Tatoeages

  • 19 January 2023
  • 13 reacties
  • 226 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

 

Ik heb altijd al een soort fascinatie gehad voor tatoeages en hun verhalen. Ze kunnen namelijk zoveel zeggen over een persoon. Nu ben ik erg benieuwd of er mensen op Join Us zijn die ook tatoeages hebben, en als die mensen er zijn daar dan wat over willen vertellen (mag ook privé).

Zelf heb ik 5 tatoeages. 
 

  1. Een punt-comma met yingyang teken; voor mij betekend dat ik ben doorgegaan waar ik ook kon stoppen (dit refereert naar met name m’n depressie, maar ook naar de tijden dat ik me afvroeg wat voor zin het het allemaal nog heeft). En de yingyang refereert naar dat je geen licht kan hebben zonder donkerte en dat je geen donkerte kan hebben zonder licht, dus een evenwicht van de goede én slechte tijden
  2. Een vlinder waarvan 1 vleugel van bloemen is; voor mij betekend dat “trust the process”. Dus laat de controle over bepaalde dingen los, het komt vanzelf wel
  3. Zonnebloem; dat betekend voor mij vreugde en licht. Wist je dat zonnebloemen altijd naar de zon draaien? (Vandaar ook licht, ze gaat letterlijk met hun gezicht on de zon staan)
  4. Een anatomisch hart met bloemen eromheen die de leden uit mijn gezin representeren (mijn vader, moeder, twee broertjes en mij); het anatomische hart is gebaseerd op mijn favoriete lyrics “Honey, think of your heart, Yeah, the heart's too heavy to slow, Partly 'cause it's running the show, Partly 'cause the beat is connected to the feeling, And I've got the sweetest crush on you, baby, let's go” (Might as well dance, Jason Mraz). En voor de leden van mijn gezin; ik wou graag iets wat hun representeert, maar dan op mijn eigen manier. Dus elke bloem staat voor hun geboortemaand of sterrenbeeld.
  5. ”Listen to the song that is playing on your own souls radio” (We‘re all going home, The wanderer); met name betekend dit ‘luister naar je gevoel, met je hart en naar jezelf. Denk niet na over wat anderen denken of voelen’. 

Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +9

Hoi Lentheliesje,

Mooie betekenissen en tatoeages zo te horen.

Ik heb een YinYang Tribal tattoo, dat staat voor in balans staan en ik heb 11 jaar op Kung Fu gezeten dus ook dat raakt elkaar.

Daarnaast heb ik een uil met een roos, uil staat voor uitvliegen, volwassener worden/op eigen benen staan en de roos staat voor verbondenheid met mijn ouders.

Alle tattoos zijn in Black&Grey😉

Hey!

 

Dit is echt een interessante topic! Een tatoeage nemen om een betekenis aan te hechten is echt iets moois! Persoonlijk zou ik leunen op de Ying en Yang tatoeage die je als eerste opnoemde. Het geeft het gevoel dat je zoveel inkijk kan geven in het leven en dat is waarschijnlijk ook hoe het leven werkt. Zoals je zei dat het iets over een persoon kan zeggen, dat is denk ik vooral het geval als je er zelf een betekenis aan hecht. Ik ben zelf ook van plan om iets te kopen dat een betekenis heeft, alleen is het geen tatoeage :P

 

Je kan trouwens ook tatoeage nemen waar je kleuren in kan voegen, al hangt het sterk van de tatoeage af en de design ervan.

Reputatie 2
Badge +2

Wat gaaf! Mooie betekenissen ook, vooral de lyrics van The Wanderer.

Ik heb ook een aantal tattoos:

  1. Mijn kat, heeft verder geen betekenis, behalve dat ik van katten houd dan, maar vond vooral de stijl van de artiest heel gaaf en heb hem gevraagd iets voor mij te ontwerpen.

     

  2. Het Bitbird logo, dat is het platenlabel van San Holo. Een van mijn favoriete artiesten:

     

  3. En als laatste een flash design van een tattoo artiest die me erg aansprak. Toen ik die kat heb laten zetten was ik in de shop van degene die deze heeft gezet en was toen al onder de indruk van zijn ontwerpen, dus vandaar een flash:

    De laatste heeft verder geen betekenis voor mij, behalve dat ik het mooi vind. Ik wil op mijn andere arm allemaal kleine tattoo’s in dezelfde stijl met dingen die ik leuk vind. Zodat ze samen een soort van sleeve vormen.

Hoi Lentheliesje,

Mooie betekenissen en tatoeages zo te horen.

Ik heb een YinYang Tribal tattoo, dat staat voor in balans staan en ik heb 11 jaar op Kung Fu gezeten dus ook dat raakt elkaar.

Daarnaast heb ik een uil met een roos, uil staat voor uitvliegen, volwassener worden/op eigen benen staan en de roos staat voor verbondenheid met mijn ouders.

Alle tattoos zijn in Black&Grey😉

Wauw! Ook zo mooi. Ik heb ook in het zwart/wit/grijs, die blijf ik het mooiste vinden

Wat gaaf! Mooie betekenissen ook, vooral de lyrics van The Wanderer.

Ik heb ook een aantal tattoos:

  1. Mijn kat, heeft verder geen betekenis, behalve dat ik van katten houd dan, maar vond vooral de stijl van de artiest heel gaaf en heb hem gevraagd iets voor mij te ontwerpen.

     

  2. Het Bitbird logo, dat is het platenlabel van San Holo. Een van mijn favoriete artiesten:

     

  3. En als laatste een flash design van een tattoo artiest die me erg aansprak. Toen ik die kat heb laten zetten was ik in de shop van degene die deze heeft gezet en was toen al onder de indruk van zijn ontwerpen, dus vandaar een flash:

    De laatste heeft verder geen betekenis voor mij, behalve dat ik het mooi vind. Ik wil op mijn andere arm allemaal kleine tattoo’s in dezelfde stijl met dingen die ik leuk vind. Zodat ze samen een soort van sleeve vormen.

Deze zijn ook vet tof! Ik houd van sleeves, dus ik ben heel benieuwd naar hoe het eruit komt te zien

Hey!

 

Dit is echt een interessante topic! Een tatoeage nemen om een betekenis aan te hechten is echt iets moois! Persoonlijk zou ik leunen op de Ying en Yang tatoeage die je als eerste opnoemde. Het geeft het gevoel dat je zoveel inkijk kan geven in het leven en dat is waarschijnlijk ook hoe het leven werkt. Zoals je zei dat het iets over een persoon kan zeggen, dat is denk ik vooral het geval als je er zelf een betekenis aan hecht. Ik ben zelf ook van plan om iets te kopen dat een betekenis heeft, alleen is het geen tatoeage :P

 

Je kan trouwens ook tatoeage nemen waar je kleuren in kan voegen, al hangt het sterk van de tatoeage af en de design ervan.

Wat leuk om te lezen dat je een beetje dezelfde kijk hebt op tatoeages. Ik weet dat er kleurtatoeages bestaan, maar ik vind de zwart/wit/grijs mooier op mijn huid staan

Reputatie 2
Badge +2
 

Deze zijn ook vet tof! Ik houd van sleeves, dus ik ben heel benieuwd naar hoe het eruit komt te zien

Ja ik vind sleeves wel gaaf maar zou zelf nooit echt hele hele sleeve laten zetten, meer gewoon allemaal losse dingen beetje verspreid

Reputatie 7
Badge +12

Zelf heb ik een halve sleeve, met een zandloper, sleutel, ster met woorden en dobbelstenen. 

 

En nog een kleinere tattoo

 

4 februari heb ik een afspraak waar ze mijn linker bovenarm gaan tatoeëren en de naam van mijn dochter boven de kleine tattoo die hierboven staat.

Zelf heb ik er 4 tatoeages. 3 ervan zijn stick-and-pokes gedaan door mezelf. 

  1. Mijn eerste stick-and-poke is een kleine, simpele driehoek op mijn bovenbeen. Het was gewoon om iets te doen voor mij.
  2. Mijn tweede is een soort inktvis op mijn onderbeen bij mijn hals. Tweede stick-and-poke.
  3. Derde stick-and-poke is een simpele, geometrisch soort draak. Ook op mijn bovenbeen, naast de driehoek.
  4. Mijn vierde tatoeage was wel professioneel gemaakt. Het heeft geen mening. Ik vind gewoon geometrische vormen; cirkels, driehoeken, enz, leuk eruitzien voor een tatoeage. De design is eigenlijk bedacht door mijn oom. Ik heb hem inspiratie gestuurd, van de soorten tatoeages dat ik leuk vind. Graag zou ik een half-sleeve op mijn andere arm, ook in zo’n style, van abstractie en vormen alleen. 

     

Zelf heb ik een halve sleeve, met een zandloper, sleutel, ster met woorden en dobbelstenen. 

 

En nog een kleinere tattoo

 

4 februari heb ik een afspraak waar ze mijn linker bovenarm gaan tatoeëren en de naam van mijn dochter boven de kleine tattoo die hierboven staat.

Wat tof! Hebben je tattoos ook nog betekenissen?

Zelf heb ik er 4 tatoeages. 3 ervan zijn stick-and-pokes gedaan door mezelf. 

  1. Mijn eerste stick-and-poke is een kleine, simpele driehoek op mijn bovenbeen. Het was gewoon om iets te doen voor mij.
  2. Mijn tweede is een soort inktvis op mijn onderbeen bij mijn hals. Tweede stick-and-poke.
  3. Derde stick-and-poke is een simpele, geometrisch soort draak. Ook op mijn bovenbeen, naast de driehoek.
  4. Mijn vierde tatoeage was wel professioneel gemaakt. Het heeft geen mening. Ik vind gewoon geometrische vormen; cirkels, driehoeken, enz, leuk eruitzien voor een tatoeage. De design is eigenlijk bedacht door mijn oom. Ik heb hem inspiratie gestuurd, van de soorten tatoeages dat ik leuk vind. Graag zou ik een half-sleeve op mijn andere arm, ook in zo’n style, van abstractie en vormen alleen. 

     

Vet tof! Dus je tatoeërt zelf ook?

Reputatie 7
Badge +12

Zelf heb ik een halve sleeve, met een zandloper, sleutel, ster met woorden en dobbelstenen. 

(Afbeelding verwijderd, bekijk orginele post) 

En nog een kleinere tattoo

(Afbeelding verwijderd, bekijk orginele post) 

 

4 februari heb ik een afspraak waar ze mijn linker bovenarm gaan tatoeëren en de naam van mijn dochter boven de kleine tattoo die hierboven staat.

Wat tof! Hebben je tattoos ook nog betekenissen?

Ze hebben tot nu toe allen een betekenis wat vooral in samenhang aan elkaar staat. 

 

De zandloper is met de betekenis dat het soms wat langer duurt voordat je iets bereikt in het leven.

 

Dobbelstenen kansen die je in het leven krijgt en in totaal 15-6 mijn geboortedatum

 

De ster is met woorden die me kracht hebben gegeven tijdens me revalidatie proces

 

En als laatste van me sleeve, de sleutel met als betekenis A key to heaven met de eerste letter van mijn overleden broer

 

De kleine tattoo staat voor Love to infinity and beyond 

Zelf heb ik een halve sleeve, met een zandloper, sleutel, ster met woorden en dobbelstenen. 

(Afbeelding verwijderd, bekijk orginele post) 

En nog een kleinere tattoo

(Afbeelding verwijderd, bekijk orginele post) 

 

4 februari heb ik een afspraak waar ze mijn linker bovenarm gaan tatoeëren en de naam van mijn dochter boven de kleine tattoo die hierboven staat.

Wat tof! Hebben je tattoos ook nog betekenissen?

Ze hebben tot nu toe allen een betekenis wat vooral in samenhang aan elkaar staat. 

 

De zandloper is met de betekenis dat het soms wat langer duurt voordat je iets bereikt in het leven.

 

Dobbelstenen kansen die je in het leven krijgt en in totaal 15-6 mijn geboortedatum

 

De ster is met woorden die me kracht hebben gegeven tijdens me revalidatie proces

 

En als laatste van me sleeve, de sleutel met als betekenis A key to heaven met de eerste letter van mijn overleden broer

 

De kleine tattoo staat voor Love to infinity and beyond 

Wat een prachtige betekenissen!