Het Perfecte Plaatje 2022 - Join-Us editie

  • 9 October 2022
  • 27 reacties
  • 688 × bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Het Perfecte Plaatje 2022 - Join-Us editie

Aanstaande woensdag (12 oktober) om 20:30 begint alweer het nieuwe seizoen van Het Perfecte Plaatje. Nou is de titel van dit programma al vaker voorbijgekomen in de fotoclub. Hoe leuk zou het zijn om er nu 'een soort van’ aan mee te doen.

De precieze uitwerking moeten we misschien nog even bespreken, maar ik denk dat het sowieso geen 'moetje’ moet worden en zo toegankelijk mogelijk moet zijn. Dus ik zou zeggen, geen wedstrijdelement (niet stemmen wie de mooiste foto heeft gemaakt) en als je een weekje overslaat of na een paar weken pas inhaakt, dat dat geen probleem hoeft te zijn. Het gaat immers om de lol en het er lekker op uit trekken, alleen of met een groepje.

Vaste kijkers van het programma zullen weten dat er altijd 2 shoots per aflevering zijn. Eén van deze twee opdrachten is altijd de officiële thuisopdracht. Het lijkt mij het makkelijkst om de wekelijkse officiële thuisopdracht ook hier aan te houden, tenzij dat niet kan (bijvoorbeeld de naaktshoot en selfie-shoots slaan we om duidelijke redenen maar even over). In dat geval zou ik zeggen dat we de andere van de in die aflevering voorbijgekomen opdracht kiezen. Als die ook niet kan, verzinnen we zelf iets? 😅

En het is wel zo leuk als we in die weken echt op pad gaan en nieuwe foto's gaan maken, in plaats van de archieven door te spitten en jouw beste, eerder gemaakte foto's te gebruiken. Het hele doel is juist om lekker naar buiten te gaan en creatief bezig te zijn.

Als iemand nog verdere ideeën of aanvullingen heeft, laat het vooral hieronder weten 🙂


27 reacties

Badge

lijkt me een leuk idee! het is voor mij weer een tijd geleden dat ik met de camera op pad ben gegaan dus dit is voor mij misschien een goede reden om dat weer eens te gaan doen

Reputatie 7
Badge +10

Leuk idee!

Reputatie 1
Badge

Super leuk idee,

Ik zou graag mee doen, al een tijdje niet meer gefotografeerd maar het wel altijd leuk gevonden.

Ik hoor graag als plan door gaat en hoe ik dan mee kan doen.

Groetjes

Reputatie 6
Badge +8

Dit idee is in vogelvlucht voorbij gekomen in het gesprek wat wij hebben en toen was ik al enthousiast. Ik vind het nog steeds een geweldig idee! 

Reputatie 4
Badge +1

Leuk idee! Ik ga kijken of ik, in ieder geval, ook een paar keer me kan doen.

Leuk om te zien dat er zoveel geïnteresseerden zijn 😁👍

Reputatie 2
Badge

Wat houdt het in? Misschien kom ik gek over met deze vraag. Ik ben erg geïnteresseerd aangezien ik ook graag fotografeer.

Je komt niet gek over hoor, helemaal niet zelfs. Als er iets niet helemaal duidelijk is, is het alleen maar goed om om verduidelijking te vragen🙂

 Ik weet niet of je bekend bent met het televisieprogramma "Het Perfecte Plaatje"? Het begint vanavond om 20:30 op RTL4. Voor meer informatie over dit programma kan je op hun site terecht: https://www.rtl.nl/programma/5243942/het-perfecte-plaatje

 

In elke aflevering wordt er een fotografie thuisopdracht bekendgemaakt. Wij gaan hier op het forum meedoen met de wekelijkse thuisopdrachten. Soms kunnen de opdrachten die we hier gaan doen iets afwijken van de officiële thuisopdracht (vanwege privacy geen selfie shoot etc). Dus het is wel verstandig om eerst op het forum te kijken voor de opdracht die we op Join-Us gaan doen.

 

Het is allemaal gewoon voor de lol. Je hoeft niet aan elke opdracht mee te doen als je geen zin/tijd hebt. Er zal geen wedstrijdelement zijn, geen punten voor de mooiste foto's of iets dergelijks. Het gaat er vooral om om er lekker op uit te gaan. Alleen of misschien is het een leuke aanleiding om met een groepje op pad te gaan. Het is sowieso een leuke aanleiding om het fotograferen weer een beetje op te pakken. Hier en daar lees is dat er best veel leden zijn die fotograferen leuk vinden, maar het de laatste tijd te weinig doen. Ik ben er daar ook een van 😄

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust 🙂

Badge +9

Wat een super leuk idee en wat een leuke groep kandidaten doet er dit jaar mee! Ik ben heel benieuwd naar het seizoen, de creaties van de kandidaten in het programma én de creaties van de members op de community! 📸

Het Perfecte Plaatje 2022 - Opdracht 1

"maak een creatieve splash-foto”

De komende weken is er elke woensdagavond om 20:30 een nieuwe aflevering van Het Perfecte Plaatje op RTL4. Degene die de aflevering van gisteren hebben gezien, zullen de thuisopdracht vast al hebben meegekregen. De thuisopdracht van deze week is "maak een creatieve splash-foto”. 

 

Voor tips & tricks voor deze opdracht kun je hier terecht:

Het Perfecte Plaatje 2022 - Thuisopdrachten - aflevering 1 (kamera-express.nl)

 

Een paar kleine regels:

  • 1 foto per persoon insturen (dit doe je door gewoon hieronder te reageren). Selecteer alleen jouw beste foto.
  • Insturen kan tot het begin van de nieuwe aflevering. Na de aflevering zal de volgende opdracht worden geplaatst.
  • Geen selfies, naakt of aanstootgevende foto's.
  • Gelieve geen oude, eerder gemaakt foto's gebruiken.
  • Je hoeft niet aan alle opdrachten mee te doen als je geen zin/tijd hebt.
  • Er zal niet worden gestemd op de beste foto oid. Het is puur voor de lol 😄

Heb je nog op- en of aanmerkingen, laat het gerust weten.

 

Veel plezier en succes! 😃📸

 

Badge +9

Leuke opdracht! Ik heb wat geprobeerd met een glas limonade en ijsklontjes. Het is niet helemaal geworden wat ik voor ogen had, maar het was wel leuk om na te denken over de uitvoering van de opdracht. Best lastig nog in je eentje 😂

Het eindresultaat 😂

 

Ik vond het nog knap lastig om het goed scherp in beeld te krijgen met de belichting die ik tot mijn beschikking had. Net als Tom niet helemaal gelukt zoals ik het voor ogen had. Hopelijk wordt de volgende opdracht wat makkelijker :D

 

Ik had de eerste opdracht nog wat langer opengehouden in de hoop dat er nog wat foto's zouden komen, maar helaas. Op naar opdracht 2 dan maar.

 

Het Perfecte Plaatje 2022 - Opdracht 2

"maak een foto in kikvorsperspectief”

De komende weken is er elke woensdagavond om 20:30 een nieuwe aflevering van Het Perfecte Plaatje op RTL4. Degene die de aflevering van gisteren hebben gezien, zullen de thuisopdracht vast al hebben meegekregen. De thuisopdracht van deze week is "maak een foto in kikvorsperspectief (kikkerperspectief)”. 

 

Voor tips & tricks voor deze opdracht kun je hier terecht:

Het Perfecte Plaatje 2022 - Thuisopdrachten - aflevering 2 (kamera-express.nl)

 

Een paar kleine regels:

  • 1 foto per persoon insturen (dit doe je door gewoon hieronder te reageren). Selecteer alleen jouw beste foto.
  • Insturen kan tot het begin van de nieuwe aflevering. Na de aflevering zal de volgende opdracht worden geplaatst.
  • Geen selfies, naakt of aanstootgevende foto's.
  • Gelieve geen oude, eerder gemaakt foto's gebruiken.
  • Je hoeft niet aan alle opdrachten mee te doen als je geen zin/tijd hebt.
  • Er zal niet worden gestemd op de beste foto oid. Het is puur voor de lol 😄

Heb je nog op- en of aanmerkingen, laat het gerust weten.

 

Veel plezier en succes! 😃📸

Reputatie 3
Badge +3

Hee! Ik doe graag mee, of evt als tips & tricks gever! Heb zelf de Fotovakschool gedaan en werk daarnaast als professioneel fotograaf! Maar vind uitleg geven over fotografie ook heel leuk om te doen!

Mijn inzending is een paar weken terug gemaakt.. maar geef het meer als voorbeeld wat je kan doen en kan creëren, en nee, daar heb je niet de duurste apparatuur voor nodig!

Groetjes, Emma

 

 

Leuk dat je ook mee wil doen Emma en wat een mooie minimalistische foto 👌

Niet de meest ideale plek om laag op de grond te fotograferen, maar je moet er wat voor over hebben 😃

Tijd voor opdracht 3 alweer. Ik hoop wel dat er wat meer animo komt.. 😅

 

Het Perfecte Plaatje 2022 - Opdracht 3

"maak een foto waar de stilte vanaf knalt”

De komende weken is er elke woensdagavond om 20:30 een nieuwe aflevering van Het Perfecte Plaatje op RTL4. Degene die de afgelopen aflevering hebben gezien, zullen de thuisopdracht vast al hebben meegekregen. De thuisopdracht van deze week is "maak een foto waar de stilte vanaf knalt”. 

 

Voor tips & tricks voor deze opdracht kun je hier terecht:

Het Perfecte Plaatje 2022 - Thuisopdrachten - aflevering 3 (kamera-express.nl)

 

Een paar kleine regels:

  • 1 foto per persoon insturen (dit doe je door gewoon hieronder te reageren). Selecteer alleen jouw beste foto.
  • Insturen kan tot het begin van de nieuwe aflevering. Na de aflevering zal de volgende opdracht worden geplaatst.
  • Geen selfies, naakt of aanstootgevende foto's.
  • Gelieve geen oude, eerder gemaakt foto's gebruiken.
  • Je hoeft niet aan alle opdrachten mee te doen als je geen zin/tijd hebt.
  • Er zal niet worden gestemd op de beste foto oid. Het is puur voor de lol 😄

Heb je nog op- en of aanmerkingen, laat het gerust weten.

 

Veel plezier en succes! 😃📸

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar het is een poging 😅

 

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar het is een poging 😅

 

Tof hoor, vind het mooi hoeveel groen tinten je in een foto hebt gepakt.! Stil is die zeker!

Reputatie 3
Badge +3
Mijn stille foto… het blauwe uurtje voor zonsopkomst.. 

 

Reputatie 3
Badge +3

Leuk dat je ook mee wil doen Emma en wat een mooie minimalistische foto 👌

Niet de meest ideale plek om laag op de grond te fotograferen, maar je moet er wat voor over hebben 😃

heerlijke foto dit! Echt goed ook dat de ogen scherp zijn das altijd wel een kunstje!!

Mooie foto's allebei! Wat een goede locatie voor een stiltefoto Elle. Mooi met de reflectie in het water. En wat een mooi rustig ochtendbeeld Emma. Mooi met die mist en die kleuren.

 

Die van mij is niet helemaal wat ik in gedachten had. Was op het fietsje richting het strand, toen mijn achterband het begaf en uiteindelijk 7km terug moest lopen haha 🙈 Onderweg maar snel wat bomen in de duinen op de foto gezet en er in de nabewerking nog iets van proberen te maken 😅

 

De thuisopdracht van deze week is misschien wat te lastig (sequence fotografie). Het is eigenlijk niet haalbaar voor degene zonder de allernieuwste apparatuur of kennis van photoshop. Heeft iemand een leuk idee voor een vervangende opdracht? Of anders slaan we een weekje over en pakken we het volgende week weer op :)

Reputatie 7
Badge +10

Misschien een natuur dier @Japser 

Dieren in de natuur is wel een leuk idee. Misschien voor een volgende keer bij een opdracht die we niet kunnen doen 👍🏼

 

Het Perfecte Plaatje 2022 - Opdracht 5

"maak een smakelijke foodfoto”

De komende weken is er elke woensdagavond om 20:30 een nieuwe aflevering van Het Perfecte Plaatje op RTL4. Degene die de afgelopen aflevering hebben gezien, zullen de thuisopdracht vast al hebben meegekregen. De thuisopdracht van deze week is "maak een smakelijke foodfoto”. 

 

Voor tips & tricks voor deze opdracht kun je hier terecht:

Het Perfecte Plaatje 2022 - Thuisopdrachten - aflevering 5 (kamera-express.nl)

 

Een paar kleine regels:

  • 1 foto per persoon insturen (dit doe je door gewoon hieronder te reageren). Selecteer alleen jouw beste foto.
  • Insturen kan tot het begin van de nieuwe aflevering. Na de aflevering zal de volgende opdracht worden geplaatst.
  • Geen selfies, naakt of aanstootgevende foto's.
  • Gelieve geen oude, eerder gemaakt foto's gebruiken.
  • Je hoeft niet aan alle opdrachten mee te doen als je geen zin/tijd hebt.
  • Er zal niet worden gestemd op de beste foto oid. Het is puur voor de lol 😄

Heb je nog op- en of aanmerkingen, laat het gerust weten.

 

Veel plezier en succes! 😃📸

Reputatie 4
Badge +1

Wat leuk dat jullie mijn vorige foto mooi vinden! Die van jullie zijn echt goed. @Empi de kleuren van de lucht zijn prachtig en leuk ook dat je de maan ziet. @Jasper ik vind jouw compositie en de lichtinval heel mooi. 
 


Hier is mijn foodfoto, ik had nog een bonbon liggen. Ik zit altijd met vreemd licht in mijn huis, ik heb geen studiolampen en ook geen programma voor de nabewerking. Hebben jullie misschien tips om het licht toch wat beter te krijgen? 

Reageer