Samen The Passion live kijken op 14 april

  • 29 March 2022
  • 0 reacties
  • 135 × bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Samenkomen dat hebben we lang moeten missen! Na al die lockdowns en jaren van 1,5 meter afstand, mondkapjes, winkels dicht, thuis werken kunnen we ein-del-lijk zeggen dat leuke dingen buiten huis weer mogelijk zijn. GOED NIEUWS: De Move Community heeft het Icoon theater in Amersfoort afgehuurd om gezamenlijk op het grote doek The passion te gaan kijken!

Jongeren hebben door de coronamaatregelen te maken gekregen met eenzaamheid, somberheid en angst. Daarom staan in deze bijzondere editie van de processie de ervaringen en belevenissen van jonge mensen centraal.” (Bron kro-ncrv)

Dat het thema en het samen komen klinkt mij zo mooi in de oren en het bruggetje naar de Join Us community snel was gemaakt. Daarom schrijf ik dit topic. Maar wat is de move community? En wat houdt The passion in? Waarom zouden we dit samen gaan kijken? 

 

THE PASSION

The passion is een bijzonder evenement waar het lijden en sterven (het paasverhaal) van Jezus christus wordt verteld. Een live geacteerd verhaal met moderne muziek en nog veel meer. De acteurs vertellen en zingen dit op een indringende manier. Het wordt sinds 2011 uitgezonden op witte donderdag en is steeds in een andere stad, dit jaar in Doetinchem. Ook zijn er elk jaar zijn er nieuwe acteurs en technieken die worden toegepast. Er worden populaire nummers verwerkt in het verhaal. Afgelopen jaar hadden ze het nummer Human vertaal naar het Nederlands. 

Daarnaast wordt er door de stad met een lichtgevend kruis gelopen. Dit kruis weeg rond de 252 kilo en is 6 meter lang. Je kan je ook aanmelden om het kruis te dragen. Tijden de live uitzending worden mensen die het kruis dragen geïnterviewd.  

 

https://youtu.be/2QvqSDK8vzg

 

Zeer indrukwekkend en zeker waard om naar te kijken ook als je niet gelovig bent is het een aanrader. The passion wordt door plus min 3 miljoen mensen bekeken. Het kan dus best zijn dat je er al eens van gehoord hebt. Ben je een (trouwe) jaarlijkse kijker? Laat het weten in de reacties! 

 

MOVE COMUNITY

Ik heb mij vaak geschaamd dat ik gelovig ben en soms doe ik dat nog steeds. Er licht best een taboe op voor mijn gevoel. Door er over te praten kunnen we elkaar beter begrijpen.

The move community heb ik gevonden via Instagram. Ik kwam bijzonder video’s tegen en veel dingen die mij raken. Er was een moment dat ik een filmpje zag die ik wilde delen. Eigenlijk durfde ik dat nooit. Op dat moment dacht ik;

“I don’t care anymore” en deelde het met een groot rood hard in mijn Instagram story. Vanaf dat moment ben ik opener geworden en deel ik makkelijker dat ik geloof. Steeds vaker kwam ik filmpjes tegen die mij raakten en raakte ik meer verbonden. Soms laat ik het meer los als ik daar behoede aan heb. Diep van binnen is het altijd bij mij en pak ik zo af en toe de bijbel erbij.

 

LIVE KIJKEN IN AMERSFOORT 

Door the Move community kunnen we samen in het Icoon theater Amersfoort kijken naar the pasion. Daarnaast is het ook nog eens GRATIS en kan jij mogelijk nieuwe vrienden maken. Ook is het goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Klinkt dit leuk? Of heb je al kaartjes? Laat het weten in de reacties! Wie weet kunnen we iets anders leuk ervoor doen!

 

Als je nog geen kaartje heb je kan ze hier bestellen!

 

Misschien tot ziens in Amersfoort?

 

Proverbs. 18:24

“There are ‘friends’ who destroy each other, but a real friend sticks closer than a brother.”

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.