaf mij de indruk dat het niet zo makkelijk was. Maar dat kwam waarschijnlijk meer omdat het in combinatie met Laravel werd gebruikt en de componenten die gebouwd waren een beetje complex in elkaar zaten.

React en Angular ken ik wel qua naam maar heb daar nog nooit iets mee gedaan. En als Vue makkelijk is op te pakken denk ik dat ik sneller daar mee zou beginnen dan de andere twee.