Wat voor soort bord/kaartspellen speelt JoinUs graag?

  • 14 May 2022
  • 13 reacties
  • 302 × bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Omdat we sinds kort deze nieuwe groep hebben vroeg ik me dit af.

Er zijn zoveel soorten bordspellen, waar willen we over praten en wat willen we met elkander spelen?

Ik houd enorm van strategische spellen en rollenspellen. En jullie?


Helaas, dit topic is gesloten. Meestal is dat omdat er langere tijd niet op gereageerd is of omdat het onderwerp afgesloten is.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Ik ben zelf groot fan van mens erger je niet of dammen :)

 

Reputatie 6
Badge +12

Ik vind kolonisten van catan een leuk spel en soort gelijke spellen. 999 games zijn ook wel favoriet. Ik sta ook altijd open om nieuwe spellen te spelen.

Reputatie 5
Badge +7

ik speel graag machiavelli of Cards Against Humanity! Maar dammen of kaarten maak je mij ook blij mee!  

Reputatie 1
Badge

Eerlijk gezegd hou ik van schaken, monopolie en kaarten, maar het is erg leuk om dat van je te horen

Reputatie 5
Badge +6

Jullie hebben allemaal goede smaak!

Ik houd enorm van complexe spellen maar dit soort spellen zijn stuk voor stuk klassiekers die altijd erg leuk blijven.

Mohammed schaak jij dus? Wat leuk ik ben het nu enorm aan het leren door boeken en opdrachten maar tegen iemand in het echt spelen is vast de beste manier om er goed in te worden. Als je eens een (online) potje wil doen mag je een berichtje mijn kant op schieten! 

Reputatie 4
Badge +8

Hey de spellen die ik leuk vind is carcassone, Catan, exploded kittens yanef , en nog veel meer.

Zelf vind ik bordspellen erg leuk om te spelen. Kortgeleden heb ik ticket to ride Europe gekregen. Dit spel is erg leuk om te doen, het enige nadeel vind ik dat je op den duur de routes uit je hoofd kent. 

Het spel Wingspan is momenteel mijn favoriete spel, vooral omdat het echt een ander spel is dan ik gewend ben! Er komen veel dingen bij kijken en je zou het zelfs in je eentje kunnen spelen. Dan speel je tegen het spel zelf. 

Reputatie 3
Badge +4

Triviant of 30 seconds vind ik het leukste :-)

 

Groet,

Edward

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben zelf niet echt van de bordspellen, meer van de dobbel/kaart spelletjes. 

 

Qwixx is een grote favoriet, uit onze spellenkast. 

Reputatie 4
Badge +9

Is het niet leuk om een keer een spellendag te organiseren? Dat iedereen zijn leukste spellen meeneemt en dan deze spelen onder genot van een biertje ofzo.

Badge

Is het niet leuk om een keer een spellendag te organiseren? Dat iedereen zijn leukste spellen meeneemt en dan deze spelen onder genot van een biertje ofzo.

Ja leuk idee! Alleen geen idee waar iedereen woont haha, ik zelf woon in de buurt van Rotterdam 🤔

Reputatie 2
Badge

Ik speel zelf graag kaartspelletjes, maar nieuwe bordspellen (leren) spelen ben ik zeker voor te porren :)

Zo'n spellendag lijkt me best leuk! Ik woon zelf in de buurt van Alkmaar.

Reputatie 4
Badge +9

Ik weet alleen niet waar het gehouden moet worden