Fysieke leesclub Eindhoven

• 21 November 2022
  • 19 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6

Hey leesfans, het leek mij leuk om een fysieke leesclub te starten en dit als begin punt in Eindhoven te doen.  De reden dat ik een fysieke leesclub wil proberen op te starten is omdat ik merk dat het lastig is om een leesclub in de buurt te vinden en het liever niet online wil.

Zelf heb ik nog geen ervaring, maar ik ga hier mij in verdiepen. Hoopte ik dat mensen in Eindhoven bij elkaar willen komen die fan zijn van boeken zoals de genre young adults of eventuele andere genre's. Locatie waar we kunnen zitten in Eindhoven moet nog bedacht worden en anders kan dit ook in een café of ergens anders waar je samen kan zitten.

Wie lijkt het leuk om hier aan mee te doen? Ik hoor graag jullie feedback

19 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Fysieke leesclub lijkt me leuk @Vera, ben hier ook best wel voorstander van.

Zelf heb ik redelijke ervaring met hoe een boekenclub in zijn werk gaat (online dan voor een specifieke boekenreeks, maar fysiek zou in principe geen probleem zijn, als je wil kan je me een pb'tje sturen op de community). Ik ben enorm fan van YA en enkele andere genres zoals Dark Fantasy, High Fantasy, Sci-Fi en historische/geschiedenisachtige romans.

Jammer genoeg kom ik niet uit Eindhoven (reistijd voor mij bedraagt anderhalf uur met OV) dus voor mij zal het waarschijnlijk afzien worden qua reizen. Wel een leuk idee dat wel.

Reputatie 7
Badge +9

Wat een leuk idee! Ik woon helaas niet in de buurt!

Reputatie 1
Badge

Lijkt me zeker leuk! Alleen ook te ver weg, midden Nederland zou denk ik handiger zijn.

Ik hou zelf heel erg van fantasy of scify, filosofie, geschiedenis ect

Reputatie 4
Badge +7

Lijkt me zeker leuk! Alleen ook te ver weg, midden Nederland zou denk ik handiger zijn.

Ik hou zelf heel erg van fantasy of scify, filosofie, geschiedenis ect

Ben ik het mee eens, midden zou voor mij ook makkelijker te doen zijn.

Wat voor soort Fantasy (high, dark, etc)? Zie ook dat je van Sci-Fi en geschiedenis houdt. Er is een reeks die dit alle drie heeft (geschiedenis is erin verweven) die ik lees. Als je er meer over wil weten voel je vrij om mij een pb'tje te sturen @Thomas.s 

Leuk idee! Heb zelf gemerkt dat een leesclub online niks voor mij is, lijkt me leuker om elkaar persoonlijk te zien en gezellig. 

Ik woon wel in de buurt, dus als je iemand nodig hebt om mee te denken stuur me vooral een berichtje! 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien kunnen jullie in een bibliotheek afspreken in Utrecht ?

Badge +1

Lijkt me leuk! Ik sluit graag aan. Ben zelf ook van de omgeving Eindhoven

Reputatie 4
Badge +6

Ik zie dat sommige verder weg wonen, Utrecht is voor mij 1,5 uur reizen wat wel effekes is. Voor de 1ste keer wilde ik het wel graag in Eindhoven organiseren omdat dat ook voor mij haalbaar is. 

Misschien leuk voor degene die verder weg wonen en  Eindhoven eventueel te ver is, ook ergens op een andere plaats een boekenclub starten?

Reputatie 6
Badge +9

Oooo wat een leuk idee! Ik hoop dat je een leuk groepje hebt. Voor de mensen die niet in de omgeving Eindhoven wonen is het een leuk idee om dan in jullie omgeving ook een groepje te maken. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit leuk vinden.

Reputatie 7
Badge +9

Hebben jullie al een idee hoe jullie die culb gaan starten?

Reputatie 4
Badge +6

Hebben jullie al een idee hoe jullie die culb gaan starten?

Ja, zodra we aantal mensen hebben kunnen we eigenlijk al van start gaan.

Ik ga nog even kijken naar een goede locaties, krijg ook ideeën van anderen wat erg fijn is.

Daarna kijken we voor een boek en als dat allemaal geregeld dan ga ik kijken hoe we de boekenclub het beste kunnen regelen, meer van wat wordt er allemaal besproken etc. En ook andere belangrijke informatie

Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt😄

Badge

Hi Vera,

Wat een leuk idee! Ik woon redelijk dichtbij Eindhoven (half uurtje rijden is het voor mij, wat ik niet erg zou vinden) en lees een hele hoop verschillende genres. Ben alleen geen héle snelle lezer de laatste tijd. Dus voor mij is het een beetje afhankelijk van de frequentie of het me lukt erbij aan te sluiten. Vind het wel een heel leuk idee, omdat ik er zelf ook al weer eens over na heb zitten denken een boekenclubje op te starten 😊

Badge

Ik woon in Utrecht, dus Eindhoven is wat ver. Zijn er meer mensen die in omgeving Utrecht wonen?

Reputatie 4
Badge +7

Ik woon in Utrecht, dus Eindhoven is wat ver. Zijn er meer mensen die in omgeving Utrecht wonen?

Ja ik woon in die omgeving @Flavia (pb'tje lijkt handig voor waar precies)

Badge

The Ineffable Bookworm waar woon je precies? 

Reputatie 4
Badge +7

Daarover stuur ik je een pb'tje @Flavia 

Reputatie 4
Badge +6

Er is nog genoeg plek, dus lijkt het je iets. Laat het mij weten onder dit bericht of via pb😄📖

Reputatie 7
Badge +9

Voor de mensen die in Utrecht een boeken club willen starten: jullie kunnen beste een aparte topic aan maken =) zo houden we de community overzichtelijk. 

Reputatie 5
Badge +5

@Vera super leuk idee! Ik doe graag mee 

Reageer