Blog

De 5 leukste dingen om te doen in november

  • 10 November 2021
  • 4 reacties
  • 74 × bekeken
De 5 leukste dingen om te doen in november
Reputatie 6
Badge +9

November is voor mij altijd zo'n net niet-maand. De zomervakantie lijkt alweer een eeuw geleden, de spanning van de eerste weken school is er inmiddels wel af en de kerstvakantie is nog niet in zicht. Het weer werkt ook al niet mee om de stemming te verbeteren met z'n donkere wolken, regen en kou. Het liefst zou ik wegkruipen onder een dekentje en pas weer tevoorschijn komen als er paaseitjes in de winkel liggen. Toch is dat geen goed idee. Het niksige van november geeft je juist de tijd om allerlei toffe dingen te ondernemen! Welke dat zijn? Hier zijn 5 ideeën waarmee je november wel door komt!

Geo-caching
Belooft buienradar een paar droge uurtjes en zoek je nog een goede reden om naar buiten te gaan? Dan is geocaching leuk om te proberen! Geocaching is een soort spel dat je digitaal en in de echte wereld speelt. Als je ooit Pokémon Go hebt gespeeld heb je een idee van hoe dat werkt. Je gaat met behulp van GPS-coördinaten, via een app op je telefoon, een schat vinden. Waar je precies naar op zoek bent weet je nooit, maar dat is juist het leuke eraan. In het hele land liggen inmiddels meer dan 35.000 geocaches verborgen en er komen er steeds meer bij. Vooral sinds corona is deze activiteit steeds populairder geworden. Als je de schat gevonden hebt kun je dat aan andere spelers laten weten op geocaching.com of het niet-commerciële opencaching.nl. De zoektocht is al een doel op zich, caches liggen namelijk vaak op bijzondere plaatsten in de stad of juist mooie plekken in de natuur. Zo ontdek je zelfs in je eigen buurt plekken waarvan je niet wist dat ze bestonden!

Escaperoom
Stond je net helemaal klaar met je GPS, komt de regen weer met bakken uit de hemel. Bedankt, Buienradar. Toch dat dekentje en de bank maar weer opzoeken.. Of niet? Wat dacht je van een escaperoom? Misschien heb je er weleens eentje bezocht. In een escape room moet je proberen om zo snel mogelijk te ontsnappen uit een kamer door, samen met anderen, naar aanwijzingen te speuren en puzzels op te lossen. Adrenalinekick gegarandeerd. Kan je je eigen deur niet uit, maar wil toch dat echte escaperoom-gevoel? Probeer dan eens een online escaperoom, zoals deze. 18 escaperoom eigenaren hebben dit gratis te spelen spel gemaakt toen ze hun escaperoom moesten sluiten vanwege corona. Je kunt dit spel alleen spelen, maar samen is natuurlijk leuker; ik heb 'm zelf gespeeld met een paar van mijn Join Us-groep.

Thuisbioscoop
Je hebt dus net die lange wandeling gemaakt op zoek een cache, of je hebt eindelijk weten te ontsnappen. Oké dan, nu heb je het verdiend. Doe alle lichten uit, gordijnen dicht, en schuif je tv zo dicht bij de bank dat je alleen het scherm nog ziet. Ben je er klaar voor? Plof op de bank, met veel kussens en dekentjes erbij, een paar zachte huisdieren naast je, en natuurlijk genoeg bioscoopsnacks zoals popcorn of M&M's. Net echt toch? En het grote voordeel van deze bioscoop is dat ie toevallig precies al jouw favoriete films draait. Wat dacht je van een Harry Potter marathon, of alleen maar films met [...] in de hoofdrol? Soms moet je er gewoon aan toegeven, november is ook de tijd van het jaar om lekker binnen te zijn en jezelf terug te trekken.

Heel Join Us bakt
Als je dan toch binnen blijft heb je mooi de kans om jouw bakkunsten te ontdekken. Hoe kouder en guurder het buiten is, des te lekkerder smaakt een warme zelfgebakken taart. Niks kan op tegen de heerlijke geur die zich vanuit de keuken verspreidt door het hele huis. En je baksel daarna versieren is ook nog eens superleuk. Je kunt natuurlijk gaan voor iets dat echt bij deze tijd van het jaar hoort, zoals een appeltaart met verse slagroom of een carrot cake. Daar heb ik me niet aan gehouden, maar ik heb wel een lekkere cheesecake gebakken. In het volgende artikel deel ik het recept met jullie. Is je taart goed gelukt? Ruil dan eens een paar van je taartpunten voor karmapunten en breng een stukje langs bij je buurvrouw, of laat je klasgenoten meegenieten.

 

Haal je bordspelletjes van zolder
De tijd dat je bij bordspelletjes alleen aan pim-pam-pettende kinderen of scrabbelende ouderen dacht is al lang voorbij. Gezelschapsspellen zijn populair. En dat is niet zo gek als je het mij vraagt. Samen een spelletje spelen verbindt en iedereen is blij om een avondje niet achter z'n beeldscherm zitten. Lok een handje familie/vrienden/huisgenoten naar de eettafel voor een 30 seconds-toernooi, of een ander spelletje, meer heb je niet nodig voor een gezellige avond. Voor mij trouwens geen uitgebreide spellen die uren duren, ik speel liever iets meligs als Exploding Kittens, Valse Motten of Codenames. Kun je tussendoor nog een beetje kletsen zonder dat je meteen de draad kwijt bent.

Wie speelt er ook graag gezelschapsspelletjes en heeft nog een tip voor spellen die ik op mijn verlanglijstje kan zetten?

Bron foto's: kalender, bordspel,escaperoom, taart, film


4 reacties

Badge +9

Leuke tip voor je lijstje: Weerwolven is echt een hysterisch spel, geweldig om met een groepje mensen te spelen! Kort uitgelegd heb je een verteller, een of meerdere weerwolven en een aantal burgers (soms zijn er ook nog andere rollen die je kan verdelen). De verteller neemt iedereen mee door een spannend verhaal waarbij de weerwolven iedere ronde een kans krijgen om een burger op te eten. :fork_knife_plate: Als de ochtend aanbreekt vertelt de verteller wie de nacht niet overleefd heeft. Vervolgens krijgen de burgers de kans om één iemand te verbannen uit het dorp. :no_entry_sign: Verbannen ze de weerwolf/weerwolven? Dan hebben ze gewonnen. Verbannen ze een burger (of iemand met een andere rol) dan volgt er een nieuwe ronde waarin de weerwolven weer de kans krijgen om een burger op te eten. Afhankelijk van met hoeveel mensen je speelt kan het een lang of een kort spel worden. Maar hysterisch gelach is bijna gegarandeerd! :laughing:

Reputatie 6
Badge +9

Jaa weerwolven is leuk!:wolf::grin:

Reputatie 6
Badge +9

Wat leuk dat je geocaching noemt! Ben daar mee in aanraking gekomen met mijn vriend, doe het zelf eigenlijk niet zo heel vaak meer. Meestal gaan we wel op zoek naar een aantal caches als we in een nieuwe omgeving zijn of op vakantie zijn bijvoorbeeld :)

Heb jij zelf wel eens aan geocaching genoemt!
Die link voor die online escape room is ook erg leuk, ga dat denk ik binnenkort maar eens proberen dus bedankt voor de tip! :)

Reputatie 6
Badge +12

Ooo ik doe ook aan geocaching is inderdaad heel leuk om te doen. je komt op veel plekken waar je nog nooit geweest bent, en de spanning of het vind is leuk

Reageer