Wat vind jij de beste bioscoop van Nederland?

  • 3 May 2022
  • 3 reacties
  • 92 × bekeken

Hey allemaal,

Welke bioscoop vinden jullie de beste van Nederland en waarom vinden jullie dat?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet in heel veel bioscopen ben geweest.. maar bij ons in de buurt zit '’Hollywoud'’ en dat is een bioscoop waarbij je tijdens de film een soort  van '’roomservice'’ idee krijgt. Je drukt op een belletje en dan komt er iemand om je bestelling op te nemen. Best grappig en handig voor laaaaaange films. Deze bios heeft dus eigenlijk altijd mijn voorkeur als ik vooraf weet dat ik naar een  film toe ga die wat langer duurt. 

Daarnaast vind ik het wel prettig als de stoelen fijn zitten (voor mij is dat of bij de grond kunnen komen met mijn korte benen of juist in '’lig'’ modus kunnen gaan zitten). 

Ik ben benieuwd!

 


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Hollywoud is een hele goede bioscoop! Ook bij mij in de buurt. Als ik naar de bioscoop ging, ging ik daar altijd naar toe, dus ik dacht dat het normaal was met de "roomservice”. Vorig jaar ging ik samen met wat vrienden naar een bioscoop in Den Bosch en toen moest je van te voren zelf wat te eten en te drinken pakken, dat was nieuw voor mij, terwijl dat eigenlijk het normale is haha. 

 

 

Reputatie 2
Badge

Wat handig joh dat ze gewoon bedienen, dat heb ik niet eerder gezien

Ik vind het altijd leuk om naar bioscopen te gaan die net anders zijn dan welbekende Pathé etc.

In Rotterdam heb ik er al heel wat gehad, zoals:

Lantarenvenster - bioscoop met restaurant dus je kan voor of na de film in house borrelen of een hapje eten, meestal lassen ze tijdens de film ook een pauze in, handig voor een kleine blaas of als je dorst krijgt. Ze draaien vaak wel de meer "culturele" films dus altijd even inlezen of er iets bij zit

 

Kino - heeft ook een bar/restaurant, erg mooie en nieuwe zalen en regelmatig leuke events zoals oude films tonen of screenings van cultfilms zoals "the room"

 

Cinerama - een oude klassieker, vooral leuk door de retro zalen en entree die erg cliché is

 

Verder vind ik pleinbios altijd leuk, heerlijk in de zomer in de open lucht.

Tijdens de eerste lockdown ben ik ook bij een drive-in geweest met een cabriolet als auto, dat was ook een leuke ervaring.

Mijn lievelingsplek was toen ik op curacao woonde, daar had je wekelijks movie night op het strand dus dan lag je lekker in de buitenlucht en op strandbedjes. Daar ben ik regelmatig heen geweest

 

Reputatie 1
Badge

Focus Filmtheater is een hele prettige plek. De zalen zijn erg fijn (klein, maar niet te klein) en er is een restaurant waar je goed kunt zitten en lekker kunt eten.

Het filmaanbod is ook erg goed. Wat ik vooral leuk vind is dat ze af en toe ook oude films draaien (bijv. allerlei Wong Kar Wai films). Het enige nadeel is wel dat ze geen pauzes hebben. Zelf vind ik dat niet erg, maar ik kan mij voorstellen dat sommige mensen behoefte hebben aan ruimte voor een eventuele plaspauze (zeker als een film 2.5 uur duurt).