Deel je succesrecept!

  • 16 January 2022
  • 7 reacties
  • 116 × bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hallo allemaal!

 

Het leek mij wel leuk om een topic te maken waarbij we succesrecepten kunnen delen met elkaar en vervolgens lekker te maken en eten natuurlijk 😁 Kan natuurlijk ook een recept zijn van iemand anders (boek, site, etc.) waar je gek van bent. Ik ben benieuwd! 

 

Een recept waar ik altijd mee scoor is pasta tonijn. Pasta koken en dan een saus maken van paprika, courgette, ui, een blikje tonijn, een potje rode pesto en wat crème fraiche... 👌🏼 Altijd goed


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heyy  dxmy

 

Wat een leuk idee voor deze topic. Ik werk als kok dus heb er wel een paar denk ik 🤣. Klinkt als een goede pasta. Misschien x leuk om zelf rode peste te maken kan je helemaal je eigen draai er aan geven. 

 

Ik heb niet echt een succesrecept maar met bbq valt altijd wel in de smaak of als ik Grieks maak. 

 

 

Super goed idee!! :blush: Ik vind een rondje door de Mc Drive op z'n tijd wel erg lekker, maar met dit recept kan je de Mc Donalds gewoon naar je huis halen! :fries: Dus deze is voor de Mc Donalds lovers: de Big Mac Quesadilla:hamburger: Met het onderstaande filmpje kan je het recept super makkelijk namaken! 

https://youtu.be/i-N1GmYGti0

Reputatie 4
Badge +3

@Thomas.22 Oeeh zelf eens rode pesto maken, goed idee! Ga ik eens onderzoek naar doen. Groene pesto lukt wel, maar rode pesto heb ik nog ooit geprobeerd :smile:

 

@Anou Oh wat een goeie! Een rondje Mc Drive is inderdaad niet verkeerd, maar de Mc in huis halen… ook niet vervelend :joy:

Reputatie 2
Badge +1

@Thomas.22 Oeeh zelf eens rode pesto maken, goed idee! Ga ik eens onderzoek naar doen. Groene pesto lukt wel, maar rode pesto heb ik nog ooit geprobeerd :smile:

 

@Anou Oh wat een goeie! Een rondje Mc Drive is inderdaad niet verkeerd, maar de Mc in huis halen… ook niet vervelend :joy:

 Zo kan je lekker zelf je eigen smaak er aan geven.  Als je van pittig houd is een rode Peper altijd wel lekker 

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben dus meer van het bakken dan van het koken en heb een paar succesrecepten.

Mijn favoriet: bastogneparfait-taart (ijstaart)
 

Bastogneparfaittaart a 12 personen

​​​​​Ingrediënten

Parfait
• 80 gram eierdooiers (liefst gepasteuriseerd) 
• 90 gram hele eieren (liefst gepasteuriseerd)
• 200 gram suiker
• 5 dl slagroom (ongezoet)
• 10 bastogne koeken
 

Bodem
• 175 gram boter
• 1,5 doos bastogne koeken
 

Karamelsaus
• 100 gram suiker
• 2 dl koksroom
 

👩‍🍳 BEREIDINGSWIJZE
Bodem
Pak 1,5 door bastogne koeken en maal deze heel fijn in een blender. Doe 175 gram boter in een schaaltje en maak deze zacht in de magnetron. Meng de bastogne koeken en boter in een kom en maak de bodem in de taartvorm. Druk deze voorzichtig aan met een lepel. Het kan zijn dat deze wat vettig oogt, bewaar deze dan even in de vriezer. Heb je het idee dat je te weinig hebt? Maak dan nog een beetje bodem met boter en koeken. 
 

Bastogneparfait
Verwarm de oven voor op ongeveer 40 graden (de 'koudste' stand). Klop de slagroom op totdat deze de dikte van yoghurt heeft. Doe de eidooiers, de hele eieren en de suiker in een hittebestendige kom en verwarm deze tot een temperatuur van 37 graden Celsius (ik verwarm de oven dus en laat deze hierin staan tot temperatuur). Klop het geheel vervolgens koud in een keukenmachine tot een luchtige massa en schep deze door de slagroom. Verkruimel ± 8 van de bastogne koeken en spatel door het mengsel. Verdeel de parfait tot slot over een taartvorm of bakblik en zet deze enkele uren in de diepvries. 
 

Karamelsaus
Doe suiker in een pannetje en verwarm totdat deze gekarameliseerd is. Haal de pan van het vuur en voeg de koksroom toe. laat de karamel goed oplossen in de room door regelmatig te roeren. De karamelsaus is klaar zodra er een gladde massa ontstaat. Laat deze goed afkoelen alvorens je hem gebruikt.


 

Reputatie 2
Badge

Wat een leuk onderwerp! Het lijkt me fijn om nieuwe recepten te ontdekken, te praten over eten en nieuwe mensen te ontmoeten. Afgelopen september ben ik begonnen met de koksopleiding en loop ik stage in een hotel. 

Ik moet nog veel leren maar ik word nog steeds creatiever en leer steeds meer smaakcombinaties kennen. Onlangs heb ik lamsrack gemaakt met een kruidenkost van Za'atar, geserveerd met aardpeerpuree en ( eigen gemaakte) jus de veau. Dit was een grote hit onder het personeel! 

 

Verder laats een bavarois gemaakt, recept van een spiegelbol gebakje van Heel Holland Bakt, en deze was ook om geen genoeg van te krijgen! Spiegelbolgebakje - Heel Holland Bakt (omroepmax.nl)

Mijn succesrecept is bananenbrood, ik heb het zo vaak gemaakt dat ik het bijna met mijn ogen dicht kan :grin:  Het is heerlijk als tussendoortje met een kop koffie of thee maar ook als ontbijt

Iedere keer als de bananen overrijp zijn heb ik weer een excuus om dit te maken :see_no_evil:

Het recept is van een plaatselijke bakkerij 

Recept staat hieronder :point_down_tone1:

 

Ingrediënten;

 

Boter 125 gram

Gele (lichtbruine) basterdsuiker 150 gram 

Eieren 2

Yoghurt 80 gram

Bananen 2/3 

Vanille 1 theelepel

Bloem 300 gram (ik gebruik altijd speltbloem) 

Baking soda 1 theelepel

Kaneel ½ theelepel

Zout ¼ theelepel

 

 

Bereiding;

 

Mix de boter en basterdsuiker samen tot een romig geheel. 

Voeg daarna een voor een de eieren toe en zorg dat je tussendoor goed mixt.

Voeg daarna de yoghurt, geprakte bananen en vanille toe.

Mix de bloem, baking soda, kaneel en zout samen en voeg dit toe aan het geheel.

Mix dit goed samen, maar niet over mixen!

Schep het mengsel voorzichtig in een bakblik en bak het voor een uur op 175 graden (ik haal hem er altijd al tussen 40-50 minuten er uit)